Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων: Καταδίκη της Ελβετίας - Ανάγκασε δημοσιογράφο να αποκαλύψει τις πηγές της

Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων: Καταδίκη της Ελβετίας - Ανάγκασε δημοσιογράφο να αποκαλύψει τις πηγές της Facebook Twitter
Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων: Καταδίκασε την Ελβετία επειδή ανάγκασε δημοσιογράφο να αποκαλύψει τις πηγές της (EPA/Αρχείο)
0

Καταδίκη για την Ελβετία από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου επειδή υποχρέωσε μια δημοσιογράφο να αποκαλύψει τις πηγές της.

Η υπόθεση της δημοσιογράφου αφορούσε σε μια ποινική έρευνα για λαθρεμπόριο ναρκωτικών και το δικαστήριο υπενθύμισε «τη σημασία» που έχει η προστασία των πηγών «σε μια δημοκρατική κοινωνία».

Η Νίνα Γέκερ είχε δημοσιεύσει το 2012 ένα άρθρο σε εφημερίδα της Βασιλείας, στο οποίο περιέγραφε τη δραστηριότητα που ασκούσε για χρόνια ένας ντίλερ κάνναβης και χασίς, τον οποίο είχε επισκεφθεί στο διαμέρισμά του.

Το άρθρο της προκάλεσε την έναρξη έρευνας, στο πλαίσιο της οποίας η δημοσιογράφος κλήθηκε να καταθέσει, κάτι που αρνήθηκε να κάνει. Ενώπιον της δικαιοσύνης, το δικαστήριο του καντονιού την δικαίωσε σε πρώτο βαθμό.

Όμως στην έφεση, το ομοσπονδιακό δικαστήριο της αρνήθηκε την προστασία των πηγών, εκτιμώντας πως η μαρτυρία της αποτελούσε το μόνο μέσο για να ταυτοποιηθεί ο δράστης του αδικήματος και πως το δημόσιο συμφέρον «επικρατεί επί του ιδιωτικού συμφέροντος» της δημοσιογράφου.

Στην απόφασή του, το ΕΔΔΑ θεώρησε ομοφώνως πως η απόφαση της ελβετικής δικαιοσύνης συνιστά παραβίαση του άρθρου 10 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, το οποίο αναφέρεται στην ελευθερία της έκφρασης.

Οι δικαστές υπενθύμισαν «τη σημασία που έχει η προστασία των δημοσιογραφικών πηγών για την ελευθερία του Τύπου σε μια δημοκρατική κοινωνία».

Υπογράμμισαν πως ένας δημοσιογράφος μπορεί να υποχρεωθεί να αποκαλύψει την πηγή του μόνο όταν υπάρχει «επικρατέστερη επιταγή δημοσίου συμφέροντος», κάτι που στην υπόθεση αυτή δεν αποδείχθηκε.

Επειδή η Νίνα Γέκερ δεν είχε διατυπώσει αίτημα αποζημίωσης, το ΕΔΔΑ δεν συνδύασε την καταδίκη της Ελβετίας με την καταβολή κάποιου χρηματικού ποσού.

Με πληροφορίες του AFP/ΑΠΕ

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Διεθνή / Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Οι ειρηνευτικές συνομιλίες είναι τεταμένες την παραμονή της συνόδου κορυφής Πούτιν-Τραμπ, ωστόσο οι δύο χώρες έχουν καταφέρει να ανταλλάξουν περισσότερους από 10.000 στρατιώτες, κάτι σχεδόν ανήκουστο στον σύγχρονο πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Διεθνή / Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Η στρατηγική αναγέννησης του ρωσικού στρατού και πώς ο Βλαντίμιρ Πούτιν αξιοποιεί την οικονομική ανθεκτικότητα και την κινητοποίηση για να αλλάξει την κατεύθυνση του πολέμου στην Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Διεθνή / Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως τα περιστατικά καρκίνου από την ακτινοβολία των βομβών στην Χιροσίμα και το Ναγκασάκι θα σκοτώσουν λιγότερο από το 1% των επιζώντων. Αναλυτικά αποτελέσματα 80 χρόνια μετά τις επιθέσεις.
LIFO NEWSROOM
Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Διεθνή / Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Η Ουκρανία αντιμετωπίζει αυξανόμενα στρατηγικά προβλήματα και απογοήτευση στο στρατό της, καθώς η παραδοσιακή σοβιετική ιεραρχία δημιουργεί αχρείαστες απώλειες και μειώνει το ηθικό των στρατευμάτων. Η αναγκαία αλλαγή στρατηγικής και διοίκησης είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
LIFO NEWSROOM
Πως η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Διεθνή / Πώς η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Η μουσική και τα τραγούδια αναδεικνύουν την κουλτούρα των πολυτελών μαρκών. Από τη διάσημη επιτυχία "Dior" μέχρι την ανάκαμψη της Gucci, αναλύουμε πώς η μουσική επηρεάζει τις πωλήσεις και τις στρατηγικές των μεγάλων οίκων
LIFO NEWSROOM