Άμστερνταμ: Πώς η πώληση ενός έργου του Banksy έσωσε θέσεις εργασίας σε μουσείο

Άμστερνταμ: Πώς η πώληση ενός έργου του Banksy έσωσε θέσεις εργασίας σε μουσείο Facebook Twitter
Η πώληση αυτού του πίνακα βοήθησε να μην γίνουν απολύσεις (Πηγή φωτό EPA)
0

Ένα μουσείο τέχνης στο Άμστερνταμ μπόρεσε να αποφύγει τις απολύσεις λόγω της πανδημίας πουλώντας ένα πολύτιμο έργο του Banksy για 1,5 εκατομμύριο λίρες.

Η Kim Logchies-Prins που ίδρυσε με τον σύζυγό της Lionel το μουσείο Moco, περιέγραψε στον Guardian πως παρότι δεν ήθελε να πουλήσει κανένα έργο, αποφάσισε να το κάνει, προκειμένου να διώξει τον φόβο της απόλυσης που υπήρχε ανάμεσα στο προσωπικό.

Οι θέσεις εργασίας σώθηκαν χάρη στην πώληση του έργου του Banksy με τίτλο «Monkey Poison», ενός πίνακα της σειράς του καλλιτέχνη που είναι γνωστή ως «Crude oils». Το έργο πωλήθηκε σε ανώνυμο Αμερικανό αγοραστή, σε δημοπρασία στη Νέα Υόρκη.

Λίγους μήνες αργότερα, η Logchies-Prins έλαβε ένα email από τον αγοραστή, που προσφέρθηκε να δανείσει το έργο στο μουσείο «για τουλάχιστον ένα χρόνο». «Ήταν απλά ένα θαύμα», δήλωσε η Logchies-Prins.

Το μουσείο Moco, όπως και άλλα στην Ολλανδία και τον υπόλοιπο κόσμο, αναγκάστηκε να κλείσει τις πόρτες του από τον Μάρτιο έως το καλοκαίρι, ενώ παραμένουν σε ισχύ ειδικά μέτρα λόγω κορωνοϊού. Αυτές τις ημέρες μπορεί να περιμένει περίπου 200 επισκέπτες μια Δευτέρα, από 2.000 που το επισκέπτονταν πριν από την πανδημία.

Η ολλανδική κυβέρνηση καλύπτει τη μισθοδοσία των υπαλλήλων, αλλά οι εταιρείες πρέπει να καταβάλλουν φόρους, παρότι έχουν ελάχιστο ή μηδενικό εισόδημα.

Η Logchies-Prins δήλωσε πως δεν είχε καμία αμφιβολία ότι έκανε το σωστό, όταν αποφάσισε να πουλήσει τον πίνακα τον Ιούλιο. Το μουσείο έχει περίπου 60 υπαλλήλους, μόνιμους ή με μερική απασχόληση.

«Τον Απρίλιο και τον Μάιο πιστεύαμε ότι θα ήμασταν ασφαλείς. Ήμασταν ανοιχτοί για 4,5 χρόνια και παίρνει λίγο χρόνο για να βρεθεί το κατάλληλο προσωπικό. Και εμείς το είχαμε. Το να απολύσουμε κάποιον φαινόταν τόσο άσχημο», είπε η Logchies-Prins.

«Ένιωθες την πίεση στην ομάδα. Έχουν φίλους που εργάζονται σε ξενοδοχεία και άλλα μουσεία που απολύθηκαν, οπότε φοβούνταν. Και θέλαμε να απομακρύνουμε αυτόν τον φόβο», περιέγραψε.

Όταν ενημέρωσε το προσωπικό για την πώληση, εκείνοι το εκτίμησαν. «Αλλά επίσης εκτιμούν την τέχνη. Οπότε, ευχαριστήσαμε το έργο για όλα τα καλά χρόνια και τις αναμνήσεις. Καθίσαμε όλοι μπροστά στον πίνακα, κοιτάζοντάς τον», δήλωσε περιγράφοντας πως η ίδια μαζί με 20 υπαλλήλους στάθηκαν μπροστά στο έργο για να το «αποχαιρετίσουν».

Το μουσείο είχε αγοράσει τον πίνακα πριν από μερικά χρόνια. «Ήταν ένα από τα καλά μας κομμάτια», δήλωσε η Logchies-Prins και εξήγησε ότι τα έργα της σειράς «Crude oils» είναι τα πιο αγαπητά κομμάτια του Banksy «επειδή είναι πολύ μοναδικά. Ζωγραφίζει πάνω σε έναν πίνακα που έχει βρει. Μου αρέσουν όλα τα έργα της σειράς γιατί πάντα υπάρχει μια ιστορία σε αυτά. Μπορείς να δεις το μυαλό του να δουλεύει σε αυτά. Και μπορείς να δεις τις πραγματικές ικανότητές του στη ζωγραφική».

Με πληροφορίες από Guardian

 


Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

Διεθνή / Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

«Το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της διεθνούς απόκρισης στις επικίνδυνες επιθέσεις των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούτι», τόνισε ο Βρετανός υπουργός Άμυνας
NEWSROOM
Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Διεθνή / Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Ορισμένοι κάτοικοι της Βενετίας λένε ότι η χρέωση 5 ευρώ που αποσκοπεί στον περιορισμό του αριθμού των τουριστών αντιβαίνει στην αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας
NEWSROOM
Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Διεθνή / Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Την περασμένη εβδομάδα η Μέγκαν Μαρκλ έστειλε στους φίλους της τα πρώτα βάζα μαρμελάδας του νέου της brand «American Riviera Orchard» - Την Τετάρτη το παλάτι διαφήμισε την δική του μαρμελάδα φράουλα.
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ