Στη διαμάχη της βιομηχανίας του θεάματος μπήκε και ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, σχετικά με τις ταινίες των streaming πλατφορμών όπως το Netflix και το αν θα πρέπει να εξισώνονται με ταινίες που κυκλοφόρησαν κανονικά στο κύκλωμα διανομής.

 

Λίγο πριν την έξοδο στους κινηματογράφους του «Ready Player One», ο Σπίλμπεργκ τάχθηκε υπέρ της παραδοσιακής κινηματογραφικής διανομής απέναντι στα χτυπήματα που αυτή δέχεται, κυρίως από το Netflix.

 

«Δεν πιστεύω πως ταινίες που βγαίνουν σε λίγες αίθουσες για ελάχιστο καιρό ώστε να μπορούν να διεκδικήσουν Όσκαρ, θα έπρεπε να φτάνουν ως αυτά» ανέφερε ο σκηνοθέτης στο ITV News εκφράζοντας την ανησυχία του ότι οι μικρότερες ανεξάρτητες παραγωγές θα παρακάμπτουν τις κινηματογραφικές κυκλοφορίες ενώ επαναπαύονται με τη λύση των streaming πλατφορμών, συμπεριλαμβανομένων και των Amazon και Hulu.

 

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης συνέχισε λέγοντας: «Με αυτό τον τρόπο, όλο και λιγότεροι σκηνοθέτες θα μπαίνουν στον κόπο να συγκεντρώνουν χρήματα κινηματογραφικής παραγωγής, να συναγωνίζονται στο Sundance ή να καταφεύγουν στις εταιρίες διανομής για να βγει η ταινία τους στις αίθουσες».

 

«Οι περισσότεροι θα επαναπαυτούν με τη λύση του SVOD [Streaming Video On-Demand], πλατφόρμες που τώρα θα του χρηματοδοτούν και το πρότζεκτ και με την υπόσχεση μίας εβδομάδας σε κινηματογραφική αίθουσα θα του εξασφαλίζουν και τη συμμετοχή στα Όσκαρ. Όμως, στην ουσία, όταν οι σκηνοθέτες δεσμευτούν για το τηλεοπτικό φορμά, κάνουν μια τηλεταινία...»

 

 

 

Ο Σπίλμπεργκ πρόσθεσε ότι σήμερα η τηλεόραση είναι ισχυρότερη από ποτέ όμως δήλωσε ότι δεν πρόκειται να κάνει πρότζεκτ ειδικά για το Netflix όπως ο Μάρτιν Σκορσέζε και οι Αδερφοί Κοέν.

 

«Αν φυσικά έχεις κάνει καλή δουλειά, αξίζεις βραβείο, αλλά το Emmy που είναι για τηλεοπτικές παραγωγές, και όχι το Όσκαρ» καταλήγει ο βετεράνος σκηνοθέτης.

 

Παρόμοια θέση έχουν εκφράσει και άλλοι σκηνοθέτες, όπως ο Κρίστοφερ Νόλαν που χαρακτήρισε την πολιτική του Netflix «περίεργη και χωρίς σχέδιο», αν και αργότερα παραδέχτηκε πως θα έπρεπε να είναι πιο διπλωματικός.