Το YouTube ξεπερνά τη Disney – Στον δρόμο να γίνει η μεγαλύτερη εταιρεία μέσων στον κόσμο

Το YouTube ξεπερνά τη Disney – Στον δρόμο να γίνει η μεγαλύτερη εταιρεία μέσων στον κόσμο Facebook Twitter
0

Το YouTube, η πλατφόρμα που κάποτε ξεκίνησε ως χώρος για homemade βίντεο και ανεξάρτητους δημιουργούς, ετοιμάζεται να ξεπεράσει τον απόλυτο παραδοσιακό κολοσσό της παγκόσμιας ψυχαγωγίας: τη Disney.

Σύμφωνα με τον κορυφαίο αναλυτή των media Μάικλ Νάθανσον (MoffettNathanson), η YouTube ήταν ήδη το 2024 η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μέσων στον κόσμο σε επίπεδο εσόδων, με 54,2 δισεκατομμύρια δολάρια – μόλις 5,5 δισ. πίσω από τη Disney. Και όπως εκτιμά, μέσα στο 2025, η Google θα δει τη θυγατρική της να σκαρφαλώνει στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς ψυχαγωγίας.

Το εντυπωσιακό με την κυριαρχία της YouTube είναι ότι δεν στηρίζεται σε κάποιο μεγάλο franchise, ούτε σε μια τηλεοπτική ναυαρχίδα τύπου Stranger Things, Barbie ή το σύμπαν της Marvel. Δεν χρειάζεται. Η πλατφόρμα έχει καταφέρει να γίνει η βασική «υποδομή» της σύγχρονης ψυχαγωγίας και πληροφόρησης: μια παγκόσμια συνήθεια.

«Ο κόσμος δεν σκέφτεται ότι “βλέπει YouTube” – απλώς βλέπει αυτό που θέλει, και τυχαίνει να βρίσκεται στο YouTube», αναφέρει ο δημοσιογράφος Πίτερ Κάφκα στο Business Insider.

Και η διαφημιστική αγορά έχει αρχίσει πλέον να το αντιλαμβάνεται. Οι επενδύσεις των brands στην πλατφόρμα είναι μαζικές, καθώς η YouTube δεν απευθύνεται πια μόνο σε εφήβους, αλλά σε κοινό κάθε ηλικίας – από πολιτικούς που επιλέγουν να μεταφέρουν τα podcast τους εκεί, έως δημιουργούς παγκόσμιας εμβέλειας όπως ο MrBeast.

YouTube TV: Η μεγαλύτερη συνδρομητική τηλεόραση στις ΗΠΑ μέχρι το 2026

Το μέγεθος του YouTube δεν αποτυπώνεται μόνο στα διαφημιστικά έσοδα. Το YouTube TV – η συνδρομητική τηλεοπτική υπηρεσία της – αναμένεται, σύμφωνα με τον Νάθανσον, να ξεπεράσει μέχρι το 2026 την Comcast και τη Charter και να γίνει ο Νο. 1 πάροχος pay-TV στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Και όλα αυτά, ενώ η ίδια η πλατφόρμα παραμένει ουσιαστικά «χωρίς πρόσωπο». Δεν υπάρχει ένα κεντρικό κανάλι ή σειρά που να λειτουργεί ως εμβληματική εκπροσώπηση της. Αντίθετα, πρόκειται για μια άτυπη «δημόσια υπηρεσία περιεχομένου» — έναν ψηφιακό υποδοχέα που εξυπηρετεί ό,τι θέλει να δει ο καθένας, όποτε θέλει.

Ως αυτόνομη εταιρεία, η YouTube θα μπορούσε να αποτιμηθεί μεταξύ 475 και 550 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κατατάσσοντάς την ανάμεσα στη Meta και τη Netflix. Το γεγονός αυτό καθιστά την εξαγορά της από τη Google το 2006 έναντι 1,65 δισ. δολαρίων μία από τις πιο προσοδοφόρες επενδύσεις στην ιστορία της τεχνολογίας. «Η YouTube είναι τόσο μεγάλη, που πλέον δυσκολευόμαστε να την κατανοήσουμε με όρους των παραδοσιακών media», σημειώνει ο Κάφκα.

Αντί για περιεχόμενο «προθήκης», προσφέρει κλιμακούμενη πρόσβαση σε εκατομμύρια δημιουργούς, μέσα από μια λογική παγκόσμιου marketplace περιεχομένου – που συνδυάζει το μοντέλο τηλεόρασης, streaming και social media σε μία ενιαία πλατφόρμα.

Η πιο χρήσιμη ίσως παρομοίωση για τη σημερινή θέση της YouTube είναι αυτή μιας κοινής ψηφιακής ωφέλειας – όπως το ηλεκτρικό ρεύμα ή το νερό: δεν το σκέφτεσαι, αλλά το χρησιμοποιείς διαρκώς. Και αυτή η «αθόρυβη» πανταχού παρουσία της είναι εκείνη που τη φέρνει πλέον στην κορυφή του παγκόσμιου οικοσυστήματος μέσων.

Η Disney μπορεί να παραμένει σύμβολο του ονείρου και της φαντασίας. Αλλά το YouTube είναι αυτό που βλέπεις καθημερινά.

TV & Media
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεράσιμος Μιχελής: «Πόση αγάπη έχω ακόμη να προσφέρω;» - Οι αναρτήσεις του για το πρόβλημα υγείας του

TV & Media / Γεράσιμος Μιχελής: «Πόση αγάπη έχω ακόμη να προσφέρω;» - Οι αναρτήσεις του για το πρόβλημα υγείας του

Η ανακοίνωση για την εξόδιο ακολουθία του Γεράσιμου Μιχελή που πέθανε σε ηλικία 60 ετών - Όσα είχε μοιραστεί στα social media ο αγαπημένος «κακός» της ελληνικής τηλεόρασης
LIFO NEWSROOM
YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

TV & Media / YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

Το YouTube διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να προτείνει προσωποποιημένα βίντεο στους χρήστες και να παρέχει στους δημιουργούς εργαλεία που τους βοηθούν να κατανοούν τι είναι δημοφιλές στο κοινό τους
LIFO NEWSROOM
Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

TV & Media / Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

Ζωντανά από την Αθήνα μεταδίδει αυτή την ώρα ο διάσημος Αμερικανός YouTuber IShowSpeed, παρέα με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, σε ένα νέο IRL stream που έχει ήδη προκαλέσει φρενίτιδα στο διαδίκτυο
LIFO NEWSROOM
Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix – Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

TV & Media / Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix - Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

Πάνω από 150 εκατομμύρια νοικοκυριά παρακολουθούν anime στην πλατφόρμα – Τριπλασιασμός θεάσεων τα τελευταία πέντε χρόνια, με κορυφαίους τίτλους όπως τα «Sakamoto Days», «Cyberpunk: Edgerunners 2» και «My Melody & Kuromi» να επανέρχονται
LIFO NEWSROOM
James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

TV & Media / James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

«Ναι, είναι πολιτική», τονίζει ο σκηνοθέτης αναλύοντας το όραμά του για τη νέα ταινία Σούπερμαν και συμπληρώνει: «Η βασική ανθρώπινη καλοσύνη είναι μια αξία και είναι κάτι που έχουμε χάσει»
LIFO NEWSROOM