Διαφήμιση για μαντηλάκια ντεμακιγιάζ αποσύρεται μετά από κατηγορίες για victim-blaming

Διαφήμιση για μαντηλάκια ντεμακιγιάζ αποσύρεται μετά από κατηγορίες για victim-blaming Facebook Twitter
0

Μία αμφιλεγόμενη διαφήμιση για μαντηλάκια ντεμακιγιάζ, αποσύρθηκε από το κινεζικό Διαδίκτυο, μετά από αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κατηγορίες ότι «δαιμονοποιεί» τα θύματα σεξουαλικών επιθέσεων

Στη διαφήμιση, που γυρίστηκε για λογαριασμό της κινεζικής φίρμας Purcotton, εμφανίζονται μία γυναίκα να περπατά σε έναν σκοτεινό δρόμο τη νύχτα, ενώ ένας άνδρας με μάσκα την ακολουθεί. Καθώς αυτός αρχίζει να την πλησιάζει, η γυναίκα χρησιμοποιεί το προϊόν της Purcotton για να αφαιρέσει το make up, ενώ μοιάζει τρομαγμένη, προφανώς καθώς φοβάται πως ο άνδρας θα της επιτεθεί. Αν και δεν είναι σαφές πότε κυκλοφόρησε για πρώτη φορά η διαφήμιση, οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Κίνα κατηγορούν τη διαφήμιση για victim-blaming χαρακτηρίζοντας την ως «λάθος» και «αηδιαστική», ενώ άλλοι καλούν σε μποϊκοτάζ. 

«Χρησιμοποιείτε αυτό που φοβίζει περισσότερο τις γυναίκες για ένα διαφημιστικό, το οποίο είναι αδιανόητο και απαράδεκτο», έγραψε ένας χρήστης στο Weibo, μία κινεζική πλατφόρμα που μοιάζει με το Twitter. Παράλληλα και το κυβερνητικό China Women's News στάθηκε επικριτικά απέναντι στη διαφήμιση κάνοντας λόγο για «δαιμονοποίηση του θύματος». Παράλληλα, σε ανακοίνωση, αναφέρθηκε ότι το σποτ είναι γεμάτο «προκατάληψη, κακία και άγνοια», επισημαίνοντας ότι «οι "δημιουργικές" διαφημίσεις που προσβάλλουν τις γυναίκες θα επικρίνονται από το κοινό». 

Η Purcotton, εταιρεία του Winner Medical Group, έχει πάνω από 240 καταστήματα στην Κίνα, και σύμφωνα με τη σελίδα της, διαθέτει τα προϊόντα της σε πάνω από 20 εκατ. καταναλωτές. Η εταιρεία, αρχικά, υπερασπίστηκε τη διαφήμιση κάνοντας λόγο για την «καθαριστική λειτουργία του προϊόντος της» ωστόσο, καθώς οι αντιδράσεις πύκνωναν, αφαίρεσε το βίντεο από τους λογαριασμούς της και ζήτησε τελικά συγγνώμη στις 08 Ιανουαρίου. 

Η εταιρεία διερευνά το περιστατικό και δεσμεύτηκε πως θα βελτιώσει την παραγωγή περιεχομένου και τη διαδικασία ελέγχου ώστε να αποτραπεί η εμφάνιση παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον. Μήνυμά της δημοσιεύτηκε και στην πλατφόρμα Weibo. 

Με πληροφορίες από CNN

TV & Media
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι New York Times και οι αξίες της παραδοσιακής δημοσιογραφίας στο επίκεντρο

TV & Media / New York Times - Gate: Εσωτερική έρευνα για τη διαρροή πληροφοριών από ρεπορτάζ για τον πόλεμο στη Γάζα

Η ιστορική εφημερίδα με τους δέκα εκατομμύρια συνδρομητές διεξάγει εσωτερική έρευνα σχετικά με το ρεπορτάζ που αποκάλυψε σεξουαλική βία της Χαμάς κατά των ομήρων στη Γάζα
NEWSROOM