Το BBC κινητοποιεί διεθνή μέσα ενημέρωσης και τεχνολογικούς κολοσσούς στη μάχη των fake news

Το BBC κινητοποιεί διεθνή μέσα ενημέρωσης και τεχνολογικούς κολοσσούς στη μάχη των fake news Facebook Twitter
0

Το σχέδιό του για την αντιμετώπιση των fake news ανακοίνωσε το BBC το οποίο για τον σκοπό αυτό συνεργάζεται με μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα στη δημοσιογραφία και την τεχνολογία.

Τα νέα μέτρα περιλαμβάνουν ένα σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης για χρήση σε εκλογές ή όταν μπορεί να υπάρχει κατάσταση με ειδήσεις που απειλούν ανθρώπινες ζωές.

Η πρωτοβουλία του BBC προβλέπει μια κοινή διαδικτυακή εκστρατεία εκπαίδευσης στα μέσα ενημέρωσης, που αφορά στην ανταλλαγή εμπειριών κυρίως όσον αφορά το θέμα σημαντικών εκλογικών διαδικασιών. Επίσης θα αφορά τη διευκόλυνση της πρόσβασης στην πληροφόρηση του κοινού κατά τη διάρκεια εκλογών.

Google, Twitter και Facebook συνέβαλαν επίσης στην προσπάθεια που γίνεται με πρωτοβουλία του BBC.

Περίπου 10 μεγάλα διεθνή μέσα ενημέρωσης, μεταξύ των οποίων το AFP, ένωσαν τις δυνάμεις τους σε μια πρωτοβουλία που είχε το βρετανικό δίκτυο BBC με στόχο την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Στο σχέδιο αυτό, το οποίο έρχεται να προστεθεί στις άλλες προσπάθειες που γίνονται για την καταπολέμηση της μάστιγας των ψευδών ειδήσεων, μετέχουν επίσης αρκετές πολύ μεγάλες εταιρείες της ψηφιακής τεχνολογίας.

Το AFP αναφέρει σε ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα την συμμετοχή του στο σχέδιο αυτό στο πλευρό της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης, των Financial Times, του δικτύου μέσων ενημέρωσης First Draft, του The Hindu, της Wall Street Journal, του CBC/Radio Canada, του Reuters και του Reuters Institute. Μεταξύ των εταίρων στο σχέδιο αυτό αναφέρονται επίσης το Facebook, η Google και η Microsoft.

Το AFP εξηγεί ότι θα επενδύσει σε διάφορες πτυχές του σχεδίου, κυρίως τη δημιουργία ενός συστήματος ειδοποίησης μεταξύ των εταίρων για τις πιο επικίνδυνες ψευδείς πληροφορίες, που αποτελούν απειλή για τη ζωή πολιτών ή για τις δημοκρατικές διαδικασίες κατά τη διάρκεια προεκλογικής περιόδου.

Το νέο αυτό σχέδιο έρχεται να προστεθεί σε προηγούμενες πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στην καταπολέμηση της διάδοσης ψευδών ειδήσεων ή "fake news", στις οποίες μετέχει επίσης το AFP, όπως το International Fact-Checking Network (IFCN) ή η Initiative pour la fiabilité de l'information (Journalism trust initiative) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα (RSF).

TV & Media
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το «Παρα Πέντε» επιστρέφει 20 χρόνια μετά

TV & Media / «Θα γράψουμε το 50ο επεισόδιο μαζί»: Το teaser Καπουτζίδη για το reunion του «Παρα Πέντε»

Στην επέτειο συμπλήρωσης των είκοσι ετών από την προβολή του πρώτου επεισοδίου του «Παρά Πέντε», ο Γιώργος Καπουτζίδης εμφανίστηκε σε ένα teaser ανακοινώνοντας την επιστροφή της σειράς
LIFO NEWSROOM
Το South Park βάζει στο στόχαστρο Νετανιάχου και Τραμπ στο νέο επεισόδιο

TV & Media / Το South Park βάζει στο στόχαστρο Νετανιάχου και Τραμπ στο νέο επεισόδιο

Με φρενήρη ρυθμό και σκηνές που θυμίζουν Looney Tunes, το επεισόδιο βάζει στο στόχαστρο τόσο τις ΗΠΑ όσο και το Ισραήλ, αποτυπώνοντας με τον καυστικό τρόπο του South Park την ένταση που επικρατεί διεθνώς
LIFO NEWSROOM
Τζίμι Κίμελ: «Γεια σου όμορφε» - Το καυστικό σκετς με τον Ρόμπερτ ντε Νίρο κατά Τραμπ και FCC

TV & Media / Τζίμι Κίμελ: «Γεια σου όμορφε» - Το καυστικό σκετς με τον Ρόμπερτ ντε Νίρο κατά Τραμπ και FCC

Ο Τζίμι Κίμελ, κατά την έναρξη της εκπομπής, επιτέθηκε στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών των ΗΠΑ (FCC) και τον διορισμένο πρόεδρό της, από τον Ντόναλντ Τραμπ, Μπρένταν Καρ, που ζήτησε την απομάκρυνσή του
LIFO NEWSROOM
Ο Πύρρος Δήμας μετά τα σχόλια για την πώληση της Ολυμπιακής δάδας: «Εφάρμοσα στην πράξη το ολυμπιακό ιδεώδες»

TV & Media / Ο Πύρρος Δήμας μετά τα σχόλια για την πώληση της Ολυμπιακής δάδας: «Εφάρμοσα στην πράξη το ολυμπιακό ιδεώδες»

Η δάδα δημοπρατήθηκε στο «Cash or Trash» και το ποσό διατέθηκε στα Παιδικά Χωριά SOS - Η ΕΟΕ μιλά για «εμπορευματοποίηση ενός ιστορικού και συμβολικού αντικειμένου»
LIFO NEWSROOM