Το χάσμα μεταξύ Μαρκ Ζούκερμπεργκ και Τζακ Ντόρσεϊ ως προς τη διαχείριση της παραπληροφόρησης στις πλατφόρμες social media βαθαίνει, ενώ ο «πόλεμος» από τον Τραμπ αρχίζει να κλιμακώνεται.

 

Ο Αμερικανός πρόεδρος έκανε πράξη την απειλή του, υπογράφοντας εκτελεστικό διάταγμα βάσει του οποίου περιορίζεται η προστασία των εταιρειών μέσων κοινωνικών δικτύων - μετά την τοποθέτηση από το Twitter ειδικής σήμανσης σε αναρτήσεις του για τις επιστολικές ψήφους.

 

Μετά την εξαγγελία της «τιμωρίας» από τον Τραμπ και πριν την υπογραφή του διατάγματος, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Facebook επέκρινε, μέσω Fox News, το Twitter λέγοντας πως οι ιδιωτικές εταιρείες τεχνολογίας «δεν θα έπρεπε να είναι κριτές αλήθειας».

 

«Ακολουθούμε διαφορετική πολιτική από το Twitter επ'αυτού. Πιστεύω σθεναρά πως το Facebook δε θα έπρεπε να είναι κριτής της αλήθειας όσων λένε οι άνθρωποι online. Οι ιδιωτικές εταιρείες τεχνολογίας ίσως δεν θα έπρεπε να είναι στη θέση να κάνουν κάτι τέτοιο» τόνισε χαρακτηριστικά ο Ζούκερμπερκ.


«Γενικώς πιστεύω ότι μια κυβέρνηση που επιλέγει να λογοκρίνει μια πλατφόρμα επειδή ανησυχεί για τη λογοκρισία, δεν μου μοιάζει και η πιο σωστή αντίδραση» συνέχισε ο Ζούρκεμπεργκ, συμπληρώνοντας: «Προσπαθούμε πολύ σκληρά να δώσουμε φωνή στους ανθρώπους και δεχόμαστε πολλές επικρίσεις από κάποιους που νομίζουν πως λογοκρίνουμε υπερβολικά».

 

«Η εταιρεία μας διατηρεί την πολιτικής τής αναγνώρισης 'ανακριβούς ή αμφιλεγόμενης πληροφορίας' όταν πρόκειται για πολιτικό περιεχόμενο. Αυτό δεν μας κάνει 'κριτές της αλήθειας'» ανέφερε σε Tweet του ο Ντόρσεϊ, υπεραμυνόμενος της λεγόμενης πολιτικής "fact check" της πλατφόρμας και προσθέτοντας: «Πρόθεσή μας είναι να συνδέσουμε τα σημεία αντικρουόμενων δηλώσεων και να αναδείξουμε την υπό αμφισβήτηση πληροφορία ώστε οι πολίτες να μπορούν να κρίνουν μόνοι τους. Η επιπλέον διαφάνεια από εμάς είναι κρίσιμη ώστε το κοινό να μπορεί να δει καθαρά το γιατί πίσω από τις πράξεις μας».

 

Τα τελευταία σχόλια των δύο επικεφαλής των μεγαλύτερων μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο υπογραμμίζουν το χάσμα τους στο ζήτημα της πολιτικής τους. Τον περασμένο Οκτώβριο το Twitter ανακοίνωσε πως δεν θα επιτρέπει πλέον τις πολιτικές διαφημίσεις την πλατφόρμα του, ενώ από την άλλη, το Facebook επέμεινε στην απόφασή του να μην επαληθεύει τις πολιτικές διαφημίσεις -μία αμφιλεγόμενη κίνηση που προκάλεσε επικρίσεις από την αμερικανική κοινή γνώμη και πολιτικούς.

 

Με πληροφορίες από Financial Times/Guardian/Business Insider