Έως και 900% ακριβότερη είναι η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε σταθμό φόρτισης στον δρόμο σε σχέση με εκείνη σε οικιακούς ή εταιρικούς φορτιστές. 

 

Τη διαφορά αυτή φέρνει στο προσκήνιο έρευνα του newsauto.gr το οποίο σημειώνει ότι κυβερνητικό επιτελείο επιδιώκει την άμεση ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ώστε να μειωθούν οι τιμές. Σύμφωνα με την έρευνα οι περισσότερες εταιρείες τοποθέτησαν φορτιστές σε δημόσιους χώρους το 2021 χρεώνουν 0,50 ευρώ για κάθε Kwh που φορτίζει το όχημα, ενώ εξαιτίας και του ανταγωνισμού, νεότερες εταιρείες, με λίγα σημεία φόρτισης ωστόσο, χρεώνουν από 0,30 έως 0,35 ευρώ.

 

Αν δηλαδή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει μια μπαταρία 50 Kwh τότε ο ιδιοκτήτης του θα χρειαστεί να δαπανήσει περίπου 25 ευρώ για πλήρη φόρτιση, ενώ το αυτοκίνητο θα χρειαστεί να παραμείνει στο σημείο φόρτισης για τουλάχιστον 3 ώρες. 

 

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το newsauto.gr το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκτιμά ότι οι αυξημένες τιμές χρέωσης θα μειωθούν όταν δραστηριοποιηθούν και άλλες εταιρείες, ενώ μεγαλύτερη μείωση στις τιμές θα προκαλέσει η τοποθέτηση πολλών σημείων φόρτισης από τους Δήμους και τις Περιφέρειες που θα παρέχουν δωρεάν για μεγάλο χρονικό διάστημα την φόρτισης στους πολίτες. 

 

Στην Ελλάδα, οι περισσότεροι σταθμοί φόρτισης είναι των 11Kw ή 22 Kwh ενώ σε κάποια σημεία στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο έχουν τοποθετηθεί ταχυφορτιστές. 

 

Η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε οικιακούς ή εταιρικούς φορτιστές κρίνεται συμφέρουσα καθώς οι χρεώσεις είναι ελάχιστες και περιορίζονται σε μερικά ευρώ για μια πλήρη φόρτιση. Η χρέωση της Kwh σε ένα οικιακό δίκτυο κυμαίνεται σε 0,06 ευρώ για ημερήσια χρέωση και περίπου 0,05 ευρώ για τη νυχτερινή χρέωση ενώ πρόσφατα οι χρεώσεις από κάποιες εταιρείες έχουν μειωθεί ακόμη και κάτω από 0,04 ευρώ.

 

Αντίθετα το κόστος φόρτισης ενός αυτοκινήτου σε ιδιωτικό σταθμό φόρτισης στο δρόμο κυμαίνεται σε 0,5 ευρώ δηλαδή ακριβότερο έως και πάνω από 900%.