Ανοικτή για το κοινό η Εθνική Πινακοθήκη – Τα ίχνη του βανδαλισμού θα παραμείνουν ως τεκμήριο της επίθεσης

Ανοικτή για το κοινό η Εθνική Πινακοθήκη – Τα ίχνη του βανδαλισμού θα παραμείνουν ως τεκμήριο της επίθεσης Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

Η Εθνική Πινακοθήκη άνοιξε ξανά τις πόρτες της στο κοινό, μετά το περιστατικό βανδαλισμού που σημειώθηκε τη Δευτέρα 10 Μαρτίου, όταν ο βουλευτής της Νίκης, Νίκος Παπαδόπουλος, με τη συνδρομή ενός ακόμη ατόμου, προκάλεσε φθορές σε τέσσερα έργα τέχνης του Χριστόφορου Κατσαδιώτη.

Μετά το περιστατικό, η επιμελήτρια της έκθεσης και διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, σε συνεννόηση με τον καλλιτέχνη, αποφάσισε να διατηρήσει ορατά τα ίχνη της επίθεσης.

Οι τέσσερις πίνακες του Κατσαδιώτη παραμένουν στο δάπεδο, με δύο εξ αυτών να έχουν τις γυάλινες προθήκες σπασμένες. Όπως αναφέρεται σε συνοδευτικό κείμενο που εκτίθεται πλέον στον χώρο – και έχει μεταφραστεί και στα αγγλικά – η επιλογή αυτή δεν αποτελεί παράλειψη αποκατάστασης, αλλά συνειδητή απόφαση που επιδιώκει να αναδείξει τη βία ως κοινωνικό σύμπτωμα.

Ανοικτή για το κοινό η Εθνική Πινακοθήκη – Τα ίχνη του βανδαλισμού θα παραμείνουν ως τεκμήριο της επίθεσης Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
Ανοικτή για το κοινό η Εθνική Πινακοθήκη – Τα ίχνη του βανδαλισμού θα παραμείνουν ως τεκμήριο της επίθεσης Facebook Twitter
Ανοικτή για το κοινό η Εθνική Πινακοθήκη – Τα ίχνη του βανδαλισμού θα παραμείνουν ως τεκμήριο της επίθεσης Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
Ανοικτή για το κοινό η Εθνική Πινακοθήκη – Τα ίχνη του βανδαλισμού θα παραμείνουν ως τεκμήριο της επίθεσης Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi

Το μεσημέρι, μια ομάδα υπέρμαχων της ελευθερίας της τέχνης ανάρτησαν πανό, αναφέροντας ότι «Η ελευθερία της τέχνης είναι αδιαπραγμάτευτη». Λίγη ώρα μετά την προγραμματισμένη συγκέντρωσή τους, στο σημείο έφτασαν μερικές δεκάδες υπερορθόδοξων, οι οποίοι τους επιτέθηκαν λεκτικά, ενώ έφτασαν ως την είσοδο της Πινακοθήκης, προσπαθώντας να εισέλθουν εντός του κτιρίου, ωστόσο οι αστυνομικοί δεν τους το επέτρεψαν.

Ανοικτή για το κοινό η Εθνική Πινακοθήκη – Τα ίχνη του βανδαλισμού θα παραμείνουν ως τεκμήριο της επίθεσης Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi

Παράλληλα, οι αρχές εξετάζουν το υλικό από τις κάμερες ασφαλείας της Πινακοθήκης, προκειμένου να ταυτοποιήσουν το δεύτερο άτομο που συνόδευε τον βουλευτή κατά τη διάρκεια της επίθεσης. Η αστυνομία συνεχίζει την προανακριτική διαδικασία, ενώ η υπόθεση έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στον καλλιτεχνικό και πολιτικό κόσμο.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζένιφερ Λόρενς, Οικονομίδης και μεταφυσικό ρομάντζο από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Τζένιφερ Λόρενς, Οικονομίδης και μεταφυσικό ρομάντζο από αύριο στους κινηματογράφους

Η tour de force ερμηνεία της Τζένιφερ Λόρενς στη νέα ταινία της Λιν Ράμσεϊ, η «Σπασμένη Φλέβα» του Γιάννη Οικονομίδη, και μια ιδιαίτερη ρομαντική κομεντί ξεχωρίζουν από την κινηματογραφική σοδειά αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μάνος Χατζιδάκις: Ο γιος του προσφεύγει στη Δικαιοσύνη για την παγκόσμια περιοδεία – Τι απαντά η εταιρεία παραγωγής

Πολιτισμός / Μάνος Χατζιδάκις: Ο γιος του προσφεύγει στη Δικαιοσύνη για την παγκόσμια περιοδεία – Τι απαντά η εταιρεία παραγωγής

Ο Γιώργος Χατζιδάκις αναφέρει ότι το αίτημα για την περιοδεία είχε απορριφθεί «ρητά», καθώς «δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές και στο καλλιτεχνικό ήθος» του Μάνου Χατζιδάκι
LIFO NEWSROOM
Θεολογική Σχολή Χάλκης: Η παπική επίσκεψη φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της επαναλειτουργίας

Πολιτισμός / Θεολογική Σχολή Χάλκης: Η παπική επίσκεψη φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της επαναλειτουργίας

Στο πρώτο του ταξίδι στο εξωτερικό, ο Πάπας Λέων επισκέπτεται την Τουρκία για να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις για τα 1.700 χρόνια από τη Σύνοδο της Νίκαιας, σε μια επίσκεψη που αναζωπυρώνει τις ελπίδες για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης
LIFO NEWSROOM
Η Ιστορία την αδίκησε: Το μυστήριο 400 χρόνων γύρω από τη γυναίκα και τον γιο του Σαίξπηρ

Πολιτισμός / Η Ιστορία την αδίκησε: Το μυστήριο 400 χρόνων γύρω από τη γυναίκα και τον γιο του Σαίξπηρ

Η ταινία «Hamnet» ρίχνει φως στην οικογενειακή ζωή του Σαίξπηρ και της Άγκνες και στην τραγική απώλεια του γιου τους, βάζοντας τη φαντασία να καλύψει τα ιστορικά κενά για να αναδείξει το πένθος, την αγάπη και τη δύναμη ενός υποτιμημένου και σε πολλούς άγνωστου χαρακτήρα
LIFO NEWSROOM