Ανοικτή για το κοινό η Εθνική Πινακοθήκη – Τα ίχνη του βανδαλισμού θα παραμείνουν ως τεκμήριο της επίθεσης

Ανοικτή για το κοινό η Εθνική Πινακοθήκη – Τα ίχνη του βανδαλισμού θα παραμείνουν ως τεκμήριο της επίθεσης Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

Η Εθνική Πινακοθήκη άνοιξε ξανά τις πόρτες της στο κοινό, μετά το περιστατικό βανδαλισμού που σημειώθηκε τη Δευτέρα 10 Μαρτίου, όταν ο βουλευτής της Νίκης, Νίκος Παπαδόπουλος, με τη συνδρομή ενός ακόμη ατόμου, προκάλεσε φθορές σε τέσσερα έργα τέχνης του Χριστόφορου Κατσαδιώτη.

Μετά το περιστατικό, η επιμελήτρια της έκθεσης και διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, σε συνεννόηση με τον καλλιτέχνη, αποφάσισε να διατηρήσει ορατά τα ίχνη της επίθεσης.

Οι τέσσερις πίνακες του Κατσαδιώτη παραμένουν στο δάπεδο, με δύο εξ αυτών να έχουν τις γυάλινες προθήκες σπασμένες. Όπως αναφέρεται σε συνοδευτικό κείμενο που εκτίθεται πλέον στον χώρο – και έχει μεταφραστεί και στα αγγλικά – η επιλογή αυτή δεν αποτελεί παράλειψη αποκατάστασης, αλλά συνειδητή απόφαση που επιδιώκει να αναδείξει τη βία ως κοινωνικό σύμπτωμα.

Ανοικτή για το κοινό η Εθνική Πινακοθήκη – Τα ίχνη του βανδαλισμού θα παραμείνουν ως τεκμήριο της επίθεσης Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
Ανοικτή για το κοινό η Εθνική Πινακοθήκη – Τα ίχνη του βανδαλισμού θα παραμείνουν ως τεκμήριο της επίθεσης Facebook Twitter
Ανοικτή για το κοινό η Εθνική Πινακοθήκη – Τα ίχνη του βανδαλισμού θα παραμείνουν ως τεκμήριο της επίθεσης Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
Ανοικτή για το κοινό η Εθνική Πινακοθήκη – Τα ίχνη του βανδαλισμού θα παραμείνουν ως τεκμήριο της επίθεσης Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi

Το μεσημέρι, μια ομάδα υπέρμαχων της ελευθερίας της τέχνης ανάρτησαν πανό, αναφέροντας ότι «Η ελευθερία της τέχνης είναι αδιαπραγμάτευτη». Λίγη ώρα μετά την προγραμματισμένη συγκέντρωσή τους, στο σημείο έφτασαν μερικές δεκάδες υπερορθόδοξων, οι οποίοι τους επιτέθηκαν λεκτικά, ενώ έφτασαν ως την είσοδο της Πινακοθήκης, προσπαθώντας να εισέλθουν εντός του κτιρίου, ωστόσο οι αστυνομικοί δεν τους το επέτρεψαν.

Ανοικτή για το κοινό η Εθνική Πινακοθήκη – Τα ίχνη του βανδαλισμού θα παραμείνουν ως τεκμήριο της επίθεσης Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi

Παράλληλα, οι αρχές εξετάζουν το υλικό από τις κάμερες ασφαλείας της Πινακοθήκης, προκειμένου να ταυτοποιήσουν το δεύτερο άτομο που συνόδευε τον βουλευτή κατά τη διάρκεια της επίθεσης. Η αστυνομία συνεχίζει την προανακριτική διαδικασία, ενώ η υπόθεση έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στον καλλιτεχνικό και πολιτικό κόσμο.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Σινεμά στην Ελλάδα – Ορατότης Μηδέν»: Επαγγελματίες του οπτικοακουστικού τομέα εκπέμπουν SOS

Πολιτισμός / «Σινεμά στην Ελλάδα – Ορατότης Μηδέν»: Επαγγελματίες του οπτικοακουστικού τομέα εκπέμπουν SOS

1896 επαγγελματίες του οπτικοακουστικού τομέα στην Ελλάδα υπογράφουν ανοιχτή επιστολή ζητώντας την άμεση επίλυση των σημαντικών προβλημάτων που έχουν προκύψει για την επιβίωσή τους.
LIFO NEWSROOM
H Άνα ντε Άρμας, ο Νίκολας Κέιτζ και ένας πιγκουίνος από αύριο στις αίθουσες

Πολιτισμός / H Άνα ντε Άρμας, ο Νίκολας Κέιτζ και ένας πιγκουίνος από αύριο στις αίθουσες

8 κυκλοφορίες προστίθενται στο πρόγραμμα των κινηματογράφων, ανάμεσά τους το spin-off του Τζον Γουίκ, μια ακόμα tour de force εμφάνιση του Νίκολας Κέιτζ και ένα crowdpleaser με τον Στιβ Κούγκαν που δύσκολα θα αφήσει μάτι στεγνό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Ντάνι Μπόιλ επιβεβαιώνει τη συμμετοχή του Κίλιαν Μέρφι στο σίκουελ «28 Years Later»

Πολιτισμός / Ο Ντάνι Μπόιλ επιβεβαιώνει τη συμμετοχή του Κίλιαν Μέρφι στο σίκουελ «28 Years Later»

Η αρχική ταινία 28 Days Later, με πρωταγωνιστή τον Μέρφι, θεωρείται σταθμός στον σύγχρονο κινηματογράφο τρόμου, τόσο για την αισθητική της όσο και για την ανατροπή της παραδοσιακής εικόνας του ζόμπι
LIFO NEWSROOM