Τα μυστικά του «χρυσού αγοριού»-Νέα στοιχεία για τη μούμια μέσω αξονικής τομογραφίας

Τα μυστικά του «χρυσού αγοριού»-Νέα στοιχεία για την μούμια μέσω αξονικής τομογραφίας Facebook Twitter
Φωτ.: SN Saleem, SA Seddik, M el-Halwagy
0

Η αρχαία αιγυπτιακή μούμια του «χρυσού αγοριού» αρχίζει να ξετυλίγεται ψηφιακά για πρώτη φορά.

Τα λείψανα του αγοριού, που εκτιμάται ότι ήταν 14 ή 15 ετών όταν πέθανε, εξετάστηκαν μέσω αξονικών τομογράφων, αποκαλύπτοντας τα μέτρα που έλαβε η οικογένειά του στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει το ασφαλές πέρασμά του στη μεταθανάτια ζωή.

Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι πίστευαν ότι όταν οι άνθρωποι πέθαιναν, το πνεύμα τους ξεκινούσε ένα επικίνδυνο ταξίδι στον Κάτω Κόσμο, όπου θα κρινόταν ο χαρακτήρας τους.

Για να εξασφαλιστεί μια θετική έκβαση, δηλαδή μια θέση στη μετά θάνατον ζωή, ο συγκεκριμένος έφηβος θάφτηκε με 49 φυλαχτά , μεταξύ των οποίων ένας χρυσός σκαραβαίος στη θέση της καρδιάς του και μια χρυσή γλώσσα στο εσωτερικό του στόματος.

Η μούμια χρονολογείται από την περίοδο των Πτολεμαίων, όταν η Αίγυπτος κυβερνιόταν από την ομώνυμη δυναστεία. Βρέθηκε κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, σε ένα νεκροταφείο που χρησιμοποιήθηκε μεταξύ περίπου του 332 και 30 π.Χ. στο Nag el-Hassay στη νότια Αίγυπτο, αλλά έμεινε ανεξερεύνητη στο υπόγειο του Αιγυπτιακού Μουσείου του Καΐρου μέχρι τώρα.

Χάρη στα ευρήματα της νέας μελέτης, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Frontiers in Medicine, η μούμια μεταφέρθηκε στην κύρια αίθουσα της έκθεσης με το προσωνύμιο «Golden boy».

Πώς θάφτηκε το αγόρι;

Η μούμια δεν ήταν μόνο διακοσμημένη με 49 φυλαχτά, που αντανακλούν την υψηλή ταξική του θέση, αλλά φορούσε επίσης μια επιχρυσωμένη μάσκα, ένα θωρακικό κάλυμμα στον κορμό του και ένα ζευγάρι σανδάλια.

«Τα σανδάλια προορίζονταν πιθανότατα για να μπορέσει το αγόρι να βγει από το φέρετρο», δήλωσε ο δρ Σαχάρ Σαλίμ, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Καΐρου και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης. «Σύμφωνα με το τελετουργικό στο Βιβλίο των Νεκρών των αρχαίων Αιγυπτίων, ο νεκρός έπρεπε να φοράει λευκά σανδάλια για να είναι ευσεβής και καθαρός πριν απαγγείλει τους στίχους του», είπε ο καθηγητής.

Η μούμια είχε τοποθετηθεί μέσα σε δύο φέρετρα.  Το εσωτερικό ήταν κατασκευασμένο από ξύλο, ενώ το εξωτερικό έφερε ελληνική επιγραφή.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Ο Τομ Κρουζ βρέθηκε στις Κάννες για την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα της νέας ταινίας του δημοφιλούς franchise, η οποία αποτελεί το δεύτερο μέρος της ιστορίας που ξεκίνησε με το Dead Reckoning
LIFO NEWSROOM
Αντιγόνη Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Ούλριχ Ράσε

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου & Εθνικό Θέατρο: Πρώτες εικόνες από την Αντιγόνη του Ούλριχ Ράσε

Το φετινό επετειακό πρόγραμμα του Φεστιβάλ στην Επίδαυρο ξεκινά με την Αντιγόνη, σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο και σε σκηνοθεσία ενός από τους πιο συναρπαστικούς Γερμανούς σκηνοθέτες.
LIFO NEWSROOM
Βρέθηκε εντυπωσιακό μωσαϊκό σε ερείπια στη Νίκαια της Βιθυνίας

Πολιτισμός / Βρέθηκε εντυπωσιακό ψηφιδωτό του 1ου αιώνα μ.Χ. στη Νίκαια της Βιθυνίας

Η αρχαιολογική σκαπάνη, στην περιοχή όπου πραγματοποιήθηκε η α' Οικουμενική Σύνοδος, αποκάλυψε ένα ψηφιδωτό με μοτίβα γαλέρας και ελαφιού, το οποίο φέρεται να χρονολογείται στον πρώτο αιώνα μ.Χ.
LIFO NEWSROOM
In a Bright Green Field, η νέα μεγάλη έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Έλληνες και Κύπριοι καλλιτέχνες στη νέα έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Με έργα 27 δημιουργών κάτω των 40 ετών, η έκθεση «In a Bright Green Field» –μια σύμπραξη τριών ιδρυμάτων, μεταξύ των οποίων και το New Museum της Νέας Υόρκης– εξετάζει μερικές από τις πιο συναρπαστικές και αναδυόμενες καλλιτεχνικές πρακτικές στην Αθήνα και τη Λευκωσία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Πολιτισμός / Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Μιλώντας στο podcast του δημοσιογράφου Λούι Θερού, ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός και σκηνοθέτης επεσήμανε ότι «ο κινηματογραφικός κατασκευαστής σταρ τελείωσε περίπου με την εποχή που εμφανίστηκε η Λόρενς»
LIFO NEWSROOM
Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Πολιτισμός / Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Τμήμα τοιχογραφίας του 1960 κατέρρευσε στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού παρουσία εκατοντάδων επισκεπτών - Το Υπουργείο Πολιτισμού ενημερώθηκε, η ανατολική πτέρυγα αποκλείστηκε για λόγους ασφαλείας.
LIFO NEWSROOM