Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Ίσως η πιο επιτυχημένη ανάρτηση για τη ροζ ελληνική σημαία

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Το λακωνικό και επιτυχημένο «σχόλιο» για τη ροζ ελληνική σημαία Facebook Twitter
Φωτ.: Instagram
0

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις. Με μία ανάρτησή της η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση σχολιάζει με τον πιο επιτυχημένο, ίσως, τρόπο την υπόθεση με την απόσυρση της ροζ ελληνικής σημαίας στην Έκθεση του Γενικού Προξενείου της Νέας Υόρκης.

Στον απόηχο της υπόθεσης του εικαστικού έργου της ροζ ελληνικής σημαίας, που δημιούργησε η εικαστικός Γεωργία Λαλέ για να ευαισθητοποιήσει για τη βία κατά των γυναικών, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με ανάρτησή της στο Facebook παραθέτεις 10 σημαίες που έγιναν σύμβολα και τα ονόματα των καλλιτεχνών που τις έχουν δημιουργήσει. Μεταξύ αυτών και ο Banksy.

Η υπόθεση της ροζ ελληνικής σημαίας

Υπενθυμίζεται ότι μετά από αντιδράσεις ακροδεξιών αποφασίστηκε με εντολή του Έλληνα ΥΠΕΞ Γιώργου Γεραπετρίτη να αποσυρθεί η ροζ ελληνική σημαία, που δημιούργησε η Γεωργία Λαλέ και κοσμούσε έκθεση του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη.

Όπως αναφέρει η δημιουργός με τη ροζ ελληνική σημαία ήθελε να τονίσει το φαινόμενο της ενδοοικογενειακής βίας και των εγκλημάτων κατά γυναικών. Η καλλιτέχνιδα, με αυτό το έργο, επιχειρεί να ευαισθητοποίησει το κοινό μέσω της χειροποίητης σημαίας της που υφάνθηκε από σεντόνια που της δώρισαν κακοποιημένες γυναίκες.

«Το έργο τέχνης δημιουργείται από σεντόνια, δωρεά γυναικών που ζουν στην Ελλάδα. Αυτές οι γυναίκες έχουν φαινομενικά λίγα κοινά πράγματα, αλλά όλες έχουν ξαπλώσει σε αυτά τα σεντόνια απελπισμένες και φοβισμένες» αναφέρει η περιγραφή της έκθεσης. Ωστόσο, η ελληνική ροζ σημαία προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις με το θέμα να φτάνει και στην ελληνική Βουλή.

Το ζήτημα ωστόσο, προκάλεσε, όπως ήταν αναμενόμενο, την οργή του επικεφαλής της Νίκης, ο οποίος είπε ότι η γαλανόλευκη σημαία «βάφεται με κόκκινο μόνο με το αίμα των ηρώων μας». Φυσικό και επόμενο ήταν στις απόψεις αυτές να υπερθεματίσουν ομοϊδεάτες που υπεραμύνονται του εθνικού φρονίματος σαν μοναδικοί προστάτες του, και όχι μόνο αδυνατούν να αντιληφθούν την παραβολή του θέματος αλλά αντιλαμβάνονται την εικαστική παρέμβαση ως προσβολή του έθνους και των συμβόλων της.

«Λυπάμαι που η δουλειά μου παρερμηνεύτηκε. Τα θύματα γυναικοκτονιών είναι ηρωίδες του αγώνα για ελευθερία και ζωή, τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς» σχολίασε χαρακτηριστικά στο bios της στο Instagram της η εικαστικός μετά τις αντιδράσεις. Η Γεωργία Λαλέ, έχει αναδημοσιεύσει πολλά μηνύματα υποστήριξης στον επίσημο λογαριασμό της στο Instagram.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ ΟΥΑΣΙΝΓΚΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πολιτισμός / Μενδώνη από Ουάσινγκτον: «Ο Πολιτισμός αποτελεί συνδετική και ενοποιητική δύναμη ανάμεσα στις δύο χώρες»

Η Λίνα Μενδώνη είχε για δεύτερη φορά συνάντηση εργασίας με τον ανώτερο αξιωματούχο του αμερικάνικου υπουργείου Εξωτερικών για θέματα Πολιτισμού και Εκπαίδευσης Δρ Darren Beattie
LIFO NEWSROOM
Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Πολιτισμός / Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Η επίδειξη Métiers d’Art, που η Chanel παρουσιάζει κάθε Δεκέμβριο σε κάποιον εντυπωσιακό προορισμό, από την Ιαπωνία μέχρι τη Σενεγάλη, είναι αφιερωμένη στα ιστορικά ατελιέ που έχει εντάξει στο δυναμικό της για να διατηρήσει ζωντανή την παραδοσιακή τεχνική
LIFO NEWSROOM
Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Πολιτισμός / Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Η εξέλιξη της τέχνης από τον ιμπρεσιονισμό έως την ποπ αρτ ξεδιπλώνεται μέσα από έργα 45 κορυφαίων δημιουργών της νεότερης και σύγχρονης τέχνης, συνθέτοντας ένα μοναδικό και συναρπαστικό εικαστικό πανόραμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Μαλλουρής: An Evening Botanist

Πολιτισμός / An Evening Botanist: Θεραπεία, επιθυμία και απόλαυση σε μια έκθεση

Στην έκθεση An Evening Botanist ο Ανδρέας Μαλλουρής εξετάζει πώς διαφορετικές πρακτικές που συνδέονται με τη θεραπεία, τη σωματική επιθυμία και την απόλαυση, ενεργοποιούν υλικότητες και μέσω αυτών, το κοινωνικό σώμα. Η έκθεση αναπτύσσεται στο όριο ανάμεσα στο χειρουργικό και το ερωτικό, μεταφέροντας κλινικές διαδικασίες σε ένα γλυπτικό λεξιλόγιο.
LIFO NEWSROOM