Σαλβαδόρ Νταλί: Σενάριο ταινίας του που απέρριψε το Χόλιγουντ αναδημιουργείται με Τεχνητή Νοημοσύνη

Giraffes on Horseback Salad: Το όραμα του Νταλί «ανασαίνει» ξανά μέσα από την Τεχνητή Νοημοσύνη Facebook Twitter
Giraffes on Horseback Salad, Inspired by Salvador Dalí’s Screenplay | Official Trailer / YouTube: The Dalí Museum
0

Το «Giraffes on Horseback Salad», γνωστό και ως «The Surrealist Woman», παραμένει ένα από τα πιο αινιγματικά έργα που οραματίστηκε ο Σαλβαδόρ Νταλί.

Πρόκειται για ένα σουρεαλιστικό σενάριο που δημιούργησε ο Σαλβαδόρ Νταλί και το οποίο απορρίφθηκε από το Χόλιγουντ της εποχής ως υπερβολικά τολμηρό για τα όρια της συντηρητικής Τέχνης του 1937.

Γραμμένο για τους αδελφούς Μαρξ, το σενάριο εστιάζει σε έναν Ισπανό αριστοκράτη (τον οποίο θα υποδυόταν ο Χάρπο Μαρξ) που ερωτεύεται μια αινιγματική γυναίκα, το πρόσωπο της οποίας δεν αποκαλύπτεται ποτέ στο κοινό. Η αφήγηση ξετυλίγεται σαν όνειρο σε παραλήρημα: καμηλοπαρδάλεις πάνω σε άλογα, ανατροπές της λογικής, σπαράγματα φαντασίας, όλα εγκολπωμένα στην μοναδική οπτική του Νταλί. Όμως, η MGM απέρριψε την ιδέα του, τότε, επειδή απλά «δεν έβγαζε νόημα».

Για σχεδόν έναν αιώνα, το όραμά του επιβίωνε μόνο σε σκίτσα και σημειώσεις.

Σήμερα όμως, η προηγμένη τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης αναλαμβάνει να «ξαναζωντανέψει» το ανέκδοτο έργο του Νταλί, με την καθοδήγηση της Google.

Στις 9 Απριλίου, ανακοινώθηκε στο Google Cloud Next στο Λας Βέγκας, ότι το έργο του Νταλί θα παραχθεί με τη χρήση AI χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Veo 2 της Google για δημιουργία βίντεο, μαζί με την Imagen 3 (για εικόνες/οπτική δημιουργία). Δεν πρόκειται για πιστή αναπαραγωγή του αυθεντικού έργου, αλλά για ένα «reawakening», μια αναβίωση ή αφύπνιση του οράματος του Νταλί, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Για το project συνεργάζονται η Goodby Silverstein & Partners, διαφημιστική εταιρεία, υπεύθυνη για την παραγωγή, το Dalí Museum (Φλόριντα), υποστηρικτής του έργου, με παλαιότερες συνεργασίες σε πρότζεκτ όπως το Ask Dalí και το Dream Tapestry και οι Josh Frank & Tim Heidecker, οι οποίοι το 2019 είχαν αναπτύξει γραφική νουβέλα με βάση το χειρόγραφο που βρέθηκε στο Centre Pompidou. Στο συνέδριο έγινε προβολή του τρέιλερ της ταινίας, η οποία έχει περιγραφεί όχι ως άμεση αναδημιουργία αλλά ως «αφύπνιση» του οράματος του Νταλί.

«Ο Σαλβαδόρ Νταλί φαντάστηκε μια ταινία τόσο σουρεαλιστική, τόσο ξεκομμένη από τις συμβάσεις, που δεν πραγματοποιήθηκε όσο ζούσε», δήλωσε ο Jeff Goodby, συμπρόεδρος της Goodby Silverstein & Partners. «Τώρα, χάρη στις εκπληκτικές δυνατότητες των Veo 2 και Imagen 3, μπορέσαμε να βοηθήσουμε να ζωντανέψει αυτό το όραμα -όχι ως αντίγραφο, αλλά ως "αφύπνιση". Είναι ένα από τα πιο δημιουργικά συναρπαστικά πράγματα που έχουμε κάνει ποτέ», συνέχισε.

Giraffes on Horseback Salad: Το όραμα του Νταλί «ανασαίνει» ξανά μέσα από την Τεχνητή Νοημοσύνη Facebook Twitter
Giraffes on Horseback Salad, Inspired by Salvador Dalí’s Screenplay | Official Trailer / YouTube: The Dalí Museum

Η ιστορία πίσω από το Giraffes on Horseback Salad

Η ιστορία του Giraffes on Horseback Salad είναι περίπλοκη. Ορισμένες παράγραφοι από το σενάριο αποκαλύφθηκαν στο αρχείο του Νταλί το 1996, επτά χρόνια μετά το θάνατό του. Στα μέσα της δεκαετίας του 2010, ο Τζος Φρανκ ανακάλυψε ένα χειρόγραφο σημειωματάριο 84 σελίδων στο Centre Pompidou, που περιείχε εκτενείς σημειώσεις και τα οράματα του Νταλί επάνω στο έργο. Χρησιμοποιώντας αυτό το αρχειακό υλικό, ο Φρανκ συνεργάστηκε με τον κωμικό Τιμ Χάιντεκερ, για να συνθέσουν ένα πλήρες σενάριο, το οποίο οι δυο τους μετέτρεψαν σε graphic novel σε εικονογράφηση της Manuela Pertega το 2019.

«Ο Σαλβαδόρ Νταλί έλεγε ότι θα τον θυμόμαστε περισσότερο για τις λέξεις που έγραψε παρά για τους πίνακές του», δήλωσε η διεύθυνση Μουσείου του Νταλί στη Φλόριντα. «Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στον φανταστικό κόσμο του Σαλβαδόρ Νταλί, -κλειδωμένο στη γλώσσα-, να ξεσπάσει στην ορατότητα».

Τα εργαλεία της Google

Το Veo 2, είναι η νέα πλατφόρμα βίντεο της Google που παράγει κινηματογραφικής ποιότητας βίντεο από κείμενα. «Είναι σε θέση να ακολουθεί πιστά απλές και σύνθετες οδηγίες και προσομοιώνει πειστικά τη φυσική του πραγματικού κόσμου καθώς και ένα ευρύ φάσμα οπτικών», σύμφωνα με τους δημιουργούς του.

Το Imagen 3 είναι «το ποιοτικότερο μοντέλο μετατροπής κειμένου σε εικόνα, ικανό να παράγει εικόνες με ακόμα μεγαλύτερη λεπτομέρεια, πλούσιο φωτισμό και λιγότερα ενοχλητικά τεχνουργήματα» γράφει η ομάδα της Google.

Πρόκειται για μία σπάνια «συνάντηση» της AI με τη σουρεαλιστική τέχνη του 20ού αιώνα. Οι συμμετέχοντες στο project ξεκαθαρίζουν, ότι η ομάδα δεν προσπαθεί να «ολοκληρώσει» την ταινία του Σαλβαδόρ Νταλί όπως θα ήταν τότε, αλλά να την «ανασυνθέσει» ως κάτι που μπορεί να υπάρξει μόνο σήμερα με τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Με πληροφορίες από artsy.net

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Πολιτισμός / Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Η «Χαμένη Πόλη» εξακολουθεί να γοητεύει τους ερευνητές και έχει πολλά ακόμη να δώσει μέσα από τη μεγαλύτερη ανασκαφή που έχει γίνει ποτέ, τα τελευταία 70 χρόνια
LIFO NEWSROOM
Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Πολιτισμός / Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γουόρεν Ζέινς που κυκλοφόρησε το 2023 και εστιάζει στη δημιουργία του άλμπουμ «Nebraska» (1982) το οποίο ηχογράφησε ο Σπρίνγκστιν στο δωμάτιο του στο Κολτς Νεκ του Νιου Τζέρσεϊ σε ένα τετρακάναλο κασετόφωνο
LIFO NEWSROOM
Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Πολιτισμός / Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Ο Ντάριο Αρτζέντο που σε λίγες ημέρες συμπληρώνει τα 85 του χρόνια έχει πλέον αποσυρθεί από τα κινηματογραφικά πλατό εδώ και τρία χρόνια, καθώς πέρα από το εμπόδιο της ηλικίας του απογοητεύτηκε και από την αποδοχή που είχε η τελευταία του ταινία «Μαύρα Γυαλιά»
LIFO NEWSROOM
Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

«Μου αρέσει να δουλεύω με τον Γιώργο» δήλωσε η Έμα Στόουν - «Η ταινία δείχνει τι συμβαίνει τώρα στην κοινωνία» τόνισε ο σκηνοθέτης
LIFO NEWSROOM