«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», ο τίτλος της νέας έκθεσης στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς

«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», ο τίτλος της νέας έκθεσης στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς Facebook Twitter
0

«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», είναι ο τίτλος της έκθεσης που θα φιλοξενήσει ο ιστορικός χώρος της Μάντρας Μπλόκου Κοκκινιάς. 

Η έκθεση με τίτλο «Ποτέ Ξανά Πόλεμος» αποτελεί μια άηχη αντιπολεμική διαμαρτυρία της καλλιτεχνικής ομάδας Ξύλινος Ιππέας. 

Το καλλιτεχνικό γεγονός θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 18 Ιουνίου στις 8:30 μ.μ. και  θα προηγηθεί επιτόπια εισήγηση στον κλειστό χώρο του μνημείου με εξιστόρηση των δραματικών γεγονότων από την Ειρήνη Ρηνιώτη, υπεύθυνη του Μουσείου της Μάντρας Μπλόκου Κοκκινιάς.  

Δυο σύγχρονοι Έλληνες δημιουργοί, η Ματίνα Σταυροπούλου και ο Νίκος Κανόγλου με ισχυρή κοινωνική συνείδηση μέσα από τη σύζευξη δυο διαφορετικών ρευμάτων και αντιλήψεων, αποκαλύπτουν μια απόκοσμη εικαστική αναδρομή με αφετηρία τις απαρχές του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου έως τις τρέχουσες ένοπλες συγκρούσεις. Αποτίνουν με το καλλιτεχνικό τους έργο φόρο τιμής στους 75 πεσόντες, του Μπλόκου της Κοκκινιάς,  αγωνιστές και αγωνίστριες που μετείχαν ενεργά στην Αντίσταση και στον απελευθερωτικό αγώνα της χώρας ενάντια στον  κατακτητή. Οι δημιουργοί, με ωμότητα και οικονομία αποστρέφονται την καλλιτεχνική πόζα και την επιτηδευμένα συγκινησιακή ατμόσφαιρα κρατώντας επιφυλάξεις  απέναντι σε ιδεολογικά συστήματα και καλλιτεχνικά ρεύματα, σε κάθε «πρόοδο» χωρίς πραγματικό υπόβαθρο.  

«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», ο τίτλος της νέας έκθεσης στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς Facebook Twitter

Ο Νίκος Κανόγλου παραλείπει το χρώμα το οποίο θεωρεί ασύμβατο με τα επικριτικά μηνύματα του και επιλεγεί τον δυισμό του μαύρου και του λευκού για τις απεικονίσεις του ως οικουμενικό μοτίβο των δυνάμεων της ζωής. Διατρήματα, τα απόκοσμα τοπία αλλοιώσεων και καταστροφών αποτελούν χρονικό μιας ολόκληρης εποχής ενώ ταυτόχρονα έχουν ημερολογιακό χαρακτήρα.    

«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», ο τίτλος της νέας έκθεσης στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς Facebook Twitter

Η Ματίνα Σταυροπούλου αποδεσμεύεται από την μορφολογική υλοποίηση και καταγράφει συμπυκνωμένα χρωματικά γεγονότα που διαδέχονται τομές και παύσεις. Το χρώμα λειτουργεί συμβολικά σηματοδοτώντας έννοιες και συνέπειες. Ο αρχε-τυπικός συμβολισμός της γυναικείας μήτρας επεκτείνεται και μετατρέπεται σε αιμάσσουσα πληγή ενός ολόκληρου λαού. 

Η καταγραφή και η νοηματοδότηση  των ιστορικών γεγονότων διατηρεί την ιστορία στην συλλογική μνήμη ακέραια. Με ειλικρίνεια και γνησιότητα των αισθημάτων τους δεν επιτρέπουν ούτε στιγμή στις εικόνες  να ξεφύγουν άσκοπα  από το νόημα τους: ποτέ πια.

«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», ο τίτλος της νέας έκθεσης στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς Facebook Twitter

 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Πολιτισμός / Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Η «Χαμένη Πόλη» εξακολουθεί να γοητεύει τους ερευνητές και έχει πολλά ακόμη να δώσει μέσα από τη μεγαλύτερη ανασκαφή που έχει γίνει ποτέ, τα τελευταία 70 χρόνια
LIFO NEWSROOM
Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Πολιτισμός / Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γουόρεν Ζέινς που κυκλοφόρησε το 2023 και εστιάζει στη δημιουργία του άλμπουμ «Nebraska» (1982) το οποίο ηχογράφησε ο Σπρίνγκστιν στο δωμάτιο του στο Κολτς Νεκ του Νιου Τζέρσεϊ σε ένα τετρακάναλο κασετόφωνο
LIFO NEWSROOM
Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Πολιτισμός / Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Ο Ντάριο Αρτζέντο που σε λίγες ημέρες συμπληρώνει τα 85 του χρόνια έχει πλέον αποσυρθεί από τα κινηματογραφικά πλατό εδώ και τρία χρόνια, καθώς πέρα από το εμπόδιο της ηλικίας του απογοητεύτηκε και από την αποδοχή που είχε η τελευταία του ταινία «Μαύρα Γυαλιά»
LIFO NEWSROOM
Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

«Μου αρέσει να δουλεύω με τον Γιώργο» δήλωσε η Έμα Στόουν - «Η ταινία δείχνει τι συμβαίνει τώρα στην κοινωνία» τόνισε ο σκηνοθέτης
LIFO NEWSROOM
Το Μουσείου Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ κινδυνεύει να κλείσει

Πολιτισμός / Το Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ κινδυνεύει να κλείσει

Το μουσείο ζητά από την κυβέρνηση να παρέχει επιπλέον 2,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για να καλυφθούν οι απαραίτητες αναβαθμίσεις και τα μέτρα βιωσιμότητας – τονίζοντας ότι αυτό δεν αποτελεί απλώς οικονομική ενίσχυση, αλλά συμβατική υποχρέωση
LIFO NEWSROOM