Το πιο «κλεμμένο» έργο στον κόσμο εκτίθεται ξανά στον Καθεδρικό ναό της Γάνδης

Το πιο «κλεμμένο» έργο στον κόσμο εκτίθεται ξανά στον Καθεδρικό ναό της Γάνδης Facebook Twitter
Το Πολύπτυχο της Γάνδης  | Sint-Baafskathedraal Gent
0

Ένα από τα σπουδαιότερα έργα τέχνης στον κόσμο, το Πολύπτυχο της Γάνδης του Γιαν βαν Άικ και του αδελφού του Χούμπερτ βαν Άικ, έργο του 1432 και το πιο κλεμμένο έργο όλων των εποχών, θα εκτεθεί ξανά στο κοινό μόλις αρθούν τα μέτρα κατά του κορωνοϊού. 

Το Πολύπτυχο της Γάνδης, που θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς πολιτιστικούς θησαυρούς της βόρειας Ευρώπης, θα εκτεθεί στο παρεκκλήσι του Sacrament, του Καθεδρικού ναού της πόλης, με την ύψιστη προστασία που μπορεί να έχει, πίσω από αλεξίσφαιρο τζάμι ύψους 6 μέτρων με εσωτερικό χώρο 100 κυβικών μέτρων το οποίο στοίχισε 5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η συνολική συντήρηση και τα μέτρα προστασίας του στοίχισαν συνολικά 30 εκατομμύρια ευρώ.

Το έργο, του οποίου η αποκατάσταση κράτησε επτά ολόκληρα χρόνια έχει τοποθετηθεί σε αυτή τη θέση που έχει ελεγχόμενη θερμοκρασία και το κοινό θα μπορεί να το βλέπει καλύτερα, όμως η κορυφαία προτεραιότητα είναι η ασφάλεια του αριστουργήματος. Στον ναό έχουν εγκατασταθεί μεγάλες πόρτες ασφαλείας για την εύκολη εκκένωση των ξύλινων πάνελ σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Στη διάρκεια των 588 ετών από τη χρονολογία της δημιουργίας του, το έργο που αποκαλείται και «Η Προσκύνηση του Αμνού» ή «Ο Αμνός του Θεού» (Het Lam Gods) και είναι έργο της πρώιμης φλαμανδικής τέχνης, έχει υποστεί απίστευτη ταλαιπωρία.Το τεράστιο πολύπτυχο περιλαμβάνει 24 συνθέσεις, η μεγαλύτερη από τις οποίες απεικονίζει την Προσκύνηση του Αμνού. Το έργο, που εκτίθεται στον Σιντ-Μπάαφ Κατεντράαλ στη Γάνδη, είναι κατά μεγάλο μέρος αυθεντικό. Μόνο ένα τμήμα του πολύπτυχου κάτω αριστερά είναι σύγχρονο αντίγραφο.

Το πιο «κλεμμένο» έργο στον κόσμο εκτίθεται ξανά στον Καθεδρικό ναό της Γάνδης Facebook Twitter
Ο Αμνός του Θεού

Αρχικά το έργο γλύτωσε από φωτιά σε ταραχές των καλβινιστών το 1566, ενώ τμήματά του διαλύθηκαν και αφαιρέθηκαν από Γάλλους στρατιώτες το 1794, μεταφέρθηκαν στο Παρίσι για τον Ναπολέοντα που τα ήθελε για το Λούβρο και επιστράφηκαν το 1816 μετά την πτώση του, ενώ κάποια κομμάτια είχε πάρει και ο βασιλιάς της Πρωσίας. Την ίδια χρονιά, τα πλευρικά φύλλα πουλήθηκαν σ' έναν Γερμανό έμπορο και δεν επέστρεψαν στη Γάνδη πριν από το 1919.

Σώθηκε από πυρκαγιά το 1822, αλλά και ο εικοστός αιώνας επεφύλαξε και άλλες κλοπές με τον Γκέμπελς να ψάχνει το έργο για να το κάνει δώρο στον Χίτλερ, ενώ ήταν κρυμμένο σε ένα αλατωρυχείο κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και το έσωσαν κομάντο την τελευταία στιγμή πριν την ανατίναξή του. Ένα από τα 12 πάνελ του παραμένει χαμένο, μετά την κλοπή του τον Απρίλιο του 1934.

Ο Γιαν βαν Άικ έζησε κυρίως στην Μπρυζ του Βελγίου και θεωρείται ένας από τους πρωτεργάτες της Φλαμανδικής ζωγραφικής. Ήταν ένας από τους πρώτους ζωγράφους που υπέγραφαν τα έργα τους και χρονολογούσε τις κορνίζες τους που τις θεωρούσε ισότιμης αξίας ως προς το ζωγραφικό έργο. Υπέγραφε με τη ρήση "ALS IK KAN" (όπως μπορώ).

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Πολιτισμός / Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Με φόντο, στο κάτω μέρος, το κεφάλι ενός αρχαιοελληνικού αγάλματος η λιτή αφίσα συνοδεύεται από το σύνθημα «Αψήφησε τους Θεούς» τονίζοντας μαζί με τον τίτλο και το όνομα του σκηνοθέτη ότι η ταινία γυρίστηκε «εξ ολοκλήρου με κάμερες IMAX»
LIFO NEWSROOM
Αυτές είναι οι 100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα για τους New York Times

Πολιτισμός / Αυτές είναι οι 100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα για τους New York Times

Από το "In the Mood for Love" μέχρι το "Get Out" και το "Mad Max: Fury Road", η λίστα που παρουσίασαν οι New York Times συγκεντρώνει τις πιο επιδραστικές ταινίες των τελευταίων 24 ετών, όπως τις ψήφισαν εκατοντάδες δημιουργοί, ηθοποιοί και κριτικοί σε όλο τον κόσμο
LIFO NEWSROOM
Ο Rick Owens επέστρεψε στο Παρίσι για «να προκαλέσει και να σοκάρει», και τα κατάφερε

Πολιτισμός / Ο Rick Owens επέστρεψε στο Παρίσι για «να προκαλέσει και να σοκάρει», και τα κατάφερε

Ο «σκοτεινός μάγος της μόδας» ξεδιπλώνει την 30ή πορεία του με μια αναδρομική έκθεση που περιλαμβάνει από τα φθαρμένα υφάσματα μέχρι τα κοστούμια με βάτες τύπου Φρανκενστάιν και το γλυπτό που παρουσιάζει τον ίδιο να ουρεί
LIFO NEWSROOM