Πέθανε ο Νίκος Μίνως- «Το όνομά του είναι συνώνυμο με τη συντήρηση αρχαιοτήτων»

Πέθανε ο Νίκος Μίνως- «Το όνομά του είναι συνώνυμο με τη συντήρηση αρχαιοτήτων» Facebook Twitter
Φωτ.: Facebook
0

Πέθανε ο Νίκος Μίνως, επίτιμος διευθυντής του υπουργείου Πολιτισμού, ο οποίος για πολλά χρόνια διετέλεσε προϊστάμενος της Διεύθυνσης Συντήρησης Αρχαίων και Νεώτερων Μνημείων. 

Ο Νίκος Μίνως ήταν ο άνθρωπος που έδωσε πνοή στη Διεύθυνσης Συντήρησης Αρχαίων και Νεώτερων Μνημείων, επισημαίνεται σε ανάρτηση της υπηρεσίας, που τον αποχαιρετά «συγκλονισμένη». 

«Ένας οραματιστής που κατάφερε την αναγνώριση και εδραίωση της επιστήμης της συντήρησης στον ελλαδικό χώρο, μέσα από τη δράση του ως επιστήμονας, καθηγητής και προϊστάμενος της Διεύθυνσης», επισημαίνεται στην ανάρτηση. 

Υπήρξε ένας από τους πρώτους συντηρητές αρχαιοτήτων και έργων τέχνης στην Ελλάδα, ως απόφοιτος του Ινστιτούτου Αρχαιολογίας του Λονδίνου, ξεκινώντας τα πρώτα του βήματα ως υπάλληλος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού μέχρι την μονιμοποίηση του στο Κέντρο Συντήρησης Αρχαιοτήτων. 

Στη συνέχεια, ο Νίκος Μίνως ανέλαβε καθήκοντα προϊσταμένου τμήματος της Διεύθυνσης Συντήρησης Αρχαιοτήτων. Από αρχές της δεκαετίας του 1990 έως τη συνταξιοδότησή του το 2012 διετέλεσε προϊστάμενος της Διεύθυνσης.

«Το έργο του πολυδιάστατο και παραγωγικότατο. Μέσα από τις δημοσιεύσεις και τη δράση του στην Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων κατάφερε να μεταφέρει διεθνείς κανόνες και καλές πρακτικές για τη συντήρηση στην Ελλάδα και να οριοθετήσει το επάγγελμα του συντηρητή στις εγχώριες ανάγκες. Παράλληλα συμμετείχε ενεργά στην ίδρυση και λειτουργία του Τμήματος Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης στο τότε Ανώτατο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Αθήνας, διδάσκοντας για αρκετά χρόνια το μάθημα της αγαπημένης του ειδικότητας, τη συντήρηση τοιχογραφίας», αναφέρει ακόμη η ανάρτηση της Διεύθυνσης Συντήρησης Αρχαίων και Νεώτερων Μνημείων. 

«Ως συντηρητής αρχαιοτήτων και έργων τέχνης είχε επισκεφτεί και γνωρίσει πληθώρα μνημείων κατανοώντας τις ανάγκες, τις ιδιαιτερότητες αλλά και τη σημασία τους σε τοπικό και εθνικό επίπεδο», συνεχίζει η ανάρτηση, τονίζοντας πως η εμπειρία του τον μετέτρεψε «σε προστάτη και υπερασπιστή της πολιτιστικής κληρονομιάς» όπως και ότι η θέση του αποτέλεσε «εργαλείο για την έγκαιρη παρέμβαση, τη διάσωση και προστασία των μνημείων». 

«Για κάποιους υπήρξε αυταρχικός, ανένδοτος, απαιτητικός, για άλλους φίλος, εμπνευστής, καθοδηγητής, σύμβουλος, για όλους όμως θα είναι πάντα ο άνθρωπος που το όνομα του είναι συνώνυμο με τη συντήρηση και τη Διεύθυνση και δεν νοείται αναφορά σε ένα από τα δύο χωρίς να έρθει στο μυαλό μας το όνομα του», καταλήγει η ανάρτηση. 

Νίκος Μίνως: «Από τους λίγους ανθρώπους με πληρέστατη γνώση των μνημείων»

Ο Νίκος Μίνως ήταν από τους λίγους ανθρώπους με πληρέστατη γνώση των μνημείων σε όλη την Ελλάδα, επεσήμανε η Λίνα Μενδώνη. 

«Με βαθιά θλίψη, πληροφορήθηκα την αιφνίδια απώλεια του φίλου και συνεργάτη Νίκου Μίνω», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού. «Η προσφορά του στην επιστήμη του, αλλά και ως στελέχους της διοίκησης ήταν πολυετής και παραγωγικότατη», συμπλήρωσε. 

«Απαιτητικός, αλλά και ακατάβλητος επαγγελματίας, κέρδισε επάξια τον σεβασμό ανωτέρων και υφισταμένων και άφησε διακριτό στίγμα και διαρκή παρακαταθήκη», τόνισε η κ. Μενδώνη. 

«Ο Νίκος Μίνως ήταν από τους λίγους ανθρώπους με πληρέστατη γνώση των μνημείων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Τα γνώριζε ένα προς ένα και κατανοούσε τις απαιτήσεις συντήρησής τους. Γνώση που μοιραζόταν, γενναιόδωρα, με τους νεώτερους συναδέλφους του. Αλλά και με τη διδασκαλία του στο Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης στο τότε ΑΤΕΙ Αθηνών, στην ίδρυση και την ακμή του οποίου συνέβαλε αποφασιστικά», συνέχισε η υπουργός Πολιτισμού. 

«Yπήρξε άμεσος συνεργάτης μας, με βαθιά προσήλωση στο αντικείμενό του. Πάντοτε αποκάλυπτε νέες πτυχές και νέες προοπτικές στο αντικείμενο, που τόσο αγάπησε. Χάνουμε έναν φίλο, έναν αφοσιωμένο δημόσιο λειτουργό με τεράστια προσφορά», κατέληξε η κ. Μενδώνη, εκφράζοντας τα συλλυπητήριά της στην οικογένεια του εκλιπόντος. 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM
Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Πολιτισμός / Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Το αλουμίνιο δεν είναι απλώς το εικαστικό μέσο για τη νέα δουλειά του Σωκράτη Σωκράτους που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Eins στη Λεμεσό της Κύπρου· είναι το φάντασμα που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη.
LIFO NEWSROOM
Δείτε πώς ακριβώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2400 χρόνια

Πολιτισμός / Δείτε πώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2.400 χρόνια - Το εντυπωσιακό «παιχνίδι» με το φως

O καθηγητής Juan de Lara του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με την βοήθεια της τεχνολογίας έδειξε πώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές φωτισμού για να μετατρέψουν το εσωτερικό του Παρθενώνα σε ένα εντυπωσιακό θέαμα
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Moby προσφέρει δωρέαν την μουσική του και έχει γίνει «ο παράξενος γέρος που θα δεις στα βουνά»

Πολιτισμός / Γιατί ο Moby προσφέρει δωρέαν την μουσική του και έχει γίνει «ο παράξενος γέρος που θα δεις στα βουνά»

Νηφάλιος πλέον και με αρκετά χρόνια να τον χωρίζουν από τις μέρες της απόλυτης δόξας, ο Moby τα τελευταία χρόνια κάνει κάτι που λίγοι καταξιωμένοι καλλιτέχνες τολμούν
LIFO NEWSROOM