Οδύσσεια: Η Λουπίτα Νιόνγκο με τον Κρίστοφερ Νόλαν σε Μεθώνη και Κόρινθο - Ποιον ρόλο υποδύεται τελικά

Οδύσσεια του Νόλαν: Η Λουπίτα Νιόνγκο στη Μεθώνη - Ποιον ρόλο υποδύεται τελικά Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

Η Ελλάδα και ειδικότερα η Πελοπόννησος φιλοξενούν μια ακόμη πολυαναμενόμενη υπερπαραγωγή του Χόλιγουντ, την «Οδύσσεια» του Κρίστοφερ Νόλαν.

Συνοδεία του πληθωρικού συνεργείου του, ο οσκαρικός σκηνοθέτης έφτασε στην Κόρινθο και τη Μεθώνη, για το νέο πρότζεκτ, που φέρνει στην Ελλάδα μια πανδαισία σταρ του Χόλιγουντ.

Ματ Ντέιμον, Αν Χάθαγουεϊ, Ρόμπερτ Πάτινσον, Ζεντάγια, Σαρλίζ Θερόν και Λουπίτα Νιόγκο είναι μόνο μερικά από τα ονόματα που λέγεται ότι θα πρωταγωνιστήσουν στην «Οδύσσεια» του Νόλαν.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της LiFΟ, τη Δευτέρα 10 και την Τρίτη 11 Μαρτίου, ο κορυφαίος σκηνοθέτης πραγματοποίησε σκηνές με πρωταγωνίστρια τη Λουπίτα Νιόγκο. Παρά τα δημοσιεύματα που ήθελαν την επίσης οσκαρική ηθοποιό (Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου το 2014 για την ερμηνεία της στην ταινία «12 Years a Slave») να αναλαμβάνει τον ρόλο της θεάς Αθηνάς, η Λουπίτα Νιόγκο υποδύεται την Κλυταιμνήστρα, σύζυγο του Αγαμέμνονα, βασιλιά των Μυκηνών και εμβληματική φιγούρα της ελληνικής μυθολογίας.

Για τον ρόλο του Αγαμέμνονα, ο Νόλαν επέλεξε τον συνάδελφό του, σκηνοθέτη, μοντέρ, αλλά και ηθοποιό, Μπένι Σαφντί. Τη Δευτέρα και την Τρίτη, η Νιόγκο και το συνεργείο του Νόλαν έφτασαν στον Ακροκόρινθο και το Κάστρο της Μεθώνης. Μεταξύ των σκηνών που γυρίστηκαν στις τοποθεσίες αυτές, μία δείχνει την τραγική ηρωίδα να υποδέχεται με τον Αγαμέμνονα που επιστρέφει από τον πόλεμο.

PROSXEDIO Οδύσσεια του Νόλαν: Η Λουπίτα Νιόνγκο στη Μεθώνη - Ποιον ρόλο υποδύεται τελικά Facebook Twitter
O Μπένι Σαφντί / Φωτ.: imdb

Στο φιλμ ενδέχεται να δούμε και τον θάνατο του Αγαμέμνονα, ο οποίος σύμφωνα με την εκδοχή του Αισχύλου, έχει δράστιδα την Κλυταιμνήστρα, που σκοτώνει τον σύζυγό της από εκδίκηση, με ένα μαχαίρι.

Η εκδοχή του Αισχύλου για τη δολοφονία του Αγαμέμνονα

Στην Οδύσσεια του Ομήρου, ο Αγαμέμνονας αναφέρεται μόνο ως ένας από τους νεκρούς που συναντούν τον Οδυσσέα όταν αυτός επισκέπτεται τον Άδη, στη «Νέκυια», την εμβληματική ραψωδία λ. Για το τέλος του αρχηγού των Αχαιών στον τρωικό πόλεμο μαθαίνουμε από τον Αισχύλο, που περιγράφει τον θάνατο του Αγαμέμνονα στην τραγωδία «Αγαμέμνων», το πρώτο μέρος της τριλογίας «Ορέστεια» (458 π.Χ.).

Η Κλυταιμνήστρα τον σκοτώνει μέσα στο λουτρό του παγιδεύοντάς τον με ένα δίχτυ και σύμφωνα με την αφήγηση τον χτυπά προκαλώντας του τρεις πληγές.

Η Κλυταιμνήστρα υποδέχεται τον άντρα της με φαινομενική υποταγή και του στρώνει πορφυρό χαλί για να μπει θριαμβευτικά στο παλάτι. Αυτή η πράξη, όμως, έχει σαφή συμβολισμό ύβρεως – είναι μια παγίδα που προαναγγέλλει το θάνατό του. Ο Αγαμέμνονας, αν και διστάζει αρχικά, τελικά περπατά πάνω στο πορφυρό ύφασμα, ακολουθώντας μια μοίρα ήδη προδιαγεγραμμένη. Τον παρασύρει στο λουτρό, όπου και τον σκεπάζει με δίχτυ – μια πράξη που παραπέμπει σε κυνηγετική παγίδα και ταυτόχρονα στην ιδέα του αναπόδραστου πεπρωμένου. Με τρεις μαχαιριές, η Κλυταιμνήστρα σκοτώνει τον Αγαμέμνονα, βυθίζοντας το ξίφος της στο σώμα του. Δεν εμφανίζεται μεταμελημένη ή φοβισμένη, αλλά ως γυναίκα που διεκδικεί δικαιοσύνη για τα δικά της τραύματα.

Η ίδια, εμφανιζόμενη ως υπερήφανη εκτελέστρια, αναφωνεί:

«Χτύπησα δις, και με το δίδυμο χτύπημα ο άντρας μου αναστέναξε, και σαν σωριάστηκε, έδωσα τρίτο χτύπημα, σπονδή στο Δία του κάτω κόσμου.» (Αισχύλος, Αγαμέμνων, στ. 1384-1387).

Οδύσσεια: Η Λουπίτα Νιόνγκο με τον Κρίστοφερ Νόλαν σε Μεθώνη και Κόρινθο - Ποιον ρόλο υποδύεται τελικά Facebook Twitter
Κινηματογραφικά σκηνικά στην Ακροκόρινθο για τα γυρίσματα της ταινίας «Οδύσσεια» / Φωτ.: Eurokinissi


 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το «This That Keeps On» του Δημήτρη Παπαϊωάννου καταχειροκροτήθηκε στο Ηρώδειο

Πολιτισμός / Το «This That Keeps On» του Δημήτρη Παπαϊωάννου καταχειροκροτήθηκε στο Ηρώδειο

Τριάντα χορευτές και ηθοποιοί ζωντάνεψαν επί σκηνής τα υβριδικά του πλάσματά του, ενεργοποιώντας τον χώρο με το μοναδικό του ύφος που τον έχει καθιερώσει ως έναν από τους πιο επιδραστικούς δημιουργούς της εποχής μας
LIFO NEWSROOM
Βραβεία Νόμπελ: Ο Τραμπ ρίχνει τη σκιά του στη διοργάνωση - Προειδοποιήσεις για την ακαδημαϊκή ελευθερία

Πολιτισμός / Βραβεία Νόμπελ: Ο Τραμπ «ρίχνει τη σκιά του» στον θεσμό - Προειδοποιήσεις για την ακαδημαϊκή ελευθερία

Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει εισαγάγει ή προτείνει μια σειρά από μέτρα, τα οποία οι επικριτές υποστηρίζουν ότι θα εμποδίσουν την εκπαίδευση και την επιστημονική έρευνα
LIFO NEWSROOM
2o Sex Positive Festival: Ένα τριήμερο για τη σεξουαλική απελευθέρωση στην Αθήνα

Πολιτισμός / 2o Sex Positive Festival: Ένα τριήμερο για τη σεξουαλική απελευθέρωση στην Αθήνα

Με κοινοτικό χαρακτήρα και χωρίς κερδοσκοπικό προσανατολισμό, η διοργάνωση βασίζεται στη συλλογική εργασία και στην ελεύθερη συνεισφορά των συμμετεχόντων, ώστε να παραμείνει ανοιχτή σε όλους ανεξαρτήτως εισοδήματος
LIFO NEWSROOM
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ τιμώμενη καλεσμένη στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Πολιτισμός / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ τιμώμενη καλεσμένη στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η διάσημη Γαλλίδα ηθοποιός θα προλογίσει αρκετές από τις ταινίες του αφιερώματος στην καριέρα της, ενώ θα δώσει και masterclass αφιερωμένο στις διαφορές μεταξύ θεατρικής και κινηματογραφικής ερμηνείας
LIFO NEWSROOM
Φαλλοί πέντε μέτρων και όργια σκελετών: Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς στο πιο τολμηρό έργο της

Πολιτισμός / Φαλλοί πέντε μέτρων και όργια σκελετών: Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς στο πιο τολμηρό έργο της

Η παράσταση αντλεί υλικό από λαϊκές παραδόσεις και αρχέγονες τελετουργίες των Βαλκανίων, οι οποίες όπως λέει, «εμπλέκουν το σώμα, το πέος και τον κόλπο σε διαφορετικές μορφές»
LIFO NEWSROOM
ΣΤΙΒΕΝ ΚΙΝΓΚ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΒΙΒΛΙΑ

Πολιτισμός / Οι ΗΠΑ σε περίοδο λογοκρισίας: ο Στίβεν Κινγκ «πρωταγωνιστεί» στις απαγορεύσεις βιβλίων

Οι πολιτείες που πρωτοστατούν στη λογοκρισία είναι η Φλόριντα, το Τέξας και το Τενεσί, οι οποίες ευθύνονται για περίπου το 80 % των καταγεγραμμένων απαγορεύσεων
LIFO NEWSROOM