Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Το νέο σήμα του φεστιβάλ σε στάσεις λεωφορείων
0

"Τον δύσκολο χειμώνα τον οποίο διανύσαμε, εκτός από την προετοιμασία του καλλιτεχνικού προγράμματος 2021 και την υλοποίηση της επιτυχημένης πλατφόρμας νέων δράσεων που εγκαινιάσαμε (OPEN PLAN), εργαστήκαμε για τον ανασχεδιασμό της εταιρικής μας ταυτότητας, στο πλαίσιο της ευρύτερης ανανέωσης του θεσμού". Με αυτά τα λόγια η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου παρουσιάζει το νέο σήμα του Οργανισμού.

"Για τον σκοπό αυτό, απευθύναμε ανοιχτή πρόσκληση ενδιαφέροντος, στην οποία ανταποκρίθηκαν δεκάδες δημιουργικά γραφεία απ’ όλη την Ελλάδα. Μετά την επιλογή της κριτικής επιτροπής, προκρίθηκαν αρχικά τα γραφεία G Design, Nowhere Studio, The Birthdays Design (Studio TBD) και DpS / Athens, εκ των οποίων υιοθετήθηκε εντέλει η πρόταση του κυρίου Δημήτρη Παπάζογλου -DpS / Athens.

Το ισχύον έως σήμερα λογότυπο  συνόδευσε επιτυχημένα το Φεστιβάλ από το 1998. Στα χρόνια που μεσολάβησαν, τo Φεστιβάλ εξελίχθηκε ως θεσμός, αντικρύζοντας το μέλλον και εκτός των ελληνικών συνόρων. Σήμερα, αντλούμε έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του εμβληματικού θεσμού και την μετεξελίσσουμε, οικοδομώντας πάνω σ’ αυτήν μια σύγχρονη καλλιτεχνική ταυτότητα. Μετρώντας περισσότερα από 66 έτη διαδρομής, η νέα αυτή ταυτότητα έχει σκοπό να συμβάλει, μεταξύ άλλων, στην ανάδειξη της ιστορικής συνέχειας του φορέα, μέσα από τον πρωτοπόρο χαρακτήρα του και τον ρόλο του ως ενός από τους σημαντικότερους ευρωπαϊκούς αλλά και παγκόσμιους πολιτιστικούς οργανισμούς.

Η σχέση μας με το εξωτερικό είναι βαρύνουσας σημασίας: Είμαστε ένα Φεστιβάλ Ελληνικό, Ευρωπαϊκό και διεθνές. Απευθυνόμαστε στο εγχώριο κοινό αλλά και στους χιλιάδες διεθνείς επισκέπτες της Ελλάδας, γι’ αυτό και συστηνόμαστε με το διεθνές μας όνομα: Athens Epidaurus Festival. Με το βλέμμα στραμμένο προς τα έξω, παρουσιάζουμε διεθνείς καλλιτέχνες και το έργο τους, σχεδιάζουμε καινοτόμες ερευνητικές δράσεις, που απευθύνονται σε ειδικούς αλλά και το ευρύτερο κοινό, ενώ, ταυτόχρονα, επενδύουμε στο εγχώριο καλλιτεχνικό δυναμικό στους τομείς του Θεάτρου, της Μουσικής, του Χορού, των Εικαστικών, της Περφόρμανς και των Εκδόσεων, με σκοπό όχι μόνο να παρουσιάσουμε τα έργα Ελλήνων καλλιτεχνών αλλά και να τα εξαγάγουμε. Εκτός από τις μεγάλες μετακλήσεις, τις οποίες είχε συνηθίσει το κοινό στο πρόγραμμά μας, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις διεθνείς συμπαραγωγές, που μας τοποθετούν στον παγκόσμιο καλλιτεχνικό χάρτη, πλάι σε αντίστοιχους οργανισμούς και Φεστιβάλ του εξωτερικού.

Το οπτικό σύστημα που δημιουργήθηκε από τον διεθνή Designer / Creative Director Δημήτρη Παπάζογλου και την ομάδα του DpS / Athens, αποτελεί μία σταθερή, αναγνωρίσιμη εικόνα που συνομιλεί με ευελιξία με την ολοένα εξελισσόμενη ταυτότητά μας. Ένα σύστημα επικοινωνίας, που στόχο έχει να συνοδεύσει αποτελεσματικά το όραμα και την ευχή μας για ένα Φεστιβάλ χωρίς περιορισμούς στον χώρο και τον χρόνο" καταλήγει η καλλιτεχνική διευθύντρια.

Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter

Νέα εταιρική ταυτότητα

"Αντανακλώντας το ανανεωμένο όραμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου αλλά και την πολυεπίπεδη ανάγκη προβολής και εξωστρέφειας του κορυφαίου πολιτιστικού Ελληνικού Οργανισμού μέσα από ποικίλες εφαρμογές, η νέα εταιρική του ταυτότητα απαντά σε δύο βασικά ζητούμενα" λέει ο Δημήτρης Παπάζογλου, ο οπτικός σχεδιαστής πίσω από το νέο σήμα..

Καταρχάς, αποτελεί ισχυρό statement με συμβολικό χαρακτήρα, νοηματικές αναφορές, προεκτάσεις και ερμηνείες συνοψίζοντας οπτικά τον πυρήνα της φιλοσοφίας του. Επιπλέον, ως εργαλείο επικοινωνίας, η νέα ταυτότητα είναι πολυλειτουργική, δημιουργικά ευέλικτη, πειραματική, καθώς καλύπει αποτελεσματικά μεγάλο εύρος εφαρμογών. Ταυτόχρονα, διατηρεί αναλλοίωτο το πνεύμα του Φεστιβάλ και τα ιδιαίτερα ιστορικά του χαρακτηριστικά.

Το νέο σήμα του Athens Epidaurus Festival, στηρίζει την υφολογία του στη διεύρυνση της κλασικής τυπογραφικής φόρμας «καταργώντας» μια στενά ερμηνευτική κατανόηση της γλώσσας και δημιουργώντας ένα νέο οπτικό κείμενο. Μέσα από την αφαίρεση και την απόδοση έντονης πυκνότητας στο τελικό σήμα, διαμορφώνεται στους παρακάτω άξονες:

Μονολιθική φόρμα

Η φόρμα του νέου σήματος αποτελεί αναφορά στη μορφολογία και την ιστορική αξία δύο εμβληματικών χώρων παγκοσμίου ενδιαφέροντος: του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου και του Ωδείου Ηρώδου Αττικού. Τα υλικά και η ογκοπλασία, το έντονο κοντράστ στις σχέσεις φωτός και σκιάς, πολλώ δε μάλλον, η θεμελιώδης συνεισφορά τους στον χώρο των παραστατικών τεχνών, μεταφέρονται με σύγχρονο, σημειολογικό σχεδιασμό στο νέο σήμα. Μέσα από την έντονη πυκνότητά του, την τρισδιάστατη ογκοπλασία, την απόλυτη  –σχεδόν πρωτόλεια– γεωμετρική φόρμα, την, ευρύτερα, αρχιτεκτονική του διάσταση. 

Δυναμική φόρμα

Επιλέγεται μια δυναμική φόρμα, στατική και κινητική ταυτόχρονα. Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου είναι το κορυφαίο Ελληνικό Φεστιβάλ, έμβλημά του είναι η ισχυρή παράδοση, αποτελεί όμως ταυτόχρονα Φεστιβάλ σύγχρονο και διεθνές. Εξελίσσεται, πειραματίζεται, διευρύνει τους ορίζοντές του. Το Athens Epidaurus Festival κινείται στον χρόνο διατηρώντας, παράλληλα, την ισχυρή σύνδεσή του με τον πυρήνα του, τον τόπο και τη μακροχρόνια παράδοσή του.

Πειραματική – ερμηνευτικά πολλαπλή φόρμα

Το νέο σήμα του Athens Epidaurus Festival ενθαρρύνει, αναζητά και πραγματεύεται τη διαρκή εξερεύνηση της «φόρμας». Της νέας ερμηνείας αλλά και της απόδοσής της. Τόσο στις παραστατικές όσο και στις εικαστικές τέχνες ζητούμενο αποτελεί η δημιουργία πολλαπλών συσχετισμών μεταξύ υποκειμένου και αντικειμένου. Η αφαίρεση διευρύνει την αντιληπτική μας πρόσληψη, καθιστώντας μια φόρμα ικανή να επιδέχεται πολλαπλές ερμηνείες.

Τυπογραφία

Για τη συνολική στοιχειοθεσία τόσο του λογοτύπου όσο και της νέας εταιρικής ταυτότητας επιλέγεται η χρήση κεφαλαιογράμματης γραφής ως σχεδιαστική αναφορά στο χαρακτηριστικό στοιχείο της τυπογραφικής ταυτοτικής κληρονομιάς του Φεστιβάλ, όπως αυτό αποτυπώθηκε στον παρελθόν σε πληθώρα ιστορικών αφισών από σπουδαίους σχεδιαστές.

Ο Δημήτρης Παπάζογλου είναι σχεδιαστής οπτικής επικοινωνίας και ιδρυτής του design studio DpS / Athens. Ζει στην Αθήνα, από όπου εργάζεται για πληθώρα σημαντικών εγχώριων αλλά και διεθνών οργανισμών και brands. Στις συνεργασίες του, μεταξύ άλλων, συμπεριλαμβάνονται η Εθνική Βιβλιοθηκή της Ελλάδος, το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, η Nike, οι New York Times, η Tate Modern, το Renzo Piano Workshop, το ΜoMA, τo Chicago Design Museum κ.ά. ενώ έχει διατελέσει καλλιτεχνικός διευθυντής για λογαριασμό της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας (περιοδικό Έψιλον – κατά την περίοδο 2005–2011). H σχεδιαστική του προσέγγιση χαρακτηρίζεται από συστηματική έρευνα ενώ μεγάλο μέρος του έργου του, αφορά τον ευρύτερο χώρο του πολιτισμού και των δημοσίων οργανισμών. Έργα του έχουν αποσπάσει υψηλές διακρίσεις τόσο σε εγχώριους όσο και διεθνείς διαγωνισμούς. 

DpS / Athens:

Creative direction / Design: Δημήτρης Παπάζογλου

Design: Αθανάσιος Λαζόγκας, Γιάννη Φετάνης, Γιώργος Σαρτζής

Για το video:

Animation Studio: Odd Bleat

Σκηνοθεσία/Σχεδιασμός/Κινούμενος Σχεδιασμός: Μάνος Γερογιάννης, Γιάννης Ζουμάκης, Σπύρος Λωράν, Αγγέλα Πατσιαδά,

Παραγωγή: Μαριάννα Παπαχριστοδούλου

Μουσική και σχεδιασμός ήχου: Δημήτρης Σακελλάρης στο MD Recording Studio

Mastering Ήχου: Nίκος Μιχαλοδημητράκης στο MD recording studios

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Δημήτρης Παπάζογλου

Athens Epidaurus Festival

aefestival.gr

Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Επιστολόχαρτα
Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Σελοτέιπ
Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Χαρτιά αλληλογραφίας
Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Μικρή Επίδαυρος
Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Πειραιώς 260
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εγκαινιάστηκε το Δημοτικό Μουσείο Γιάννη Ρίτσου στη Μονεμβασιά

Πολιτισμός / Εγκαινιάστηκε το Δημοτικό Μουσείο Γιάννη Ρίτσου στη Μονεμβασιά

Παρουσία της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη και πλήθους κόσμου, εγκαινιάστηκε στην Καστροπολιτεία της Μονεμβασιάς το νέο Δημοτικό Μουσείο αφιερωμένο στον Γιάννη Ρίτσο, στο σπίτι όπου γεννήθηκε και έζησε ο μεγάλος Έλληνας ποιητής
LIFO NEWSROOM
Εναλλακτική Σκηνή

Πολιτισμός / Η Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ ετοιμάζει ένα #έπικ comeback

Η πιο ανήσυχη φωνή του σύγχρονου μουσικού θεάτρου στη χώρα ετοιμάζει ένα πρόγραμμα μεγάλης κλίμακας με περισσότερες από 30 παραγωγές, δύο φεστιβάλ, περιοδείες σε όλη την Ελλάδα και συμμετοχή στο 60ό Φεστιβάλ Δημητρίων.
LIFO NEWSROOM
Φρανσουά Οζόν, Τζέιμς Ντιν και Μόνικα Μπελούτσι από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Φρανσουά Οζόν, Τζέιμς Ντιν και Μόνικα Μπελούτσι από αύριο στους κινηματογράφους

Το καλαίσθητο δράμα μυστηρίου «When the Fall is Coming», η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby», ο οργισμένος «Rebel Without a Cause», η «Malena» του Τζουζέπε Τορνατόρε και τέσσερις ακόμα επιλογές απαρτίζουν το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πέθανε σε ηλικία 49 ετών η Andrea Gibson,η ποιήτρια που ύμνησε την ταυτότητα, τον θάνατο και την αγάπη

Πολιτισμός / Πέθανε σε ηλικία 49 ετών η Andrea Gibson, η ποιήτρια που ύμνησε την ταυτότητα, τον θάνατο και την αγάπη

Την τελευταία της περίοδο, η Gibson αποτέλεσε το κεντρικό πρόσωπο του ντοκιμαντέρ Come See Me in the Good Light, που βραβεύτηκε φέτος στο Sundance και αναμένεται να μεταδοθεί μέσα στο φθινόπωρο από το Apple TV+
LIFO NEWSROOM
Emmy 2025: Aνακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες ανακοινώθηκαν –  Σάρωσε το «Severance», ξεχώρισε το «The Studio»

Πολιτισμός / Emmy 2025: Aνακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες – Σάρωσε το «Severance», ξεχώρισε το «The Studio»

Ανάμεσα στους φετινούς διεκδικητές ξεχωρίζουν και νέες αφίξεις, όπως τα «The Pitt», «Paradise», «Nobody Wants This» και «The Studio», που κατάφεραν να προταθούν στις βασικές κατηγορίες Καλύτερης Δραματικής και Κωμικής Σειράς.
LIFO NEWSROOM
Hotel Amour: Το νέο μιούζικαλ των Γεράσιμου Ευαγγελάτου και Θέμη Καραμουρατίδη

Πολιτισμός / Hotel Amour: Το νέο μιούζικαλ των Γεράσιμου Ευαγγελάτου και Θέμη Καραμουρατίδη

Από 20 Οκτωβρίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο Ακροπόλ, η νέα μουσικοθεατρική πρόταση των Γεράσιμου Ευαγγελάτου και Θέμη Καραμουρατίδη, σε σκηνοθεσία Σμαράγδας Καρύδη
LIFO NEWSROOM