Μυστηριώδες αποτύπωμα χεριού ανακαλύφθηκε πάνω σε τάφρο 1.000 ετών στην Ιερουσαλήμ

Μυστηριώδες αποτύπωμα χεριού ανακαλύφθηκε πάνω σε τάφρο 1.000 ετών στην Ιερουσαλήμ	Facebook Twitter
Φωτ.: Israel Antiquities Authority/Facebook
0

Ένα «μυστηριώδες» αποτύπωμα χεριού εντοπίστηκε πάνω σε τάφρο, που χρονολογείται πάνω από 1.000 χρόνια πριν, στο εξωτερικό τμήμα της Παλιάς Πόλης της Ιερουσαλήμ.

Κατά την ενημέρωση των αρχαιολογικών υπηρεσιών του Ισραήλ η ανακάλυψη ήρθε στο φως στην Ανατολική Ιερουσαλήμ, στο τμήμα της Ιερής Πόλης που έχει καταληφθεί και προσαρτηθεί από τη χώρα.

Στις ανασκαφές αναδείχθηκαν τα κατάλοιπα οχυρώσεων και μιας αμυντικής τάφρου που χρονολογείται πριν από την κατάληψη της Ιερουσαλήμ από τους σταυροφόρους το 1099, ανέφερε η ισραηλινή Αρχή Αρχαιοτήτων (IAA) σε μια ανακοίνωση.

Σκαμμένη μέσα στο βράχο, η τάφρος αυτή που έχει μήκος 10 μέτρα και βάθος που μπορεί να φθάνει κατά τόπους τα επτά μέτρα, κύκλωνε τότε την πόλη ανάμεσα σε δύο τείχη ύψους επτά μέτρων, ανέφερε η IAA.

Σύμφωνα με τους ιστορικούς της εποχής, θα χρειάζονταν πέντε εβδομάδες στους Γάλλους ιππότες προκειμένου να διασπάσουν τις άμυνες της πόλης, προστίθεται στην ανακοίνωση.

Σε ό,τι αφορά το αποτύπωμα του χεριού, που ανακαλύφθηκε κοντά στην Πύλη του Ηρώδη, στο βόρειο τμήμα των σημερινών τειχών της Παλιάς Πόλης (που κατασκευάστηκαν τον 16ο αιώνα την εποχή του σουλτάνου Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς) «μέχρι σήμερα, οι αρχαιολόγοι δεν έχουν καταφέρει να διαπεράσουν το μυστήριο της σημασίας του», αναφέρει η IAA.

«Είναι το σύμβολο κάποιου πράγματος; Η ένδειξη για την ύπαρξη κάποιου ειδικού στοιχείου εκεί κοντά; Ή μήπως πρόκειται απλώς για τοπικό αστείο» συνεχίζει: «Ίσως να το μάθουμε με τον χρόνο».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο τελευταίος μεγάλος Αμερικανός καλλιτέχνης

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο τελευταίος μεγάλος Αμερικανός καλλιτέχνης

Ο Ρίτσαρντ Σέρα ήταν ένας σύγχρονος μινιμαλιστής καλλιτέχνης γνωστός για τα μνημειώδη ατσάλινα γλυπτά του. Τα συχνά τρομακτικά σε κλίμακα έργα του προκαλούν ζάλη και αποπροσανατολισμό, με τις αρχιτεκτονικές τους καμπύλες να στροβιλίζονται, καθώς οι θεατές περπατούν στα περάσματά τους.
NEWSROOM