Μουσειο Ακρόπολης: Ένας νέος, θεαματικός τρόπος να δείτε τη ζωφόρο του Παρθενώνα

Μουσειο Ακρόπολης: Ένας νέος, θεαματικός τρόπος να δείτε τη ζωφόρο του Παρθενώνα Facebook Twitter
Η Ζωφόρος του Παρθενώνα | Μουσείο Ακρόπολης
0

Το Μουσείο Ακρόπολης παρουσιάζει ολόκληρη την ζωφόρο του Παρθενώνα, δηλαδή τη συνεχή ανάγλυφη ζώνη που περιέτρεχε το επάνω μέρος του τοίχου του ναού. Η ζωφόρος απεικονίζει την πομπή της μεγαλύτερης γιορτής της αρχαίας Αθήνας, τα Παναθήναια.

380 ανθρώπινες μορφές, άνδρες και γυναίκες, πεζοί, ιππείς και αρματοδρόμοι, 200 ζώα και αντικείμενα και δώρα προς την Αθηνά, προστάτιδα της Αθήνας, προσέρχονται στα γενέθλιά της αιώνια, από τότε έως σήμερα.

Πρόκειται για μια αναβαθμισμένη έκδοση της διαδικτυακής εφαρμογής www.parthenonfrieze.gr. Η έκδοση αυτή ενσωματώνει νέες λειτουργικότητες που την καθιστούν προσβάσιμη σε όλον τον κόσμο και από όλα τα σύγχρονα μέσα και τις πλατφόρμες, ακολουθώντας τις καλές πρακτικές web design και UI/UX (user interaction/user experience).

Η εξαιρετική αυτή εφαρμογή συγκεντρώνει φωτογραφίες και περιγραφές όλων των σωζόμενων λίθων της ζωφόρου που βρίσκονται στο Μουσείο Ακρόπολης και στο εξωτερικό. Τόσο το ευρύ κοινό όσο και οι ειδικοί έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν μία πλήρη εικόνα του μοναδικού αυτού γλυπτικού συνόλου, μέσω κινητών συσκευών: κινητά τηλέφωνα, tablets, ηλεκτρονικούς υπολογιστές. 

Η εξερεύνηση της ζωφόρου μπορεί να γίνει μέσα από τις θεματικές ενότητες Ο Παρθενώνας, Γνωρίστε τη Ζωφόρο, Εξερευνήστε τη Ζωφόρο και Θεματική Περιήγηση.

Στις πρώτες δύο ενότητες, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να μάθει γενικά στοιχεία για την ιστορία, τον σχεδιασμό και την κατασκευή της ζωφόρου, ενώ στις δύο επόμενες μπορεί να εξερευνήσει τη ζωφόρο είτε ανά λίθο είτε μέσα από περιήγηση στα επιμέρους θέματά της.

Η εφαρμογή www.parthenonfrieze.gr πραγματοποιήθηκε χάρη στην άριστη συνεργασία τριών φορέων: του Μουσείου Ακρόπολης, της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης και του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου-ΕΚΤ.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Πολιτισμός / Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Το «Baby Reindeer» είναι μια δραματική μαύρη κωμωδία, βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Βρετανού κωμικού Ρίτσαρντ Γκαντ, ο οποίος υπήρξε θύμα εμμονικής παρακολούθησης από μια γυναίκα
LIFO NEWSROOM
Στο μυαλό του Τζον Λε Καρέ

Πολιτισμός / Ένα βότσαλο με την ένδειξη «to fix» και άλλες 1200 κούτες είναι το αρχείο του Τζον Λε Καρέ

Μια νέα έκθεση ανοίγει το δαιδαλώδες αρχείο του πιο διάσημου συγγραφέα κατασκοπείας, φωτίζοντας τη συναρπαστική, συχνά ιδιόμορφη δημιουργική διαδικασία που έκρυβαν τα μυθιστορήματά του.
LIFO NEWSROOM
«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ
Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η προκλητική δημιουργία του Λούκα Γκουντανίνο «After the Hunt», ο Χρυσός Φοίνικας του Παναχί, το «Good Fortune», το «Black Phone 2» και 4 ακόμα ταινίες στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM