Μια δημόσια απάντηση σε ένα ιδιωτικό εξώδικο

Μια δημόσια απάντηση σε ένα ιδιωτικό εξώδικο Facebook Twitter
Φωτό: Μενέλαος Μυρίλας / Μουσείο Μπενάκη
0

Την Παρασκευή 9 Ιουνίου 2023, στις 11.40 π.μ., μου κοινοποιήθηκε στο γραφείο μου, στην Α΄ Παθολογική Κλινική του ΓΝΑ Γεννηματάς, από δικαστικό επιμελητή το κάτωθι εξώδικο:

Μια δημόσια απάντηση σε ένα ιδιωτικό εξώδικο Facebook Twitter
Μια δημόσια απάντηση σε ένα ιδιωτικό εξώδικο Facebook Twitter
Μια δημόσια απάντηση σε ένα ιδιωτικό εξώδικο Facebook Twitter
Μια δημόσια απάντηση σε ένα ιδιωτικό εξώδικο Facebook Twitter

Θα περίμενα, ίσως, από την κυρία Καράλη μια δημόσια απάντηση στο κείμενό μου, που δημοσιεύτηκε στoν διαδικτυακό ιστότοπο της Lifo, την έλαβα όμως ιδιωτικά, και με πολύ ειδική συσκευασία.

Στην κυρία Καράλη, δυστυχώς, θα απαντήσω και πάλι δημόσια, γιατί δεν σκοπεύω να συμμορφωθώ με τις  αυστηρές προτροπές  της («σας καλώ», «όπως ανακαλέσετε»), που παραπέμπουν σε άλλες εποχές και άλλες ιδεολογίες, και δεν θα «ανακαλέσω» τίποτα από όσα της «προσάπτω» (εξάλλου δεν της «προσάπτω» τίποτα, πέρα από αγραμματοσύνη) ή, για να χρησιμοποιήσω την εκκλησιαστική ποιητική (ελπίζοντας να μη βάλω την κυρία Καράλη σε πολύ βαθιά γλωσσικά νερά), δεν θα αλλάξω ιώτα έν ή μία κεραία από το  κείμενό μου. Η κυρία Καράλη είναι απολύτως ελεύθερη «να ασκήσει κάθε νόμιμη αξίωσή της» στο νομικό  περιβάλλον της αστικής μας δημοκρατίας, όπως και εγώ μπορώ να πράξω το ίδιο σε περίπτωση που οι «νόμιμες αξιώσεις» της κυρίας Κάραλη πέσουν στο κενό.

Δεν θα κουράσω τους αναγνώστες της φιλόξενης Lifo με πολλές παρατηρήσεις επί της ουσίας του εξωδίκου της κυρίας Καράλη. Η έλλειψη σοβαρών επιχειρημάτων ή/και η ελλιπής κατανόηση της ελληνικής γλώσσας δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για εκτενή σχολιασμό.

Α) Στον διαδικτυακό ιστότοπο της Lifo δεν εμφανίζομαι σαν «εκδότης» καταπώς με θέλει «εξωδίκως» η κυρία Καράλη, αλλά σαν φιλοξενούμενος συντάκτης (editor). Να σχολιάσω την αγγλομάθειά της; Περιττό.

Β) Στην πρόταση: «Η στόχευση είναι ξεκάθαρη ….» δεν αναφέρομαι καθόλου «ρητώς» ή αρρήτως στο πρόσωπο της κυρίας Καράλη αλλά στο πρόσωπο της κυρίας Ζευκιλή. Άλλωστε η παράγραφος ξεκινά: «Θα επιμείνουμε όμως σε δύο σημεία. Πρώτα, στο κείμενο της κυρίας Ζευκιλή». Οπότε, τι συμβαίνει εδώ; Είτε η κυρία Καράλη δεν κατάλαβε τι διάβασε, είτε κατάλαβε πολύ καλά αλλά αποφάσισε να παραχαράξει το νόημα για να με συκοφαντήσει. Προτιμώ να πιστεύω πως συμβαίνει το πρώτο.

Γ) Στα σχετικά με τη φράση «ανασκευάζει (και διά της ειρωνείας)», ο φιλοπερίεργος αναγνώστης ας μπει στον κόπο να διαβάσει το κείμενο της κυρίας Καράλη στον ιστότοπο του Αθηνοράματος και ας κρίνει  μόνος του αν «ανασκευάζει ή συντάσσεται» με το κείμενο της Αλίκης Τσίργιαλου. Ο γράφων, ως αναγνώστης του κειμένου της κυρίας Καράλη, αυτό κατάλαβε και αυτό έκρινε, όπως είναι συνταγματικό του δικαίωμα,  και εξέφρασε  τις απόψεις του δημόσια. Η κυρία Καράλη έχει (επίσης) το δικαίωμα να το αρνείται κατηγορηματικά (της το παρέχει εξάλλου η αστική μας δημοκρατία) και να το διαλαλεί όπου θέλει, ακόμη και σε αίθουσες δικαστηρίων. Ας έχει όμως κατά νου πως στις αστικές δημοκρατίες οι απόψεις δεν διώκονται.

Δ) Η κυρία Καράλη ισχυρίζεται εμφατικά πως δεν γνωρίζει την κυρία Ζευκιλή (με τη χρήση του ενεστώτα  δηλώνει λοιπόν πως δεν τη γνωρίζει ούτε τώρα δα) και πως έμαθε την αναφορά στο πρόσωπό της όταν διάβασε στις 18 Απριλίου 2023 το δημοσιευμένο άρθρο της. Όμως αυτή η ευγενική αποκήρυξη της κυρίας Ζευκιλή («δεν γνωρίζω καν», «δεν γνώριζα την παραπάνω αναφορά») εγείρει ορισμένα ερωτηματικά. Πρώτον, ποιος έκανε τη σύντμηση της εισήγησης της κυρίας Καράλη; Η ίδια, κατά παράκληση της κυρίας Ζευκιλή, ή η κυρία Ζευκιλή μόνη της; Δεύτερον, αφού η κυρία Καράλη δε γνώριζε την αναφορά της κυρίας Ζευκιλή στο πρόσωπό της, γιατί δεν ζήτησε την απόσυρση του κειμένου της;  Από τις 18 Απριλίου μέχρι τις 12 Μαΐου 2023 δεν ήταν αρκετός χρόνος για να το πράξει αν η κυρία Ζευκιλή έδρασε ερήμην της;

Ε) Δεν «εμφανίζω» καμία συνωμοσία. Αφήνω, απλώς, τα γεγονότα να μιλήσουν (είναι η προτελευταία παράγραφος του κειμένου μου). Και κυρίως δεν διασπείρω κακόβουλα ψεύδη, όπως με θέλει η κυρία Καράλη, με σκοπό να διαταράξω την «άριστη επαγγελματική συνεργασία» της με την κυρία Αλίκη Τσίργιαλου. Εξάλλου αυτή τη διατάραξη  την καταφέρνει με εξαιρετική επιτυχία η ίδια η κυρία Καράλη, και ο γράφων δεν χρειάζεται να κάνει απολύτως τίποτα. Αναρωτιέμαι όμως γιατί η κυρία Καράλη δεν ρώτησε την κυρία Τσίργιαλου για το κείμενο του Αθηνοράματος. Νομίζει πως η κυρία Τσίργιαλου θεωρεί πως η κυρία Καράλη «συντάσσεται» μαζί της ή την «ανασκευάζει (και δια της ειρωνείας)»;

Αυτά, νομίζω, αρκούν ως απάντηση στις εξώδικες διαμαρτυρίες της κυρίας Καράλη. Και δεν μένει παρά να ευχαριστήσω τη Lifo για τη φιλοξενία και τον αναγνώστη για την υπομονή του.

 Ν.Π. Παΐσιος

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέδρο Πασκάλ, Λίντσεϊ Λόχαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Πέδρο Πασκάλ, Λίντσεϊ Λόχαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Το «Μaterialists» της Σελίν Σονγκ, με τον ευφάνταστο ελληνικό τίτλο «Ταιριάζουμε;», το sequel «Freakier Friday», η αναβίωση των περιπετειών της «Red Sonja» και ο χιτσκοκικός κοσμοπολιτισμός του «To Catch a Thief» ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Στο Σαράγεβο τιμάται ο Γουίλεμ Νταφόε για το σύνολο του έργου του στον κινηματογράφο

Πολιτισμός / Στο Σαράγεβο τιμάται ο Γουίλεμ Νταφόε για το σύνολο του έργου του στον κινηματογράφο

Το Ειδικό Βραβείο «Honorary Heart of Sarajevo» θα απονεμηθεί στον σπουδαίο ηθοποιό στο 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαράγεβο, όπου θα δώσει και masterclass για την τέχνη της υποκριτικής
LIFO NEWSROOM
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εγκαινιάστηκε το αποκατεστημένο Αρχαιολογικό Μουσείο Λήμνου

Πολιτισμός / Εγκαινιάστηκε το αποκατεστημένο Αρχαιολογικό Μουσείο Λήμνου

Κατά την τελετή των εγκαινίων, η Λίνα Μενδώνη δήλωσε: «Η απόδοση ενός μουσείου σε μια τοπική κοινωνία δεν είναι απλώς ένα χαρμόσυνο γεγονός. Είναι μια πράξη με την οποία τιμάται η μακρά ιστορική διαχρονία του τόπου»
LIFO NEWSROOM
Λίαμ Νίσον, Νταρντέν και Όντρεϊ Χέπμπορν από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Λίαμ Νίσον, Νταρντέν και Όντρεϊ Χέπμπορν από αύριο στους κινηματογράφους

Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών», η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν, η horror-έκπληξη που λέγεται «Together» και το απολαυστικό «Ηow to Steal a Million» του Γουίλιαμ Γουάιλερ είναι μερικές από τις ταινίες που θα προβληθούν στις αίθουσες αυτή την εβδομάδα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τερζόπουλος

Πολιτισμός / Η επιστροφή του Θεόδωρου Τερζόπουλου στους Δελφούς

Το κοινό παρακολούθησε με ευλαβική προσοχή την πρώτη συνεργασία του Τερζόπουλου με το Εθνικό Θέατρο, που χαρακτηρίστηκε ως μία από τις σημαντικότερες στιγμές στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ