Μενδώνη για γλυπτά του Παρθενώνα: Διαρκές το αίτημα επιστροφής τους εδώ και 200 χρόνια

Μενδώνη Γλυπτά Facebook Twitter
Φωτ.: EPA
0

Υπάρχει συγκεκριμένη στρατηγική στο πλαίσιο της πολιτιστικής διπλωματίας, την οποία ακολουθεί η Ελλάδα με στόχο την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, επανέλαβε σήμερα η Λίνα Μενδώνη. 

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha τόσο για τη σημερινή έναρξη του προγράμματος ωριαίων ζωνών επισκεψιμότητας, στην Ακρόπολη όσο και για τα γλυπτά η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, αναφέρθηκε στην στρατηγική που ακολουθείται.  Η αποκάλυψη της κλοπής στο Βρετανικό Μουσείο διαχωρίστηκε από την υπουργό από το ζήτημα αμιγώς των γλυπτών του Παρθενώνα.

Η Λίνα Μενδώνη σχετικά με την κλοπή αρχαίων αντικειμένων από το Βρετανικό Μουσείο, τόνισε ότι είναι ένα πολύ ιδιαίτερο θέμα, δεδομένου ότι πρόκειται για πράξη που προέρχεται από ανθρώπους οι οποίοι ήταν υπεύθυνοι για τη φύλαξη των συλλογών. Παράλληλα, σημείωσε, για ακόμη μια φορά, ότι το αίτημα για την επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα, που αποτελεί εθνικό στόχο για την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό προσωπικά, ταυτίζεται χρονολογικά με την έναρξη του νέου ελληνικού κράτους. Παραμένει διαρκές εδώ και 200 χρόνια.

«Είναι δύο διαφορετικά θέματα. Είναι τραγικό το γεγονός ότι υπάρχει καταγεγραμμένο πλέον αυτό το περιστατικό της κλοπής των εκθεμάτων ή των αντικειμένων που φυλάσσονται στο Βρετανικό Μουσείο. Θέλω να τονίσω ότι το μείζον είναι πως η κλοπή έγινε εκ των έσω. Διαφορετικά, κλοπές καταγράφονται σε μουσεία. Θλιβερά περιστατικά, αλλά καταγράφονται. Στο Βρετανικό Μουσείο, η ιδιαιτερότητα ήταν ότι προέρχεται από τους ανθρώπους που ήταν εντεταλμένοι στη φύλαξη των συλλογών. Λένε ότι ήταν ο επιμελητής αρχαιοτήτων. Αυτά μένει να αποδειχθούν, όταν ολοκληρωθούν οι έρευνες», τόνισε η υπουργός.

Κατόπιν έκανε μια ιστορική αναδρομή στην προσπάθεια για επαναπατρισμό των γλυπτών λέγοντας πως η Ελλάδα έχει βάλει ως εθνικό στόχο την επανένωση. «Υπάρχει συγκεκριμένη στρατηγική- εξαντλεί όλες τις δυνατότητες που μας δίνει ο διάλογος και η πολιτιστική διπλωματία- και νομίζω ότι αυτό έχει φανεί μέσω πολύ συγκεκριμένων γεγονότων τα προηγούμενα χρόνια. Ξεκινώντας από την απόφαση της Unesco, τον Σεπτέμβριο του 2021, για την αναγνώριση του νομίμου και δικαίου του ελληνικού αιτήματος, σε συνδυασμό με την επιστροφή του θραύσματος Fagan, με την επιστροφή των θραυσμάτων από το Βατικανό και φυσικά με την ενίσχυση του θετικού κλίματος σε διεθνές επίπεδο για το δίκαιο του ελληνικού αιτήματος. Υπάρχει στρατηγική. Όμως στρατηγική η οποία ανακοινώνεται, παύει να είναι στρατηγική. Δεν μπορεί κανείς να παρουσιάζει αυτά τα οποία σκέφτεται να κάνει», σημείωσε.

Τόνισε ωστόσο κατηγορηματικά ότι η Ελλάδα αυτή τη στιγμή ακολουθεί απολύτως τις κόκκινες γραμμές οι οποίες έχουν τεθεί για αυτό το μείζον εθνικό θέμα, μη μπορώντας, σε καμία περίπτωση, να αναγνωρίσει οποιοδήποτε δικαίωμα ιδιοκτησίας, νομής και κατοχής στο Βρετανικό Μουσείο, καθώς τα γλυπτά του Παρθενώνα βρίσκονται εκεί ως προϊόν κλοπής, σύμφωνα με την υπουργό. 


Μενδώνη για τις ζώνες επισκεψιμότητας στην Ακρόπολη: Ποιοτικότερος χρόνος 

Σχετικά με την σημερινή πρεμιέρα των ζωνών επισκεψιμότητας στην Ακρόπολη η Λίνα Μενδώνη υποστήριξε ότι βασικό μέλημα του υπουργείου είναι η προστασία του μνημείου. Αναφέρθηκε στη μελέτη του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων(ΟΔΑΠ), από την οποία προκύπτει ότι ο ημερήσιος αριθμός επισκεπτών δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 20.000, κατανεμημένοι σε συγκεκριμένο αριθμό ανά ζώνη της μίας ώρας. Παράλληλα, η υπουργός τόνισε ότι η μελέτη έχει λάβει υπόψη της τον χρόνο παραμονής και εξόδου των επισκεπτών, προκειμένου να αποφευχθεί ο υπερβολικός αριθμός παράλληλων επισκέψεων, ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες, κατά τις οποίες έχει παρατηρηθεί μεγάλη συσσώρευση.

Ως αποτέλεσμα αυτής της κατανομής, ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να επωφεληθεί ποιοτικότερου χρόνου, κατά την περιήγησή του, εμπλουτίζοντας τις πληροφορίες του για τον χώρο και την ιστορία του.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέος φωτισμός στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου δια χειρός Ελευθερίας Ντεκώ

Πολιτισμός / Νέος φωτισμός στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου από το Ίδρυμα Ωνάση και την Ελευθερία Ντεκώ

Στις αρχές του 2025 θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση μιας από τις ωραιότερες διαδρομές της Αθήνας Δήμος Αθηναίων σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση προχωρούν σε παρεμβάσεις με σκοπό την αναβάθμιση του κέντρου της Αθήνας
LIFO NEWSROOM
Πειραματικός Ζεμέκις, Τίλντα Σουίντον και Kraven από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Πειραματικός Ζεμέκις, Τίλντα Σουίντον και Kraven από αύριο στους κινηματογράφους

Το αισθητικά φιλόδοξο και αδικημένο από την κριτική «Here», το μετα-αποκαλυπτικό μιούζικαλ «The End», η νέα κατάθεση στο marvelικό πολυσύμπαν της Sony και 4 ακόμα ταινίες περιλαμβάνονται στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Tζέιμι Φοξ για την περιπέτεια της υγείας του: «Είδα το τούνελ, δεν είδα το φως» 

Πολιτισμός / Tζέιμι Φοξ δακρυσμένος για την περιπέτεια της υγείας του: «Είδα το τούνελ, δεν είδα το φως» 

Έχω χάσει 20 ημέρες από τη ζωή μου, ζω χάρη στην πίστη μου στον Θεό και στο χιούμορ μου, είπε ο ηθοποιός που αποκάλυψε τι συνέβη τον Απρίλιο του 2023 όταν νοσηλεύτηκε για περίπου ένα μήνα σε κώμα
LIFO NEWSROOM
Χρυσές Σφαίρες 2025: Κυριαρχούν «Emilia Perez», «The Bear» και «Shogun» - Όλες οι υποψηφιότητες

Πολιτισμός / Χρυσές Σφαίρες 2025: Κυριαρχούν «Emilia Perez», «The Bear» και «Shogun» - Όλες οι υποψηφιότητες

Το μιούζικαλ «Emilia Perez» συγκέντρωσε 10 υποψηφιότητες, με διαφορά τις περισσότερες από κάθε άλλη ταινία, ενώ η Αντζελίνα Τζολί και ο Ντάνιελ Κρεγκ απέσπασαν αμφότεροι υποψηφιότητες Α' Γυναικείου και Α ανδρικού ρόλου
LIFO NEWSROOM
Φεστιβάλ Δράμας: Αποχωρεί ο Θανάσης Νεοφώτιστος από επικεφαλής του Σπουδαστικού Προγράμματος

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Δράμας: Αποχωρεί ο Θανάσης Νεοφώτιστος από επικεφαλής του Σπουδαστικού Προγράμματος

«Η στροφή της νέας διοίκησης του Φεστιβάλ σε πρακτικές διακρίσεων και ομοφοβίας, αν και δεν με εκπλήσσει, με βρίσκει ιδιαίτερα προβληματισμένο» αναφέρει στην επιστολή αποχώρησής του ο σκηνοθέτης.
LIFO NEWSROOM