Έζησες την χορευτική σκηνή από τη δεκαετία του 80 μέχρι τα 00s και ακόμη παραπέρα. Ποια θεωρείς την καλύτερη εποχή και γιατί;

Για μένα όλες η δεκαετίες κρύβουν κάτι μοναδικό. Στα 70s και 80s, δημιουργήθηκαν οι βασικές δομές της χορευτικές μουσικής. Η δεκαετία του 90 συγκέντρωσε έναν μεγάλο αριθμό ανθρώπων μαζί, τα 00s ήταν μια μεταβατική περίοδος όπου πολύ νέοι ακροατές εισήλθαν στο είδος. Δεν πιστεύω ότι υπήρξε μία συγκεκριμένη που να ξεχωρίζει, σημαντικά πράγματα έγιναν και συνεχίζονται να γίνονται. Όπως σε κάθε στυλ μουσικής αυτά τα σημεία και οι διακυμάνσεις είναι αναγκαία για να φτιάξεις μια μορφή τέχνης που θα αντέξει στο χρόνο. Η χορευτική μουσική δεν είναι πια κάτι νέο και δεν χρειάζεται να αποδείξει τίποτα. Έχει εξελίξει τα καίρια συστατικά που είναι το κλειδί να μεταφράσει τις σκέψεις και τα συναισθήματα του ατόμου.

Τι θυμάσαι πιο έντονα από τα πρώτα χρόνια σου ως DJ;
Θυμάμαι ένα διαρκές και ψυχαναγκαστικό ψάξιμο για νέο υλικό. Το να βρίσκουμε και να παίζουμε μουσική που δεν ήξεραν πολλοί άνθρωποι ήταν κάποτε ωραίο πράγμα. Ήταν μια εποχή που οι άνθρωπο ήταν ευαίσθητοι στο τι παιζόταν και άκουγαν που έκανε τη διαφορά στην καριέρα ενός
DJ και παραγωγού. Τότε οι DJs δούλευαν ομαδικά και συνειδητά στο να κάνουν κάποιους δίσκος από underground σε χορευτικές επιτυχίες. Σήμερα είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα. Αυτό το σύστημα επικοινωνίας έχει θρυμματιστεί σε τόσα πολλά διαφορετικά κανάλια που η συλλογική δουλεία με άλλους έχει γίνει δύσκολη.

Πόσο διαφορετικός σαν άνθρωπος είσαι από τότε;

Πνευματικά, βασικά είμαι ο ίδιος. Ο χαρακτήρας μου έχει αλλάξει πολύ λίγο. Τα οράματα και οι ιδέες που είχα νωρίτερα στην καριέρα μου είναι ακόμη τα ίδια. Πάντοτε θεωρούσα ότι η καινοτομία είναι το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της μουσικής. Έμαθα καινούργιες τεχνικές, καλύτερες στρατηγικές έτσι ώστε μερικά σχέδια μου να έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια να φτάσουν στους ακροατές. Αυτό νομίζω είναι κάτι καλό. Οι άνθρωποι περιμένουν να έχουν κάποια αποτελέσματα και η χορευτική μουσική έχει τη δυνατότητα να τα παράγει. Είναι ένα σύστημα που ευδοκιμεί.

Τι είδος μουσικής ακούς στο σπίτι εκτός δουλειάς;

Κλασική και fusion jazz, soul, soulful disco και κλασικά και avant garde έργα.

Ποια ήταν η πιο σημαντική αλλαγή στη σύγχρονη χορευτική μουσική κατά την άποψη σου;

Νομίζω ότι η πιο σημαντική αλλαγή είναι το πώς φτιάχνεται η μουσική. Η τεχνολογία οδηγεί τώρα το σενάριο παραγωγής. Στο τυπικό στάδιο ηχογράφησης, οι ήχοι βγαίνουν από το λογισμικό του υπολογιστή και μπαίνουν σε συχνότητα χωρίς τον παραγωγό που στην πραγματικότητα απλά πατάει τα κουμπιά ενός πληκτρολογίου. Αυτό πιστεύω είχε ένα βαθύ αντίκτυπο στη μουσική που γίνεται και κατά συνέπεια όπως την αντιλαμβανόμαστε. Τα σημεία της μετάφρασης μεταξύ του πως καθένας σκέφτεται και πράττει φιλτράρονται και διορθώνονται από υπερσύγχρονους υπολογιστές και λογισμικά έτσι ώστε η προσωπικότητα και το στυλ του παραγωγού είναι λιγότερο αναμενόμενο.

Μαρία Παππά

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr