Η τελευταία συνέντευξη του Άντονι Μπουρντέν

Η τελευταία συνέντευξη του Άντονι Μπουρντέν Facebook Twitter
Ο Anthony Bourdain πέθανε στις 8 Ιουνίου. (Jose Sena Goulao/EPA)
0

Η τελευταία συνέντευξη του Άντονι Μπουρντέν ρίχνει ακόμη περισσότερο φως στη φιλοσοφία του διάσημου σεφ, αποδεικνύοντας εκ νέου πως υπήρξε ένας πολύ ξεχωριστός πλην πολύ απλός άνθρωπος που όντως τα ταξίδια διεύρυναν απίστευτα τον τρόπο σκέψης του. 

Ανάμεσα σε όσα είπε στο Popula, εκτός από τις απόψεις του για τα ταξίδια και τους «μπάσταρδους» συναδέλφους του, όπως χαρακτήρισε πολλούς, αποκαλύπτει τι θεωρεί πολυτέλεια, εξηγεί τι σημαίνει να είσαι γονιός, γιατί μια επανάσταση θα ήταν σήμερα καταδικασμένη, επιτίθεται στο «κάθαρμα» τον Τραμπ και περιγράφει πώς φαντάζεται τον θάνατο του Χάρβεϊ Γουάινστιν.

Για τα ταξίδια

«Προτιμώ περισσότερο τους ανθρώπους που απλώς έρχονταν στο Παρίσι και έβρισκαν την άκρη τους χωρίς καμία ιδιαίτερη προετοιμασία, που ήταν ανοιχτοί σε εμπειρίες. Σε λάθη... επειδή αυτό είναι το πιο σημαντικό κομμάτι του ταξιδιού».

Για την περιουσία

«Ξέρω πολύ καλά πως δεν θα με κάνει ευτυχισμένο. Το τέλειο αυτοκίνητο δεν θα με κάνει ευτυχισμένο. Το τέλειο σπίτι κατά πάσα πιθανότητα θα μου φέρει θλίψη και θα με τρομοκρατήσει. Είμαι εκ φύσεως ενοικιαστής. Μου αρέσει η ελευθερία να μπορώ να αλλάζω γνώμη για το πού θέλω να είμαι σε έξι μήνες ή έναν χρόνο».

Για την πολυτέλεια

«Οι πιο ευτυχισμένες μου στιγμές είναι πάντα εκτός κάμερας, γενικά με την ομάδα μου, να επιστρέφουμε από ένα γύρισμα και να απολαμβάνουμε μια κατά κάποιον τρόπο απροσδόκητα όμορφη στιγμή. Αυτό είναι πολυτέλεια, επειδή ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα έχω την ελευθερία ή τη δυνατότητα να βρεθώ σε ένα τέτοιο μέρος, κοιτάζοντας τέτοια πράγματα. Καταλαβαίνεις πόσο τυχερός είσαι όταν κάθεσαι μόνος ή με μερικούς φίλους, μισομεθυσμένος κάτω από το φεγγάρι. Είναι μια ιστορία που μπορείς να μοιραστείς. Με τον καιρό έμαθα να κοιτάζω αυτά τα πράγματα και να συνειδητοποιώ πως μόλις έζησα μια πολύ ωραία στιγμή». 

Για τους σεφ με κακή συμπεριφορά

«Πολλοί σεφ, εκείνοι που είναι αληθινά μπάσταρδοι, συνήθως οι πιο καταπιεσμένοι, αυτοί της παλιάς σχολής, έχουν δεχθεί κακοποίηση ως παιδιά, κακοποιήθηκαν από τους γονείς τους και έζησαν την περιφρόνηση, σωματικά και πνευματικά, με κάθε πιθανό τρόπο. Και μετά έγιναν ακριβώς σαν αυτόν που τους κακοποιούσε και απλώς ανακυκλώνουν το μοτίβο».

Για τον Ντόναλντ Τραμπ

«Κάποιος στο γραφείο Τύπου του Λευκού Οίκου πρέπει να θυσιάσει τη δουλειά του και να πει: Κάθαρμα! Πραγματικά περιμένεις να καταπιούμε όλες αυτές της αηδίες σου; Πώς ζεις με τον εαυτό σου; Θα έπρεπε να ντρέπεσαι. Δώστε μου έναν τύπο που να θέλει να ριχτεί έτσι στη φωτιά, να χάσει πρόσβαση, να χάσει τη θεσούλα του στον Λευκό Οίκο, για αυτό το επαναλαμβανόμενο meme ως το άπειρο. Έναν τέτοιον άνθρωπο θέλω. Κάποιον να ορθώσει ανάστημα».

Για την επανάσταση

«Δεν μπορούμε να επιλέξουμε τους ηγέτες για τις επαναστάσεις μας, είναι όλοι βαθιά προβληματικοί και πάντα θα είναι- όλες οι επαναστάσεις θα είναι διεφθαρμένες... Όταν όλοι στο δωμάτιο συμφωνούν μαζί σου, είσαι στο χειρότερο σημείο, οπότε είμαι θερμός υποστηρικτής των αλλαγών, του να δείχνεις απλώς ότι μπορείς να αλλάξεις, να προχωρήσεις μπροστά σταδιακά, αλλά κανείς δεν μπορεί να καλυτερέψει τα πάντα. Οποιοσδήποτε έχει το σθένος ή αρκετή μεγαλομανία ώστε να ηγηθεί οποιασδήποτε επανάστασης αναπόφευκτα θα απογοητεύσει. Οι καλύτεροι επαναστάτες είναι οι μάρτυρες που πέθαναν πριν μετατραπούν σε ο,τιδήποτε αηδιαστικό, εγωκεντρικό και διεφθαρμένο. Όπως γίνεται πάντα». 

Για τα παιδιά

«Η Άζια [Αρτζέντο] μου έχει πει το εξής: τα παιδιά δημιουργούν τον εαυτό τους ανεξάρτητα από εμάς. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι, όπως στην περίπτωσή μου, να δείξεις αγάπη, η κόρη μου την νιώθει. Ξέρει πως την αγαπάμε κι έχει αυτοπεποίθηση. Πολύ σημαντικό. Και η γνώση πολεμικών τεχνών. Οπότε ξέρει πως μπορεί να βάλει κάτω οποιονδήποτε συνομίληκό της. Αυτό μόνο μπορώ να κάνω ως πατέρας...».

Για τον φανταστικό θάνατο του Χάρβεϊ Γουάινστιν

«Τον φαντάζομαι να βουρτσίζει τα δόντια του στο μπάνιο, γυμνό με τη διάσημη ρόμπα του ανοιχτή, να κρατάει στο ένα χέρι το κινητό επειδή ποτέ δεν ξέρεις ποιος θα τον έχει προδώσει πάλι, και ξαφνικά να παθαίνει εγκεφαλικό. Παραπατάει προς τα πίσω και πέφτει μες στην μπανιέρα και βρίσκεται εκεί με τη ρόμπα ανοιχτή και τα πόδια να κρέμονται απ' έξω και σε αυτά τα τελευταία λεπτά συνείδησης, να ψάχνει τις επαφές του για να βρει ποιον θα καλέσει, βασικά ποιος θα του απαντήσει όντως στο τηλέφωνο. Και πεθαίνει με αυτόν τον τρόπο, γνωρίζοντας πως κανείς δεν θα τον βοηθήσει και πως δεν έχει και την καλύτερη εμφάνιση στη στιγμή του θανάτου του». 

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Πολιτισμός / Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Η «Χαμένη Πόλη» εξακολουθεί να γοητεύει τους ερευνητές και έχει πολλά ακόμη να δώσει μέσα από τη μεγαλύτερη ανασκαφή που έχει γίνει ποτέ, τα τελευταία 70 χρόνια
LIFO NEWSROOM
Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Πολιτισμός / Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γουόρεν Ζέινς που κυκλοφόρησε το 2023 και εστιάζει στη δημιουργία του άλμπουμ «Nebraska» (1982) το οποίο ηχογράφησε ο Σπρίνγκστιν στο δωμάτιο του στο Κολτς Νεκ του Νιου Τζέρσεϊ σε ένα τετρακάναλο κασετόφωνο
LIFO NEWSROOM
Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Πολιτισμός / Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Ο Ντάριο Αρτζέντο που σε λίγες ημέρες συμπληρώνει τα 85 του χρόνια έχει πλέον αποσυρθεί από τα κινηματογραφικά πλατό εδώ και τρία χρόνια, καθώς πέρα από το εμπόδιο της ηλικίας του απογοητεύτηκε και από την αποδοχή που είχε η τελευταία του ταινία «Μαύρα Γυαλιά»
LIFO NEWSROOM
Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

«Μου αρέσει να δουλεύω με τον Γιώργο» δήλωσε η Έμα Στόουν - «Η ταινία δείχνει τι συμβαίνει τώρα στην κοινωνία» τόνισε ο σκηνοθέτης
LIFO NEWSROOM