Επέστρεψαν στην Εθνική Πινακοθήκη οι κλεμμένοι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν

Επέστρεψαν στην Εθνική Πινακοθήκη οι κλεμμένοι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν Facebook Twitter
Φωτ: Facebook @Tina Mandilara
0

Στην Εθνική Πινακοθήκη επέστρεψε ο πίνακας «Γυναικείο κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσo που εκλάπη μαζί με έργο «Ανεμόμυλος» του Μοντριάν τον Ιανουάριο του 2012.

Οι δύο πίνακες, αφού έγιναν εργασίες συντήρησης, εκτίθενται στην Εθνική Πινακοθήκη, στη νέα πτέρυγα της δυτικοευρωπαϊκής τέχνης στο επίπεδο -2 που άνοιξε τις πόρτες της.

Το «Γυναικείο Κεφάλι» του Πικάσο, σε λάδι και μουσαμά διαστάσεων 56x40, φιλοτεχνήθηκε το 1939 και απεικονίζει τη μορφή της αγαπημένης του Ντόρα Μάαρ. Πρόκειται για έργο-δωρεά του καλλιτέχνη προς τον ελληνικό λαό, το 1949, ως αναγνώριση της γενναίας αντίστασης κατά τη διάρκεια της Κατοχής. 

Επέστρεψαν στην Εθνική Πινακοθήκη τα έργα του Πικάσο και του Μοντριάν που είχαν κλαπεί Facebook Twitter
Φωτ: Facebook @Tina Mandilara

Ο πίνακας του Πιετ Μοντριάν, σε λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 35x44, φιλοτεχνήθηκε το 1905 και απεικονίζει ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού. Το έργο αγοράστηκε από τον Αλέξανδρο Παππά και αποτέλεσε δωρεά προς την Εθνική Πινακοθήκη.

Επέστρεψαν στην Εθνική Πινακοθήκη τα έργα του Πικάσο και του Μοντριάν που είχαν κλαπεί Facebook Twitter
Φωτ: Facebook @Tina Mandilara

 

Πώς είχε γίνει η κλοπή

Οι δύο πίνακες εκλάπησαν το 2012 από το Εθνικό Μουσείο και επτά χρόνια μετά εντοπίστηκαν σε ρεματιά στην Κερατέα. Οι αρχές προχώρησαν στη σύλληψη ενός άνδρα.

Τότε, σε δηλώσεις στον ΣΚΑΪ, ο δράστης ισχυρίστηκε ότι η αγάπη του για την τέχνη τον οδήγησε να κλέψει τους τρεις πίνακες από την Εθνική Πινακοθήκη, προσθέτοντας πως ήταν στις προθέσεις του να ξαναμπεί κρυφά, εννέα χρόνια μετά την κλοπή και να τοποθετήσει τα έργα στη θέση τους, αλλά δεν πρόλαβε.

Η κλοπή είχε γίνει τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου 2012. Ο δράστης είχε παραπλανήσει τον φύλακα προκαλώντας ψεύτικο συναγερμό και μπήκε στο εσωτερικό της Εθνικής Πινακοθήκης παραβιάζοντας τζάμι στο ισόγειο του κτιρίου.

Αφού άρπαξε τους τρεις πίνακες, κάθισε στα σκαλιά και με ένα μαχαίρι αφαίρεσε τα κάδρα. Οι κινήσεις του είχαν καταγραφεί από τις κάμερες ασφαλείας του κτιρίου, ενώ φορούσε σκούφο που κάλυπτε τα χαρακτηριστικά του. Εκτιμάται ότι υπήρχε και συνεργός, ο οποίος είχε τον ρόλο του «τσιλιαδόρου».

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναλύθηκε το αρχαιότερο γονιδίωμα της Αρχαίας Αιγύπτου: Τι αποκαλύπτει για την καταγωγή των πρώτων Αιγυπτίων

Πολιτισμός / Αναλύθηκε το αρχαιότερο γονιδίωμα της Αρχαίας Αιγύπτου: Τι αποκαλύπτει για την καταγωγή των πρώτων Αιγυπτίων

Για πρώτη φορά, επιστήμονες κατόρθωσαν να αποκωδικοποιήσουν το πλήρες DNA ενός ανθρώπου που έζησε στις απαρχές της αιγυπτιακής πολιτισμικής ιστορίας, φέρνοντας στο φως εκπλήξεις για τις γενετικές καταβολές των πρώτων κατοίκων της κοιλάδας του Νείλου
LIFO NEWSROOM
Δεινόσαυροι, Πολ Νιούμαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Δεινόσαυροι, Πολ Νιούμαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Η νέα προσθήκη στο franchise του Jurassic World, η επανέκδοση του «Cool Hand Luke» και μια κωμωδία με τον δημοφιλή Γάλλο κωμικό ξεχωρίζουν από το κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Πολιτισμός / Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Με φόντο, στο κάτω μέρος, το κεφάλι ενός αρχαιοελληνικού αγάλματος η λιτή αφίσα συνοδεύεται από το σύνθημα «Αψήφησε τους Θεούς» τονίζοντας μαζί με τον τίτλο και το όνομα του σκηνοθέτη ότι η ταινία γυρίστηκε «εξ ολοκλήρου με κάμερες IMAX»
LIFO NEWSROOM