Βρέθηκε ο πίνακας του Πικάσο που είχε κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη

Βρέθηκε ο πίνακας του Πικάσο που είχε κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη Facebook Twitter
0

Βρέθηκε ο πίνακας του Πάμπλο Πικάσο που είχε κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ. 

Πρόκειται για πίνακα που είχε κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012. 

Συγκεκριμένα, εννέα χρόνια μετά τη μεγάλη κλοπή, εντοπίστηκαν οι δύο πίνακες που είχαν αφαιρέσει τότε οι δράστες, το έργο «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο και ο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» του Πιετ Μοντριάν. Οι δύο πίνακες βρίσκονται στα χέρια της Ελληνικής Αστυνομίας, μετά τον εντοπισμό τους από το τμήμα διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες. 

Για την υπόθεση έχει συλληφθεί ένα άτομο που ανακρίνεται στη ΓΑΔΑ, αναφέρουν πληροφορίες του «Πρώτου Θέματος».

Το «Γυναικείο Κεφάλι» (λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 56Χ40), είναι πορτρέτο της Dora Maar, συντρόφου του Πάμπλο Πικάσο, η οποία υπήρξε από τις σημαντικότερες μούσες του. Στα 9 χρόνια που διήρκεσε η σχέση τους ο σπουδαίος ζωγράφος δημιούργησε πολλά πορτρέτα της χρησιμοποιώντας την χαρακτηριστική του τεχνική.

 

Ο καλλιτέχνης δώρισε τον πίνακα στον ελληνικό λαό το 1949, για την προσφορά τους στην αντίσταση. Στο πίσω μέρος του πίνακα υπάρχει και χειρόγραφη αφιέρωση του καλλιτέχνη η οποία αναφέρει: «Pour le Peuple Grec, Hommage de Picasso» (Για τον ελληνικό λαό, Φόρος τιμής από τον Πικάσο)

 

Εκτός από το «Γυναικείο Κεφάλι», το βράδυ της 9ης Ιανουαρίου 2012 εκλάπησαν επίσης ένα έργο του Ολλανδού Πιέτ Μοντριάν και ένα σχέδιο σε χαρτί, των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο).


Πώς έγινε η κλοπή

 

Η κλοπή είχε γίνει τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου 2012. Ο δράστης είχε παραπλανήσει τον φύλακα προκαλώντας ψεύτικο συναγερμό και μπήκε στο εσωτερικό της Εθνικής Πινακοθήκης παραβιάζοντας τζάμι στο ισόγειο του κτιρίου.

 

Αφού άρπαξε τους τρεις πίνακες, κάθισε στα σκαλιά και με ένα μαχαίρι αφαίρεσε τα κάδρα. Οι κινήσεις του είχαν καταγραφεί από τις κάμερες ασφαλείας του κτιρίου, ενώ φορούσε σκούφο που κάλυπτε τα χαρακτηριστικά του. Εκτιμάται ότι υπήρχε και συνεργός, ο οποίος είχε τον ρόλο του «τσιλιαδόρου». 

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ