850 τρανς άτομα είναι το θέμα του έργου που επιλέχθηκε για την τέταρτη πλίνθο της πλατείας Τραφάλγκαρ

850 τρανς άτομα είναι το θέμα του έργου που επιλέχθηκε για την τέταρτη πλίνθο της πλατείας Τραφάλγκαρ Facebook Twitter
Φωτο: Kirsty O'Connor - PA Images/Getty Images
0

Η Τερέζα Μαργκόλες, Μεξικάνα εννοιολογική καλλιτέχνης, φωτογράφος, βιντεογράφος και περφόρμερ είναι η καλλιτέχνιδα που επελέγη για να στήσει την πρότασή της για την τέταρτη πλίνθο της πλατείας Τραφάλγκαρ, ένα από τα πιο δημοφιλή δημόσια θέματα και θεάματα του Λονδίνου. Το έργο που θα τοποθετηθεί το 2024, θα καταλάβει την τέταρτη κενή πλίνθο της πλατείας για 18 μήνες.

Η πρόταση της Τερέζα Μαργκόλες είναι ένα γλυπτό που αποτελείται από 850 γύψινες μάσκες που απεικονίζουν και κατασκευάζονται από τρανς του Λονδίνου σαν ένα tzompantli, ένα μεγάλο ράφι για δημόσια έκθεση κρανίων πολύ γνωστό σε πολιτισμούς της μεσοαμερικανικής κουλτούρας που δείχνει ανθρώπινα κεφάλια ανθρώπων που υπήρξαν αιχμάλωτοι πολέμου ή θύματα θυσιών.

Είναι μια κυβική δομή που θα αντανακλά τις περιφρονημένες ή υποεκπροσωπημένες κοινότητες σε δημόσια έργα τέχνης και μνημεία.

850 τρανς άτομα είναι το θέμα του έργου που επιλέχθηκε για την τέταρτη πλίνθο της πλατείας Τραφάλγκαρ Facebook Twitter
Teresa Margolles, 850 Improntas (850 Imprints), 2021, © James O Jenkins

Οι μάσκες γύψου της Μαργκόλες θα διαβρωθούν ως αποτέλεσμα των καιρικών συνθηκών του Λονδίνου και τελικά θα εξαφανιστούν και αυτή είναι η φιλοδοξία της Μαργκόλες που θέλει να παρουσιάσει ένα αντι-μνημείο.

Νωρίτερα θα προηγηθεί το έργο του Σαμσόν Καμπαλού, καλλιτέχνη ακαδημαϊκού και συγγραφέα γεννημένου στο Μαλάουι, ο οποίος εκπαιδεύτηκε ως ζωγράφος και εθνομουσικολόγος στο Κολέγιο του Πανεπιστημίου του Μαλάουι.

Το έργο του είναι εμπνευσμένο από μια φωτογραφία του του 1914, του  αφρικανού θρύλου John Chilembwe και του Ευρωπαίου ιεραπόστολου John Chorley. Πρόκειται για δυο αγάλματα από χαλκό. Ο μαύρος Chilembwe φορά καπέλο κάτι αδιανόητο για τους μαύρους που απαγορευόταν και ήταν παράνομο -γύρω στο 1900- να φορούν καπέλα παρουσία των λευκών και η κίνηση αυτή είναι μια πράξη αντίστασης και περιφρόνησης προς την αποικιοκρατία.

850 τρανς άτομα είναι το θέμα του έργου που επιλέχθηκε για την τέταρτη πλίνθο της πλατείας Τραφάλγκαρ Facebook Twitter
Samson Kambalu, Antelope © James O Jenkins

Ο Καμπαλού έχει κάνει στο έργο του το καπέλο να φαίνεται ακόμα μεγαλύτερο. Ο Chilembwe σκοτώθηκε από την αποικιακή αστυνομία, στη μάχη για ισότητα. «Σε μια στιγμή που θέλουμε να αποκαταστήσουμε την πολυμορφία στο δημόσιο χώρο, αυτή είναι μια ισχυρή ιστορία για την οποία οι άνθρωποι πρέπει να γνωρίζουν» είπε ο Καμπαλού.

Μέχρι το 2022 θα παραμείνει το έργο της Heather Phillipson, ένα γλυπτό ενός τεράστιου κουταλιού με σαντιγί με μύγα και ένα κεράσι στην κορυφή του, με τίτλο The End. Τα δύο νέα έργα επιλέχθηκαν από μια βραχεία λίστα με έξι καλλιτέχνες, με το κοινό επίσης να προσκαλείται να εκφράσει τη γνώμη του. Ψήφισαν σχεδόν 17.500 άτομα.

Το έργο της Μαργκόλες επιδιώκει πάντα να έχει αντίκτυπο. Εκπροσώπησε το Μεξικό στη Μπιενάλε της Βενετίας του 2009, όπου τα μαρμάρινα πατώματα ενός βενετσιάνικου παλάτσο πλημμυρίστηκαν με αραιωμένο αίμα θυμάτων του πολέμου των συμμοριών στη χώρα της.

850 τρανς άτομα είναι το θέμα του έργου που επιλέχθηκε για την τέταρτη πλίνθο της πλατείας Τραφάλγκαρ Facebook Twitter
Η Heather Phillipson φωτογραφίζεται μπροστά στο γλυπτό της. Φωτο: EPA/NEIL HALL
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της

Πολιτισμός / Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας στη Γενεύη
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Βίλα Γκέτι: Παρουσίαση για την παραγωγή αρώματος στην Πύλο στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού

Πολιτισμός / Μια αρχαιολόγος έχει βρει πώς μύριζαν τα αρώματα στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού. Θα μιλήσει για αυτό σε μια διάλεξη

Η εκδήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο - Βίλα Γκέτυ και αποτελεί μέρος της περιοδικής έκθεσης «The Kingdom of Pylos», την πρώτη μεγάλη έκθεση στη Βόρεια Αμερική αφιερωμένη στον Μυκηναϊκό πολιτισμό.
LIFO NEWSROOM
Ο Γούντι Άλεν θυμάται τη Νταϊάν Κίτον

Πολιτισμός / Ο Γούντι Άλεν αποχαιρετά τη Νταϊάν Κίτον

«Με την πάροδο του χρόνου έκανα ταινίες για ένα μόνο κοινό, τη Νταϊάν Κίτον. Δεν διάβασα ποτέ καμία κριτική για τη δουλειά μου και με ενδιέφερε μόνο η γνώμη της Κίτον», γράφει ο Άλεν σε κείμενό του, αφιερωμένο στην Αμερικανίδα ηθοποιό
LIFO NEWSROOM
Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Πολιτισμός / Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Στο Εθνικό Θέατρο, όπου υπήρξε μέλος για πάνω από 20 χρόνια, πρωταγωνίστησε σε 34 έργα, από την Ηλέκτρα και τον Πειρασμό του Ξενόπουλου, έως τον Οθέλλο και τη Λυσιστράτη
LIFO NEWSROOM
Μία Φάροου: Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Πολιτισμός / Μία Φάροου: «Ήταν ένα σπάνιο άτομο» - Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Το μήνυμα της έρχεται μετά την απόφαση της Νταϊάν Κίτον να υπερασπιστεί δημόσια τον Γούντι Άλεν, εν μέσω κατηγοριών για σεξουαλική κακοποίηση της κόρης τους
LIFO NEWSROOM
Κολοσσαίο: Τούνελ 2.000 ετών που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά οι αυτοκράτορες, ανοίγει για το κοινό

Πολιτισμός / Κολοσσαίο: Τούνελ 2.000 ετών που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά οι αυτοκράτορες, ανοίγει για το κοινό

Γνωστό ως «Διάδρομος του Κόμμοδου», το τούνελ μήκους 55 μέτρων κατασκευάστηκε κάτω από το αμφιθέατρο, ώστε οι αυτοκράτορες και οι εκλεκτοί τους καλεσμένοι να φτάνουν στις αυτοκρατορικές θέσεις χωρίς να αναμειγνύονται με το πλήθος
LIFO NEWSROOM
Από τη Γερμανία στην Αρχαία Ολυμπία: Επαναπατρίστηκε μέρος κιονόκρανου που είχε απομακρυνθεί παράνομα

Πολιτισμός / Από τη Γερμανία στην Αρχαία Ολυμπία: Επαναπατρίστηκε κιονόκρανο που είχε απομακρυνθεί παράνομα

Όπως αναφέρει το Υπουργείο Πολιτισμού, ο επαναπατρισμός του κιονόκρανου κατέστη δυνατός χάρη στην ευαισθησία και το θάρρος μιας Γερμανίδας, η οποία το κατείχε από τη δεκαετία του 1960, μετά από περισυλλογή του από την περιοχή του Λεωνιδαίου
LIFO NEWSROOM
Οι No Doubt επανενώνονται για μια σειρά εμφανίσεων στο Sphere του Λας Βέγκας

Πολιτισμός / Οι No Doubt επανενώνονται για μια σειρά εμφανίσεων στο Sphere του Λας Βέγκας

«Το να το κάνω αυτό με τους No Doubt μοιάζει σαν να επιστρέφω στο παρελθόν για να ξαναζήσω την ιστορία μας, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούμε κάτι εντελώς καινούργιο με τρόπους που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε.», δήλωσε η Gwen Stefani
LIFO NEWSROOM