45 χρόνια «Πυρετός το Σαββατόβραδο»: H εναρκτήρια σκηνή παραμένει μία από τις κορυφαίες όλων των εποχών

«Πυρετός το Σαββατόβραδο»: 45 χρόνια μετά, η εναρκτήρια σκηνή παραμένει μία από τις κορυφαίες όλων των εποχών Facebook Twitter
0

Όπως τονίζεται σε όλα τα σχετικά αφιερώματα για τα 45α γενέθλια  της ταινίας που εξελίχθηκε σε φαινόμενο και έκανε τον πρωταγωνιστή της παγκόσμιο σταρ, η εισαγωγική σεκάνς έχει κατακτήσει ακόμα και την πρωτιά στις λίστες που αναφέρονται στις πιο επιδραστικές σκηνές τίτλων αρχής στην ιστορία του σινεμά.    

Μια πανοραμική ημερήσια λήψη της Νέας Υόρκης του 1977. Ένα τρένο φτάνει σ’ έναν σταθμό του μετρό. Το όνομα “John Travolta” εμφανίζεται με κόκκινα γράμματα στην οθόνη την ώρα ακριβώς που ξεκινά η εισαγωγή του εμβληματικού έκτοτε κομματιού των Bee Gees, ‘Staying Alive’.

Πρώτα βλέπουμε τα πόδια – καμπάνα παντελόνι, μποτάκι με τακούνι – και μετά η κάμερα ανεβαίνει αποκαλύπτοντας τον κεντρικό χαρακτήρα της ταινίας ενώ περπατά αγέρωχος και καμαρωτός, σα να χορεύει, στο πεζοδρόμιο.

Είναι ο 19χρονος (στην ταινία) Τόνι Μανέρο, παιδί της εργατικής τάξης που βρήκε το φως το αληθινό στους ρυθμούς της ντίσκο, ενός είδους που μόλις είχε ξεφύγει από τις υποκουλτούρες των μαύρων και των γκέι για να κατακτήσει το mainstream. Φοράει σφιχτά στον καβάλο τζιν, δερμάτινο μπουφάν και κόκκινο πουκάμισο, ανοιχτό ώστε να φαίνεται ο σταυρός στο στέρνο. Δεν υπάρχουν ακόμα γουόκμαν.

Ο Τόνι χορεύει με τη μουσική που ακούει στο μυαλό του («Μπορείς να καταλάβεις ότι από τον τρόπο που περπατώ / είμαι άνδρας των γυναικών / δεν έχω χρόνο για κουβέντες» τραγουδάνε οι Bee Gees στο αιώνιο κομμάτι). Μοιάζει διαρκώς αεικίνητος ακόμα και όταν σταματάει για να αγοράσει ένα κομμάτι πίτσα.  

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Η δεξιά βρετανική ομάδα εκφράζει μάλιστα «ανησυχία» πως μπορεί πράγματι, η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, να πραγματοποιηθεί στο προσεχές μέλλον και απειλεί με νομικές προσφυγές
LIFO NEWSROOM
Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Πολιτισμός / Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Την Τρίτη 8 Ιουλίου, στο Ρωμαϊκό Θέατρο της Αρλ, η Αμερικανίδα φωτογράφος Nan Goldin καταδίκασε τον πόλεμο στη Γάζα, προκαλώντας έντονη αντιπαράθεση με τους φιλοϊσραηλινούς θεατές.
LIFO NEWSROOM
Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Πολιτισμός / Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Η Ρέινορ Γουιν υπερασπίζεται τα απομνημονεύματά της, δημοσιεύει ιατρικά έγγραφα και καταγγέλλει «παραπλανητική και άδικη» δημοσίευση από την Observer – Η φιλανθρωπική οργάνωση PSPA τερμάτισε τη συνεργασία της
LIFO NEWSROOM
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μάικλ Ντάγκλας: «Δεν έχω καμία πρόθεση να ξαναπαίξω – Έπρεπε να σταματήσω»

Πολιτισμός / Μάικλ Ντάγκλας: «Δεν έχω καμία πρόθεση να ξαναπαίξω – Έπρεπε να σταματήσω»

Ο 80χρονος ηθοποιός και παραγωγός δηλώνει ότι είναι ευτυχισμένος μακριά από το κινηματογραφικό πλατό, μετά από σχεδόν 60 χρόνια αδιάκοπης δουλειάς – «Μου αρκεί να βλέπω τη σύζυγό μου να παίζει»
LIFO NEWSROOM