Η Κίνα χτίζει τη «νέα Διώρυγα του Σουέζ» για να ενώσει την Ευρώπη με την Ασία

Η Κίνα χτίζει τη «νέα Διώρυγα του Σουέζ» για να ενώσει την Ευρώπη με την Ασία, παρακάμπτοντας θαλάσσιες οδούς Facebook Twitter
Φωτογραφία: Unsplash
0

Η ορεινή πόλη Chongqing στην Κίνα έχει γίνει ένας σημαντικός κόμβος για μια χερσαία εμπορική οδό που κάποιοι λένε ότι θα μπορούσε να γίνει η «νέα Διώρυγα του Σουέζ».

Η διαδρομή εξυπηρετείται από σιδηροδρομικές συνδέσεις και αναμένεται να γίνει ο πιο σημαντικός εφοδιαστικός κόμβος της Ασίας.

Η εφημερίδα South China Morning Post ανέφερε ότι η πόλη έχει αναδειχθεί γρήγορα σε στρατηγικό σημείο στο εμπορικό δίκτυο της Κίνας και ότι το μοντέλο της – αν συνεχίσει να αποδίδει – θα μπορούσε να εμπνεύσει την κυβέρνηση για παρόμοιες επενδύσεις στη δυτική Κίνα.

Κάθε μέρα, η πόλη διαχειρίζεται εκατοντάδες αποστολές, συνδέοντας χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπως το Βιετνάμ και η Σιγκαπούρη, με την Ευρώπη, μέσω εμπορευματικών τρένων ταχείας ταχύτητας.

Σύντομος χρόνος αποστολής

Ο χρόνος παράδοσης μέσω χερσαίας οδού είναι 10 - 20 ημέρες συντομότερος από τις παραδοσιακές θαλάσσιες διαδρομές και απλοποιεί σημαντικά τα τελωνειακά θέματα.

Εκτός από τη στρατηγική της θέση, η Chongqing είναι μεγάλη βιομηχανική δύναμη, υπεύθυνη για την κατασκευή περίπου ενός τρίτου των laptops παγκοσμίως, αποτελεί σημαντική βάση παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κέντρο εξαγωγών για το ένα τέταρτο των αυτοκινήτων της Κίνας.

Ορισμένοι παρατηρητές πιστεύουν ότι τα κίνητρα της Κίνας για τη χρήση αυτής της πόλης δεν είναι μόνο λογιστικά, αλλά και γεωπολιτικά. Ο εμπορικός πόλεμος με τις Ηνωμένες Πολιτείες επί προεδρίας Ντόναλντ Τραμπ έδειξε τον κίνδυνο της εξάρτησης από διεθνείς θαλάσσιες οδούς υπό δυτική επιρροή, όπως η Διώρυγα του Σουέζ και τα Στενά του Χορμούζ και της Μαλάκκα. Η πανδημία του κορονοϊού ενίσχυσε τους κινδύνους, αναδεικνύοντας την ευθραυστότητα των θαλάσσιων αλυσίδων εφοδιασμού.

Με τον συνεχιζόμενο πόλεμο στην Ουκρανία και με ορισμένες κινεζικές αποστολές να υπόκεινται σε κατάσχεση το 2023, η διέλευση μέσω Ρωσίας έγινε πιο επικίνδυνη, παρόλο που το διμερές εμπόριο μεταξύ των δύο χωρών έφτασε τα 240 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024. Για αυτό, το Πεκίνο προωθεί την ανάπτυξη μιας «Μεσαίας Διάβασης» μέσω Καζακστάν και Κασπίου για να αποφύγει τη Ρωσία και τα θαλάσσια στενά.

Ωστόσο, το Πεκίνο αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις όσον αφορά καθυστερήσεις στα τελωνεία, υψηλό κόστος, κακή υποδομή και οικονομική βιωσιμότητα. Πολλές διαδρομές, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Belt and Road, στηρίζονται σε κυβερνητικές επιδοτήσεις για να γίνουν πιο εύκολες για τους εξαγωγείς.

Με πληροφορίες από euronews.com

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πριγκίπισσα Νταϊάνα: «Η απάτη του BBC την άφησε εκτεθειμένη στο Παρίσι τη νύχτα που πέθανε» υποστηρίζει ο αδελφός της

Διεθνή / Πριγκίπισσα Νταϊάνα: «Η απάτη του BBC την άφησε εκτεθειμένη στο Παρίσι τη νύχτα που πέθανε» υποστηρίζει ο αδελφός της

Ο Τσαρλς Σπένσερ μιλά πρώτη φορά ανοιχτά για την περίφημη συνέντευξη Panorama του 1995 και τις τραγικές συνέπειες που θεωρεί ότι είχε στη ζωή της αδελφής του
LIFO NEWSROOM
Ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία: «Πράσινο φως» στο πρώτο επενδυτικό πρόγραμμα της ΕΕ ύψους 1,5 δισ. ευρώ

Διεθνή / Ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία: «Πράσινο φως» στο πρώτο επενδυτικό πρόγραμμα της ΕΕ ύψους 1,5 δισ. ευρώ

Οι ευρωβουλευτές κατέληξαν επίσης σε συμφωνία για τη δημιουργία ενός ταμείου για την επιτάχυνση του μετασχηματισμού των αλυσίδων εφοδιασμού στον τομέα της άμυνας (FAST)
LIFO NEWSROOM
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ζητά από την Πολωνία να αναγνωρίζει όλους τους γάμους ομόφυλων ζευγαριών

Διεθνή / Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ζητά από την Πολωνία να αναγνωρίζει όλους τους γάμους ομόφυλων ζευγαριών

Το δικαστήριο ξεκαθάρισε ότι η Πολωνία δεν υποχρεώνεται να αλλάξει τη νομοθεσία της, αλλά οφείλει να αναγνωρίζει τους συγκεκριμένους γάμους όταν έχουν συναφθεί εντός της ΕΕ
LIFO NEWSROOM