Τα social media είναι πλέον η κορυφαία πηγή ενημέρωσης στις ΗΠΑ

Τα social media είναι πλέον η κορυφαία πηγή ενημέρωσης στις ΗΠΑ Facebook Twitter
Ο Τζο Ρόγκαν αναδείχθηκε ο πιο δημοφιλής influencer ενημέρωσης στην έρευνα του Reuters / Φωτ: Getty Images
0

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, όλο και περισσότεροι πολίτες στρέφονται στα social media για την καθημερινή τους ενημέρωση, αφήνοντας πίσω την τηλεόραση και τα παραδοσιακά ειδησεογραφικά μέσα. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Ινστιτούτου Reuters για τη Δημοσιογραφία, το 54% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι ενημερώνεται κυρίως μέσω πλατφορμών όπως το Facebook, το YouTube και το X, ποσοστό που ξεπερνά εκείνους που επιλέγουν την τηλεόραση ή τις ειδησεογραφικές εφαρμογές.

Ο συντάκτης της έκθεσης, Nic Newman, επισημαίνει ότι η στροφή προς περιεχόμενο που βασίζεται σε προσωπικότητες και αναρτάται σε μορφή βίντεο αποτελεί μια σοβαρή πρόκληση για τα παραδοσιακά μέσα. Αν και η τάση αυτή δεν είναι αποκλειστική των ΗΠΑ, η δυναμική της φαίνεται να είναι εντονότερη εκεί από ό,τι σε άλλες χώρες.

Η έκθεση καταγράφει επίσης ότι πολλοί πολιτικοί διεθνώς αποφεύγουν τις κλασικές μορφές λογοδοσίας και επιλέγουν εμφανίσεις σε διαδικτυακά περιβάλλοντα με πιο ελεγχόμενο πλαίσιο. Πολλές από αυτές τις πλατφόρμες δίνουν βήμα σε προσωπικότητες χωρίς δημοσιογραφική εμπειρία, που δύσκολα θα αμφισβητήσουν τους συνομιλητές τους, ενισχύοντας έτσι ένα μοντέλο επικοινωνίας χωρίς αντιλογίες.

Παρά τη δημοφιλία τους, οι online προσωπικότητες αντιμετωπίζονται με σκεπτικισμό. Σχεδόν οι μισοί πολίτες παγκοσμίως θεωρούν ότι οι influencers αποτελούν βασική πηγή παραπληροφόρησης, ποσοστό αντίστοιχο με εκείνο που αποδίδεται στους ίδιους τους πολιτικούς.

Στις ΗΠΑ, ο podcaster Τζο Ρόγκαν αναδείχθηκε ο πιο δημοφιλής «influencer» ενημέρωσης. Το 22% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ήρθε σε επαφή με περιεχόμενό του την εβδομάδα πριν από την έρευνα.

Εις ότι αφορά τα social media, το μέσο Χ (πρώην Twitter) φαίνεται να κερδίζει έδαφος ως πλατφόρμα ενημέρωσης, ιδίως ανάμεσα στις νεότερες ηλικίες, αν και η πολιτική ταυτότητα των χρηστών του παρουσιάζει μία ξεκάθαρη μεταβολή. Συγκεκριμένα, από το 2022 και την εξαγορά του από τον Έλον Μασκ, το ποσοστό των χρηστών που αυτοπροσδιορίζονται ως «δεξιοί» έχει τριπλασιαστεί στις ΗΠΑ και σχεδόν διπλασιαστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Αντίθετα, οι νεότερες πλατφόρμες όπως τα Threads, Mastodon και Bluesky δεν έχουν καταφέρει να αποκτήσουν σοβαρή απήχηση στο πεδίο της ενημέρωσης, καθώς η χρήση τους για ειδησεογραφικούς σκοπούς παραμένει κάτω από το δύο τοις εκατό.

Με πληροφορίες από BBC

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΗΠΑ: Εφετείο ανακαλεί τη συμφωνία ομολογίας ενοχής για τον «εγκέφαλο» της 11ης Σεπτεμβρίου

Διεθνή / ΗΠΑ: Εφετείο ανακαλεί τη συμφωνία ομολογίας ενοχής για τον «εγκέφαλο» της 11ης Σεπτεμβρίου

Ο πρώην υπουργός Άμυνας Λόιντ Όστιν είχε ακυρώσει τις συμφωνίες που επέτρεπαν στον Χαλίντ Σεΐχ Μοχάμεντ και δύο συγκατηγορούμενούς του να ομολογήσουν την ενοχή τους προκειμένου να αποφύγουν τη θανατική ποινή
LIFO NEWSROOM
Πλημμύρες στο Τέξας: Επίσκεψη Τραμπ και Μελάνια στις πληγείσες περιοχές - Στους 120 οι νεκροί

Διεθνή / Πλημμύρες στο Τέξας: Επίσκεψη Τραμπ και Μελάνια στις πληγείσες περιοχές - Στους 120 οι νεκροί

Η επίσκεψη γίνεται σε μια στιγμή που πληθαίνουν τα ερωτήματα για τον ρόλο που έπαιξαν οι περικοπές δαπανών - τις οποίες προώθησε ο Τραμπ - στη λειτουργία των συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης και διάσωσης
LIFO NEWSROOM
ΕΕ: Το σχέδιο για νέο φόρο στις επιχειρήσεις με τζίρο άνω των €50 εκατ - Στο στόχαστρο οι εισαγωγές από την Κίνα

Διεθνή / ΕΕ: Το σχέδιο για νέο φόρο στις επιχειρήσεις με τζίρο άνω των €50 εκατ - Στο στόχαστρο οι εισαγωγές από την Κίνα

Οι νέες δημοσιονομικές απαιτήσεις, όπως η χρηματοδότηση της ευρωπαϊκής άμυνας, εντείνουν την ανάγκη για πιο φιλόδοξες λύσεις, υποστηρίζει η Κομισιόν
LIFO NEWSROOM
Μοντέlο με Πάρκινσον περπάτησε στην πασαρέλα της Balenciaga, αφήνοντας «άφωνες» Νικόλ Κίντμαν και Άννα Γουίντουρ

Διεθνή / Μοντέλο με Πάρκινσον περπάτησε στην πασαρέλα του οίκου Balenciaga

Η 62χρονη Sonja Junoso από το Βερολίνο εμφανίστηκε στην πασαρέλα φορώντας ένα μακρύ καφέ παλτό πάνω από total black σύνολο και κέρδισε τον θαυμασμό των Νικόλ Κίντμαν και Άννα Γουίντουρ που βρίσκονταν στις πρώτες σειρές
LIFO NEWSROOM