«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», ο τίτλος της νέας έκθεσης στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς

«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», ο τίτλος της νέας έκθεσης στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς Facebook Twitter
0

«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», είναι ο τίτλος της έκθεσης που θα φιλοξενήσει ο ιστορικός χώρος της Μάντρας Μπλόκου Κοκκινιάς. 

Η έκθεση με τίτλο «Ποτέ Ξανά Πόλεμος» αποτελεί μια άηχη αντιπολεμική διαμαρτυρία της καλλιτεχνικής ομάδας Ξύλινος Ιππέας. 

Το καλλιτεχνικό γεγονός θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 18 Ιουνίου στις 8:30 μ.μ. και  θα προηγηθεί επιτόπια εισήγηση στον κλειστό χώρο του μνημείου με εξιστόρηση των δραματικών γεγονότων από την Ειρήνη Ρηνιώτη, υπεύθυνη του Μουσείου της Μάντρας Μπλόκου Κοκκινιάς.  

Δυο σύγχρονοι Έλληνες δημιουργοί, η Ματίνα Σταυροπούλου και ο Νίκος Κανόγλου με ισχυρή κοινωνική συνείδηση μέσα από τη σύζευξη δυο διαφορετικών ρευμάτων και αντιλήψεων, αποκαλύπτουν μια απόκοσμη εικαστική αναδρομή με αφετηρία τις απαρχές του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου έως τις τρέχουσες ένοπλες συγκρούσεις. Αποτίνουν με το καλλιτεχνικό τους έργο φόρο τιμής στους 75 πεσόντες, του Μπλόκου της Κοκκινιάς,  αγωνιστές και αγωνίστριες που μετείχαν ενεργά στην Αντίσταση και στον απελευθερωτικό αγώνα της χώρας ενάντια στον  κατακτητή. Οι δημιουργοί, με ωμότητα και οικονομία αποστρέφονται την καλλιτεχνική πόζα και την επιτηδευμένα συγκινησιακή ατμόσφαιρα κρατώντας επιφυλάξεις  απέναντι σε ιδεολογικά συστήματα και καλλιτεχνικά ρεύματα, σε κάθε «πρόοδο» χωρίς πραγματικό υπόβαθρο.  

«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», ο τίτλος της νέας έκθεσης στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς Facebook Twitter

Ο Νίκος Κανόγλου παραλείπει το χρώμα το οποίο θεωρεί ασύμβατο με τα επικριτικά μηνύματα του και επιλεγεί τον δυισμό του μαύρου και του λευκού για τις απεικονίσεις του ως οικουμενικό μοτίβο των δυνάμεων της ζωής. Διατρήματα, τα απόκοσμα τοπία αλλοιώσεων και καταστροφών αποτελούν χρονικό μιας ολόκληρης εποχής ενώ ταυτόχρονα έχουν ημερολογιακό χαρακτήρα.    

«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», ο τίτλος της νέας έκθεσης στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς Facebook Twitter

Η Ματίνα Σταυροπούλου αποδεσμεύεται από την μορφολογική υλοποίηση και καταγράφει συμπυκνωμένα χρωματικά γεγονότα που διαδέχονται τομές και παύσεις. Το χρώμα λειτουργεί συμβολικά σηματοδοτώντας έννοιες και συνέπειες. Ο αρχε-τυπικός συμβολισμός της γυναικείας μήτρας επεκτείνεται και μετατρέπεται σε αιμάσσουσα πληγή ενός ολόκληρου λαού. 

Η καταγραφή και η νοηματοδότηση  των ιστορικών γεγονότων διατηρεί την ιστορία στην συλλογική μνήμη ακέραια. Με ειλικρίνεια και γνησιότητα των αισθημάτων τους δεν επιτρέπουν ούτε στιγμή στις εικόνες  να ξεφύγουν άσκοπα  από το νόημα τους: ποτέ πια.

«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», ο τίτλος της νέας έκθεσης στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς Facebook Twitter

 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο θρυλικός σκηνοθέτης της όπερας Pierre Audi σε ηλικία 67 ετών

Πολιτισμός / Πέθανε ο θρυλικός σκηνοθέτης της όπερας Pierre Audi σε ηλικία 67 ετών

Ο κορυφαίος Γαλλο-Λιβανέζος καλλιτεχνικός διευθυντής, επιμελητής και σκηνοθέτης υπήρξε απόλυτα αφοσιωμένος στην τέχνη του και άφησε ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στον κόσμο της όπερας, της μουσικής και του θεάτρου.
LIFO NEWSROOM
Η «Ανδρομάχη» της Μαρίας Πρωτόπαππα στην Επίδαυρο

Πολιτισμός / Η «Ανδρομάχη» της Μαρίας Πρωτόπαππα στην Επίδαυρο

Στη δραματουργική και σκηνοθετική προσέγγιση της «Ανδρομάχης» από τη Μαρία Πρωτόπαππα, η Ερμιόνη και η Ανδρομάχη αντιπροσωπεύουν τα ιδεώδη των χωρών τους, ενώ ο Μενέλαος και ο Πηλέας την πολιτική και την εξουσία
LIFO NEWSROOM
Τιμοτέ Σαλαμέ: Ο ηθοποιός αποσπά υψηλή διάκριση από την Ιταλική Ακαδημία Κινηματογράφου

Πολιτισμός / Τιμοτέ Σαλαμέ: Ο ηθοποιός αποσπά υψηλή διάκριση από την Ιταλική Ακαδημία Κινηματογράφου

Ο Τιμοτέ Σαλαμέ έχει επανειλημμένα εκφράσει τον θαυμασμό του για την Ιταλία και τον πολιτισμό της, ενώ έχει συνεργαστεί με Ιταλούς σκηνοθέτες και έχει συμμετάσχει σε ταινίες που γυρίστηκαν στη χώρα
LIFO NEWSROOM
Η Ρουθ Αζάουα επιστρέφει στο Σαν Φρανσίσκο της μέσα από μια αναδρομική έκθεση

Πολιτισμός / Η Ρουθ Αζάουα «επιστρέφει» στο Σαν Φρανσίσκο της μέσα από μια αναδρομική έκθεση

Το έργο και η ζωή μιας από τις πιο επιδραστικές καλλιτέχνιδες του 20ού αιώνα, που μετέφρασε τα τραυματικά βιώματά της σε τέχνη από σύρμα, ξετυλίγεται μέσα από την έκθεση του Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο
LIFO NEWSROOM