Ακόμα ένα μυστικό της Μόνα Λίζα έρχεται στο φως

Ακόμα ένα μυστικό της Μόνα Λίζα έρχεται στο φως Facebook Twitter
Χρειάστηκε μόνο ένα απειροελάχιστο δείγμα χρώματος από την πάνω δεξιά γωνία του εμβληματικού πίνακα, για να οδηγηθούν οι ερευνητές σε νέα εξαιρετικά ενδιαφέροντα συμπεράσματα για την τέχνη του ντα Βίντσι
0

Χρόνια τώρα, ιστορικοί της Τέχνης και έμπειροι συντηρητές λύνουν το έναν μετά τον άλλον τους γρίφους του πιο αινιγματικού χαμόγελου στην ιστορία της Τέχνης, που δεν είναι άλλο από το μειδίαμα της Τζοκόντα. Και εκεί που πιστεύαμε ότι όλα έχουν ειπωθεί γι’ αυτόν τον εμβληματικό πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίντσι, έρχεται μία από μικτή ομάδα Βρετανών και Γάλλων ερευνητών για να αποκαλύψει ακόμα ένα μυστήριο πάνω σ’ αυτό το πολυσυζητημένο έργο.

Με επικεφαλής τον συγγραφέα Βκαι με τη βοήθεια της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται στο πλέον παραγωγικό ερευνητικό ινστιτούτο της Γαλλίας, το CNRS, μια κηλίδα πάνω στον πίνακα ήταν αρκετή για να οδηγήσει σε ένα νέο υλικό που είχε χρησιμοποιήσει ο πολυπράγμων ντα Βίντσι εκείνη την ημέρα που αποφάσισε να φιλοτεχνήσει αυτό το αινιγματικό πρόσωπο. Το δείγμα, αμελητέο για το ανθρώπινο μάτι και μη έχοντας πλάτος μεγαλύτερο από τη διάμετρο μιας τρίχας, έδειξε ότι ο καλλιτέχνης συνέθεσε και χρησιμοποίησε μια σπάνια χημική ένωση που ονομάζεται πλουμπονακρίτης στο βασικό στρώμα μπογιάς του πίνακα.

Το απειροελάχιστο δείγμα το έλαβαν οι ειδικοί από την επάνω δεξιά γωνία του 520 ετών πίνακα και εξετάστηκε από ακτίνες Χ, με κορυφαία τεχνολογία, ώστε οι ειδικοί να φτάσουν σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον συμπέρασμα: ότι ο ντα Βίντσι ενδεχομένως ανέμειξε σκόνη οξειδίου του μολύβδου –που δίνει ένα πορτοκαλί χρώμα- με λινέλαιο ή καρυδέλαιο και θέρμανε το υλικό, προκειμένου να προκύψει μια παχιά, χρυσή πάστα χρώματος, που στέγνωνε γρήγορα αλλά κυλούσε σαν μέλι πάνω στο σχέδιό τυ, εξήγησε ο Γκονζάλεζ στο Associated Press.

Το συγκεκριμένο συστατικό έχει παρατηρηθεί και σε έργα όπως του Ρέμπραντ, γεγονός που υποδηλώνει ότι η μυστική συνταγή για την παρασκευή αυτής της απόχρωσης μπορεί να είχε περάσει από γενιά σε γενιά.

Το plumbanocrite, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην έκθεση των ειδικών δεν ήταν ένα υλικό που χρησιμοποιούσε ο ντα Βίντσι, τουλάχιστον, δεν ήταν γνωστό ότι εντασσόταν στο φάσμα των χρησιμοποιούμενων υλικών από τον ίδιο. «Στην πραγματικότητα, κάθε ένα από τα αριστουργήματά του είναι "εντελώς διαφορετικό" στη σύνθεση», λέει ο Gonzalez. Η ομάδα του δημοσίευσε τα συμπεράσματά της σχετικά με την ανακάλυψη στο Journal of the American Chemical Society.

«Συνολικά, ακόμα και όταν οι λάτρεις της τέχνης νομίζουν ότι γνωρίζουν τα πάντα για τη Μόνα Λίζα, δεν την έχουν ‘δει’ πραγματικά», συνεχίζει ο Gonzalez, ενώ σημειώνει ότι αυτά που έχουν συλλέξει οι συνεργάτες του αποτελούν μόνο την αρχή από ένα νέο κεφάλαιο πληροφοριών για τον Λεονάρντο ντα Βίντσι και τα μυστικά με τα οποία «έντυνε» καθένα από τα αριστουργήματά του.

Με στοιχεία από designtaxi.com

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η μόδα προσφέρει μια αίσθηση χαράς σε δύσκολους καιρούς» - Ο Τζόρτζιο Αρμάνι σε μία από τις τελευταίες συνεντεύξεις του

Πολιτισμός / «Η μόδα προσφέρει μια αίσθηση χαράς σε δύσκολους καιρούς» - Ο Τζόρτζιο Αρμάνι σε μία από τις τελευταίες συνεντεύξεις του

Λίγες ώρες πριν την επίδειξή του στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου το 2024, ο Τζόρτζιο Αρμάνι μίλησε για όλα όσα η μόδα αντιπροσωπεύει για τον ίδιο και το τι μπορεί να προσφέρει μέσω αυτής στον κόσμο
LIFO NEWSROOM
Ένας από τους φτερωτούς λέοντες του Αγίου Μάρκου στη Βενετία έχει φτιαχτεί εν μέρει στην Κίνα

Πολιτισμός / Ένας από τους φτερωτούς λέοντες του Αγίου Μάρκου στη Βενετία έχει φτιαχτεί εν μέρει στην Κίνα

Η ισοτοπική ανάλυση διαπιστώνει ότι το μετάλλευμα χαλκού προήλθε από τη λεκάνη του ποταμού Γιανγκτσέ, ενώ το άγαλμα θα μπορούσε να είναι ένας επαναχρησιμοποιημένος φύλακας τάφου της δυναστείας των Τανγκ
LIFO NEWSROOM
Ο Αντρέα Μποτσέλι μάγεψε με τη φωνή του την ιστορική Σαμαρκάνδη

Πολιτισμός / Ο Αντρέα Μποτσέλι μάγεψε με τη φωνή του την ιστορική Σαμαρκάνδη

Κάτω από τον νυχτερινό ουρανό της αρχαίας ουζμπεκικής πόλης, η φωνή του Ιταλού τενόρου αντήχησε μπροστά στην πλατεία Ρεγκιστάν – έναν χώρο που εδώ και αιώνες αποτελεί την καρδιά του πολιτισμού του Δρόμου του Μεταξιού
LIFO NEWSROOM