Η Τήνος αναγεννιέται ως κέντρο μαρμαροτεχνίας στη μνήμη του Γιαννούλη Χαλεπά

Η Τήνος αναγεννιέται ως κέντρο μαρμαροτεχνίας στη μνήμη του Γιαννούλη Χαλεπά Facebook Twitter
Φωτ.: ΑΠΕ - Οικία Χαλεπά
0

Σε ειδική εκδήλωση παρουσιάστηκε η αναβαθμισμένη ταυτότητα της Τήνου ως τόπος άμεσα συνυφασμένος με τη μαρμαροτεχνία και την αποκατάσταση των μνημείων.

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 13.500.000 ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, φορέα υλοποίησης το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2025, συμβάλλει σημαντικά στην εκπαίδευση των νέων μαρμαρογλυπτών αλλά και στην προστασία της τηνιακής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15 Μαΐου, παρουσία της υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνας Μενδώνη, του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργου Χατζημάρκου και του δημάρχου Τήνου Ιωάννη Σιώτου.

Σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού, οι ολοκληρωμένες μελέτες αρχιτεκτονικής αποκατάστασης που παρουσιάστηκαν αφορούν στην αναβάθμιση και στον εκσυγχρονισμό του Προπαρασκευαστικού και Επαγγελματικού Σχολείου Καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου, καθώς και στη συντήρηση - εκθεσιακή αναβάθμιση του Μουσείου Γιαννούλη Χαλεπά, τιμώντας τη μνήμη του μεγάλου Έλληνα γλύπτη.

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη ανέφερε πως «η κυβέρνηση προικοδοτεί την Τήνο με ένα σημαντικό έργο για το μέλλον της, στο οποίο πιστεύουμε και επενδύουμε. Η Τήνος θα γίνει το κέντρο της μαρμαροτεχνίας. Το δικαιούται ο τόπος, το οφείλουμε στον Γιαννούλη Χαλεπά. Έπρεπε να ξεπεράσουμε μεγάλες δυσκολίες».

Αναφερόμενη στη σχολή μαρμαροτεχνίας, η Λίνα Μενδώνη είπε πως «Τουλάχιστον τα τελευταία 25 χρόνια, παρακολουθούσα από πολύ κοντά τη σχολή. Στη νέα, εκσυγχρονισμένη εποχή της, συνολικά, αναβαθμίζει την καλλιτεχνική εκπαίδευση».

Και συμπλήρωσε πως «Οι νέες εγκαταστάσεις θα δώσουν νέα, σύγχρονη, δυναμική στη σχολή, με διεθνή απήχηση, προσφέροντας καταλυτικά στην εκπαίδευση των νέων μαρμαρογλυπτών, εξασφαλίζοντας το μέλλον τους. Παράλληλα, με την αποκατάσταση της οικίας Γιαννούλη Χαλεπά σε πρότυπο μουσειακό χώρο, τιμούμε έναν Έλληνα, στον οποίον οφείλουμε πολλά για την ποιότητα της γλυπτικής του».

Επίσης, υπογράμμισε πως «Η αποκατάσταση του επισκέψιμου μουσειακού χώρου της Οικίας Χαλεπά, στον Πύργο, θα αναδείξει το έργο του σπουδαίου Τηνίου γλύπτη, σε μια νέα, διαφορετική εκθεσιακή προσέγγιση των εκθεμάτων, γλυπτών, σχεδίων, προσωπικών αντικειμένων του, δίνοντας έμφαση στην ξεχωριστή του συμβολή και επίδρασή του, στην τέχνη του μαρμάρου».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

Πολιτισμός / Μάνος Χατζιδάκις: «Η πλευρά Θεοδωράκη καλεί την οργανώτρια εταιρεία να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να λήξει η διαμάχη»

Η πλευρά Θεοδωράκη πήρε θέση για τις νομικές ενέργειες από πλευράς Γιώργου Χατζιδάκι, γιου του Μάνου Χατζιδάκι, σε βάρος της εταιρείας παραγωγής
LIFO NEWSROOM
Πέθανε σε ηλικία 88 ετών ο Βρετανός θεατρικός συγγραφέας σερ Τομ Στόπαρντ

Πολιτισμός / Πέθανε σε ηλικία 88 ετών ο Βρετανός θεατρικός συγγραφέας σερ Τομ Στόπαρντ

Ο σερ Τομ Στόπαρντ έλαβε αμέτρητες διακρίσεις και τιμές κατά τη διάρκεια της μακράς καριέρας του, συμπεριλαμβανομένου του ότι χρίστηκε ιππότης από τη βασίλισσα Ελισάβετ για την προσφορά του στη λογοτεχνία
LIFO NEWSROOM
Σε δημοπρασία το εμβληματικό μοβ παλτό της Τζάκι Κένεντι Ωνάση

Πολιτισμός / Σε δημοπρασία το παλτό της Τζάκι Κένεντι Ωνάση που φορούσε τη νύχτα των εκλογών του 1960

Το πανωφόρι φορέθηκε από την Κένεντι καθώς συνόδευε τον Τζον Κένεντι στο Χαϊάνις Πορτ τη νύχτα των εκλογών του 1960 και ήταν οκτώ μηνών έγκυος στο δεύτερο παιδί της
LIFO NEWSROOM
«Θεωρώ τελείως ακατάλληλη την κυρία να πει τραγούδια μου»: Όταν ο Μάνος Χατζιδάκις έριχνε «άκυρο» και στην Αγνή Μπάλτσα

Πολιτισμός / «Θεωρώ τελείως ακατάλληλη την κυρία να πει τραγούδια μου»: Όταν ο Μάνος Χατζιδάκις έριχνε «άκυρο» και στην Αγνή Μπάλτσα

Σε ελάχιστους καλλιτέχνες είχε εμπιστευθεί τη μουσική και τα τραγούδια του όσο ζούσε και τα ίδια αυστηρά κριτήρια τηρεί ο γιός και κληρονόμος του.
LIFO NEWSROOM