Κλείνει μετά από δέκα χρόνια λειτουργίας το θέατρο Scrow

Κλείνει μετά από δέκα χρόνια λειτουργίας το θέατρο Scrow Facebook Twitter
0

Κλείνει μετά από δέκα χρόνια λειτουργίας το θέατρο Scrow, στην οδό Αρχελάου στο Παγκράτι που λειτούργησε με μια ομάδα καλλιτεχνών υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Βασίλη Μαυρογεωργίου.

«Τι θα κάναμε χωρίς το θέατρο; Το θέατρο αντέχει; Που είναι το θέατρο; Γιατί χρειαζόμαστε το θέατρο; Ποιες είναι οι βασικές μας ανάγκες; Έχουμε ανάγκη την τέχνη; Ίσως ο κόσμος να χρειαζόταν ένα διάλειμμα από την τέχνη. Ίσως η τέχνη να χρειαζόταν ένα διάλειμμα από τον κόσμο.

Κι ο κόσμος; Τι απέγινε ο κόσμος; Πού πήγε ο κόσμος; Χωρίς το θέατρο η ζωή έγινε στείρα. Χωρίς την τέχνη η ζωή έγινε πιεστική. Ο κόσμος θέλει να εκτονωθεί. Ο κόσμος θέλει να ανασάνει. Ο κόσμος φοβάται. Ο κόσμος μαζεύτηκε. Το θέατρο πρέπει να αλλάξει. Το θέατρο πρέπει να ανοίξει. Το θέατρο πρέπει να παραμείνει κλειστό. Οι καλλιτέχνες πρέπει να συλλογιστούν τι έκαναν για τον κόσμο μέχρι σήμερα. Η τέχνη δεν βοηθάει κανέναν.

Κανείς δεν έχει ανάγκη την τέχνη. Ο πολιτισμός χρειάζεται θυσίες. Ο πολιτισμός μπορεί να περιμένει. Το θέατρο μπορεί να κάνει υπομονή. Όλα αυτά βλάπτουν το θέατρο. Καλύτερα να μην μιλάμε για όσα βλάπτουν το θέατρο. Καλύτερα να κρατάμε το στόμα μας κλειστό. Το θέατρο έχει τόσα να πει. Το θέατρο δεν φοβάται τίποτα. Κανείς δεν μπορεί να βλάψει το θέατρο».

Έτσι έγραφαν πριν από περίπου έναν χρόνο οι συντελεστές του θεάτρου.

Κλείνει μετά από δέκα χρόνια λειτουργίας το θέατρο Scrow Facebook Twitter
Η ομάδα ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2012 από τους Βασίλη Μαυρογεωργίου, Μαρία Φιλίνη, Σεραφείμ Ράδη, Κατερίνα Μαυρογεώργη και Νίκο Μαραμαθά.

Στις δέκα σεζόν της λειτουργίας του, το θέατρο της οδού Αρχελάου ανέβασε περισσότερες από 50 παραστάσεις και συναυλίες, παράλληλα με σεμινάρια.

Η τελευταία παράσταση που ανέβηκε ήταν οι «Λουόμενες» της Κατερίνας Μαυρογεώργη, εκ των ιδρυτών του θεάτρου, που αφηγείτο τις ιστορίες τριών αγνώστων γυναικών σε ένα ασκληπιείο μιας επαρχιακής πόλης.

Το Scrow ξεκίνησε το 2013 με τη μουσικοθεατρική παράσταση «Μόνον ωραία», με αφετηρία τραγούδια αλλά και κείμενα από το ημερολόγιο της Καίτης Σφακιανάκη, από την Κατερίνα Μαυρογεώργη, τη Γεωργία Γεωργόνη και τον Φώτη Καραμπά.

Από τα έργα που ανέβηκαν ξεχώρισαν τα «Μια ξεχωριστή μέρα», «Πολύ μακριά», «Μπιλ και Λου», «Γκιακ», «Ορλάντο», «Περιμένοντας τον Γκοντό», «Επιθεωρητής», «Η αρχή του Αρχιμήδη» κ.ά.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM
Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM
Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Πολιτισμός / Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Το αλουμίνιο δεν είναι απλώς το εικαστικό μέσο για τη νέα δουλειά του Σωκράτη Σωκράτους που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Eins στη Λεμεσό της Κύπρου· είναι το φάντασμα που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη.
LIFO NEWSROOM
Δείτε πώς ακριβώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2400 χρόνια

Πολιτισμός / Δείτε πώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2.400 χρόνια - Το εντυπωσιακό «παιχνίδι» με το φως

O καθηγητής Juan de Lara του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με την βοήθεια της τεχνολογίας έδειξε πώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές φωτισμού για να μετατρέψουν το εσωτερικό του Παρθενώνα σε ένα εντυπωσιακό θέαμα
LIFO NEWSROOM