Πέθανε η Régine, γνωστή ως «βασίλισσα της νύχτας»

Πέθανε η Régine, γνωστή ως «βασίλισσα της νύχτας» Facebook Twitter
GETTY
0

Πέθανε σήμερα σε ηλικία 92 ετών η Régine, κυρίαρχη μορφή της διασκέδασης, γνωστή και ως «βασίλισσα της νύχτας.

Επιχειρηματίας, τραγουδίστρια και ηθοποιός, η Régine ήταν αυτή που η Françoise Sagan είχε βαπτίσει ως «η βασίλισσα των άγρυπνων νυχτών μας».

Την είδηση του θανάτου της ανακοίνωσε η η εγγονή της, Daphné Rotcajg με δήλωσή της στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Η Régine μας άφησε ήσυχα την 1η Μαΐου στις 11 π.μ.». στην περιοχή του Παρισιού, ανέφερε.

Η Régina Zylberberg, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στις 26 Δεκεμβρίου 1929, στο Άντερλεχτ του Βελγίου, από Πολωνούς Εβραίους γονείς.

Ήταν 3 ετών όταν ο πατέρας της, ένας  τζογαδόρος, έχασε το οικογενειακό αρτοποιείο στο πόκερ.

Πέθανε η Régine, γνωστή ως «βασίλισσα της νύχτας» Facebook Twitter
Στο παρισινό σπίτι της, 1962
Πέθανε η Régine, γνωστή ως «βασίλισσα της νύχτας» Facebook Twitter
Πάρτυ στην ομώνυμη ντίσκο της
Πέθανε η Régine, γνωστή ως «βασίλισσα της νύχτας» Facebook Twitter
Στο κέντρο, έχοντας στα δεξιά της τον φίλο της Κάρλ Λάγκερφελντ

Στη συνέχεια, όλη η οικογένεια εγκατέλειψε το Βέλγιο για να εγκατασταθεί στο Παρίσι. Μετά τον πόλεμο, ο πατέρας της άνοιξε ένα καφέ, το La Lumière de Belleville.

Εκεί ξεκίνησε να δουλεύει. Το 1952, διηύθυνε το Le Whisky à Gogo, με ένα τζουκ μποξ να παίζει χορευτική μουσική. Η Françoise Sagan «εγκαταστάθηκε» εκεί και αποφάσισε να δίνει από εκεί τις συνεντεύξεις της.

Το 1956, η Régine δημιούργησε και άνοιξε το δικό της νυχτερινό κέντρο, Chez Régine στην καρδιά του Saint-Germain-des-Prés. Η επιτυχία της ήταν άμεση.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, άνοιξε το Le New Jimmy's στην περιοχή Montparnasse και έκανε όλο το Παρίσι να ταλαντεύεται με επιτυχίες που εισήγαγε από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Συμβάλλει έτσι στην επιτυχία νέων χορών όπως το twist ή το cha-cha-cha. Η ίδια καλωσορίζει αυτούς που αποκαλούνται πλέον σταρ, τους λογοτέχνες, τους κωμικούς και τους πλούσιους ξενύχτηδες.

Έτσι γεννήθηκε η «βασίλισσα της νύχτας». Η αυτοκρατορία της θα επεκταθεί σε 23 κλαμπ σε όλο τον κόσμο.

Το 1987, η Régine μίλησε στη Le Monde για την αγάπη της για αυτή τη συγκεκριμένη στιγμή της νύχτας, όταν «οι άνθρωποι είναι πιο εύθραυστοι, πιο ανοιχτοί στο συναίσθημα, στη φιλία. Δε φορούν πλέον την επαγγελματική τους μάσκα. Δεν χρειάζεται πλέον να παλεύουν για να υπερασπιστούν αυτό που πουλάνε. Η αφοσίωση στα μέρη είναι σημαντική. Οι ντίσκο μου για μένα, είναι λίγο σαν το σπίτι όπου επιστρέφουμε αφού μας έχουν τσιμπήσει τον ποπό σε ένα κάπως άβολο μέρος. Είναι η επιστροφή στο σπίτι».

Η Régine ήταν ιδιοκτήτρια 23 νυχτερινών κέντρων που έφεραν το μικρό της όνομα σε όλο τον κόσμο, ξεκινώντας από το μυθικό "Chez Régine", κοντά στην αριστοκρατική λεωφόρο των Ηλυσίων Πεδίων, στο Παρίσι.

Το μικρό της όνομα έχει γίνει έτσι «το έμβλημα της ξέφρενης νύχτας μέχρι το ξημέρωμα, η ίδια να χορεύει στην πίστα μέχρι το κλείσιμο», θυμάται ο Pierre Palmade.


Η Régine εργάστηκε σε δισκάδικο και ως μπαργούμαν πριν ανοίξει το πρώτο της νυχτερινό κέντρο διασκέδασης τη δεκαετία του 1950.

Αργότερα, ο Serge Gainsbourg, που λάτρεψε τη φωνή της, έγραψε πολλά τραγούδια για εκείνη, συμπεριλαμβανομένου του "Les P'tits papiers" το 1965.

Αυτό το τραγούδι παραμένει η μεγαλύτερη επιτυχία της, μαζί με τα "La grande Zoa", "Azzurro" και " Patchouli Chinchilla».

Στη δεκαετία του 1960, τραγούδησε στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης, και έγινε, κυρίως με την Edith Piaf, μια από τις ελάχιστες Γαλλίδες που έχουν κατακτήσει την Αμερική.

Ο τραγουδιστής Renaud, ο οποίος είχε γράψει και αρκετά τραγούδια για την Régine, τη θεώρησε την τελευταία ιστορική εκπρόσωπο του γαλλικού τραγουδιού.

Με τα χρόνια, πολλοί της πρόσφεραν τραγούδια, όπως ο Charles Aznavour ("Nounours"), ο Henri Salvador ("Oublie-moi") ή η Barbara ("Gueule de nuit").

Η Régine εμφανίστηκε και σε πολλές ταινίες, όπως το «Les Ripoux» του Κλοντ Ζίντι, το «Jeu ​​de massacres» του Αλέν Τζεσούα και το «Robert et Robert» του Κλοντ Λελούς.

Το 1992 ανέλαβε έναν από τους ναούς της παρισινής νυχτερινής ζωής, το Palace. Όμως, μετά από πολλές νομικές διαμάχες που σχετίζονται με ναρκωτικά, το θρυλικό κλαμπ έκλεισε το 1996.

Το 2003 η Régine αποχαιρέτησε τον κόσμο της νύχτας πουλώντας όλα τα καταστήματά της αν και παρέμεινε η ιδιοκτήτρια της επωνυμίας.

Τα κόκκινα μαλλιά της, τα λεοπάρ ρούχα και η αστείρευτη αναίδειά της την έκαναν ίσως μία από τις πιο διάσημες παριζιάνικες φιγούρες.

Με πληροφορίες των LeMonde/AFP

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM
Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM
Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Πολιτισμός / Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Το αλουμίνιο δεν είναι απλώς το εικαστικό μέσο για τη νέα δουλειά του Σωκράτη Σωκράτους που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Eins στη Λεμεσό της Κύπρου· είναι το φάντασμα που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη.
LIFO NEWSROOM
Δείτε πώς ακριβώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2400 χρόνια

Πολιτισμός / Δείτε πώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2.400 χρόνια - Το εντυπωσιακό «παιχνίδι» με το φως

O καθηγητής Juan de Lara του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με την βοήθεια της τεχνολογίας έδειξε πώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές φωτισμού για να μετατρέψουν το εσωτερικό του Παρθενώνα σε ένα εντυπωσιακό θέαμα
LIFO NEWSROOM