Alexi Pappas: «Δεν υπάρχει τίποτα στη ζωή που να μπορεί να αντικαταστήσει τη χαμένη σου μητέρα» Facebook Twitter

Alexi Pappas: «Τίποτα στη ζωή δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη χαμένη σου μητέρα»

0

Η Alexi Pappas είναι πρωταθλήτρια στίβου, βραβευμένη συγγραφέας και σκηνοθέτις. Κείμενά της έχουν δημοσιευτεί, μεταξύ άλλων, στα έντυπα «New York Times», «Runner’s World», «Women’s Running», «Sports Illustrated», «The Atlantic» και «Outside».

Παράλληλα, έχει συμμετάσχει στο σενάριο και τη σκηνοθεσία της ταινίας μεγάλου μήκους «Tracktown», στην οποία επίσης πρωταγωνίστησε, μαζί με τη Rachel Dratch και τον Andy Buckley. Πρόσφατα, συνεργάστηκε και πρωταγωνίστησε, μαζί με τον Nick Kroll, στην ταινία  «Olympic Dreams», την πρώτη ταινία μυθοπλασίας που έχει γυριστεί κατά τη διάρκεια Ολυμπιακών Αγώνων.

Το ελληνικό όνομα της Ελληνοαμερικανίδας δρομέα είναι Αλεξία Παπαγιάννη και κατάγεται από τη Ρόδο. Κατέχει το πανελλήνιο ρεκόρ στα 10 χιλιόμετρα και έτρεξε με τα χρώματα της Ελλάδας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2016. Σήμερα μένει μόνιμα στο Λος Άντζελες.

Για μένα γενναίος είναι αυτός που μπορεί να ξεπεράσει όλα εκείνα που του δημιουργούν φόβο. Και θεωρώ ότι ο καθένας μας μπορεί να γίνει γενναίος.

Αυτές τις μέρες κυκλοφόρησε στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Keybooks η αυτοβιογραφία της με τον τίτλο «Γενναία. Το κυνήγι των ονείρων, η φιλία με τον πόνο και άλλες μεγάλες ιδέες». Στις σελίδες του βιβλίου εξιστορεί όλα τα ορόσημα και τα σημεία-σταθμούς της διαδρομής της και μας μαθαίνει πώς να φτιάχνεις μια ζωή, όχι μόνο πώς να τη ζεις.

Η ίδια αφηγείται με συναρπαστικό τρόπο όνειρα και εφιάλτες, νίκες και ήττες, στόχους και κατορθώματα. Είναι μια γυναίκα που έχει διανύσει μια πορεία γεμάτη αίμα και δόξα.

Όταν η Ελληνοαμερικανίδα δρομέας ήταν τεσσάρων ετών η μητέρα της αυτοκτόνησε. Αυτό το τραγικό γεγονός θα άλλαζε για πάντα την πορεία της ζωής της. Παρά τις αναποδιές και τις δυσκολίες, δεν άφησε τίποτα να σταθεί εμπόδιο στον δρόμο της μέχρι να πραγματοποιήσει τα όνειρά της. Όμως οι μεγάλες επιτυχίες είχαν υψηλό τίμημα για την ίδια και μαζί με τη χαρά ήρθε και η θλίψη. Στην αυτοβιογραφία της μοιράζεται άφοβα και ειλικρινά τη μάχη της με την κατάθλιψη και περιγράφει πώς βγήκε στη φωτεινή πλευρά της ζωής ως χειραφετημένη γυναίκα. 

Λίγο πριν τρέξει στον μαραθώνιο της Βοστώνης έκανε ένα διάλειμμα από το φορτωμένο της πρόγραμμα και μίλησε στη LiFO. Στη συνέντευξη που ακολουθεί μιλά για τις εμπειρίες της, τις δυσκολίες, τα μαθήματα που τροφοδότησαν την καριέρα της αλλά και για το πώς ο καθένας μας μπορεί να γίνει γενναίος.

— Σε τι περιβάλλον μεγαλώσατε; Τι θυμάστε από τα παιδικά σας χρόνια; 
Καταρχάς, μεγάλωσα μόνο με τον πατέρα μου και τον αδελφό μου. Δυστυχώς, έχασα τη μητέρα μου όταν ήμουν τεσσάρων – αυτοκτόνησε. Τα παιδικά μου χρόνια τα έζησα στην Καλιφόρνια και στη μνήμη μου έχω συγκρατήσει τις στιγμές που ο πατέρας μου μας πήγαινε να βλέπουμε συχνά τη γιαγιά και τον παππού. 

ΓΕΝΝΑΙΑ
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ: Alexi Pappas, «Γενναία», Key Books

— Τι σήμαινε για σας η αυτοκτονία της μητέρας σας; 
Ήταν μια πρόκληση για μένα. Τα πρώτα πέντε χρόνια της ζωής μου συνέπεσαν με τα τελευταία της μητέρας μου, που έπασχε από διπολική διαταραχή και μανιοκατάθλιψη. Εθίστηκε στα παυσίπονα και εκδήλωσε τάσεις αυτοκτονίας. Σε τόσο μικρή ηλικία, όμως, δεν μπορούσα να καταλάβω ακριβώς τι είχε συμβεί.

Ωστόσο η ψυχική μου υγεία επηρεάστηκε, οπότε αυτό με έκανε να αισθάνομαι μια σύγχυση. Μου δημιουργούσε μεγάλη θλίψη το γεγονός ότι γεννήθηκα την πιο ακατάλληλη στιγμή. Τελικά, βρήκα την καθοδήγηση που χρειαζόμουν και μπόρεσα να νιώσω πλήρης ως άνθρωπος, αν και δεν υπάρχει τίποτα στη ζωή που να μπορεί να αντικαταστήσει τη χαμένη σου μητέρα.

Δεν σας κρύβω, όμως, ότι λόγω του θανάτου της έμαθα να αντιμετωπίζω με συμπόνια όχι μόνο εκείνη αλλά και τον εαυτό μου.

— Πώς αντιμετωπίσατε την κατάθλιψη; Σας έκανε πιο δυνατό άνθρωπο; 
Έμαθα ότι η κατάθλιψη είναι ένας τραυματισμός που μπορεί να επουλωθεί με την κατάλληλη φροντίδα και τη βοήθεια του χρόνου. Ο αγώνας μου για να τη νικήσω ήταν ό,τι πιο δύσκολο και πιο γενναίο έχω κάνει ποτέ.

Ξέρετε, πίστευα ότι η κατάθλιψη ήταν μια δοκιμασία στην οποία με είχε υποβάλει η μητέρα μου, ως τιμωρία. Πίστευα ότι κι εγώ κάποια στιγμή θα είχα το ίδιο τέλος.

Όμως, με την πολύτιμη βοήθεια του πατέρα μου, κατάφερα να περάσω στην αντίπερα όχθη, αφήνοντας πίσω την πιο σκοτεινή περίοδο της ζωής μου. Όταν ένιωσα τη χαρά ξανά, ήταν η πρώτη φορά στη ζωή μου που δεν φοβόμουν τίποτα. 

Alexi Pappas: «Δεν υπάρχει τίποτα στη ζωή που να μπορεί να αντικαταστήσει τη χαμένη σου μητέρα» Facebook Twitter
Με τον αθλητισμό και το τρέξιμο μαθαίνει κανείς πως σημασία δεν έχει το να πέφτεις αλλά να ξέρεις να σηκώνεσαι, ξανά και ξανά.

— Τι σημαίνει για σας η λέξη «γενναίος»; 
Για μένα γενναίος είναι αυτός που μπορεί να ξεπεράσει όλα εκείνα που του δημιουργούν φόβο. Θεωρώ ότι ο καθένας μας μπορεί να γίνει γενναίος.

— Μόνο η αυτοβελτίωση μπορεί να βοηθήσει έναν άνθρωπο; 
Νομίζω ότι και η κατανόηση μπορεί να βοηθήσει.

— Τι κερδίζει ένας άνθρωπος από τον αθλητισμό και το τρέξιμο;
Μαθαίνει πως σημασία δεν έχει το να πέφτεις αλλά να ξέρεις να σηκώνεται, ξανά και ξανά. Προσωπικά, μου αρέσει να τρέχω γιατί είναι ένας τρόπος να πιέζομαι και να εξερευνώ τα όρια του εαυτού μου, πνευματικά και σωματικά. Το τρέξιμο ήταν πάντα για μένα ένας τρόπος να είμαι σημαντική. 

— Πώς ένας άνθρωπος ανακαλύπτει τι είναι αυτό που θέλει στη ζωή; 
Όταν φτάσει στο σημείο να αναρωτηθεί τι είναι αυτό που τον κάνει να νιώθει το φως ή να αισθάνεται τη φωτιά μέσα του γι' αυτό που καταπιάνεται. 

— Τι αγαπάτε στην Ελλάδα; 
Μου αρέσει πολύ που στην Ελλάδα νιώθω σαν να είμαι στο σπίτι μου. Λατρεύω τον πολιτισμό, το φαγητό, τους ανθρώπους και το περιβάλλον. Το αγαπημένο μου μέρος είναι το περίφημο δάσος της Στροφυλιάς, που βρίσκεται πολύ κοντά στην πόλη της Πάτρας.  

— Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας;
Ο μεγαλύτερος φόβος μου; Μήπως τραυματίσω το σώμα μου, και ο πόνος που ακολουθεί.

— Τι θεωρείτε σημαντικό στη ζωή; 
Σημαντικά στη ζωή θεωρώ την οικογένεια και τη φιλία. Την απόλαυση της στιγμής και την προσπάθεια που μπορεί ο καθένας να κάνει για να επιτύχει το καλύτερο δυνατό στη ζωή.

ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΔΩ

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Βιβλίο / Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Το πρώτο βιβλίο του Αυστραλού συγγραφέα Ντόμινικ Αμερένα, με τίτλο «Τα θέλω όλα», που πήρε διθυραμβικές κριτικές, κυκλοφορεί στα ελληνικά. Βασικό του θέμα είναι πόσο μπορείς να προσποιηθείς ότι είσαι κάποιος άλλος για να καταφέρεις τους στόχους σου.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

Βιβλίο / Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

«Ένας δρόμος που μοιάζει με κοίτη ποταμού και παρασύρει τους πάντες χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις», όπως γράφουν οι συγγραφείς του βιβλίου «Οδός Πανεπιστημίου (19ος-20ός αιώνας) - Ιστορία και ιστορίες», Θανάσης Γιοχάλας και Ζωή Βαΐου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μ. Αναγνωστάκης «Η χαμηλή φωνή»

Το πίσω ράφι / Μανόλης Αναγνωστάκης: «Τι μένει λοιπόν από τον ποιητή, αν μένει τίποτα;»

Τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη της δημοσίευση, η προσωπική ανθολογία του Μανόλη Αναγνωστάκη «Χαμηλή Φωνή» παρουσιάζεται στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, υπενθυμίζοντας τους θεωρούμενους ήσσονες ποιητές μας, όσους έμειναν έξω από κάθε μορφής υψηλή ποίηση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες…

Βιβλίο / Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες

Προδημοσίευση από τα «Αδημοσίευτα», το νέο βιβλίο του Νίκου Χασαπόπουλου, όπου ο έμπειρος πολιτικός συντάκτης αποκαλύπτει ιστορίες και παρασκήνια που διαμόρφωσαν την πολιτική ζωή της χώρας.
THE LIFO TEAM
Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Βιβλίο / Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Ένας από τους ελάχιστους διανοούμενους στη χώρα, που υπήρξε προνομιακός συνομιλητής του Παπαγιώργη και του Λορεντζάτου. Το τελευταίο του βιβλίο «Το πνεύμα και το τέρας» συνιστά μια ανανέωση του δοκιμιακού λόγου στην Ελλάδα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Για τον Ομάρ Καγιάμ

Ποίηση / «Πίνε, και μη θαρρείς κουτέ, και συ πως είσαι κάτι»: Τα Ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1131 ο μεγάλος Ιρανός ποιητής που έγραψε αριστουργηματικά ποιήματα για τη ματαιότητα των πραγμάτων, τη μεγαλοσύνη της στιγμής και το νόμο του εφήμερου.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΝΤΑΜΟΝ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Το πίσω ράφι/ Μαρία Πάουελ «Δεσμά αίματος»

Το πίσω ράφι / «Η ευλογία αλλά και η κατάρα που είναι η οικογένεια»

Η Μαρία Πάουελ, με τη νουβέλα της «Δεσμά αίματος», ζωντάνεψε μια βυθισμένη στη μοναξιά και κυριευμένη από πάθος γυναίκα χωρίς να μαρτυρήσει ούτε ένα από τα εξωτερικά της χαρακτηριστικά, κι εξερεύνησε ένα θέμα που ίσως δεν θα πάψει ποτέ να μας ταλανίζει, την οικογένεια.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«Από τότε που με έφεραν εδώ, έχω πειστεί ότι έχω πεθάνει»

Βιβλίο / «Από τότε που με έφεραν εδώ, έχω πειστεί ότι έχω πεθάνει»

Το πρωτότυπο science fiction μυθιστόρημα «Οι υπάλληλοι» της Δανής Όλγκα Ράουν κερδίζει υποψηφιότητα για Booker, προβλέποντας εικόνες από τη ζωή αλλόκοτων υπαλλήλων στο μέλλον, βγαλμένες από το πιο ζοφερό παρόν.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ευάρεστος Πιμπλής: «Η ηδονή σήμερα τρομάζει – και αυτό λέει πολλά για εμάς»

Βιβλίο / Ευάρεστος Πιμπλής: «Η ηδονή σήμερα τρομάζει και αυτό λέει πολλά για εμάς»

Ο πρωτοεμφανιζόμενος συγγραφέας μιλά στη LiFO με αφορμή το βιβλίο του «Πέρα από τη συναίνεση» για μερικά από τα πιο δύσκολα ζητήματα της εποχής: τη βία μέσα στη φαντασίωση, τον νέο πουριτανισμό, τα όρια της επιθυμίας και την εύθραυστη, συνεχώς μεταβαλλόμενη έννοια του τι σημαίνει να είσαι άνδρας σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Lgbtqi+ / Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον βιβλίο «Τρανσφοβία» που μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά, η τρανσφεμινίστρια Μοντ Ρουαγιέ επιχειρεί να καταγράψει τη νέα πραγματικότητα για την τρανς συνθήκη και τα τρανς δικαιώματα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Gaslighting»: Είναι όλα στο μυαλό σου!

Βιβλίο / «Gaslighting»: Είναι όλα στο μυαλό σου!

Τι είναι το gaslighting; Το επίκαιρο και διαφωτιστικό δοκίμιο της Kέιτ Άμπραμσον αποτελεί μια διεξοδική, εις βάθος ανάλυση ενός όρου που έχει κατακλύσει το διαδίκτυο και την ποπ κουλτούρα και χρησιμοποιείται πλέον ευρέως.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ