Η Galleria Uffizi της Φλωρεντίας ζητά πίσω το έργο που είχαν κλέψει οι Ναζί

Η Galleria Uffizi της Φλωρεντίας ζητά πίσω το έργο που είχαν κλέψει οι Ναζί Facebook Twitter
Μια ασπρόμαυρη φωτογραφία του έργου με τη λέξη «κλεμμένο» στα αγγλικά, τα γερμανικά και τα ιταλικά θα κρέμεται στη γκαλερί έως ότου το πρωτότυπο επιστρέψει στη Φλωρεντία, είπε.
0

To σημαντικότερο Μουσείο της Φλωρεντίας ζητά την επιστροφή ενός ζωγραφικού έργου που είχε κλαπεί από ναζιστικά στρατεύματα το 1943 και τώρα βρίσκεται στα χέρια μιας γερμανικής οικογένειας.

Ο επικεφαλής της Galleria Uffizi, Eike Schmidt δήλωσε ότι η γερμανική κυβέρνηση είχε «ηθικό καθήκον» να βοηθήσει την επιστροφή του έργου «Βάζο με Άνθη» στο μουσείο.


Το έργο του Δανού ζωγράφου Jan van Huysum είχε πρωτοεμφανιστεί σε έκθεση στην Φλωρεντία του 1824.

Η Galleria Uffizi της Φλωρεντίας ζητά πίσω το έργο που είχαν κλέψει οι Ναζί Facebook Twitter


Τα γερμανικά στρατεύματα έκλεψαν τον πίνακα το 1943 καθώς υποχώρησαν στο βορρά.

Οι ενδιάμεσοι για την οικογένεια, που δεν κατονομάζεται, απαίτησαν πληρωμή την οποία η γκαλερί αρνείται να δώσει. Η Γερμανία αντίστοιχα υποστηρίζει ότι το καθεστώς περιορισμού των εγκλημάτων που διαπράχθηκαν πριν από 30 χρόνια την εμποδίζει να παρέμβει.


«Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι πληγές του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και του Ναζιστικού Τρόμου δεν έχουν επουλωθεί» δήλωσε ο κ. Schmidt στην επίσημη σελίδα του Μουσείου.

Σύμφωνα με την Galleria Uffizi, ο Λεοπόλδος Β΄, Μέγας Δούκας της Τοσκάνης, είχε αγοράσει το έργο στις αρχές του 19ου Αιώνα.


Το έργο ήταν στης συλλογή για περισσότερο από 100 χρόνια μαζί έργα από άλλους Δανούς καλλιτέχνες. Με την συμμετοχή της Ιταλίας στον πόλεμο το 1940, τα έργα μεταφέρθηκαν σε διπλανό χωριό.

Τα Γερμανικά στρατεύματα υφάρπαξαν τον συγκεκριμένο πίνακα μαζί με άλλα έργα καθώς μετακινήθηκαν βόρεια το 1943 μετά τη συμμαχική εισβολή της χώρας.


Ο πίνακας επανεμφανίστηκε το 1991 μετά τη γερμανική επανένωση, αλλά όλες οι προσπάθειες επιστροφής του απέτυχαν.


Ο κ. Schmidt, Γερμανικής καταγωγής ο ίδιος, καλεί τη Γερμανία να καταργήσει το καθεστώς των περιορισμών για τα έργα που έχουν κλαπεί από τους Ναζί, έτσι ώστε όλοι οι λεηλατημένοι καλλιτέχνες να μπορούν να επιστρέψουν στους «νόμιμους ιδιοκτήτες» τους.


Μια ασπρόμαυρη φωτογραφία του έργου με τη λέξη «κλεμμένο» στα αγγλικά, τα γερμανικά και τα ιταλικά θα κρέμεται στη γκαλερί έως ότου το πρωτότυπο επιστρέψει στη Φλωρεντία, είπε.

Με πληροφορίες από το BBC

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΗΠΑ: Τέλος στο Προστατευτικό Καθεστώς για Αφγανούς – Κίνδυνος Απέλασης για 9.000 Πρόσφυγες

Διεθνή / ΗΠΑ: Τέλος στο καθεστώς προστασίας για Αφγανούς πολίτες – Κίνδυνος απέλασης για 9.000 πρόσφυγες

Η κυβέρνηση Τραμπ, μέσω της Υπουργού Εσωτερικής Ασφάλειας Kristi Noem, τερματίζει το Προστατευτικό Καθεστώς για χιλιάδες Αφγανούς - Οργή από ανθρωπιστικές οργανώσεις και προειδοποιήσεις για μαζικές απελάσεις
LIFO NEWSROOM
Αντόνιο Κόστα: «Αλβανία και Μαυροβούνιο θα μπορούσαν να ενταχθούν στην ΕΕ πριν από τις άλλες χώρες»

Διεθνή / Αντόνιο Κόστα: «Αλβανία και Μαυροβούνιο θα μπορούσαν να ενταχθούν στην ΕΕ πριν από τις άλλες χώρες»

Οι ευρωπαϊκοί θεσμοί έχουν συχνά υποδείξει το 2030 ως τον στόχο για τις πρώτες εντάξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ιδιαίτερα για την Αλβανία και το Μαυροβούνιο
LIFO NEWSROOM
Οι «δουλειές» της οικογένειας Τραμπ στον Κόλπο και οι επιχειρηματικές συμφωνίες-ρεκόρ 

Διεθνή / Οι «δουλειές» της οικογένειας Τραμπ στον Κόλπο και οι επιχειρηματικές συμφωνίες-ρεκόρ 

Θέρετρα γκολφ, επενδύσεις σε κρυπτονομίσματα και κρατικά κεφάλαια πυκνώνουν τις σκιές σύγκρουσης ιδιωτικών και δημόσιων συμφερόντων, εν όψει του ταξιδιού του Αμερικανού προέδρου στον Κόλπο
LIFO NEWSROOM
Γιατί το PKK καταθέτει τώρα τα όπλα: Ο «Γ' Παγκόσμιος Πόλεμος» και το ευρύτερο πλαίσιο για τους Κούρδους

Ανάλυση / Γιατί το PKK καταθέτει τώρα τα όπλα: Ο «Γ' Παγκόσμιος Πόλεμος» και το ευρύτερο πλαίσιο για τους Κούρδους

Τα αίτια και οι στρατηγικές συνέπειες της απόφασης του PKK να καταθέσει τα όπλα και να διαλύσει την ένοπλη πτέρυγα του, στο πλαίσιο της αλλαγής των γεωπολιτικών ισορροπιών.
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ