Μea culpa από την Άννα Γουίντουρ για το ρατσισμό στη Vogue: «Δε δώσαμε αξία και χώρο στους μαύρους»

Μea culpa από την Άννα Γουίντουρ για το ρατσισμό στη Vogue: «Δε δώσαμε αξία και χώρο στους μαύρους» Facebook Twitter
Getty Images
0

Σε ένα ειλικρινές, συναισθηματικά φορτισμένο σημείωμα προς το προσωπικό της αμερικανικής Vogue, η διευθύντριά της Άννα Γουίντουρ παραδέχεται πως δεν έκανε αρκετά για να προωθήσει τη διαφορετικότητα και τις ίσες ευκαιρίες για όλους.

Εν μέσω μαζικών και οργισμένων διαδηλώσεων σε όλο τον κόσμο για τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ, η επί 32 χρόνια σιδηρά κυρία τού πιο επιδραστικού περιοδικού μόδας στον κόσμο, έκανε την αυτοκριτική της, εκφράζοντας τη λύπη της που επέτρεψε στη Vogue συμπεριφορές «μισαλλοδόξες και οδυνηρές».

«Θέλω να απευθυνθώ ιδίως στα μαύρα μέλη της ομάδας μας: Δεν μπορώ καν να φανταστώ πώς είναι αυτές οι μέρες. Γνωρίζω, όμως, πως ο πόνος, η βία και η ανισότητα που βλέπουμε, υπάρχουν εδώ και πολύ καιρό. Καθυστερήσαμε στην αναγνώριση και τη δράση» αναφέρει απευθυνόμενη στους εργαζομένους η Γουίντουρ - που είναι και καλλιτεχνική διευθύντρια και σύμβουλος περιεχομένου του εκδοτικού ομίλου Condé Nast.

«Θέλω να πω ξεκάθαρα πως γνωρίζω πως Vogue δεν βρήκε αρκετούς τρόπους να δώσει αξία και χώρο στους μαύρους συντάκτες, συγγραφείς, φωτογράφους, σχεδιαστές κι άλλους δημιουργούς. Έχουμε κάνει κι εμείς λάθη, δημοσιεύοντας εικόνες ή ιστορίες που ήταν οδυνηρές ή μισαλλόδοξες. Αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη για αυτά τα λάθη» γράφει μεταξύ άλλων στο σημείωμα προς το προσωπικό που δημοσιεύτηκε στο Page Six, προσθέτοντας: «Δεν είναι εύκολο να είσαι μαύρος εργαζόμενος στη Vogue και είστε λίγοι οι μαύροι. Γνωρίζω πως δεν είναι αρκετό να πω πως θα βελτιωθούμε, όμως θα το κάνουμε - και, παρακαλώ να γνωρίζετε πως εκτιμώ τις φωνές και τις αποκρίσεις σας καθώς προχωράμε».

Η 70χρονη Γουίντουρ γνωστοποίησε πως θα υπάρχουν εκπαιδεύσεις της ομάδας της για το συστημικό ρατσισμό και κάλεσε τους υπαλλήλους της να απευθύνονται σε εκείνη προσωπικά για τα ζητήματα που θέλουν να μοιραστούν. Πρόσθεσε δε, πως τα αφεντικά του εκδοτικού κολοσσού Condé Nast θα πραγματοποιήσουν δωρεές σε αντιρατσιστικές οργανώσεις.

«Είναι μια ιστορική και σπαρακτική στιγμή για τη χώρα μας και θα πρέπει να είναι στιγμή κατανόησης, προβληματισμού και ταπεινότητας για όσους από εμάς βρισκόμαστε σε θέσεις προνομίων και εξουσίας. Πρέπει να είναι επίσης μια στιγμή δράσης και δεσμεύσεων. Σε επιχειρησιακό επίπεδο, εργαζόμαστε για τη στήριξη οργανώσεων με ρεαλιστικό τρόπο» συμπλήρωσε.

Υπενθυμίζεται πως πριν από μερικά 24ωρα υπέβαλε την παραίτησή του έπειτα από έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε μια παλιά του φωτογραφία με brown face, ο αρχισυντάκτης του Bon Appétit, του πιο επιδραστικού περιοδικού μαγειρικής στον κόσμο, που επίσης εκδίδεται από τον Condé Nast. 

Ο Adam Rapoport ανακοίνωσε την παραίτηση του αφού κυκλοφόρησε στα social media μία φωτογραφία του από 2003, στην οποία φαίνεται μεταμφιεσμένος με "brown face". Την ίδια στιγμή, αρκετά στελέχη του περιοδικού μιλούν τόσο για το επίμαχο στιγμιότυπο, όσο και για μία γενικότερη κουλτούρα διακρίσεων στην Conde Nast, που βρίσκεται πίσω από την τεράστια εκδοτική επιτυχία.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM
Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Πολιτισμός / Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Το αλουμίνιο δεν είναι απλώς το εικαστικό μέσο για τη νέα δουλειά του Σωκράτη Σωκράτους που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Eins στη Λεμεσό της Κύπρου· είναι το φάντασμα που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη.
LIFO NEWSROOM
Δείτε πώς ακριβώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2400 χρόνια

Πολιτισμός / Δείτε πώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2.400 χρόνια - Το εντυπωσιακό «παιχνίδι» με το φως

O καθηγητής Juan de Lara του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με την βοήθεια της τεχνολογίας έδειξε πώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές φωτισμού για να μετατρέψουν το εσωτερικό του Παρθενώνα σε ένα εντυπωσιακό θέαμα
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Moby προσφέρει δωρέαν την μουσική του και έχει γίνει «ο παράξενος γέρος που θα δεις στα βουνά»

Πολιτισμός / Γιατί ο Moby προσφέρει δωρέαν την μουσική του και έχει γίνει «ο παράξενος γέρος που θα δεις στα βουνά»

Νηφάλιος πλέον και με αρκετά χρόνια να τον χωρίζουν από τις μέρες της απόλυτης δόξας, ο Moby τα τελευταία χρόνια κάνει κάτι που λίγοι καταξιωμένοι καλλιτέχνες τολμούν
LIFO NEWSROOM