Νέα Ζηλανδία: Της έκαναν βασανιστήρια και 200 ηλεκτροσόκ για να μην είναι λεσβία

Νέα Ζηλανδία: Της έκαναν βασανιστήρια και 200 ηλεκτροσόκ για να μην είναι λεσβία Facebook Twitter
Φωτ. Joan Bellingham / PinkNews
0

Τις απάνθρωπες και βάναυσες πρακτικές που χρησιμοποιήθηκαν σε κρατικές εγκαταστάσεις φροντίδας και υγείας στη Νέα Ζηλανδία τη δεκαετία του 1970, κατήγγειλε μία γυναίκα που όπως υποστηρίζει υπέστη βασανιστήρια για να τη «θεραπεύσουν», ώστε να μην είναι λεσβία.

Η Joan Bellingham επισημαίνει πως από το 1970 μέχρι το 1982, υπέστη πάνω από 200 φορές ηλεκτροσόκ, με αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρά εγκαύματα και να τυφλωθεί, ώστε να «πάψει» να είναι λεσβία, ενώ βρισκόταν υπό τη φροντίδα του νοσοκομείου Princess Margaret στη Νέα Ζηλανδία. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, τα «βασανιστήριά» της, μεταξύ άλλων περιλάμβαναν και τη λήψη ενός κοκτέιλ φαρμάκων, που της προκάλεσε απώλεια μνήμης.

Πλέον, καλεί την κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας να αναγνωρίσει τα βασανιστήρια που τόσο η ίδια, όσο και άλλα άτομα υπέστησαν, κατά τη διάρκεια παραμονής τους σε κρατικές εγκαταστάσεις φροντίδας και υγείας της χώρας, από το 1950 μέχρι και το 1999.

Το 1987 υπέβαλε αίτηση αποζημίωσης μέσω του Οργανισμού Αποζημίωσης από Ατυχήματα για τα εγκαύματα στο κεφάλι της - τα οποία προκλήθηκαν από το ηλεκτροσόκ -, ωστόσο έπρεπε να περιμένει 12 χρόνια για να λάβει αποζημίωση για τα εγκαύματα αλλά και τους χρόνιους πονοκεφάλους που προέκυψαν λόγω αυτών. Στη συνέχεια το 2012 απευθύνθηκε στον Οργανισμό Χρηματοδότησης Υγείας και έλαβε αποζημίωση ύψους 4.000 δολαρίων, καθώς και μέρος των δικαστικών εξόδων της, αλλά ο διακανονισμός έπρεπε να παραμείνει μυστικός και έτσι, οι Αρχές αρνήθηκαν να παραδεχτούν οτιδήποτε σχετικό με την υπόθεση.

Τώρα, μιλώντας στο Radio New Zealand καλεί την κυβέρνηση να αναγνωρίσει τα βασανιστήρια που πραγματοποιούνται με το πρόσχημα της ιατρικής περίθαλψης σε εγκαταστάσεις σε όλη τη χώρα.

«Ήξερα κάθε φορά που πήγαινα εκεί μέσα ότι θα βίωνα αυτόν τον φρικτό πόνο»

Τα αρχεία από την παραμονή της στο νοσοκομείο Princess Margaret έχουν χαθεί, επομένως όσα βίωσε δεν θα αποκαλυφθούν ποτέ πλήρως. Ωστόσο, ορισμένα έγγραφα που έχουν απομείνει περιγράφουν λεπτομερώς τα εκατοντάδες ηλεκτροσόκ στα οποία υποβλήθηκε, μόνο και μόνο επειδή είναι λεσβία. «Ήξερα κάθε φορά που πήγαινα εκεί μέσα ότι θα βίωνα αυτόν τον φρικτό πόνο», εξομολογήθηκε.

«Μπορώ να θυμηθώ τον πόνο, τους φρικτούς πονοκεφάλους μετά, τον συνεχή εμετό, την τύφλωση μερικές φορές, τα σοβαρά εγκαύματα στο κεφάλι μου. Ακόμα και την ίδια μέρα μου έκαναν πάλι θεραπεία ξανά με ηλεκτροσόκ», συμπλήρωσε.  Παράλληλα, θυμήθηκε το «φάρμακο θανάτου», που την άφηνε με «φρικτούς πόνους», ενώ ένας γιατρός της έκανε «πολλές ακατάλληλες σεξουαλικές ερωτήσεις».

«Όταν μπήκα εκεί μέσα δεν ήμουν άρρωστος άνθρωπος. Μου προκαλούσαν αυτόν τον απερίγραπτο πόνο, μου αφαιρούσαν τη μνήμη, μου αφαιρούσαν την προσωπικότητα, με τύφλωναν, μου έκαιγαν το κεφάλι. Αυτό είναι βασανιστήριο για μένα» συμπλήρωσε, ενώ ισχυρίστηκε ότι ένα αγόρι που επίσης περνούσε από την ίδια «θεραπεία», αργότερα αυτοκτόνησε.

Με πληροφορίες από PinkNews

Lgbtqi+
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Αν δεν μπορείς να μας νικήσεις, θα μας κοιτάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αν δεν μπορείς να μας νικήσεις, θα μας κοιτάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Στην εποχή όπου η πρόοδος μιμείται την ευαισθησία για να επιβιώσει,το queer βλέμμα γίνεται η μόνη αξιόπιστη μέθοδος διάκρισης. Από την Ελεωνόρα Μελέτη και τη Τζένη Χειλουδάκη, δύο καθρέφτες μιας κοινωνίας που φοβάται να ρευστοποιηθεί ως τη σιωπηλή αξιοπρέπεια του Orlando, τη Róisín Murphy, τον Daniel Obasi, το t-fags και τη Δήμητρα της Λέσβου, οι εικόνες του κόσμου αποκαλύπτουν το αόρατο ρεύμα που τις διαπερνά: την πειθαρχία της τρυφερότητας.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Κάθε εποχή χτίζει τα φώτα της για να φωτίσει τον τρόμο της. Η Fruit Gillette τραγουδά μέσα απ’ το εργοτάξιο, η Vaginal Davis εισβάλλει στο μουσείο, ο Λάνθιμος αναζητά χαρά, ο Χόκνεϊ καπνίζει σαν να κρατά ακόμη το χρώμα του κόσμου. Ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει την Ελλάδα όπως κοιτάς ένα φλας που σε τυφλώνει.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Αναγνωρίζωντας σε σένα τον ωραιότερο ευατό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αναγνωρίζοντας σε σένα τον ωραιότερο εαυτό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Ο θάνατος του Διονύση Σαββόπουλου δεν ήταν απλώς ένα πολιτισμικό γεγονός. Ήταν η τελετή λήξης ενός αιώνα που πίστεψε πως η Ελλάδα μπορούσε να εξηγηθεί μέσα από τους μύθους της. Αυτό το πολυπόστ της ΟΑΣΗΣ χαρτογραφεί τη χώρα που επέμενε να υπάρχει μέσα του, από τις εθνικές κηδείες των ’90s μέχρι τη διάχυτη queer Ελλάδα του 2025, από τον Bowie και τη Μελίνα μέχρι τα σημερινά queer σώματα που χορεύουν μέσα σε pixels και φως. Μια αφήγηση για το πένθος, τη μνήμη και την επιμονή μιας χώρας να επιβιώνει μέσα από τη συγκίνηση.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
*Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Οι Άλλοι / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η ελληνική ψυχανάλυση κρύβει ακόμα τα queer σώματα στις σκιές: από τα τηλεοπτικά δικαστήρια της Τατιάνας μέχρι τα hashtags των θεραπευτών–influencers. Σπαράγματα μνήμης, media τραύματος και επιβίωσης συνθέτουν μια ιστορία που ποτέ δεν ειπώθηκε ολόκληρη.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Οι εκδόσεις που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Διεθνή / Τα περιοδικά που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Η αντι-DEI εκστρατεία στις ΗΠΑ και οι διαφημιστές που αποφεύγουν να συνεργαστούν με τα έντυπα που απευθύνονται στην LGBTQ+ κοινότητα και άλλες μειονότητες
LIFO NEWSROOM