Γυναικάς ή τζέντλεμαν; Η αυτοβιογραφία του Πάτρικ Στιούαρτ

Γυναικάς ή τζέντλεμαν; : Η αυτοβιογραφία του Πάτρικ Στιούαρτ Facebook Twitter
‍Ο σερ Πάτρικ Στιούαρτ μοιράζεται ιστορίες από τη ζωή του στην αυτοβιογραφία του με τίτλο Making It So. Φωτ.: Invision
0

Ο ΠΑΤΡΙΚ ΣΤΙΟΥΑΡΤ ΞΕΚΙΝΑ τα απομνημονεύματά του, που φέρουν τον τίτλο “Making It So”, με ένα επίγραμμα από το «Τέλος καλό, όλα καλά» του Σαίξπηρ: «Το υφαντό της ζωής μας είναι από ανακατωμένα νήματα, καλά και κακά μαζί».

Ο πατέρας του Στιούαρτ, ο Άλφρεντ, ήταν ένας βετεράνος της μάχης της Δουνκέρκης που μαστιζόταν από μετατραυματικό στρες και αλκοολισμό, και η κτηνώδης συμπεριφορά του σημάδεψε τον Πάτρικ και τον μικρότερο αδελφό του Τρέβορ για χρόνια. Ο μικρός Πάτρικ Στιούαρτ κόντευε να γίνει κι ο ίδιος νταής: στο βιβλίο περιγράφει τον τρόπο που χλεύαζε κακόβουλα έναν συμμαθητή του με παραμορφωμένο χέρι.

Υπήρχαν όμως και στιγμές ευδαιμονίας στα μαθητικά του χρόνια. Γράφει για την απόδρασή του την ημέρα των εξετάσεων, για το περπάτημα σε ένα δάσος με θέα το σχολείο, για τον υπαίθριο ύπνο του στη λιακάδα του Μαΐου. Αργότερα θα πήγαινε τις φίλες του στο ίδιο μέρος. Και υπήρξαν πολλές. Ακόμα και όταν ο Στιούαρτ έχασε πρόωρα τα μαλλιά του, διατήρησε ακέραιο τον τρόπο που κέρδιζε τα κορίτσια.

Ο Στιούαρτ διαθέτει σαφώς ένα χάρισμα στη φιλία και μια αγάπη για τους συναδέλφους του ηθοποιούς που θαυμάζει περισσότερο – τη Βίβιαν Λι, τον Ίαν Χολμ ή τον Ίαν ΜακΚέλεν, τον οποίον δεν γνώριζε ουσιαστικά μέχρι που τους έδωσαν τον ρόλο των δύο αντιπάλων (Καθηγητής Χ και Μαγκνέτο) στους X-Men, ξεκινώντας έτσι, όπως γράφει, έναν διάλογο ανάμεσά τους «που συνεχίζεται, λίγο πολύ χωρίς παύση, επί 23 χρόνια».

Σύμφωνα με την αφήγηση του βιβλίου, η διαδρομή του ως γυναικοκατακτητή κατέληξε σ’ αυτό που περιγράφει ως «αληθινή αγάπη» με την τρίτη (και νυν) σύζυγό του, την τραγουδίστρια Sunny Ozell. Όχι ότι ο πρώτος γάμος του με τη Sheila Falconer που διήρκεσε 23 χρόνια περιγράφεται ως σφάλμα, απλώς ως μια περίπτωση «αγαπημένου ζευγαριού που σταδιακά έχασε τον δεσμό του» και έληξε με απιστία εκ μέρους του (με την ηθοποιό Jennifer Hetrick) και πολύ πόνο για τα δύο παιδιά του.

Η δεύτερη σύζυγός του Wendy Neuss, η τηλεοπτική παραγωγός με την οποία παντρεύτηκε το 2000 αλλά χώρισε το 2003, ελάχιστες αναφορές κερδίζει στο βιβλίο, προτού εκδιωχθεί από μια άλλη ηθοποιό, την 23χρονη τότε Lisa Dillon. Όπως ευθέως δηλώνει ο Στιούαρτ, «είχα απατήσει τη γυναίκα μου με μια νεότερη γυναίκα – ξανά».

Making It So
Τα απομνημονεύματά του Πάτρικ Στιούαρτ που φέρουν τον τίτλο “Making It So”

Σε άλλα σημεία κυριαρχούν αστραφτερές ανεκδοτολογικές αναμνήσεις από τις δεκαετίες του ’60 και του ’70. Όπως όταν συμπρωταγωνιστούσε σε μια κωμωδία με την ηθοποιό Τζέιν Άσερ, σύντροφο τότε του Πολ Μακάρτνεϊ και ο διάσημος Beatle του έδωσε τα κλειδιά της Aston Martin του για μια βόλτα αλλά εκείνος κράτησε το αμάξι για ένα βραδινό ραντεβού.

Υπάρχει επίσης μια αθυρόστομη ιστορία με πρωταγωνιστή ένα αδέσποτο σκυλί ονόματι Blackie, το οποίο ο Stewart βρήκε το 1970 και τον κράτησε για υποδυθεί επί σκηνής τον σκύλο στους «Δύο κυρίους της Βερόνας» της Royal Shakespeare Company. Μια βραδιά, υπήρξε έντονη αναστάτωση από το κοινό όταν ο σκύλος εντοπίστηκε να γλείφει τη (δική του) «μεγάλη, ροζ στύση» παρεμποδίζοντας τον μεγάλο μονόλογο του Στιούαρτ.

Ο Στιούαρτ διαθέτει σαφώς ένα χάρισμα στη φιλία και μια αγάπη για τους συναδέλφους του ηθοποιούς που θαυμάζει περισσότερο – τη Βίβιαν Λι, τον Ίαν Χολμ ή τον Ίαν ΜακΚέλεν, τον οποίον δεν γνώριζε ουσιαστικά μέχρι που τους έδωσαν τον ρόλο των δύο αντιπάλων (Καθηγητής Χ και Μαγκνέτο) στους X-Men, ξεκινώντας έτσι, όπως γράφει, έναν διάλογο ανάμεσά τους «που συνεχίζεται, λίγο πολύ χωρίς παύση, επί 23 χρόνια» – μεταξύ άλλων και επί σκηνής, όπως στην παράσταση του «Περιμένοντας τον Γκοντό» το 2013 στο Μπρόντγουεϊ.

Πιο επιφυλακτικός –με χιούμορ πάντα όμως– φαίνεται να είναι απέναντι στον Τζιν Μπράντμπερι, τον δημιουργό του Star Trek που δεν είχε δει με καλό μάτι την ανάθεση στον Στιούαρτ του ρόλου του Πλοίαρχου Ζαν-Λικ Πικάρ που θα τον έκανε διάσημο ανά τον πλανήτη, ή απέναντι στην ίδια τη Βασίλισσα, η οποία έμοιαζε μην τον αναγνωρίζει όταν τον έχρισε Ιππότη το 2010.  

Με στοιχεία από The Telegraph

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Βιβλίο / Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Το πρώτο βιβλίο του Αυστραλού συγγραφέα Ντόμινικ Αμερένα, με τίτλο «Τα θέλω όλα», που πήρε διθυραμβικές κριτικές, κυκλοφορεί στα ελληνικά. Βασικό του θέμα είναι πόσο μπορείς να προσποιηθείς ότι είσαι κάποιος άλλος για να καταφέρεις τους στόχους σου.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

Βιβλίο / Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

«Ένας δρόμος που μοιάζει με κοίτη ποταμού και παρασύρει τους πάντες χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις», όπως γράφουν οι συγγραφείς του βιβλίου «Οδός Πανεπιστημίου (19ος-20ός αιώνας) - Ιστορία και ιστορίες», Θανάσης Γιοχάλας και Ζωή Βαΐου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μ. Αναγνωστάκης «Η χαμηλή φωνή»

Το πίσω ράφι / Μανόλης Αναγνωστάκης: «Τι μένει λοιπόν από τον ποιητή, αν μένει τίποτα;»

Τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη της δημοσίευση, η προσωπική ανθολογία του Μανόλη Αναγνωστάκη «Χαμηλή Φωνή» παρουσιάζεται στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, υπενθυμίζοντας τους θεωρούμενους ήσσονες ποιητές μας, όσους έμειναν έξω από κάθε μορφής υψηλή ποίηση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες…

Βιβλίο / Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες

Προδημοσίευση από τα «Αδημοσίευτα», το νέο βιβλίο του Νίκου Χασαπόπουλου, όπου ο έμπειρος πολιτικός συντάκτης αποκαλύπτει ιστορίες και παρασκήνια που διαμόρφωσαν την πολιτική ζωή της χώρας.
THE LIFO TEAM
Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Βιβλίο / Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Ένας από τους ελάχιστους διανοούμενους στη χώρα, που υπήρξε προνομιακός συνομιλητής του Παπαγιώργη και του Λορεντζάτου. Το τελευταίο του βιβλίο «Το πνεύμα και το τέρας» συνιστά μια ανανέωση του δοκιμιακού λόγου στην Ελλάδα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Για τον Ομάρ Καγιάμ

Ποίηση / «Πίνε, και μη θαρρείς κουτέ, και συ πως είσαι κάτι»: Τα Ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1131 ο μεγάλος Ιρανός ποιητής που έγραψε αριστουργηματικά ποιήματα για τη ματαιότητα των πραγμάτων, τη μεγαλοσύνη της στιγμής και το νόμο του εφήμερου.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΝΤΑΜΟΝ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Το πίσω ράφι/ Μαρία Πάουελ «Δεσμά αίματος»

Το πίσω ράφι / «Η ευλογία αλλά και η κατάρα που είναι η οικογένεια»

Η Μαρία Πάουελ, με τη νουβέλα της «Δεσμά αίματος», ζωντάνεψε μια βυθισμένη στη μοναξιά και κυριευμένη από πάθος γυναίκα χωρίς να μαρτυρήσει ούτε ένα από τα εξωτερικά της χαρακτηριστικά, κι εξερεύνησε ένα θέμα που ίσως δεν θα πάψει ποτέ να μας ταλανίζει, την οικογένεια.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«Από τότε που με έφεραν εδώ, έχω πειστεί ότι έχω πεθάνει»

Βιβλίο / «Από τότε που με έφεραν εδώ, έχω πειστεί ότι έχω πεθάνει»

Το πρωτότυπο science fiction μυθιστόρημα «Οι υπάλληλοι» της Δανής Όλγκα Ράουν κερδίζει υποψηφιότητα για Booker, προβλέποντας εικόνες από τη ζωή αλλόκοτων υπαλλήλων στο μέλλον, βγαλμένες από το πιο ζοφερό παρόν.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ευάρεστος Πιμπλής: «Η ηδονή σήμερα τρομάζει – και αυτό λέει πολλά για εμάς»

Βιβλίο / Ευάρεστος Πιμπλής: «Η ηδονή σήμερα τρομάζει και αυτό λέει πολλά για εμάς»

Ο πρωτοεμφανιζόμενος συγγραφέας μιλά στη LiFO με αφορμή το βιβλίο του «Πέρα από τη συναίνεση» για μερικά από τα πιο δύσκολα ζητήματα της εποχής: τη βία μέσα στη φαντασίωση, τον νέο πουριτανισμό, τα όρια της επιθυμίας και την εύθραυστη, συνεχώς μεταβαλλόμενη έννοια του τι σημαίνει να είσαι άνδρας σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Lgbtqi+ / Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον βιβλίο «Τρανσφοβία» που μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά, η τρανσφεμινίστρια Μοντ Ρουαγιέ επιχειρεί να καταγράψει τη νέα πραγματικότητα για την τρανς συνθήκη και τα τρανς δικαιώματα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ