Η θεατρική σεζόν κορυφώνεται: 19 πρεμιέρες για τον Δεκέμβριο

Πρεμιέρες Δεκέμβριος Facebook Twitter
Στο Dreams of Time, η Δάφνη Αντωνιάδου εξερευνά οπτικά και ηχητικά τη δημιουργική διαδικασία του σύμπαντος, μέσα από το κοσμικό και το ανθρώπινο γίγνεσθαι.
0

Dreams of Time

Στο «Dreams of Time» η Δάφνη Αντωνιάδου σκηνοθετεί και χορογραφεί τις Ξένια Σταθούλη και Σοφία Μαρτίου, εξερευνώντας οπτικά και ηχητικά τη δημιουργική διαδικασία του σύμπαντος μέσα από το κοσμικό και το ανθρώπινο γίγνεσθαι και τα άκρα της ανθρώπινης κατάστασης αλλά και μέσα από το πρίσμα της ιδιοσυγκρασίας, της ευαισθησίας και της υπέρμετρης δύναμης που διέπουν τη γυναικεία φύση, δημιουργώντας κάπου ανάμεσα στη σεξουαλικότητα και τον τρόμο μια σειρά από αισθητηριακές εμπειρίες.
Στις 6, 13, 20 και 27 Δεκεμβρίου στο θέατρο Θησείον

Βυσσινόκηπος

Πρεμιέρες Δεκέμβριος Facebook Twitter
Βυσσινόκηπος: Μια μικρή ωδή στην απώλεια και στην αντίσταση μας. Φωτ.: Χρήστος Συμεωνίδης

Η Δέσποινα Ντορίνα Ρεμεδιάκη σκηνοθετεί 7 πρόσωπα του αριστοτεχνικού έργου του Τσέχοφ που μέσα από ένα κβαντικό άλμα γυρίζουν πίσω τον χρόνο για να το σώσουν το σπίτι τους; 

Μια μικρή ωδή στην απώλεια και στην αντίστασή μας σε αυτήν. Μια ειλικρινής απορία για το πώς κανείς ισορροπεί επάνω στα γκρεμίδια. Οι Δέσποινα Κούρτη, Ιφιγένεια Βαρελά, Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Τίτος Γρηγορόπουλος, Μαρία Δαμασιώτη, Γιώργος Δικαίος και Νάντια Κατσούρα σε μια ιστορία επιστροφής στο σπίτι των παιδικών χρόνων, στο σπίτι της μνήμης.
Από 11 Δεκεμβρίου στο θέατρο Θησείον

Κακούργα Πεθερά

Το νέο έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη που σκηνοθετεί ο Θανάσης Ζερίτης εμπνέεται από ένα διάσημο έγκλημα που συντάραξε την Ελλάδα στις αρχές του 20ού αιώνα, το έγκλημα της Χαροκόπου ή έγκλημα του αιώνα, όπως το χαρακτήρισαν οι δημοσιογράφοι της εποχής. Οι Ελένη Ουζουνίδου, Εριέττα Μανούρη, Νεφέλη Μαϊστράλη, Γιώργος Παπανδρέου και Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης επιχειρούν να φωτίσουν την οριακή ψυχολογία των ανθρώπων που καταφεύγουν στη βία, έχοντας υπάρξει προηγουμένως οι ίδιοι θύματά της. 
Από 4 Δεκεμβρίου στο θέατρο Πόρτα 

Love and Money

Πρεμιέρες Δεκέμβριος Facebook Twitter
Τα δραματικά πρόσωπα που υποδύονται οι Κατερίνα Μαούτσου, Άρης Μπαλής, Νάνσυ Μπούκλη, Γιώργος Σύρμας και Σοφία Μαραθάκη αλληλοσπαράσσονται μέχρι τελικής πτώσεως.

Η Σοφία Μαραθάκη επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης με το επίκαιρο έργο του Ντένις Κέλι για τις ανθρώπινες σχέσεις που διαλύονται από το χρήμα, τον καταναλωτισμό και τα χρέη μέσα σε μια κοινωνία με κανιβαλιστικές διαθέσεις, όπου το άτομο συνθλίβεται από τα στερεότυπα της τηλεόρασης και του διαδικτύου. Τα δραματικά πρόσωπα που υποδύονται οι Κατερίνα Μαούτσου, Άρης Μπαλής, Νάνσυ Μπούκλη, Γιώργος Σύρμας και η Σοφία Μαραθάκη αλληλοσπαράσσονται μέχρι τελικής πτώσεως, φορώντας επώνυμα ρούχα, καταναλώνοντας πακέτα έτοιμων φαγητών, αλκοόλ και ηρεμιστικά, οδηγώντας πολυτελή αυτοκίνητα και χρησιμοποιώντας πιστωτικές κάρτες.
Από τις 4 Δεκεμβρίου στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης

Βάιζα

Η Χριστίνα Ματθαίου σκηνοθετεί το πρωτότυπο έργο «Βάιζα». Αντλώντας στοιχεία από τα έργα του Παντελή Μπουκάλα «Μηλιά μου αμίλητη» και «Ο Χριστός στα χιόνια» και έμπνευση από τον μύθο της La Loba, συνθέτει μια παράσταση που μιλάει για τη δύναμη της θηλυκότητας, τη δύναμη να σπας, να εκτίθεσαι, να είσαι ατελής, να διαφέρεις, να αυτοκαθορίζεσαι, να νιώθεις, να εκφράζεσαι, να ζεις.
Από 4 Δεκεμβρίου στο ΠΛΥΦΑ

Ο Τίποτας

Πρεμιέρες Δεκέμβριος Facebook Twitter
Ο Θάνος Τοκάκης συνεχίζει την καλλιτεχνική έρευνα πάνω στην αναζήτηση της ταυτότητας και την έννοια της ευτυχίας.

«Θα έρθει μια μέρα που θα σας απομένουν τριάντα δευτερόλεπτα ζωής. Ε, θέλω να με σκεφτείτε τότε». Ο Θάνος Τοκάκης συνεχίζει την καλλιτεχνική έρευνα πάνω στην αναζήτηση της ταυτότητας και στην έννοια της ευτυχίας. Μετά τη μικρού μήκους ταινία «Tokakis ή What’s my name» σκηνοθετεί και ερμηνεύει έναν σχεδόν μπεκετικό ήρωα που από σκηνής μιλάει για τον πόνο, τα ραγίσματα και τα τραύματα που κουβαλά.
Από 8 Δεκεμβρίου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

«Πλάσματα του Θεού: Υπόθεση Παπέν»

Ο Πέτρος Νάκος σκηνοθετεί μια πρωτότυπη σκηνική σύνθεση βασισμένη στην αληθινή ιστορία των αδελφών Παπέν που διέπραξαν ένα από τα πιο στυγερά και αινιγματικά εγκλήματα του 20ού αιώνα, με τις Μίνα Χειμώνα, Αγγελική Κοντού, Άντα Κουγιά, Αιλιάνα Μαρκάκη. Μια παράσταση για τον αποκλεισμό, την αδικία, την εκδίκηση και την αγάπη, που παντρεύει το φιλμ νουάρ με τα σύγχρονα crime series.
Από 7 Δεκεμβρίου στο Altera Pars

Bella Figura

Το έργο της Γιασμίνα Ρεζά παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη. Ένα πολύπλοκο, αστείο και σκληρό παιχνίδι εξουσίας με όλους και για όλα, από το οποίο δεν πρόκειται να βγει κανένας αλώβητος, με τους πρωταγωνιστές Υβόννη Μαλτέζου, Φαίη Ξυλά, Παναγιώτη Μπουγιούρη, Ραφίκα Σαουίς και Χρήστο Κοντογεώργη να συναντιούνται σε ένα εξοχικό εστιατόριο.
Από 7 Δεκεμβρίου στο θέατρο Σταθμός

The Doctor

Πρεμιέρες Δεκέμβριος Facebook Twitter
Ένα ιδιοφυές νοητικό πείραμα για τα αδιέξοδα της πολιτικής ταυτοτήτων.

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου σκηνοθετεί ένα ιδιοφυές νοητικό πείραμα για τα αδιέξοδα της πολιτικής ταυτοτήτων (identity politics), που προκαλεί τα όρια της αντίληψης ακόμα και των ίδιων των θεατών. Στον ρόλο της καθηγήτριας Ρουθ Γουλφ η Στεφανία Γουλιώτη και του ιερέα ο Νίκος Χατζόπουλος. Τον εξαιρετικό θίασο συμπληρώνουν οι Αμαλία Νίνου, Κίττυ Παϊταζόγλου, Μαριάννα Δημητρίου, Ζωή Ρηγοπούλου, Aurora Marion, Λευτέρης Πολυχρόνης, Νίκη Σερέτη, Σταύρος Καλλιγάς και Αλίκη Ανδρειωμένου.
Από τις 8 Δεκεμβρίου στο ΑΜΦΙ-ΘΕΑΤΡΟ

Φακντ-απ

Το έργο του Τάσου Ιορδανίδη σκηνοθετεί η Θάλεια Ματίκα  με την Αφροδίτη Λιάντου και τον Διονύση Παπανδρέου στους ρόλους δυο νέων  της γενιάς Ζ που προσπαθούν να ακουστούν σε έναν κόσμο που δεν τους ακούει. Στην προσπάθειά τους αυτή θα φτιάξουν μια δική τους πραγματικότητα, σε έναν κόσμο που τρέχει γρήγορα, που κρίνει εύκολα, που βάζει ταμπέλες με ελαφριά καρδιά και ζει μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Από 9 Δεκεμβρίου στο θέατρο Άλφα - Ληναίος - Φωτίου

Η playlist μιας faultless μητρότητας

Σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου και Έλενας Τυρέα, ένα έργο της Ευαγγελίας Γατσωτή όπου 4 ήρωες συνδέονται με σχέσεις εξάρτησης σε μια ιστορία όπου όλα είναι πιθανά και όλα ανατρέπονται, αποδεικνύοντας ότι η μητρικότητα δεν απορρέει πάντα από τη μητρότητα. Ηρωίδα είναι η Μπούλετ, διάσημη DJ της underground σκηνής των '80s, που ήταν ανέκαθεν απορροφημένη από την καριέρα της.
Από 9 Δεκεμβρίου στο Vault

Το νούμερο 31328

Πρεμιέρες Δεκέμβριος Facebook Twitter
Αριάδνη Καβαλιέρου, Ρηνιώ Κυριαζή, Μιχάλης Πανάδης και Σωτήρης Τσακομίδης μας μεταφέρουν σε μια ιστορία που αξίζει να ξαναειπωθεί.

Σε διασκευή και σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου ένα από τα εμβληματικότερα έργα της νεοελληνικής λογοτεχνίας που αποτυπώνει την πραγματική εμπειρία του συγγραφέα στα τάγματα εργασίας μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Οι Αριάδνη Καβαλιέρου, Ρηνιώ Κυριαζή, Μιχάλης Πανάδης και Σωτήρης Τσακομίδης μας μεταφέρουν μια ιστορία που αξίζει να ξαναειπωθεί, να ζωντανέψει, να αγγίξει, να ταράξει και να συγκινήσει, να μην ξεχαστεί.
Από 11 Δεκεμβρίου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Μedea loading

Ως μια σύγχρονη θηλυκή ύπαρξη, η Μήδεια μας καλεί σε μια τελετή τσαγιού για να μας αφηγηθεί τη δική της ιστορία θρήνου και χειραφέτησης. Αν η Μήδεια ήταν τόπος, τι τόπος θα ήταν; Τι κουβαλάει μαζί του ο Ιάσονας; Τα παιδιά της Μήδειας τι πίνουν; Πού κατοικεί μέσα μας η Μήδεια; Ο έρωτας περνάει; Πώς ξορκίζεται το παρελθόν; Και τέλος πάντων, τι παπούτσια ταιριάζουν σε μια ανάβαση στον ήλιο; Μια παράσταση σε σύλληψη και ερμηνεία της Ρόζας Προδρόμου.
Από 13 Δεκεμβρίου στο ΠΛΥΦΑ

Όταν πέθανα

Ο Λάκης Λαζόπουλος γράφει και σκηνοθετεί την «κωμωδία της ζωής μας» με πρωταγωνιστή έναν νεκρό που ξαφνικά βρίσκεται όρθιος στο νεκροταφείο καθώς ένα από τα νεύρα του δεν έχει πεθάνει και συμπαρασύρει τα υπόλοιπα. Ανατινάζεται το σύμπαν του και έτσι στα τριήμερά του τούς περιμένει όλους να συζητήσουν μαζί του: συγγενείς και φίλους, αλλά και την πρώτη του γυναίκα που έχει εγκαταλείψει τα εγκόσμια και ζει σε μοναστήρι.
Από 22 Δεκεμβρίου στο θέατρο Βέμπο

Γλάρος

Πρεμιέρες Δεκέμβριος Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί τον χορό των ανθρώπων του Τσέχοφ. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί τον χορό των ηρώων του Τσέχοφ γύρω από μια λίμνη, οι οποίοι προβληματίζονται πάνω στην τέχνη και το μέλλον, αναπολούν τους ματαιωμένους έρωτες και συνθέτουν μια κραυγή του ανθρώπου για ζωή λίγο πριν βουλιάξει. Οι Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Θεοδώρα Τζήμου, Μανώλης Μαυροματάκης, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Μαρία Φιλίνη, Δρόσος Σκώτης, Γιώργος Ζυγούρης και Νατάσα Εξηνταβελώνη παλεύουν με το ανεκπλήρωτο της ανθρώπινης ύπαρξης που ψάχνει να βρει έναν τρόπο να ανήκει και να ακουμπήσει σε έναν προορισμό.
Από 15 Δεκεμβρίου στο θέατρο Προσκήνιο

Όλοι εμείς πουλιά

Σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, το έργο εξερευνά την έννοια της ταυτότητας ως στοιχείο αυτοπροσδιορισμού αλλά και ως κίνδυνο εγκλωβισμού μέσα στα δύσκαμπτα πλαίσια που μας έχουν επιβληθεί από την καταγωγή, τη θρησκεία, τις παραδόσεις, την οικογένεια και τον εαυτό μας. Μπάμπης Αλεφάντης, Γιώργος Ζιόβας, Άννα Μάσχα, Κλέαρχος Παπαγεωργίου, Δημήτρης Παπανικολάου, Μελίνα Πολυζώνη, Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, Στεφανία Σαμαρά και Πηνελόπη Τσιλίκα στροβιλίζονται σε ένα δυσοίωνο σύμπαν.
Από 20 Δεκεμβρίου στο Εθνικό Θέατρο

Βασιλιάς Ληρ

Πρεμιέρες Δεκέμβριος Facebook Twitter
Σκηνή από την παράσταση ο Βασιλιάς Ληρ. Φωτ.: Karol Jarek

Ο Γιάννης Χουβαρδάς μας καλεί σε ένα σύμπαν στο οποίο η εξουσία σημαίνει τα πάντα και η αμφισβήτησή της οδηγεί στο τίποτα. Το έργο ακολουθεί το ταξίδι του Ληρ προς το σκοτάδι, την εσωτερική ερημιά και την τρέλα μετά την απόφασή του να αποσυρθεί από την ενεργό δράση και να μοιράσει την επικράτειά του στις τρεις κόρες του. Η τραγωδία που θα ξετυλιχθεί δεν θα αφήσει αλώβητο κανέναν από τους ήρωες. Τον φερώνυμο ρόλο ενσαρκώνει ο Λεωνίδας Κακούρης.
Από 16 Δεκεμβρίου στο Εθνικό Θέατρο

Anastasia the musical

Η Θέμις Μαρσέλλου σκηνοθετεί τους Μίρκα Παπακωνσταντίνου, Demy, Θανάση Τσαλταμπάση και Ίαν Στρατή σε ένα μιούζικαλ για τη συγκινητική ιστορία της μεγάλης δούκισσας Αναστασίας Ρομανόφ που η εξαφάνισή της και ό,τι της συνέβη αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα αναπάντητα ερωτήματα της Ιστορίας, με τον συγγραφέα να αναζητά να ανακαλύψει ξανά το παρελθόν της, το οποίο πιστεύει ότι βρίσκεται στο Παρίσι.
Από 23 Δεκεμβρίου στο θέατρο Παλλάς

H πρόβα

Το έργο του Ζαν Ανούιγ τοποθετείται στη μεσοπολεμική Γαλλία, σε έναν πύργο κάπου στην εξοχή, όπου ένας Κόμης, αντιπροσωπευτικό απομεινάρι μιας κοινωνικής τάξης σε παρακμή, σκηνοθετεί, για να διασκεδάσει την πλήξη τόσο τη δική του όσο και των καλεσμένων του, ένα έργο του Μαριβώ. Ηθοποιοί-μαριονέτες, απόλυτα υποταγμένοι στα καπρίτσια του, είναι η γυναίκα του, ο εραστής της, η ερωμένη του, ο καλύτερος φίλος του και μια νεαρή γκουβερνάντα, προερχόμενη από τον χώρο των υπηρετών, την αριστερή πτέρυγα. Η γκουβερνάντα αυτή είναι το αγκάθι που τσιμπάει και ματώνει τους ήρωες, θυμίζοντάς τους πως κάποτε ήταν άνθρωποι με δικά τους αισθήματα και σκέψεις. Ένα αγκάθι που πρέπει να αφαιρεθεί βίαια, όπως βίαια εισέβαλε στη ζωή και το δέρμα τους…

Από 16 Δεκεμβρίου στο Θέατρο NOŪS - Creative Space

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς»: Μια γνήσια λαϊκή αφήγηση που ξεπερνά το όριο του αριστερού απομνημονεύματος

I Was There / «Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς»: Μια γνήσια λαϊκή αφήγηση που ξεπερνά το όριο του αριστερού απομνημονεύματος

Σε έναν κόσμο όπου η ακεραιότητα και η αφοσίωση εξαφανίζονται, η παράσταση μας θυμίζει ότι υπήρξε μια γενιά που έζησε χωρίς να αφήσει στιγμή τα ιδανικά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ