Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
Η bijoux de kant επιλέγει τον ποιητικό λόγο για να μιλήσει για το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής στο «Σάμερταϊμ» που σκηνοθετεί ο Γιάννης Σκουρλέτης. Φωτ.: Evita Skourleti

25 παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα τον Οκτώβριο

0

«Ιζαμπέλ Ρεμπώ-Ο δικός μου Αρθούρος»

Η Βίκυ Βολιώτη σκηνοθετεί και ερμηνεύει τη μικρή αδελφή του Αρθούρου Ρεμπώ, Ιζαμπέλ, που διηγείται την ιστορία της η οποία είναι συνυφασμένη με την ιστορία του πρόωρα αδικοχαμένου αδερφού της. Η Ιζαμπέλ έζησε μια ζωή αφιερωμένη στην αγάπη για τον αδελφό της. Κι όμως, εκείνη τελικά αποδείχτηκε η πιο δυνατή. Τον στήριξε μέχρι το μαρτυρικό του τέλος, αποδεικνύοντας ότι ο ισχυρός δεν είναι πάντα αυτός που φαίνεται. 
Θέατρο Μικρό Άνεσις, από 2 Οκτωβρίου

«Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νεκρών»

Ο Simon McBurney και η ομάδα Complicité στο έργο της Όλγκα Τοκάρτσουκ, σε μια παράσταση-αποθέωση του σωματικού θεάτρου και της πολυφωνικής αφήγησης από ένα δεκαμελές ανσάμπλ βετεράνων ηθοποιών του είδους. Στο «Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νεκρών», μια ηλικιωμένη συνταξιούχος σε ένα απομονωμένο ορεινό χωριό της Πολωνίας ισχυρίζεται πως οι φόνοι των γειτόνων της κυνηγών γίνονται από τα ζώα τα ίδια, σαν μια υπερβατική εκδίκηση της φύσης.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, από 4 Οκτωβρίου

Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
«Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νεκρών». Φωτ.: Marc Brenner

«Ψυχολογία Συριανού συζύγου: Χριστίνα»

Ο Γιάννης Λεοντάρης σκηνοθετεί τη διασκευή της νουβέλας του Εμμανουήλ Ροΐδη από την Αιμιλία Βάλβη, με ήρωα έναν άνδρα που αποφασίζει να παντρευτεί το ερωτικό αντικείμενο του πόθου του για να πάψει να είναι ερωτευμένος. Η Χριστίνα «κλέβει» τις σκέψεις του και τις αποκαλύπτει στους θεατές. Ο άνδρας –παρών και απών στη σκηνή– παλεύει να θάψει τον έρωτά του. Φιλαρέσκεια, πόθος, χιούμορ, ζήλεια και αποκάλυψη των ανδρικών στερεοτύπων για τον έρωτα και τον γάμο.
Θέατρο Σταθμός, από 4 Οκτωβρίου

«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα»

Σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία του Κωνσταντίνου Ντέλλα, η παράσταση αποτελεί μια σκηνική προσέγγιση της σύνδεσης της μαγείας με τη μαγειρική ως γυναικείου μυστικού κώδικα της περιοχής της Θεσσαλίας, στη σκιά της κυρίαρχης ανδροκρατικής εξουσίας, όπου οι γυναίκες παρέμεναν στο περιθώριο χωρίς να έχουν λόγο στις αποφάσεις, που ήταν αποκλειστικά δικαίωμα των ανδρών, ενώ συνέβαλλαν στην οικονομική παραγωγή της οικογένειας και της κοινότητας ως εργάτριες.
Θέατρο Σταθμός, από 4 Οκτωβρίου

«Ο θάνατος του εμποράκου»

Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί το έργο του Άρθουρ Μίλερ «Ο θάνατος του εμποράκου», με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη στον εμβληματικό ρόλο του Γουίλι Λόμαν. Το έργο πραγματεύεται τη ζωή ενός πλανόδιου πωλητή, που ζει μπερδεμένος ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, εγκλωβισμένος από το αμερικανικό όνειρο. Το δυσβάσταχτο κυνήγι της επιβίωσης, σύμφωνα με τα πρότυπα που επιτάσσει η άκρως καπιταλιστική κοινωνία, τον οδηγεί παραληρηματικά στη διάλυση ολόκληρης της ζωής του.
Θέατρο Ζίνα, από 5 Οκτωβρίου

«Pietà»

Η Μάρθα Μπουζιούρη σε μια παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ αγγίζει ένα επίπονο, επίκαιρο και εκκωφαντικά επείγον θέμα, με την πολύτιμη συμβολή μιας καλλιτεχνικής ομάδας που αποτελείται αποκλειστικά από γυναίκες ηθοποιούς και δημιουργικούς συντελεστές. Η παράσταση ψηλαφεί το προσωπικό και συλλογικό τραύμα της γυναικοκτονίας – της ύστατης πράξης στην πυραμίδα κλιμάκωσης της έμφυλης βίας. Πρόκειται για μια βαθιά βιωματική θεατρική παράσταση, που ισορροπεί με γενναιότητα και ευαισθησία, αποτίνοντας έναν φόρο τιμής στα θύματα γυναικοκτονιών και σε όλες τις γυναίκες εκεί έξω.
Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 6 Οκτωβρίου

Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
«Δωδέκατη Νύχτα» στο Θέατρο Τέχνης. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

«Δωδέκατη νύχτα»

Ο Γιάννης Κακλέας επιστρέφει για πρώτη φορά στον χώρο όπου σπούδασε και ξεκίνησε τη δυναμική πορεία του στο θέατρο, για να σκηνοθετήσει μια φαντασμαγορική εκδοχή του αριστουργήματος του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ «Δωδέκατη Νύχτα», φωτίζοντας τα ζητήματα της σεξουαλικής ταυτότητας και της ρευστότητας των φύλων –που τόσο έντονα απασχολούν την εποχή μας– με τρόπο αποκαλυπτικό, σε αυτήν τη μοναδική, ονειρική κωμωδία που μιλά για τη δύναμη, την τρέλα και τα πάθη του έρωτα.
Θέατρο Τέχνης - Υπόγειο, από 7 Οκτωβρίου

«The Humans» 

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σκηνοθετεί την τραγικωμωδία του Stephen Karam που αποτυπώνει την ουσία της ανθρώπινης κατάστασης με ακρίβεια, συμπόνια και απαράμιλλη αυθεντικότητα. Η οικογένεια Μπλέικ (Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Θέμις Μπαζάκα, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Ξένια Καλογεροπούλου) σε ένα απόγευμα ξετυλίγει το κουβάρι της ζωής της, προσκαλώντας το κοινό να παρακολουθήσει από κοντά τις αγωνίες, τα όνειρα και τους ανομολόγητους φόβους της.
Θέατρο Μουσούρη, από 11 Οκτωβρίου

«Για μια ζωή»

Το νέο έργο των Ρέππα - Παπαθανασίου, μια κωμωδία καταστάσεων, διαδραματίζεται το 1943 στο Αίγιο. Μια νέα γυναίκα ήταν παντρεμένη με έναν άντρα που χάθηκε στο αλβανικό μέτωπο. Έτσι, αποφασίζει να παντρευτεί έναν νεαρό χωροφύλακα. Κι εκεί που όλοι βρίσκονται σε μια υπερδιέγερση λόγω του επερχόμενου γάμου, ο τέως νυμφίος εμφανίζεται και αυτή είναι η στιγμή που αρχίζει το μπέρδεμα.
Θέατρο Πειραιώς 131, από 12 Οκτωβρίου

«Η εκατομμυριούχος»

Στην αισθηματική κωμωδία του Τζορτζ Μπέρναρντ Σο σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, ο Νίκος Κουρής και η Ελεωνόρα Ζουγανέλη κινούνται αριστοτεχνικά ανάμεσα στις γραμμές της αισθηματικής κομεντί και της κοινωνικοπολιτικής σάτιρας. Η παράσταση διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά ενός φαντασμαγορικού θεατρικού υπερθεάματος, με πρωτότυπη ζωντανή μουσική, σε ένα έργο πνευματώδες και στοχαστικό, που εξερευνά τη σχέση μεταξύ πλούτου και ευτυχίας αλλά και τον καταλυτικό ρόλο του έρωτα.
Θέατρο Παλλάς, από 12 Οκτωβρίου

Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
«Σάμερταϊμ». Φωτ.: Evita Skourleti

«Σάμερταϊμ»

Η bijoux de kant επιλέγει τον ποιητικό λόγο για να μιλήσει για το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, για όλα όσα οι αισθήσεις του σώματος έχουν αντιληφθεί από καιρό, ενώ το μυαλό αργεί, με το έργο του Άκη Δήμου σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη. Επιστημονικές θεωρίες, καταστροφολογικά σενάρια, αρχαίες προφητείες, νέοι χρησμοί και προσωπικές αγωνίες συνθέτουν το ιδιότυπο, αποσπασματικό λιμπρέτο της συνάντησης δυο προσώπων, απ’ το οποίο λείπει πάντα ένα κομμάτι-φάντασμα.
Θέατρο Μπέλλος, από 16 Οκτωβρίου 

«Μ Ι Ξ Ε Ρ»

Ένα λαϊκό μιούζικαλ τσέπης σε κείμενο της Ζέτης Φίτσιου και μουσική του Θοδωρή Οικονόμου. Ξετυλίγει την ιστορία του Βαγγέλη, που από άσημος πορτιέρης καταλήγει μέσα από μια σειρά παράδοξων γεγονότων να γίνει αρχηγός του κράτους. Ενός κράτους εντελώς διαλυμένου και ανοργάνωτου, στο οποίο κυριαρχεί η διαφθορά, η λαμογιά και η τσαπατσουλιά. Σ’ αυτήν την ξέφρενη πορεία «ανέλιξής» του, ο ήρωας θα συναντήσει στον δρόμο του χαρακτήρες που είτε θα του βάλουν εμπόδια, είτε θα του αλλάξουν εντελώς τον τρόπο που βλέπει τα πράγματα.
Θέατρο Μικρό Γκλόρια, από 16 Οκτωβρίου

«Πλατόνοφ»

Το έργο του Άντον Τσέχοφ σκηνοθετεί η Δανάη Σπηλιώτη, με οχτώ ερμηνευτές και ζωντανή μουσική επί σκηνής. Θα παρακολουθήσουμε ένα καλοκαιρινό πάρτι στην αυλή ενός αρχοντικού που καταρρέει. Σε μια διαλυμένη αυλή, οι ηθοποιοί θα πουν την ιστορία μιας παρέας με κορυφαίο τον Πλατόνοφ, έναν ταλαντούχο, γοητευτικό δάσκαλο, που καταστρέφεται και καταστρέφει. Στοιχειό της σκοτεινής νύχτας, της ταραγμένης εποχής του.
Θέατρο Θησείον, από 16 Οκτωβρίου

Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
«Πλατόνοφ» του Άντον Τσέχοφ. Φωτ.: Κωστής Καλλιβρετάκης

«Μαντάμ Μποβαρί»

Η Λίλυ Μελεμέ σκηνοθετεί την Πέγκυ Τρικαλιώτη και τον Κώστα Βασαρδάνη στο αριστούργημα του Φλομπέρ. Παγιδευμένη σ' ένα μικροαστικό και μίζερο περιβάλλον, γεμάτο συντηρητικές προκαταλήψεις, απομονωμένη σ' έναν κόσμο φτιαγμένο από άντρες για άντρες, η Έμα αρνείται να υποταχθεί και να επαληθεύσει τον διακοσμητικό ρόλο που έχουν προδιαγράψει οι άλλοι γι' αυτήν και αναζητά καταφύγιο στις χίμαιρές της. Η ξέφρενη πορεία της στην αναζήτηση των απολαύσεων ταυτίζεται εν τέλει με την αναζήτηση του ίδιου της του εαυτού.
Θέατρο Αποθήκη, από 17 Οκτωβρίου

«Η μαριχουάνα της μαμάς είναι η καλύτερη»

Το έργο των Ντάριο Φο, Φράνκα Ράμε & Τζάκοπο Φο σκηνοθετεί η Σμαράγδα Καρύδη και βυθίζει το κοινό στον σουρεαλιστικό και ποιητικό κόσμο των συγγραφέων, όπου ο Λουίτζι, χρήστης χασίς, μαριχουάνας και LSD, μετά από μακρά απουσία από το σπίτι του λόγω ενός καυγά με τη μητέρα του, επιστρέφει μια μέρα και διαπιστώνει προς έκπληξή του ότι η μητέρα του και ο παππούς του καπνίζουν χασίς και μαριχουάνα. Σαν να μην έφτανε αυτό, μαθαίνει επίσης ότι όχι μόνο καλλιεργούν παράνομα φυτά μαριχουάνας στην αυλή τους αλλά γίνονται και λαθρέμποροι.
Θέατρο ΄Ηβη, από 18 Οκτωβρίου

Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
Το έργο «Η μαριχουάνα της μαμάς είναι η καλύτερη» σκηνοθετεί η Σμαράγδα Καρύδη. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

«The Aliens»

Δύο απογοητευμένοι τριαντάρηδες και κολλητοί φίλοι περνούν τις μέρες τους στο πίσω μέρος ενός μικρού επαρχιακού καφέ, συζητώντας για μουσική και ποίηση. Προσελκύουν στην παρέα τους τον καινούργιο υπάλληλο του μαγαζιού και αποφασίζουν να του μάθουν όλα όσα ξέρουν. Τον μυούν στον κόσμο τους με τα μαγικά μανιτάρια, τις φιλοσοφικές συζητήσεις και τις μεγάλες μπάντες που δεν υπήρξαν ποτέ. Το έργο της Annie Baker, με έμπνευση από τον Μπουκόφσκι, με τους Γιάννη Βασιλώττο, Βασίλη Κανάκη, Μιχάλη Πανάδη.
Από Μηχανής Θέατρο, από 20 Οκτωβρίου 

«Στέλιος Κασόνγκο»  

Η Ελένη Σκότη σκηνοθετεί το έργο του Γιώργου Χατζηνικολάου με τις προσωπικές ιστορίες τεσσάρων ηρώων, θίγοντας τα άκρως επίκαιρα ζητήματα του ρατσισμού, των διακρίσεων αλλά και της απληστίας του ανθρώπου σε μια σύγχρονη κοινωνία που οπισθοδρομεί και κρύβεται πίσω από τις πληγές της. Προσωπικές και κοινωνικές. Στη διάρκεια της ιστορίας η ένταση κορυφώνεται και οι ήρωες θα έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις και συναισθήματα πρωτόγνωρα.
Θέατρο Επί Κολωνώ, από 20 Οκτωβρίου

«Αράφ» 

Το νέο έργο του Γιάννη Τσίρου σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη είναι μια σύγχρονη ιστορία, με ηθικά διλήμματα, συγκρούσεις και ερωτήματα που πρέπει κάποτε να απαντηθούν. Με ανθρώπους ή σκύλους που ψάχνουν φάρους σε ακτές και μια θάλασσα ελεύθερη να τους ταξιδέψει, με τη δράση να εκτυλίσσεται σε ένα νησί, με αντιμέτωπους έναν ξενοδόχο, έναν κηπουρό και μία κτηνίατρο.
Θέατρο Αποθήκη, από 20 Οκτωβρίου

«Μικρά συζυγικά εγκλήματα»

Η συγκινητική και σκληρή ιστορία μιας σχέσης, των συναισθημάτων ανάμεσα σε ένα ζευγάρι που υποδύονται ο Άρης Λεμπεσόπουλος και η Ναταλία Τσαλίκη, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια, μας συστήνεται μέσα από το έργο του Eric-Emmanuel Schmitt με τις απαντήσεις που συνήθως περιμένουμε από τον άλλο να γίνονται η πηγή του πόνου που προκαλείται στο όνομα της αγάπης. Γιατί στην αγάπη δεν δεχόμαστε τον άλλον ως μυστήριο αλλά ως γρίφο που θέλει αποκωδικοποίηση, ερμηνεία ή αλλαγή.
Θέατρο Άνεσις, από 20 Οκτωβρίου

Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
«Τα κατασκευασμένα συμφέροντα».
Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
«Τα κατασκευασμένα συμφέροντα».

«Τα κατασκευασμένα συμφέροντα»

Η νέα παράσταση του Γιάννη Καλαβριανού είναι μια εν πολλοίς άγνωστη στην Ελλάδα, τρελή, κλασική κωμωδία, σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διασκευή του σκηνοθέτη, όπου οι 16 ρόλοι του έργου ερμηνεύονται με φρενήρεις ρυθμούς και απαράμιλλο στυλ από έξι γυναίκες ηθοποιούς. Μια πολιτική σάτιρα του Χαθίντο Μπεναβέντε για τη δύναμη της εικόνας, την κενότητα των επιχειρημάτων, την έλλειψη ηθικών αρχών αλλά και για το πόσο εύκολο είναι να εξαπατηθεί μια ολόκληρη πόλη από έναν λαμπερό, επιτήδειο απατεώνα.
Θέατρο Τέχνης-Φρυνίχου, από 20 Οκτωβρίου

«Το διαβατήριο» 

Η Ειρήνη Λαμπρινοπούλου σκηνοθετεί το έργο του Γκουστάβο Οτ με πρωταγωνιστή έναν άνθρωπο που ταξιδεύει και βρίσκεται κατά λάθος σε έναν τόπο που δεν είχε διανοηθεί ότι μπορεί να υπάρξει. Εκεί συναντιέται με δύο ξεχασμένα όργανα της τάξης, που προσπαθούν να ακυρώσουν με κάθε κόστος τη μέχρι τώρα ταυτότητά του. Η πιθανή Γη της Επαγγελίας μεταμορφώνεται σε χώρα βασανιστηρίων και ψυχολογικών πειθαναγκασμών. 
Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 23 Οκτωβρίου 

«Κάθε Πέμπτη, κύριε Γκρην»

Ο Κώστας Γάκης σκηνοθετεί το έργο του Τζεφ Μπάρον με τον Γιώργο Κωνσταντίνου και τον Αποστόλη Τότσικα. Ένας μοναχικός Νεοϋορκέζος, ο κύριος Γκρην, ο οποίος έχει αποτραβηχτεί στο διαμέρισμά του στο Μανχάταν μετά τον θάνατο της γυναίκας του, δέχεται τις επισκέψεις ενός νεαρού κοινωνικού λειτουργού. Η σχέση αυτή θα αλλάξει για πάντα και τους δύο. Θα σύρει τον καθένα έξω από τη ζώνη ασφαλείας του, θα απειλήσει τις επιφανειακές τους βεβαιότητες, θα απαλύνει τα αγκάθια τους.
Θέατρο Αργώ, από 25 Οκτωβρίου

«Ο ιμπρεσάριος από τη Σμύρνη»

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου σκηνοθετεί το έργο του Κάρλο Γκολντόνι παρουσιάζοντας ένα ανελέητο πορτρέτο της ζωής των καλλιτεχνών, με τον Θέμη Πάνου να κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Έργο γκροτέσκο και διασκεδαστικό, γραμμένο για τα πάθη και τις ιστορίες των ανθρώπων που ο Γκολντόνι γνώρισε άμεσα και σε βάθος, αποκαλύπτει τη συνεχή αγωνία των καλλιτεχνών για τον βιοπορισμό και τη δυσκολία να υπάρξουν με τους όρους της κοινωνίας.
Εθνικό Θέατρο-Κεντρική Σκηνή, από 26 Οκτωβρίου

Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
Η Μαρία Κίτσου στη «Γέρμα». Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

«Γέρμα»

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί τη Μαρία Κίτσου στην εμπνευσμένη από το έργο του Λόρκα «Γέρμα» του Σάιμον Στόουν, ένα έργο που πραγματεύεται την αδυναμία μιας γυναίκας να τεκνοποιήσει σε μια φτωχή, αγροτική και συντηρητική κοινωνία. Όσο κι αν έχουν αλλάξει οι καιροί και η θέση της γυναίκας στα σχεδόν 100 χρόνια που μεσολάβησαν, το θέμα αυτό παραμένει διαχρονικό, σημαδεύοντας και σαρώνοντας συχνά σχέσεις και ζωές.
Θέατρο Πόρτα, από 27 Οκτωβρίου

«Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;» 

Ο μεγάλος συγγραφέας Έντουαρντ Άλμπι στο διασημότερο έργο του καταφέρνει με βιτριολικό χιούμορ και έχοντας ως συνεργούς το αλκοόλ και το περασμένο της ώρας να αποτυπώσει τα ζωτικά ψεύδη των πρωταγωνιστών αλλά και της παγκόσμιας ιστορίας, με δύο ζευγάρια, δύο διαφορετικές γενιές, δύο διαφορετικές κοσμοαντιλήψεις: την «κοινωνία του καταναγκασμού», η οποία μας αποχαιρετά, και την «κοινωνία της επίδοσης», που ήδη ανατέλλει από το μέλλον, σε μια παράσταση σε σκηνοθεσία Ορέστη Τάτση.
Από Μηχανής, από 30 Οκτωβρίου

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημήτρης Καραντζάς

Θέατρο / Δημήτρης Καραντζάς: «Θέλω να μιλήσω για την απόλυτη βία τού να ζεις»

Δεκαπέντε χρόνια μετά την πρώτη του δουλειά, ο Δημήτρης Καραντζάς γράφει και σκηνοθετεί στη Στέγη ένα πρωτότυπο έργο, μια περφόρμανς-παραβολή για τη βία και τον εθισμό μας σε αυτή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Περράκης

Θέατρο / Μάνος Περράκης: Ο αρχιτέκτονας που διαμόρφωσε τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε θέατρο στην Ελλάδα

Ο Μάνος Περράκης θυμάται κομβικές στιγμές από την πολυετή πορεία του στον χώρο του θεάτρου, με αφορμή μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του, στο Βυζαντινό Μουσείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Simon McBurney

Θέατρο / Simon McBurney στη LiFO: «Νιώθω ανακούφιση μπροστά στη θνητότητά μου»

Ένας από τους σπουδαιότερους σύγχρονους Ευρωπαίους θεατρικούς δημιουργούς μιλά με τρομερή ευθύτητα λίγο πριν επιστρέψει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με τη νέα δουλειά της ομάδας Complicité.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ