Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
Η bijoux de kant επιλέγει τον ποιητικό λόγο για να μιλήσει για το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής στο «Σάμερταϊμ» που σκηνοθετεί ο Γιάννης Σκουρλέτης. Φωτ.: Evita Skourleti

25 παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα τον Οκτώβριο

0

«Ιζαμπέλ Ρεμπώ-Ο δικός μου Αρθούρος»

Η Βίκυ Βολιώτη σκηνοθετεί και ερμηνεύει τη μικρή αδελφή του Αρθούρου Ρεμπώ, Ιζαμπέλ, που διηγείται την ιστορία της η οποία είναι συνυφασμένη με την ιστορία του πρόωρα αδικοχαμένου αδερφού της. Η Ιζαμπέλ έζησε μια ζωή αφιερωμένη στην αγάπη για τον αδελφό της. Κι όμως, εκείνη τελικά αποδείχτηκε η πιο δυνατή. Τον στήριξε μέχρι το μαρτυρικό του τέλος, αποδεικνύοντας ότι ο ισχυρός δεν είναι πάντα αυτός που φαίνεται. 
Θέατρο Μικρό Άνεσις, από 2 Οκτωβρίου

«Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νεκρών»

Ο Simon McBurney και η ομάδα Complicité στο έργο της Όλγκα Τοκάρτσουκ, σε μια παράσταση-αποθέωση του σωματικού θεάτρου και της πολυφωνικής αφήγησης από ένα δεκαμελές ανσάμπλ βετεράνων ηθοποιών του είδους. Στο «Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νεκρών», μια ηλικιωμένη συνταξιούχος σε ένα απομονωμένο ορεινό χωριό της Πολωνίας ισχυρίζεται πως οι φόνοι των γειτόνων της κυνηγών γίνονται από τα ζώα τα ίδια, σαν μια υπερβατική εκδίκηση της φύσης.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, από 4 Οκτωβρίου

Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
«Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νεκρών». Φωτ.: Marc Brenner

«Ψυχολογία Συριανού συζύγου: Χριστίνα»

Ο Γιάννης Λεοντάρης σκηνοθετεί τη διασκευή της νουβέλας του Εμμανουήλ Ροΐδη από την Αιμιλία Βάλβη, με ήρωα έναν άνδρα που αποφασίζει να παντρευτεί το ερωτικό αντικείμενο του πόθου του για να πάψει να είναι ερωτευμένος. Η Χριστίνα «κλέβει» τις σκέψεις του και τις αποκαλύπτει στους θεατές. Ο άνδρας –παρών και απών στη σκηνή– παλεύει να θάψει τον έρωτά του. Φιλαρέσκεια, πόθος, χιούμορ, ζήλεια και αποκάλυψη των ανδρικών στερεοτύπων για τον έρωτα και τον γάμο.
Θέατρο Σταθμός, από 4 Οκτωβρίου

«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα»

Σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία του Κωνσταντίνου Ντέλλα, η παράσταση αποτελεί μια σκηνική προσέγγιση της σύνδεσης της μαγείας με τη μαγειρική ως γυναικείου μυστικού κώδικα της περιοχής της Θεσσαλίας, στη σκιά της κυρίαρχης ανδροκρατικής εξουσίας, όπου οι γυναίκες παρέμεναν στο περιθώριο χωρίς να έχουν λόγο στις αποφάσεις, που ήταν αποκλειστικά δικαίωμα των ανδρών, ενώ συνέβαλλαν στην οικονομική παραγωγή της οικογένειας και της κοινότητας ως εργάτριες.
Θέατρο Σταθμός, από 4 Οκτωβρίου

«Ο θάνατος του εμποράκου»

Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί το έργο του Άρθουρ Μίλερ «Ο θάνατος του εμποράκου», με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη στον εμβληματικό ρόλο του Γουίλι Λόμαν. Το έργο πραγματεύεται τη ζωή ενός πλανόδιου πωλητή, που ζει μπερδεμένος ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, εγκλωβισμένος από το αμερικανικό όνειρο. Το δυσβάσταχτο κυνήγι της επιβίωσης, σύμφωνα με τα πρότυπα που επιτάσσει η άκρως καπιταλιστική κοινωνία, τον οδηγεί παραληρηματικά στη διάλυση ολόκληρης της ζωής του.
Θέατρο Ζίνα, από 5 Οκτωβρίου

«Pietà»

Η Μάρθα Μπουζιούρη σε μια παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ αγγίζει ένα επίπονο, επίκαιρο και εκκωφαντικά επείγον θέμα, με την πολύτιμη συμβολή μιας καλλιτεχνικής ομάδας που αποτελείται αποκλειστικά από γυναίκες ηθοποιούς και δημιουργικούς συντελεστές. Η παράσταση ψηλαφεί το προσωπικό και συλλογικό τραύμα της γυναικοκτονίας – της ύστατης πράξης στην πυραμίδα κλιμάκωσης της έμφυλης βίας. Πρόκειται για μια βαθιά βιωματική θεατρική παράσταση, που ισορροπεί με γενναιότητα και ευαισθησία, αποτίνοντας έναν φόρο τιμής στα θύματα γυναικοκτονιών και σε όλες τις γυναίκες εκεί έξω.
Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 6 Οκτωβρίου

Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
«Δωδέκατη Νύχτα» στο Θέατρο Τέχνης. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

«Δωδέκατη νύχτα»

Ο Γιάννης Κακλέας επιστρέφει για πρώτη φορά στον χώρο όπου σπούδασε και ξεκίνησε τη δυναμική πορεία του στο θέατρο, για να σκηνοθετήσει μια φαντασμαγορική εκδοχή του αριστουργήματος του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ «Δωδέκατη Νύχτα», φωτίζοντας τα ζητήματα της σεξουαλικής ταυτότητας και της ρευστότητας των φύλων –που τόσο έντονα απασχολούν την εποχή μας– με τρόπο αποκαλυπτικό, σε αυτήν τη μοναδική, ονειρική κωμωδία που μιλά για τη δύναμη, την τρέλα και τα πάθη του έρωτα.
Θέατρο Τέχνης - Υπόγειο, από 7 Οκτωβρίου

«The Humans» 

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σκηνοθετεί την τραγικωμωδία του Stephen Karam που αποτυπώνει την ουσία της ανθρώπινης κατάστασης με ακρίβεια, συμπόνια και απαράμιλλη αυθεντικότητα. Η οικογένεια Μπλέικ (Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Θέμις Μπαζάκα, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Ξένια Καλογεροπούλου) σε ένα απόγευμα ξετυλίγει το κουβάρι της ζωής της, προσκαλώντας το κοινό να παρακολουθήσει από κοντά τις αγωνίες, τα όνειρα και τους ανομολόγητους φόβους της.
Θέατρο Μουσούρη, από 11 Οκτωβρίου

«Για μια ζωή»

Το νέο έργο των Ρέππα - Παπαθανασίου, μια κωμωδία καταστάσεων, διαδραματίζεται το 1943 στο Αίγιο. Μια νέα γυναίκα ήταν παντρεμένη με έναν άντρα που χάθηκε στο αλβανικό μέτωπο. Έτσι, αποφασίζει να παντρευτεί έναν νεαρό χωροφύλακα. Κι εκεί που όλοι βρίσκονται σε μια υπερδιέγερση λόγω του επερχόμενου γάμου, ο τέως νυμφίος εμφανίζεται και αυτή είναι η στιγμή που αρχίζει το μπέρδεμα.
Θέατρο Πειραιώς 131, από 12 Οκτωβρίου

«Η εκατομμυριούχος»

Στην αισθηματική κωμωδία του Τζορτζ Μπέρναρντ Σο σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, ο Νίκος Κουρής και η Ελεωνόρα Ζουγανέλη κινούνται αριστοτεχνικά ανάμεσα στις γραμμές της αισθηματικής κομεντί και της κοινωνικοπολιτικής σάτιρας. Η παράσταση διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά ενός φαντασμαγορικού θεατρικού υπερθεάματος, με πρωτότυπη ζωντανή μουσική, σε ένα έργο πνευματώδες και στοχαστικό, που εξερευνά τη σχέση μεταξύ πλούτου και ευτυχίας αλλά και τον καταλυτικό ρόλο του έρωτα.
Θέατρο Παλλάς, από 12 Οκτωβρίου

Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
«Σάμερταϊμ». Φωτ.: Evita Skourleti

«Σάμερταϊμ»

Η bijoux de kant επιλέγει τον ποιητικό λόγο για να μιλήσει για το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, για όλα όσα οι αισθήσεις του σώματος έχουν αντιληφθεί από καιρό, ενώ το μυαλό αργεί, με το έργο του Άκη Δήμου σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη. Επιστημονικές θεωρίες, καταστροφολογικά σενάρια, αρχαίες προφητείες, νέοι χρησμοί και προσωπικές αγωνίες συνθέτουν το ιδιότυπο, αποσπασματικό λιμπρέτο της συνάντησης δυο προσώπων, απ’ το οποίο λείπει πάντα ένα κομμάτι-φάντασμα.
Θέατρο Μπέλλος, από 16 Οκτωβρίου 

«Μ Ι Ξ Ε Ρ»

Ένα λαϊκό μιούζικαλ τσέπης σε κείμενο της Ζέτης Φίτσιου και μουσική του Θοδωρή Οικονόμου. Ξετυλίγει την ιστορία του Βαγγέλη, που από άσημος πορτιέρης καταλήγει μέσα από μια σειρά παράδοξων γεγονότων να γίνει αρχηγός του κράτους. Ενός κράτους εντελώς διαλυμένου και ανοργάνωτου, στο οποίο κυριαρχεί η διαφθορά, η λαμογιά και η τσαπατσουλιά. Σ’ αυτήν την ξέφρενη πορεία «ανέλιξής» του, ο ήρωας θα συναντήσει στον δρόμο του χαρακτήρες που είτε θα του βάλουν εμπόδια, είτε θα του αλλάξουν εντελώς τον τρόπο που βλέπει τα πράγματα.
Θέατρο Μικρό Γκλόρια, από 16 Οκτωβρίου

«Πλατόνοφ»

Το έργο του Άντον Τσέχοφ σκηνοθετεί η Δανάη Σπηλιώτη, με οχτώ ερμηνευτές και ζωντανή μουσική επί σκηνής. Θα παρακολουθήσουμε ένα καλοκαιρινό πάρτι στην αυλή ενός αρχοντικού που καταρρέει. Σε μια διαλυμένη αυλή, οι ηθοποιοί θα πουν την ιστορία μιας παρέας με κορυφαίο τον Πλατόνοφ, έναν ταλαντούχο, γοητευτικό δάσκαλο, που καταστρέφεται και καταστρέφει. Στοιχειό της σκοτεινής νύχτας, της ταραγμένης εποχής του.
Θέατρο Θησείον, από 16 Οκτωβρίου

Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
«Πλατόνοφ» του Άντον Τσέχοφ. Φωτ.: Κωστής Καλλιβρετάκης

«Μαντάμ Μποβαρί»

Η Λίλυ Μελεμέ σκηνοθετεί την Πέγκυ Τρικαλιώτη και τον Κώστα Βασαρδάνη στο αριστούργημα του Φλομπέρ. Παγιδευμένη σ' ένα μικροαστικό και μίζερο περιβάλλον, γεμάτο συντηρητικές προκαταλήψεις, απομονωμένη σ' έναν κόσμο φτιαγμένο από άντρες για άντρες, η Έμα αρνείται να υποταχθεί και να επαληθεύσει τον διακοσμητικό ρόλο που έχουν προδιαγράψει οι άλλοι γι' αυτήν και αναζητά καταφύγιο στις χίμαιρές της. Η ξέφρενη πορεία της στην αναζήτηση των απολαύσεων ταυτίζεται εν τέλει με την αναζήτηση του ίδιου της του εαυτού.
Θέατρο Αποθήκη, από 17 Οκτωβρίου

«Η μαριχουάνα της μαμάς είναι η καλύτερη»

Το έργο των Ντάριο Φο, Φράνκα Ράμε & Τζάκοπο Φο σκηνοθετεί η Σμαράγδα Καρύδη και βυθίζει το κοινό στον σουρεαλιστικό και ποιητικό κόσμο των συγγραφέων, όπου ο Λουίτζι, χρήστης χασίς, μαριχουάνας και LSD, μετά από μακρά απουσία από το σπίτι του λόγω ενός καυγά με τη μητέρα του, επιστρέφει μια μέρα και διαπιστώνει προς έκπληξή του ότι η μητέρα του και ο παππούς του καπνίζουν χασίς και μαριχουάνα. Σαν να μην έφτανε αυτό, μαθαίνει επίσης ότι όχι μόνο καλλιεργούν παράνομα φυτά μαριχουάνας στην αυλή τους αλλά γίνονται και λαθρέμποροι.
Θέατρο ΄Ηβη, από 18 Οκτωβρίου

Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
Το έργο «Η μαριχουάνα της μαμάς είναι η καλύτερη» σκηνοθετεί η Σμαράγδα Καρύδη. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

«The Aliens»

Δύο απογοητευμένοι τριαντάρηδες και κολλητοί φίλοι περνούν τις μέρες τους στο πίσω μέρος ενός μικρού επαρχιακού καφέ, συζητώντας για μουσική και ποίηση. Προσελκύουν στην παρέα τους τον καινούργιο υπάλληλο του μαγαζιού και αποφασίζουν να του μάθουν όλα όσα ξέρουν. Τον μυούν στον κόσμο τους με τα μαγικά μανιτάρια, τις φιλοσοφικές συζητήσεις και τις μεγάλες μπάντες που δεν υπήρξαν ποτέ. Το έργο της Annie Baker, με έμπνευση από τον Μπουκόφσκι, με τους Γιάννη Βασιλώττο, Βασίλη Κανάκη, Μιχάλη Πανάδη.
Από Μηχανής Θέατρο, από 20 Οκτωβρίου 

«Στέλιος Κασόνγκο»  

Η Ελένη Σκότη σκηνοθετεί το έργο του Γιώργου Χατζηνικολάου με τις προσωπικές ιστορίες τεσσάρων ηρώων, θίγοντας τα άκρως επίκαιρα ζητήματα του ρατσισμού, των διακρίσεων αλλά και της απληστίας του ανθρώπου σε μια σύγχρονη κοινωνία που οπισθοδρομεί και κρύβεται πίσω από τις πληγές της. Προσωπικές και κοινωνικές. Στη διάρκεια της ιστορίας η ένταση κορυφώνεται και οι ήρωες θα έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις και συναισθήματα πρωτόγνωρα.
Θέατρο Επί Κολωνώ, από 20 Οκτωβρίου

«Αράφ» 

Το νέο έργο του Γιάννη Τσίρου σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη είναι μια σύγχρονη ιστορία, με ηθικά διλήμματα, συγκρούσεις και ερωτήματα που πρέπει κάποτε να απαντηθούν. Με ανθρώπους ή σκύλους που ψάχνουν φάρους σε ακτές και μια θάλασσα ελεύθερη να τους ταξιδέψει, με τη δράση να εκτυλίσσεται σε ένα νησί, με αντιμέτωπους έναν ξενοδόχο, έναν κηπουρό και μία κτηνίατρο.
Θέατρο Αποθήκη, από 20 Οκτωβρίου

«Μικρά συζυγικά εγκλήματα»

Η συγκινητική και σκληρή ιστορία μιας σχέσης, των συναισθημάτων ανάμεσα σε ένα ζευγάρι που υποδύονται ο Άρης Λεμπεσόπουλος και η Ναταλία Τσαλίκη, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια, μας συστήνεται μέσα από το έργο του Eric-Emmanuel Schmitt με τις απαντήσεις που συνήθως περιμένουμε από τον άλλο να γίνονται η πηγή του πόνου που προκαλείται στο όνομα της αγάπης. Γιατί στην αγάπη δεν δεχόμαστε τον άλλον ως μυστήριο αλλά ως γρίφο που θέλει αποκωδικοποίηση, ερμηνεία ή αλλαγή.
Θέατρο Άνεσις, από 20 Οκτωβρίου

Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
«Τα κατασκευασμένα συμφέροντα».
Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
«Τα κατασκευασμένα συμφέροντα».

«Τα κατασκευασμένα συμφέροντα»

Η νέα παράσταση του Γιάννη Καλαβριανού είναι μια εν πολλοίς άγνωστη στην Ελλάδα, τρελή, κλασική κωμωδία, σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διασκευή του σκηνοθέτη, όπου οι 16 ρόλοι του έργου ερμηνεύονται με φρενήρεις ρυθμούς και απαράμιλλο στυλ από έξι γυναίκες ηθοποιούς. Μια πολιτική σάτιρα του Χαθίντο Μπεναβέντε για τη δύναμη της εικόνας, την κενότητα των επιχειρημάτων, την έλλειψη ηθικών αρχών αλλά και για το πόσο εύκολο είναι να εξαπατηθεί μια ολόκληρη πόλη από έναν λαμπερό, επιτήδειο απατεώνα.
Θέατρο Τέχνης-Φρυνίχου, από 20 Οκτωβρίου

«Το διαβατήριο» 

Η Ειρήνη Λαμπρινοπούλου σκηνοθετεί το έργο του Γκουστάβο Οτ με πρωταγωνιστή έναν άνθρωπο που ταξιδεύει και βρίσκεται κατά λάθος σε έναν τόπο που δεν είχε διανοηθεί ότι μπορεί να υπάρξει. Εκεί συναντιέται με δύο ξεχασμένα όργανα της τάξης, που προσπαθούν να ακυρώσουν με κάθε κόστος τη μέχρι τώρα ταυτότητά του. Η πιθανή Γη της Επαγγελίας μεταμορφώνεται σε χώρα βασανιστηρίων και ψυχολογικών πειθαναγκασμών. 
Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 23 Οκτωβρίου 

«Κάθε Πέμπτη, κύριε Γκρην»

Ο Κώστας Γάκης σκηνοθετεί το έργο του Τζεφ Μπάρον με τον Γιώργο Κωνσταντίνου και τον Αποστόλη Τότσικα. Ένας μοναχικός Νεοϋορκέζος, ο κύριος Γκρην, ο οποίος έχει αποτραβηχτεί στο διαμέρισμά του στο Μανχάταν μετά τον θάνατο της γυναίκας του, δέχεται τις επισκέψεις ενός νεαρού κοινωνικού λειτουργού. Η σχέση αυτή θα αλλάξει για πάντα και τους δύο. Θα σύρει τον καθένα έξω από τη ζώνη ασφαλείας του, θα απειλήσει τις επιφανειακές τους βεβαιότητες, θα απαλύνει τα αγκάθια τους.
Θέατρο Αργώ, από 25 Οκτωβρίου

«Ο ιμπρεσάριος από τη Σμύρνη»

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου σκηνοθετεί το έργο του Κάρλο Γκολντόνι παρουσιάζοντας ένα ανελέητο πορτρέτο της ζωής των καλλιτεχνών, με τον Θέμη Πάνου να κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Έργο γκροτέσκο και διασκεδαστικό, γραμμένο για τα πάθη και τις ιστορίες των ανθρώπων που ο Γκολντόνι γνώρισε άμεσα και σε βάθος, αποκαλύπτει τη συνεχή αγωνία των καλλιτεχνών για τον βιοπορισμό και τη δυσκολία να υπάρξουν με τους όρους της κοινωνίας.
Εθνικό Θέατρο-Κεντρική Σκηνή, από 26 Οκτωβρίου

Παραστάσεις Οκτωβρίου νέα έργα Facebook Twitter
Η Μαρία Κίτσου στη «Γέρμα». Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

«Γέρμα»

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί τη Μαρία Κίτσου στην εμπνευσμένη από το έργο του Λόρκα «Γέρμα» του Σάιμον Στόουν, ένα έργο που πραγματεύεται την αδυναμία μιας γυναίκας να τεκνοποιήσει σε μια φτωχή, αγροτική και συντηρητική κοινωνία. Όσο κι αν έχουν αλλάξει οι καιροί και η θέση της γυναίκας στα σχεδόν 100 χρόνια που μεσολάβησαν, το θέμα αυτό παραμένει διαχρονικό, σημαδεύοντας και σαρώνοντας συχνά σχέσεις και ζωές.
Θέατρο Πόρτα, από 27 Οκτωβρίου

«Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;» 

Ο μεγάλος συγγραφέας Έντουαρντ Άλμπι στο διασημότερο έργο του καταφέρνει με βιτριολικό χιούμορ και έχοντας ως συνεργούς το αλκοόλ και το περασμένο της ώρας να αποτυπώσει τα ζωτικά ψεύδη των πρωταγωνιστών αλλά και της παγκόσμιας ιστορίας, με δύο ζευγάρια, δύο διαφορετικές γενιές, δύο διαφορετικές κοσμοαντιλήψεις: την «κοινωνία του καταναγκασμού», η οποία μας αποχαιρετά, και την «κοινωνία της επίδοσης», που ήδη ανατέλλει από το μέλλον, σε μια παράσταση σε σκηνοθεσία Ορέστη Τάτση.
Από Μηχανής, από 30 Οκτωβρίου

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημήτρης Καραντζάς

Θέατρο / Δημήτρης Καραντζάς: «Θέλω να μιλήσω για την απόλυτη βία τού να ζεις»

Δεκαπέντε χρόνια μετά την πρώτη του δουλειά, ο Δημήτρης Καραντζάς γράφει και σκηνοθετεί στη Στέγη ένα πρωτότυπο έργο, μια περφόρμανς-παραβολή για τη βία και τον εθισμό μας σε αυτή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Περράκης

Θέατρο / Μάνος Περράκης: Ο αρχιτέκτονας που διαμόρφωσε τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε θέατρο στην Ελλάδα

Ο Μάνος Περράκης θυμάται κομβικές στιγμές από την πολυετή πορεία του στον χώρο του θεάτρου, με αφορμή μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του, στο Βυζαντινό Μουσείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Simon McBurney

Θέατρο / Simon McBurney στη LiFO: «Νιώθω ανακούφιση μπροστά στη θνητότητά μου»

Ένας από τους σπουδαιότερους σύγχρονους Ευρωπαίους θεατρικούς δημιουργούς μιλά με τρομερή ευθύτητα λίγο πριν επιστρέψει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με τη νέα δουλειά της ομάδας Complicité.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ