Οι παραστάσεις που θα ξεχωρίσουν μέχρι το τέλος της χρονιάς

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Το «Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νεκρών» σε σκηνοθεσία του Simon McBurney στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Φωτ.: Alex Brenne
0

Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νεκρών

Το συναρπαστικό μυθιστόρημα της βραβευμένης με Νόμπελ Λογοτεχνίας, Όλγκα Τοκάρτσουκ, δίνει τον τίτλο στη νέα παραγωγή της εμβληματικής αγγλικής ομάδας Complicité σε σκηνοθεσία του Simon McBurney. Αστυνομικό θρίλερ, μαύρη κωμωδία, οικολογικό μανιφέστο, μια αποθέωση του σωματικού θεάτρου και της πολυφωνικής αφήγησης. Στην καρδιά του χειμώνα, σε μια μικρή κοινότητα μιας απομακρυσμένης πολωνικής κοιλάδας, μια εκκεντρική ηλικιωμένη οικολόγος, ερασιτέχνης αστρολόγο και ενθουσιώδης μεταφράστρια του Ουίλιαμ Μπλέικ έχει τις υποψίες της για τους μυστηριώδεις θανάτους που συμβαίνουν γύρω της. 
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση από 4 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

The Humans

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σκηνοθετεί την τραγικωμωδία του Stephen Karam που αποτυπώνει την ουσία της ανθρώπινης κατάστασης με ακρίβεια, συμπόνια και απαράμιλλη αυθεντικότητα. Η οικογένεια Μπλέικ (Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Θέμις Μπαζάκα, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Ξένια Καλογεροπούλου) σε ένα απόγευμα ξετυλίγει το κουβάρι της ζωής της, προσκαλώντας το κοινό να παρακολουθήσει από κοντά τις αγωνίες, τα όνειρα και τους ανομολόγητους φόβους τους.
Θέατρο Μουσούρη, από 11 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες
εδώ

Ο Ιμπρεσάριος

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Ο Θέμης Πάνου κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον «Ιμπρεσάριο». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου σκηνοθετεί το έργο του Κάρλο Γκολντόνι, παρουσιάζοντας ένα ανελέητο πορτρέτο της ζωής των καλλιτεχνών. Έργο γκροτέσκο και διασκεδαστικό, γραμμένο για τα πάθη και τις ιστορίες των ανθρώπων που ο Γκολντόνι γνώρισε άμεσα και σε βάθος, αποκαλύπτει τη συνεχή αγωνία των καλλιτεχνών να βιοποριστούν και τις δύσκολες κοινωνικές συνθήκες στις οποίες αναγκάζονται να ζήσουν. Ο Θέμης Πάνου κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Εθνικό Θέατρο-Κεντρική Σκηνή, από 26 Οκτωβρίου

Τρεις ψηλές γυναίκες

ΕΠΟΜΕΝΟ ΤΕΥΧΟΣ Οι παραστάσεις που ανυπομονούμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Visual Storyteller

Ο Ρόμπερτ Γουίλσον σκηνοθετεί τη Ρένη Πιττακή, την Καριοφυλλιά Καραμπέτη και τη Λουκία Μιχαλοπούλου στο έργο του Έντουαρντ Άλμπι, όπου συναντιούνται τρεις γυναίκες – μία 90 χρονών, μία στα 50 και μία στα 20. Η γηραιότερη περιβάλλεται από δύο νοσηλεύτριες, οι οποίες παίρνουν τη μορφή του νεότερου εαυτού της, αναδεικνύοντας το αποτύπωμα του χρόνου και τις πολλαπλές αντανακλάσεις που γεννά ο καθρέφτης της ζωής.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Κεντρική Σκηνή, από 24 Νοεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Έγκλημα και Τιμωρία

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος στον ρόλο του Ρασκόλνικοφ.

Ο Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθετεί το αριστούργημα του Ντοστογιέφσκι με τον Προμηθέα Αλειφερόπουλο στον ρόλο του Ρασκόλνικοφ, θύτη και θύματος ενός ζοφερού κόσμου. Ένας κόσμος κατοικημένος από αγγέλους και Χερουβείμ είναι ένας κόσμος άνευ νοήματος, διότι τότε καταργείται εμφατικά η ελευθερία του ανθρώπου. Χωρίς γκρεμούς, χωρίς σκοτεινή προοπτική, χωρίς το αδυσώπητο σφαγείο της καθημερινότητας, η όποια αγαθότητα φαντάζει ακατανόητη. Όποιος είναι ικανός για το μέγιστο σφάλμα είναι ικανός και για τη μεγάλη εξιλέωση.
Θέατρο Πορεία, από 23 Νοεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Βασιλιάς Λιρ

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Η Μπέτυ Αρβανίτη θα υποδυθεί τον Βασιλιά Λιρ.

Ο Στάθης Λιβαθινός σκηνοθετεί την Μπέτυ Αρβανίτη στο έργο του Σαίξπηρ, σε μια πρωτότυπη διασκευή που πυκνώνει το έργο και συναιρεί πρόσωπα και καταστάσεις σ’ ένα παράδοξο δρώμενο όπου η σύγχρονη θεατρική γλώσσα συναντά τους πηγαίους σαιξπηρικούς συνειρμούς, χωρίς να προδίδεται το πνεύμα αλλά ούτε και το γράμμα αυτού του περίφημου κλασικού έργου. Πυρήνας της παράστασης είναι η πρόκληση.
Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας, από 8 Νοεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Δωδέκατη Νύχτα

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Ο Γιάννης Κακλέας επιστρέφει πρώτη φορά στον χώρο όπου σπούδασε και ξεκίνησε τη δυναμική πορεία του στο θέατρο για να σκηνοθετήσει μια φαντασμαγορική εκδοχή της αριστουργηματικής «Δωδεκάτης Νύχτας» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, φωτίζοντας με τρόπο αποκαλυπτικό τα ζητήματα της σεξουαλικής ταυτότητας και της ρευστότητας των φύλων που τόσο έντονα απασχολούν την εποχή μας, σε αυτήν τη μοναδική, ονειρική κωμωδία που μιλά για τη δύναμη, την τρέλα και τα πάθη του έρωτα.
Θέατρο Τέχνης Υπόγειο, από 7 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Το Σπίτι

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Αλεξία Καλτσίκη και Φιντέλ Ταλαμπούκας στο «Σπίτι» του Δημήτρη Καραντζά. Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος

Ο Δημήτρης Καραντζάς, με μια περφόρμανς-παραβολή για τη βία, μιλά για τον εθισμό στην εικόνα και την κατάργηση των ψευδαισθήσεων, ή, αλλιώς, για την πραγματικότητα που, ό,τι κι αν κάνεις για να την αποφύγεις, αργά ή γρήγορα θα έρθει να σε βρει. Στο έργο, δύο πρόσωπα, μια γυναίκα και ένας άνδρας (Αλεξία Καλτσίκη, Φιντέλ Ταλαμπούκας). περιχαρακώνονται σε ένα σπίτι-καταφύγιο για να μην αναμετρηθούν με την πραγματικότητα και να απαλύνουν τις ματαιώσεις που κρύβει ο έξω κόσμος.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, από 30 Σεπτεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Underground

ΛΕΙΠΕ ΚΥΡΙΑ Οι παραστάσεις που ανυπομονούμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Ο Νικίτα Μιλιβόγεβιτς σκηνοθετεί τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και τον Γιάννη Τσορτέκη στη διασκευή της εμβληματικής ταινίας του Εμίρ Κουστουρίτσα. Η επική φιλία του Μπλάκι και του Μάρκο με φόντο την πολιτική αναταραχή και τον πόλεμο στην πρώην Γιουγκοσλαβία και την απίστευτη ιστορία μιας κοινότητας που μένει κρυμμένη κάτω από τη γη από το 1943 μέχρι το 1991. Ένας ύμνος σε μια χαμένη πατρίδα. 
Θέατρο Ακροπόλ, από 15 Νοεμβρίου
Περισσότερε πληροφορίες
εδώ

Ο Άσχημος

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Ορφέας Αυγουστίδης και Μαίρη Μηνά.

Ο Γιώργος Κουτλής σκηνοθετεί τον Ορφέα Αυγουστίδη, τον Γιάννη Κλίνη, τη Μαίρη Μηνά και τον Ηλία Μουλά στο έργο του Mάριους φον Μάγιενμπουργκ σε οκτώ ρόλους, μέσα από τους οποίους παρουσιάζουν, εκμεταλλευόμενοι την καυστική σάτιρα του συγγραφέα, τη βιαιότητα της σύγχρονης ναρκισσιστικής κοινωνίας, όπου η εικόνα και το κοινωνικό status καθορίζει πλέον, περισσότερο από ποτέ, τον πυρήνα της ύπαρξής μας.
Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου, από 10 Νοεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Romáland

Ο Ανέστης Αζάς και ο Πρόδρομος Τσινικόρης επιχειρούν να αφηγηθούν ένα ανεστραμμένο ταξίδι στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας μέσα από την οπτική γωνία των Ρομά, ακολουθώντας την παράδοση του θεάτρου-ντοκιμαντέρ ανατρέχοντας σε γεγονότα, παίζοντας με τα στερεότυπα και αποφεύγοντας τη ρομαντικοποίηση. Στην παράσταση πρωταγωνιστούν Ρομά που αφηγούνται ζωντανά τις πραγματικές τους ιστορίες, με στόχο την ανάδειξη των πολλαπλών κοινωνικών αποκλεισμών που αντιμετωπίζουν και τις καθημερινές προσπάθειές τους να τους ξεπεράσουν.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, από 2 Νοεμβρίου

Μικρά συζυγικά εγκλήματα

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Άρης Λεμπεσόπουλος και Ναταλία Τσαλίκη, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Η συγκινητική και σκληρή ιστορία της σχέσης ενός ζευγαριού (Άρης Λεμπεσόπουλος και η Ναταλία Τσαλίκη, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια) μας συστήνεται μέσα από το έργο του Eric-Emmanuel Schmitt, με τις απαντήσεις που συνήθως περιμένουμε από τον άλλο να γίνονται η πηγή του πόνου που προκαλείται στο όνομα της αγάπης. Γιατί στην αγάπη δεχόμαστε τον άλλον ως γρίφο που θέλει αποκωδικοποίηση, ερμηνεία ή αλλαγή.
Θέατρο Άνεσις, από 20 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Βασιλιάς Λιρ

Η ιστορία του αλαζόνα, γέροντα βασιλιά της Βρετάνης που θα υποδυθεί ο Λεωνίδας Κακούρης σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά έρχεται στη σκηνή για να φωτίσει τις έννοιες της εξουσίας, του αυταρχισμού και του γήρατος, αλλά και τις αυταπάτες περί αγάπης. Όταν ο Λιρ αποφασίζει να χωρίσει το βασίλειό του στις τρεις κόρες του (Αλεξία Καλτσίκη, Ανθή Ευστρατιάδου, Ιωάννα Κολλιοπούλου), ανάλογα με την αγάπη που του δείχνει η καθεμία, πυροδοτεί μια εξέλιξη με τραγικό τέλος.
Εθνικό Θέατρο Κεντρική Σκηνή, από 9 Δεκεμβρίου

Γέρμα

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Η Μαρία Κίτσου πρωταγωνιστεί στη «Γέρμα». Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί τη Γέρμα του Σάιμον Στόουν, που είναι εμπνευσμένη από το ομώνυμο έργο του Λόρκα, με τη Μαρία Κίτσου στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η ιστορία μιας γυναίκας, μέλους μιας φτωχής, αγροτικής και συντηρητικής κοινωνίας, που αδυνατεί να τεκνοποιήσει. Όσο κι αν έχουν αλλάξει οι καιροί και η θέση της γυναίκας στα σχεδόν 100 χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από τη συγγραφή του έργου, το θέμα παραμένει διαχρονικό, σημαδεύοντας και σαρώνοντας συχνά σχέσεις και ζωές.
Θέατρο Πόρτα, από 27 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Pietà

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Η Μάρθα Μπουζιούρη, σε μια παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ, αγγίζει ένα επίπονο, επίκαιρο και εκκωφαντικά επείγον θέμα με την πολύτιμη συμβολή μιας καλλιτεχνικής ομάδας που αποτελείται αποκλειστικά από γυναίκες ηθοποιούς και δημιουργικούς συντελεστές. Η παράσταση ψηλαφεί το προσωπικό και συλλογικό τραύμα της γυναικοκτονίας, της ύστατης εκδήλωσης της έμφυλης βίας. Πρόκειται για μια βαθιά βιωματική θεατρική παράσταση που ισορροπεί με γενναιότητα και ευαισθησία, αποτίοντας φόρο τιμής στα θύματα γυναικοκτονιών και σε όλες τις γυναίκες γενικά.
Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 6 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Ο Γλάρος

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Το έργο παρουσιάζεται σαν σκηνοθετημένο από τον Τρέπλιεφ, που υποδύεται ο Αινείας Τσαμάτης.

Ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί το έργο του Τσέχοφ σαν μια αναρώτηση γύρω από τη θεατρική λειτουργία, την αναπαράσταση και τις μεθόδους της. Ο θίασος των ανθρώπων του Ρώσου συγγραφέα προβληματίζεται γύρω από μια λίμνη για την τέχνη, το μέλλον, αναπολεί τους ματαιωμένους έρωτες και συνθέτει την κραυγή ενός ανθρώπου, λίγο πριν βουλιάξει. Το έργο παρουσιάζεται σαν σκηνοθετημένο από τον Τρέπλιεφ, που υποδύεται ο Αινείας Τσαμάτης.
Προσκήνιο, από 12 Δεκεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Ψυχολογία Συριανού συζύγου: Χριστίνα

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Η Αιμιλία Βάλβη διασκεύασε και πρωταγωνιστεί στην παράσταση.

Ο Γιάννης Λεοντάρης σκηνοθετεί, σε διασκευή της Αιμιλίας Βάλβη, τη νουβέλα του Εμμανουήλ Ροΐδη, στην οποία ο ήρωας αποφασίζει να παντρευτεί το ερωτικό αντικείμενο του πόθου του για να πάψει να είναι ερωτευμένος με αυτό. Η Χριστίνα κλέβει τις σκέψεις του και τις αποκαλύπτει στους θεατές. Ο άνδρας, παρών και απών στη σκηνή, παλεύει να θάψει τον έρωτά του. Φιλαρέσκεια, πόθος, χιούμορ, ζήλια και αποκάλυψη των ανδρικών στερεοτύπων για τον έρωτα και τον γάμο.
Σταθμός, από 4 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Constantinopoliad

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Zachary Schulman

Με ένα ταξίδι στα όρια των φύλων και των διαφορετικών κόσμων, μεταξύ Ανατολής και τη Δύσης, η εικαστική καλλιτέχνις Kathryn Hamilton, γνωστή και ως Sister Sylvester, εικονοποιεί, μαζί με την Αιγύπτια μουσικό Nadah El Shazly, τις κενές και σκισμένες σελίδες της «Κωνσταντινουπολιάδας», του ημερολογίου που κρατούσε ο Καβάφης όταν ο ίδιος και η οικογένειά του εγκατέλειψαν εσπευσμένα την Αλεξάνδρεια για την Κωνσταντινούπολη. Η πολυπρισματική, διαδραστική περφόρμανς συνοδεύεται από μουσική, αφήγηση, ηχητική εγκατάσταση και ανάγνωση και φτάνει μέχρι τη βιντεοπροβολή και το τραγούδι.
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη, από 21 Νοεμβρίου

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Οι παραστάσεις που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτ.: Παναγιώτης Λαμπής

Σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία του Κωνσταντίνου Ντέλλα, η παράσταση αποτελεί μια σκηνική προσέγγιση της σύνδεσης της μαγείας με τη μαγειρική ως γυναικείου μυστικού κώδικα της περιοχής της Θεσσαλίας στη σκιά της κυρίαρχης ανδροκρατούμενης εξουσίας, όπου οι γυναίκες παρέμεναν στο περιθώριο χωρίς να μπορούν να έχουν λόγο στις αποφάσεις, ενώ συνέβαλαν στην οικονομική παραγωγή της οικογένειας και της κοινότητας ως εργάτριες.
Σταθμός, από 4 Οκτωβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

The Doctor

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου σκηνοθετεί το έργο του Robert Icke, ένα πανέξυπνο, σύγχρονο θρίλερ, το οποίο ανοίγει διάλογο επάνω σε κρίσιμα θέματα της σύγχρονης εποχής με τρόπο που προκαλεί τα όρια της αντίληψης ακόμη και των ίδιων των θεατών. Κάνει λόγο για την ηθική της έμφυλης και φυλετικής ταυτότητας, των κοινωνικών προνομίων, της θρησκείας, της ψυχικής υγείας και της σεξουαλικότητας με αφορμή την εισαγωγή ενός ετοιμοθάνατου 14χρονου κοριτσιού στο Ινστιτούτο Elizabeth, που τελικά δεν σώζεται.
Αμφιθέατρο, από 8 Δεκεμβρίου
Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ