Από την Ουμ Καλσούμ μέχρι την Νταλιντά: Μια έκθεση για τις ντίβες της Αραβίας

Από την Ουμ Καλσούμ μέχρι τη Νταλιντά, μια έκθεση για τις ντίβες της Αραβίας Facebook Twitter
Η Ούμ Καλσούμ στη συναυλία στο Ολυμπία, στο Παρίσι, 1967. Φωτο: Farouk Ibrahim, via Arab World Institute
0

Η έκθεση «Divas. Από την Oum Kalthoum έως την Dalida» στο Institut du Monde Arabe στο Παρίσι εικονογραφεί τα επικά και εκπληκτικά πορτρέτα των ερμηνευτριών της «χρυσής εποχής» του αραβικού τραγουδιού και του κινηματογράφου, μέσα από ένα πλούσιο ταξίδι, με φωτογραφίες εποχής, συχνά μη δημοσιευμένες, αποσπάσματα από ταινίες ή θρυλικές συναυλίες, κινηματογραφικές αφίσες με λαμπερά γραφικά, υπέροχα φορέματα σκηνής, προσωπικά αντικείμενα και σπάνιες συνεντεύξεις.

«Στην Αίγυπτο δύο πράγματα δεν αλλάζουν ποτέ, οι Πυραμίδες και η φωνή της Ουμ Καλσούμ». Όσοι ξέρουν αυτήν τη ρήση καταλαβαίνουν ότι οι μεγάλες ντίβες του τραγουδιού και του κινηματογράφου έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της εικόνας της αραβικής κοινωνίας.

Από την Ουμ Καλσούμ έως τη Γουάρντα Αλ-Τζαζαΐρια, από την Ασμαχάν ως τη Φαϊρούζ, από τη Λαιλά Μουράντ και τη Σαμία Γκαμάλ μέχρι την Νταλιντά, η έκθεση προορίζεται να είναι ένα υπέροχο ταξίδι στην καρδιά της ζωής και της τέχνης αυτών των θρυλικών τραγουδιστών και ηθοποιών.

Η εικόνα αυτών των διαχρονικών συμβόλων, των ισχυρών γυναικών που λατρεύονται στις μεταπολεμικές αραβικές κοινωνίες, η εικόνα της ντίβας από το Κάιρο έως τη Βηρυτό, από το Μαγκρέμπ έως το Παρίσι, ενσωματώνει μια περίοδο καλλιτεχνικού και πνευματικού αναβρασμού και φέρνει στο προσκήνιο μια νέα εικόνα των γυναικών που συμβαδίζει με την πολιτική ανανέωση που εκφράστηκε από τις αρχές της δεκαετίας του 1920, ιδιαίτερα στην Αίγυπτο, μέχρι τη δεκαετία του 1970.

Η εικόνα αυτών των διαχρονικών συμβόλων, των ισχυρών γυναικών που λατρεύονται στις μεταπολεμικές αραβικές κοινωνίες, ενσωματώνει μια περίοδο καλλιτεχνικού και πνευματικού αναβρασμού και φέρνει στο προσκήνιο μια νέα εικόνα των γυναικών που συμβαδίζει με την πολιτική ανανέωση που εκφράστηκε από τις αρχές της δεκαετίας του 1920 μέχρι τη δεκαετία του 1970.

Η εικόνα που φέρνουν αυτές οι ντίβες στη Δύση είναι και η μόνη φεμινιστική εικόνα αυτών των πατριαρχικών κοινωνιών και είναι αυτές που παίζουν κεντρικό ρόλο στην αποαποικιοποίηση και στους αγώνες ανεξαρτησίας, αλλά και στην ανάπτυξη πολλών καλλιτεχνικών πεδίων.

Αυτή η έκθεση πολυμέσων προσφέρει μια πλούσια αναδρομή σε μια περίοδο μεταξύ της δεκαετίας του 1920 και της δεκαετίας του 1970, όταν πολλές γυναίκες ερμηνεύτριες ήταν στο επίκεντρο. Φυσικά στην έκθεση πρωταγωνιστεί η φυσιογνωμία της Ουμ Καλσούμ, της μεγαλύτερης ερμηνεύτριας του 20ού αιώνα στον αραβικό κόσμο, πιθανώς της πιο γνωστής γυναίκας της Αιγύπτου μετά την Κλεοπάτρα.

«Πάνω από την Ουμ Καλσούμ είναι μόνο ο Θεός» είναι η κλασική φράση που χρησιμοποιούν οι Άραβες όταν μιλούν για την αγαπημένη τους τραγουδίστρια. Με όνομα από το Κοράνι και την κόρη του Μωάμεθ, που σημαίνει «αυτή με το μικρό, καλογραμμένο στόμα», η Καλσούμ έγινε τραγουδίστρια όταν ο πατέρας της, εξαιτίας της άθλιας οικονομικής τους κατάστασης, ξεπέρασε τις προκαταλήψεις και της επέτρεψε να τραγουδήσει.

Λίγα χρόνια αργότερα ήταν πασίγνωστη. Τραγουδούσε και στις τρεις φωνητικές κλίμακες, οι παλμικές δονήσεις της φωνής της έφθαναν τις 4.000 το δευτερόλεπτο και οι συνθέτες και οι ποιητές ήταν κυριολεκτικά στα πόδια της. Τραγουδούσε κυρίως την αγάπη και τον έρωτα, αλλά παράλληλα την απασχολούσαν έντονα και τα πολιτικά προβλήματα της πατρίδας της. Θερμή υποστηρίκτρια του Νάσερ, στάθηκε στο πλευρό του και τον ενίσχυσε με την επιρροή της.

Από την Ουμ Καλσούμ μέχρι τη Νταλιντά, μια έκθεση για τις ντίβες της Αραβίας Facebook Twitter
Εξώφυλλα δίσκων της Ουμ Καλσούμ: Salou Qalbi (1945-1946) και Masr Tatahadas an Nafsaha/ Hobbena El Kefir (1965).

Όταν από το 1948 άρχισε να δίνει μια μηνιαία συναυλία η οποία μεταδιδόταν ταυτόχρονα σε όλους τους αραβικούς σταθμούς προκειμένου να την ακούσουν όλοι, σταματούσαν όλες οι πολεμικές εχθροπραξίες στον αραβικό κόσμο. Τη δεκαετία του '60 η Καλσούμ κατέκτησε την Ευρώπη με ένα μοναδικό ρεσιτάλ τραγουδιού στο Ολυμπιά και με τη φήμη της να έχει γίνει παγκόσμια, κατέχοντας ιδιαίτερη θέση ειδικά στο γαλλόφωνο κόσμο.

Η έκθεση, η οποία διαρκεί έως τις 26 Σεπτεμβρίου, είναι μια πλούσια εικονογραφημένη αναδρομή στην περίοδο μεταξύ της δεκαετίας του 1920 και του 1970. Παρουσιάζει αυτές τις τολμηρές και ανοιχτές γυναίκες που τραγουδούν στη σκηνή και παίζουν στην οθόνη χωρίς φόβο λογοκρισίας ή θρησκευτικής καταδίκης.

Αλλά αυτό που είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό είναι η γκαρνταρόμπα τους, τα κοστούμια και παπούτσια, πολλά από τα οποία είναι μέρος της έκθεσης. Οι live εμφανίσεις τους ζωντανεύουν σε βίντεο όπου λικνίζονται σε μαγευτικές κινήσεις και ποζάρουν με σορτς στις παραλίες. Η συνολική εικόνα έρχεται σε αντίθεση με σημερινές αντιλήψεις για τον αραβικό κόσμο, ως ένα μέρος όπου οι γυναίκες καλύπτονται από την κορυφή έως τα δάχτυλα και σιωπούν από πανίσχυρους άντρες.

Οι διοργανωτές της έκθεσης θέλουν να καταρρίψουν ένα μέρος από τα κλισέ και να δηλώσουν ότι οι γυναίκες κατείχαν κεντρική θέση και δεν απουσίαζαν από την ιστορία. «Τραγουδούσαν, έκαναν τους ανθρώπους να κλαίνε και έδειξαν το σώμα τους όπως έκαναν οι δυτικοί ηθοποιοί εκείνη την εποχή» λένε οι διοργανωτές της έκθεσης. «Δεν αντιπροσωπεύουν απλώς το παρελθόν».

Από την Ουμ Καλσούμ μέχρι τη Νταλιντά, μια έκθεση για τις ντίβες της Αραβίας Facebook Twitter
Η Assia Dagher στο εξώφυλλο του περιοδικού «Al Kawakeb Les planètes», Κάιρο 1954. Συλλογή Beirut Abboudi Bou Jawde © Abboudi Bou Jawde
Από την Ουμ Καλσούμ μέχρι τη Νταλιντά, μια έκθεση για τις ντίβες της Αραβίας Facebook Twitter
Η Λάιλα Μουράντ. © Abboudi Bou Jawde

Ο πρόεδρος του αραβικού ινστιτούτου, Τζακ Λανγκ, ο οποίος ήταν υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας τη δεκαετία του 1980 και στις αρχές της δεκαετίας του 1990, υπενθύμισε σε μια συνέντευξή του ότι όταν ήταν αγόρι που επισκέφθηκε το Κάιρο, μπήκε σε ένα θέατρο και μαγεύτηκε από τη φωνή της Ουμ Καλσούμ, ενώ ο ίδιος αργότερα παρασημοφόρησε τη Φαϊρούζ, ως υπουργός Πολιτισμού, το 1988.

«Αυτές οι γυναίκες δεν ήταν μόνο εξαιρετικές τραγουδίστριες» σημείωσε ο Λανγκ. «Μερικές συμμετείχαν στον αγώνα της χώρας τους για ανεξαρτησία από τις αποικιακές δυνάμεις, τη Βρετανία και τη Γαλλία, ενώ η εμφάνισή τους συνέπεσε λίγο πολύ με μια εποχή συλλογικής χειραφέτησης. Η μουσική που τραγουδούν είναι μια εξαιρετική έκφραση ελευθερίας».

Η έκθεση ξεκινά από το Κάιρο, πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν ήταν το καλλιτεχνικό και πνευματικό κέντρο του αραβικού κόσμου, όπου είχαν πολλαπλασιαστεί οι αίθουσες συναυλιών και τα καμπαρέ. Πολλά από αυτά ιδρύθηκαν από γυναίκες, οι οποίες είχαν επίσης σημαντικό ρόλο στη βιομηχανία του κινηματογράφου ως σκηνοθέτες, παραγωγοί, ηθοποιοί, ενδυματολόγοι. Πολλές από αυτές τις γυναίκες προέρχονταν από πολύ ταπεινό υπόβαθρο και έκαναν μια πολύ δύσκολη διαδρομή μέχρι την καταξίωση.

Από την Ουμ Καλσούμ μέχρι τη Νταλιντά, μια έκθεση για τις ντίβες της Αραβίας Facebook Twitter
Η Tahiyya Carioca © Abboudi Bou Jawde

Στην έκθεση υπάρχει και η ταινία «Ψάχνοντας για την Ουμ Καλσούμ», σε σκηνοθεσία του Ιρανής σκηνοθέτιδας Shirin Neshat, που τεκμηριώνει την ιστορία της πιο διάσημης τραγουδίστριας του αραβικού κόσμου.

Δεν υπάρχουν δάνεια από το μουσείο Ουμ Καλσούμ στο Κάιρο γιατί αυτό ήταν κάτι πολυδάπανο, αλλά δεν υπάρχουν και δάνεια από τη Φαϊρουζ που είναι εν ζωή, παρά τα αιτήματα που της απεύθυνε το μουσείο.

Αντίθετα, το τμήμα για την Αλγερινο-Λιβανέζα ντίβα Γουάρντα Αλ-Τζαζαΐρια είναι γεμάτο από τα προσωπικά της αντικείμενα: γυαλιά ηλίου, μετάλλια, σκουλαρίκια, διαβατήρια, ένα ούτι, μια καφέ δερμάτινη βαλίτσα. Γεννημένη στα προάστια του Παρισιού, η Γουάρντα έκανε το ντεμπούτο της ως παιδί στο καμπαρέ του πατέρα της στο Καρτιέ Λατέν και έγινε επιτυχημένη τραγουδίστρια πριν μετακομίσει στην Αλγερία το 1962, τη χρονιά που η χώρα απέκτησε ανεξαρτησία από τη Γαλλία. Εκεί παντρεύτηκε έναν αξιωματικό του στρατού που τη σταμάτησε από το τραγούδι. Η καριέρα της απογειώθηκε όταν μετακόμισε στην Αίγυπτο μια δεκαετία αργότερα.

Η έκθεση έχει αφιερώσει ένα μεγάλο μέρος στην τελευταία ντίβα του αραβικού κόσμου, την Νταλιντά, που έγινε σούπερ σταρ στη Γαλλία και παρουσιάζεται ανάμεσα σε βίντεο με τα τραγούδια της και μια καταπληκτική συλλογή με ρούχα, παπούτσια και κοσμήματα.

Από την Ουμ Καλσούμ μέχρι τη Νταλιντά, μια έκθεση για τις ντίβες της Αραβίας Facebook Twitter
Η Σύρια τραγουδίστρια Ασμαχάν. © The Arab Image Foundation
Από την Ουμ Καλσούμ μέχρι τη Νταλιντά, μια έκθεση για τις ντίβες της Αραβίας Facebook Twitter
Η Badia Massabni © Abboudi Bou Jawde

Τις τελευταίες δεκαετίες, η θέση των γυναικών ερμηνευτριών στις αραβικές χώρες έχει αλλάξει. Τα ισλαμικά κινήματα και η μετανάστευση από τις αγροτικές περιοχές έχουν καταστήσει τα μέρη της κοινωνίας πιο συντηρητικά για τη γυναικεία εμφάνιση και τη δημόσια συμπεριφορά. Όπως λένε οι διοργανωτές, υπάρχουν δυο απόψεις για τον αραβικό κόσμο, ότι σήμερα είναι όλοι βάρβαροι και ότι παλιά ήταν μια χρυσή εποχή.  

«Η ανάπτυξη του αραβικού κόσμου μετριέται χρησιμοποιώντας δυτικά κριτήρια, όπως εάν οι γυναίκες καπνίζουν ή όχι ή αν φορούν κοντές φούστες» είπε. Υπήρχαν «πιο σημαντικοί παράγοντες, που σχετίζονται με την ισότητα: ο αριθμός των γυναικών που εργάζονται, τα πολιτικά δικαιώματα των γυναικών» λένε οι επιμελητές, που είναι φυσικά Άραβες.

Από την Ουμ Καλσούμ μέχρι τη Νταλιντά, μια έκθεση για τις ντίβες της Αραβίας Facebook Twitter
Αφίσα της ταινίας «Le Vendeur da Begues» του Yoyssef Chanine με τη Φαϊρούζ, 1965.
Από την Ουμ Καλσούμ μέχρι τη Νταλιντά, μια έκθεση για τις ντίβες της Αραβίας Facebook Twitter
Η Σαμία Γκαμάλ. © Abboudi Bou Jawde
Από την Ουμ Καλσούμ μέχρι τη Νταλιντά, μια έκθεση για τις ντίβες της Αραβίας Facebook Twitter
Η Φατέν Χαμαντά. © Abboudi Bou Jawde
Από την Ουμ Καλσούμ μέχρι τη Νταλιντά, μια έκθεση για τις ντίβες της Αραβίας Facebook Twitter
Η Ουμ Καλσούμ στο Κάιρο. © IMA
Από την Ουμ Καλσούμ μέχρι τη Νταλιντά, μια έκθεση για τις ντίβες της Αραβίας Facebook Twitter
Δημοσιεύσεις στον αραβικό Τύπο για την Νταλιντά, 1961.
Από την Ουμ Καλσούμ μέχρι τη Νταλιντά, μια έκθεση για τις ντίβες της Αραβίας Facebook Twitter
Η Νταλιντά. © D.R. Orlando Productions
Από την Ουμ Καλσούμ μέχρι τη Νταλιντά, μια έκθεση για τις ντίβες της Αραβίας Facebook Twitter
Η Ασμαχάν στο «Amour et Vengeance» του Youssef Wahbi, 1944.
Από την Ουμ Καλσούμ μέχρι τη Νταλιντά, μια έκθεση για τις ντίβες της Αραβίας Facebook Twitter
Γυναίκες της Union Feministe που ιδρύθηκε από τη Hoda Chaaraoui, Βηρυτός, περ. 1950. Φωτο: The Arab Image Foundation
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με τη θρυλική τραγουδίστρια Φαϊρούζ συναντήθηκε ο Μακρόν - Κατά την επίσκεψή του στο Λίβανο

Διεθνή / Με τη θρυλική τραγουδίστρια Φαϊρούζ συναντήθηκε ο Μακρόν - Κατά την επίσκεψή του στο Λίβανο

Ο Μακρόν ξεκίνησε την επίσκεψή του στον Λίβανο με μια συνάντηση, όχι με τον νεοδιορισθέντα πρωθυπουργό Μουστάφα Αντίμπ και την πολιτική ηγεσία της χώρας, αλλά με τη θρυλική Φαϊρούζ,

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ