Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Μύκονος – Δήλος. Σχεδιασμός: Σπύρος Βασιλείου. Φυλλάδιο, έκδοση EOT, Δεκέμβριος 1960.

Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

0

Η ιστορική οικία Λαζάρου Κουντουριώτη (1769-1852) στην Ύδρα είναι ένα αρχοντικό που, όπως πολλά όμοιά του, χτίστηκε τον 18ο αιώνα, όταν το νησί γνώρισε μεγάλη οικονομική άνθηση χάρη στη ναυτιλία. Στα σαλόνια του διαδραματίστηκαν κεφάλαια της προεπαναστατικής περιόδου κατά την οποία σημαντικές προσωπικότητες της εποχής, Έλληνες και ξένοι, συναντιούνταν για να καταστρώσουν τον τρόπο δράσης κατά των Οθωμανών. Ο ιδιοκτήτης του αποτέλεσε σημαντικότατη πολιτική φυσιογνωμία και είχε παραχωρήσει μεγάλο μέρος της περιουσίας του για τον Αγώνα, και ως εκ τούτου έχαιρε σεβασμού από τους συμπατριώτες του.

Χτισμένη στη δεξιά πλευρά του όρμου της Ύδρας, η οικία διαθέτει πανοραμική θέα, ενώ το μεγαλοπρεπές εσωτερικό της βρίθει όχι μόνο τεκμηρίων της αστικής ζωής των καραβοκύρηδων της εποχής, με την πολυτέλεια μιας μακρινής ιστορικής περιόδου, αλλά και αντιπροσωπευτικών δειγμάτων της νεοελληνικής τέχνης του 18ου και του 19ου αιώνα. Νησιώτικοι καναπέδες δίπλα σε κονσόλες, μπουφέδες, ντουλάπες, μαγκάλια και χρυσοποίκιλτοι καθρέφτες, όλα φερμένα από την Ευρώπη, πλαισιώνουν τη συλλογή, η οποία περιλαμβάνει οικογενειακά πορτρέτα, ναυτικά ενθύμια και σερβίτσια, όπλα και χαρακτικά της Επανάστασης του 1821, όπως και παραδοσιακές ενδυμασίες των ναυτικών της Ύδρας, των Σπετσών, των Ψαρών καθώς και άλλων νησιών.

Η έκθεση με τίτλο «Διαφημίζοντας την Ελλάδα – Οι απαρχές του ελληνικού τουρισμού» πρόκειται για ένα πανόραμα σαράντα ιστορικών αφισών του ΕΟΤ που ξεκινάει το 1929 και φτάνει έως τα μέσα της δεκαετίας του 1960.

Επίσης, πολύτιμα αποκτήματα όπως κοσμήματα, κεντήματα, υφαντά, κεραμικά, ξυλόγλυπτες και επιζωγραφισμένες κασέλες, ενδυμασίες επιφανών μελών της οικογένειας, της Σταματίνας Λαζάρου Κουντουριώτη, της εγγονής του Ελένης Δημ. Βούλγαρη και άλλων.

Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Homecoming Year (Έτος Αποδήμου Ελληνισμού). Σχεδιασμός: Αλέξανδρος Αλεξανδράκης. Αφίσα της Υπηρεσίας Έτους Αποδήμου Ελληνισμού, 1951.

Σήμερα η οικία Κουντουριώτη αποτελεί παράρτημα του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, το οποίο ως γνωστόν στεγάζεται στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής στην Αθήνα και είναι δημιούργημα της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας της Ελλάδας (έτος ιδρύσεως 1882), μετά από παραχώρηση του δισέγγονου του Λάζαρου, του Παντελή Λ. Κουντουριώτη, το 1979 με την προϋπόθεση να λειτουργεί ως μουσείο.

Αυτό ακριβώς συνέβη και με την οικία και το ατελιέ του Υδραίου ζωγράφου Παναγιώτη Τέτση (1925-2016), που προσφέρεται για μια επίσκεψη συμπληρωματική στην οικία Κουντουριώτη. Εκεί, στον πρώτο όροφο της ιστορικής οικίας, παρουσιάζεται μια σειρά έργων του με θέμα την Ύδρα, δίπλα στις μικρές μόνιμες συλλογές του Περικλή (1893-1972) και του Ντίκου Βυζάντιου (1924-2007), καλλιτεχνών που επίσης συνδέθηκαν με το νησί, ο πατέρας ως διευθυντής του Παραρτήματος της Σχολής Καλών Τεχνών και ο γιος ως σταθερός επισκέπτης από τα παιδικά του χρόνια μέχρι το τέλος του.

Το φετινό καλοκαίρι, η οικία Κουντουριώτη φιλοξενεί μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έκθεση με τίτλο «Διαφημίζοντας την Ελλάδα – Οι απαρχές του ελληνικού τουρισμού». Πρόκειται για ένα πανόραμα σαράντα ιστορικών αφισών του ΕΟΤ που ξεκινάει το 1929 και φτάνει έως τα μέσα της δεκαετίας του 1960· παράλληλα λειτουργεί και εκθετήριο με τα πρώτα φυλλάδια και τους πρώτους τουριστικούς οδηγούς.

Μέσα από αυτές τις έξοχες εικόνες μιας Ελλάδας εντελώς διαφορετικής από τη σημερινή, ο επισκέπτης παρακολουθεί τις πρώτες απόπειρες και τα πρώτα βήματα του ελληνικού τουρισμού με φόντο την πολιτική και κοινωνική ιστορία του ελληνικού κράτους.

Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
H ιστορική οικία Λαζάρου Κουντουριώτη στην Ύδρα. Φωτ.: Επίσημη Ιστοσελίδα Δήμου Ύδρας
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Κνωσός [τοιχογραφία του Γαλάζιου Πουλιού]. Αφίσα της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού, 1947.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Αιγαιοπελαγίτικες ακτές. Σύνθεση: Παναγιώτης Τέτσης. Αφίσα της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού, 1948.

Η πρώτη αφίσα, που εκδόθηκε το 1929, ήταν μια φωτογραφική άποψη του Παρθενώνα από τη Nelly’s (Έλλη Σουγιουλτζόγλου, 1899-1998), ενώ η αφίσα του 1935, που τυπώθηκε στο λιθογραφείο του ζωγράφου και πρωτοπόρου λιθογράφου Όθωνα Περβολαράκη (1887-1974), απεικονίζει άγαλμα του Ποσειδώνα.

Την ίδια χρονιά έχουμε και μια σύνθεση που υπέγραφε το γραφιστικό ατελιέ του σκιτσογράφου και γραφίστα Νίκου Καστανάκη (1896-1961) και του ζωγράφου και σκηνογράφου Άγγελου Σπαχή (1903-1960) και η οποία διαφημίζει τη λουτρόπολη της Αιδηψού. Αυτή η τακτική συνεχίστηκε για πολλά χρόνια, όπως πιστοποιεί μια άλλη αφίσα του 1938 που έκανε ο Μιχαήλ Παπαγεωργίου (1896-1987) και διαφημίζει μια άλλη λουτρόπολη, το Λουτράκι.

Κατά την περίοδο της μεταξικής δικτατορίας η έμφαση είχε δοθεί στο εθνικό αφήγημα και στην προώθηση του εσωτερικού τουρισμού, ενώ ο ΕΟΤ είχε καταργηθεί και στη θέση του είχε δημιουργηθεί το υφυπουργείο Τύπου και Τουρισμού. Η επανασύστασή του μεταπολεμικά, το 1950, έθεσε νέους στόχους, π.χ. την προσέλκυση απόδημων Ελλήνων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον ορισμό του 1951 ως «Έτους Απόδημου Ελληνισμού». Άλλωστε, το Σχέδιο Μάρσαλ για την ανασυγκρότηση της Ελλάδας από την Αμερική συμπεριελάμβανε και ένα τετραετές τουριστικό πρόγραμμα (1948-1952) για επισκευές ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, λουτροπόλεων, τουριστικών περιπτέρων σε αρχαιολογικούς χώρους κ.ά. Ήδη από τότε θεωρούνταν ότι η βαριά βιομηχανία μας δεν μπορούσε να είναι άλλη από τον τουρισμό, οπότε η διεθνής προβολή της χώρας ως τουριστικού παραδείσου ήταν επιτακτική ανάγκη – όπως και η επαναφορά του τόπου στην κατάσταση που βρισκόταν πριν από τους δύο παγκόσμιους πολέμους. Η Ελλάδα έπρεπε να παρουσιάζεται ως ειδυλλιακό τοπίο, κάτι που απείχε πολύ από την πραγματικότητα μετά την Κατοχή και τον Εμφύλιο.

Η ίδρυση και η οργάνωση διαφόρων φεστιβάλ σε αρχαιολογικούς χώρους, όπως τα Επιδαύρια, παράλληλα με το Φεστιβάλ Αθηνών στο Ηρώδειο μετά το 1955, οι κρουαζιέρες της ευρωπαϊκής αριστοκρατίας στο Αιγαίο και η έλευση της εύπορων Αμερικανών άλλαξαν σταδιακά και την προσέγγιση του τουρισμού. Η δεκαετία του 1960, με τις διεθνείς τάσεις στην τέχνη αλλά και με τις αλλαγές στον τρόπο ψυχαγωγίας των νέων, εισήγαγε στην Ελλάδα σχετικούς νεωτερισμούς. Ολόκληρη η δεκαπενταετία 1950-1965 χαρακτηρίζεται ως η «χρυσή εποχή του ΕΟΤ». Ήταν τότε που με τον εθνικό φορέα συνεργάστηκαν σημαντικοί αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες, χαρίζοντάς μας εξαιρετικά δείγματα έντυπου υλικού και εκπληκτικής αισθητικής αφίσες που σήμερα φαντάζουν σαν έργα τέχνης. Η γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε αρχικά ήταν τα γαλλικά, σύντομα όμως χρησιμοποιήθηκαν τα αγγλικά και τα γερμανικά.

Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Το λιμάνι της Καστέλλας. Σύνθεση: Γιώργος Βακιρτζής. Αφίσα του ΕΟΤ, 1955.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Αντανάκλαση. Σύνθεση και σχεδιασμός: Φρέντι Κάραμποτ. Αφίσα του ΕΟΤ, 1961.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Καστοριά. Εικονογράφηση: Σπύρος Βασιλείου. Φυλλάδιο, έκδοση EOT, Ιούλιος 1959.

Στην έκθεση αναγνωρίζει κανείς τη δουλειά εμβληματικών καλλιτεχνών όπως η χαράκτρια και ζωγράφος Λουίζα Μοντεσάντου, η ψηφιδογράφος και ζωγράφος Έλλη Μουρέλου-Ορφανού, ο Μιχάλης Κατζουράκης (δύο βραβευμένες συνθέσεις με θέμα τον Παρθενώνα σε συνεργασία με τον φωτογράφο Νικόλαο Τομπάζη), ο οποίος υπήρξε και καλλιτεχνικός διευθυντής του ΕΟΤ μεταξύ 1960 και 1967, ο Φρέντι Κάραμποτ, ο πρωτοπόρος συντηρητής έργων τέχνης και ζωγράφος Φώτης Ζαχαρίου, ο ζωγράφος κινηματογραφικών γιγαντοαφισών Γιώργος Βακιρτζής, η ζωγράφος και ιδρύτρια του Κουκλοθεάτρου Αθηνών Ελένη Περάκη-Θεοχάρη, ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Περικλής Βυζάντιος, ο Γιάννης Μόραλης, ο Παναγιώτης Τέτσης, ο Σπύρος Βασιλείου και άλλοι.

Μια θαυμάσια περιήγηση σε καιρούς που η Ελλάδα έμοιαζε ανόθευτη, ταπεινή και ειλικρινά φιλόξενη, χαρακτηριστικά που αναδεικνύονται μέσα από τις διάφορες τεχνοτροπίες και τα αισθητικά, καλλιτεχνικά-γραφιστικά ρεύματα, από τον προπολεμικό ρομαντισμό, όπου πρωταγωνιστούσαν τα αρχαία μνημεία και το ελληνικό φολκλόρ, μέχρι τον μοντερνισμό και τις εικαστικές nouveautés της δεκαετίας του 1960, τεκμήρια της πρωτοποριακής και διαχρονικής προσέγγισης της προβολής της Ελλάδας ως ιδανικού προορισμού.

Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Ελληνική Λαϊκή Τέχνη. Σύνθεση και σχεδιασμός: Γιώργος Μανουσάκης. Φυλλάδιο, έκδοση EOT, Μάρτιος 1962.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Ένας Μώλος. Σύνθεση: Περικλής Βυζάντιος. Αφίσα της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού, 1948.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Φεστιβάλ Αθηνών 1963. Σχεδιασμός: Μιχάλης Κατζουράκης. Πρόγραμμα εκδηλώσεων, έκδοση EOT, Ιούλιος 1963.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Περιοδικό «La Mode Grecque» (Χειμώνας 1938-1939, Καλοκαίρι 1939). Σχεδιασμός εξωφύλλου: Νίκος Εγγονόπουλος. Έκδοση Υφυπουργείου Τύπου και Τουρισμού, 1938.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Πύλος. Σύνθεση: A. Τάσσος (Αναστάσιος Αλεβίζος). Φυλλάδιο, έκδοση EOT, Σεπτέμβριος 1961.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Δελφοί. Eικονογράφηση: Τάσος Λουκίδης. Φυλλάδιο, έκδοση Υπηρεσίας Ξένων και Εκθέσεων, 1927.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Φεστιβάλ Αθηνών 1962. Σχεδιασμός: Μιχάλης Κατζουράκης. Φυλλάδιο, έκδοση EOT, 1962.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Ήπειρος. Σχεδιασμός: Γιώργος Μανουσάκης. Φυλλάδιο, έκδοση EOT, Σεπτέμβριος 1964.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Πάτραι. Σχεδιασμός: Φρέντι Κάραμποτ. Φυλλάδιο, έκδοση EOT, Νοέμβριος 1963.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Μετέωρα. Σύνθεση και σχεδιασμός: Αγνή Κατζουράκη. Φυλλάδιο, έκδοση EOT, Σεπτέμβριος 1964.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Φεστιβάλ Αθηνών 1966. Σχεδιασμός: Γιάννης Παρασκευάδης. Φυλλάδιο, έκδοση EOT, Μάιος 1966.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Η Ακρόπολη της Λίνδου. Σχεδιασμός: Μιχάλης Κατζουράκης- Φρέντι Κάραμποτ. Αφίσα του ΕΟΤ, 1963.

Ιστορική Οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, Ύδρα, 22980 52421
Διάρκεια έκθεσης: έως 31 Οκτωβρίου 2025
Ημέρες & ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Κυρ., 10:00-16:00

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ