Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Μύκονος – Δήλος. Σχεδιασμός: Σπύρος Βασιλείου. Φυλλάδιο, έκδοση EOT, Δεκέμβριος 1960.

Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

0

Η ιστορική οικία Λαζάρου Κουντουριώτη (1769-1852) στην Ύδρα είναι ένα αρχοντικό που, όπως πολλά όμοιά του, χτίστηκε τον 18ο αιώνα, όταν το νησί γνώρισε μεγάλη οικονομική άνθηση χάρη στη ναυτιλία. Στα σαλόνια του διαδραματίστηκαν κεφάλαια της προεπαναστατικής περιόδου κατά την οποία σημαντικές προσωπικότητες της εποχής, Έλληνες και ξένοι, συναντιούνταν για να καταστρώσουν τον τρόπο δράσης κατά των Οθωμανών. Ο ιδιοκτήτης του αποτέλεσε σημαντικότατη πολιτική φυσιογνωμία και είχε παραχωρήσει μεγάλο μέρος της περιουσίας του για τον Αγώνα, και ως εκ τούτου έχαιρε σεβασμού από τους συμπατριώτες του.

Χτισμένη στη δεξιά πλευρά του όρμου της Ύδρας, η οικία διαθέτει πανοραμική θέα, ενώ το μεγαλοπρεπές εσωτερικό της βρίθει όχι μόνο τεκμηρίων της αστικής ζωής των καραβοκύρηδων της εποχής, με την πολυτέλεια μιας μακρινής ιστορικής περιόδου, αλλά και αντιπροσωπευτικών δειγμάτων της νεοελληνικής τέχνης του 18ου και του 19ου αιώνα. Νησιώτικοι καναπέδες δίπλα σε κονσόλες, μπουφέδες, ντουλάπες, μαγκάλια και χρυσοποίκιλτοι καθρέφτες, όλα φερμένα από την Ευρώπη, πλαισιώνουν τη συλλογή, η οποία περιλαμβάνει οικογενειακά πορτρέτα, ναυτικά ενθύμια και σερβίτσια, όπλα και χαρακτικά της Επανάστασης του 1821, όπως και παραδοσιακές ενδυμασίες των ναυτικών της Ύδρας, των Σπετσών, των Ψαρών καθώς και άλλων νησιών.

Η έκθεση με τίτλο «Διαφημίζοντας την Ελλάδα – Οι απαρχές του ελληνικού τουρισμού» πρόκειται για ένα πανόραμα σαράντα ιστορικών αφισών του ΕΟΤ που ξεκινάει το 1929 και φτάνει έως τα μέσα της δεκαετίας του 1960.

Επίσης, πολύτιμα αποκτήματα όπως κοσμήματα, κεντήματα, υφαντά, κεραμικά, ξυλόγλυπτες και επιζωγραφισμένες κασέλες, ενδυμασίες επιφανών μελών της οικογένειας, της Σταματίνας Λαζάρου Κουντουριώτη, της εγγονής του Ελένης Δημ. Βούλγαρη και άλλων.

Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Homecoming Year (Έτος Αποδήμου Ελληνισμού). Σχεδιασμός: Αλέξανδρος Αλεξανδράκης. Αφίσα της Υπηρεσίας Έτους Αποδήμου Ελληνισμού, 1951.

Σήμερα η οικία Κουντουριώτη αποτελεί παράρτημα του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, το οποίο ως γνωστόν στεγάζεται στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής στην Αθήνα και είναι δημιούργημα της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας της Ελλάδας (έτος ιδρύσεως 1882), μετά από παραχώρηση του δισέγγονου του Λάζαρου, του Παντελή Λ. Κουντουριώτη, το 1979 με την προϋπόθεση να λειτουργεί ως μουσείο.

Αυτό ακριβώς συνέβη και με την οικία και το ατελιέ του Υδραίου ζωγράφου Παναγιώτη Τέτση (1925-2016), που προσφέρεται για μια επίσκεψη συμπληρωματική στην οικία Κουντουριώτη. Εκεί, στον πρώτο όροφο της ιστορικής οικίας, παρουσιάζεται μια σειρά έργων του με θέμα την Ύδρα, δίπλα στις μικρές μόνιμες συλλογές του Περικλή (1893-1972) και του Ντίκου Βυζάντιου (1924-2007), καλλιτεχνών που επίσης συνδέθηκαν με το νησί, ο πατέρας ως διευθυντής του Παραρτήματος της Σχολής Καλών Τεχνών και ο γιος ως σταθερός επισκέπτης από τα παιδικά του χρόνια μέχρι το τέλος του.

Το φετινό καλοκαίρι, η οικία Κουντουριώτη φιλοξενεί μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έκθεση με τίτλο «Διαφημίζοντας την Ελλάδα – Οι απαρχές του ελληνικού τουρισμού». Πρόκειται για ένα πανόραμα σαράντα ιστορικών αφισών του ΕΟΤ που ξεκινάει το 1929 και φτάνει έως τα μέσα της δεκαετίας του 1960· παράλληλα λειτουργεί και εκθετήριο με τα πρώτα φυλλάδια και τους πρώτους τουριστικούς οδηγούς.

Μέσα από αυτές τις έξοχες εικόνες μιας Ελλάδας εντελώς διαφορετικής από τη σημερινή, ο επισκέπτης παρακολουθεί τις πρώτες απόπειρες και τα πρώτα βήματα του ελληνικού τουρισμού με φόντο την πολιτική και κοινωνική ιστορία του ελληνικού κράτους.

Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
H ιστορική οικία Λαζάρου Κουντουριώτη στην Ύδρα. Φωτ.: Επίσημη Ιστοσελίδα Δήμου Ύδρας
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Κνωσός [τοιχογραφία του Γαλάζιου Πουλιού]. Αφίσα της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού, 1947.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Αιγαιοπελαγίτικες ακτές. Σύνθεση: Παναγιώτης Τέτσης. Αφίσα της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού, 1948.

Η πρώτη αφίσα, που εκδόθηκε το 1929, ήταν μια φωτογραφική άποψη του Παρθενώνα από τη Nelly’s (Έλλη Σουγιουλτζόγλου, 1899-1998), ενώ η αφίσα του 1935, που τυπώθηκε στο λιθογραφείο του ζωγράφου και πρωτοπόρου λιθογράφου Όθωνα Περβολαράκη (1887-1974), απεικονίζει άγαλμα του Ποσειδώνα.

Την ίδια χρονιά έχουμε και μια σύνθεση που υπέγραφε το γραφιστικό ατελιέ του σκιτσογράφου και γραφίστα Νίκου Καστανάκη (1896-1961) και του ζωγράφου και σκηνογράφου Άγγελου Σπαχή (1903-1960) και η οποία διαφημίζει τη λουτρόπολη της Αιδηψού. Αυτή η τακτική συνεχίστηκε για πολλά χρόνια, όπως πιστοποιεί μια άλλη αφίσα του 1938 που έκανε ο Μιχαήλ Παπαγεωργίου (1896-1987) και διαφημίζει μια άλλη λουτρόπολη, το Λουτράκι.

Κατά την περίοδο της μεταξικής δικτατορίας η έμφαση είχε δοθεί στο εθνικό αφήγημα και στην προώθηση του εσωτερικού τουρισμού, ενώ ο ΕΟΤ είχε καταργηθεί και στη θέση του είχε δημιουργηθεί το υφυπουργείο Τύπου και Τουρισμού. Η επανασύστασή του μεταπολεμικά, το 1950, έθεσε νέους στόχους, π.χ. την προσέλκυση απόδημων Ελλήνων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον ορισμό του 1951 ως «Έτους Απόδημου Ελληνισμού». Άλλωστε, το Σχέδιο Μάρσαλ για την ανασυγκρότηση της Ελλάδας από την Αμερική συμπεριελάμβανε και ένα τετραετές τουριστικό πρόγραμμα (1948-1952) για επισκευές ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, λουτροπόλεων, τουριστικών περιπτέρων σε αρχαιολογικούς χώρους κ.ά. Ήδη από τότε θεωρούνταν ότι η βαριά βιομηχανία μας δεν μπορούσε να είναι άλλη από τον τουρισμό, οπότε η διεθνής προβολή της χώρας ως τουριστικού παραδείσου ήταν επιτακτική ανάγκη – όπως και η επαναφορά του τόπου στην κατάσταση που βρισκόταν πριν από τους δύο παγκόσμιους πολέμους. Η Ελλάδα έπρεπε να παρουσιάζεται ως ειδυλλιακό τοπίο, κάτι που απείχε πολύ από την πραγματικότητα μετά την Κατοχή και τον Εμφύλιο.

Η ίδρυση και η οργάνωση διαφόρων φεστιβάλ σε αρχαιολογικούς χώρους, όπως τα Επιδαύρια, παράλληλα με το Φεστιβάλ Αθηνών στο Ηρώδειο μετά το 1955, οι κρουαζιέρες της ευρωπαϊκής αριστοκρατίας στο Αιγαίο και η έλευση της εύπορων Αμερικανών άλλαξαν σταδιακά και την προσέγγιση του τουρισμού. Η δεκαετία του 1960, με τις διεθνείς τάσεις στην τέχνη αλλά και με τις αλλαγές στον τρόπο ψυχαγωγίας των νέων, εισήγαγε στην Ελλάδα σχετικούς νεωτερισμούς. Ολόκληρη η δεκαπενταετία 1950-1965 χαρακτηρίζεται ως η «χρυσή εποχή του ΕΟΤ». Ήταν τότε που με τον εθνικό φορέα συνεργάστηκαν σημαντικοί αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες, χαρίζοντάς μας εξαιρετικά δείγματα έντυπου υλικού και εκπληκτικής αισθητικής αφίσες που σήμερα φαντάζουν σαν έργα τέχνης. Η γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε αρχικά ήταν τα γαλλικά, σύντομα όμως χρησιμοποιήθηκαν τα αγγλικά και τα γερμανικά.

Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Το λιμάνι της Καστέλλας. Σύνθεση: Γιώργος Βακιρτζής. Αφίσα του ΕΟΤ, 1955.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Αντανάκλαση. Σύνθεση και σχεδιασμός: Φρέντι Κάραμποτ. Αφίσα του ΕΟΤ, 1961.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Καστοριά. Εικονογράφηση: Σπύρος Βασιλείου. Φυλλάδιο, έκδοση EOT, Ιούλιος 1959.

Στην έκθεση αναγνωρίζει κανείς τη δουλειά εμβληματικών καλλιτεχνών όπως η χαράκτρια και ζωγράφος Λουίζα Μοντεσάντου, η ψηφιδογράφος και ζωγράφος Έλλη Μουρέλου-Ορφανού, ο Μιχάλης Κατζουράκης (δύο βραβευμένες συνθέσεις με θέμα τον Παρθενώνα σε συνεργασία με τον φωτογράφο Νικόλαο Τομπάζη), ο οποίος υπήρξε και καλλιτεχνικός διευθυντής του ΕΟΤ μεταξύ 1960 και 1967, ο Φρέντι Κάραμποτ, ο πρωτοπόρος συντηρητής έργων τέχνης και ζωγράφος Φώτης Ζαχαρίου, ο ζωγράφος κινηματογραφικών γιγαντοαφισών Γιώργος Βακιρτζής, η ζωγράφος και ιδρύτρια του Κουκλοθεάτρου Αθηνών Ελένη Περάκη-Θεοχάρη, ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Περικλής Βυζάντιος, ο Γιάννης Μόραλης, ο Παναγιώτης Τέτσης, ο Σπύρος Βασιλείου και άλλοι.

Μια θαυμάσια περιήγηση σε καιρούς που η Ελλάδα έμοιαζε ανόθευτη, ταπεινή και ειλικρινά φιλόξενη, χαρακτηριστικά που αναδεικνύονται μέσα από τις διάφορες τεχνοτροπίες και τα αισθητικά, καλλιτεχνικά-γραφιστικά ρεύματα, από τον προπολεμικό ρομαντισμό, όπου πρωταγωνιστούσαν τα αρχαία μνημεία και το ελληνικό φολκλόρ, μέχρι τον μοντερνισμό και τις εικαστικές nouveautés της δεκαετίας του 1960, τεκμήρια της πρωτοποριακής και διαχρονικής προσέγγισης της προβολής της Ελλάδας ως ιδανικού προορισμού.

Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Ελληνική Λαϊκή Τέχνη. Σύνθεση και σχεδιασμός: Γιώργος Μανουσάκης. Φυλλάδιο, έκδοση EOT, Μάρτιος 1962.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Ένας Μώλος. Σύνθεση: Περικλής Βυζάντιος. Αφίσα της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού, 1948.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Φεστιβάλ Αθηνών 1963. Σχεδιασμός: Μιχάλης Κατζουράκης. Πρόγραμμα εκδηλώσεων, έκδοση EOT, Ιούλιος 1963.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Περιοδικό «La Mode Grecque» (Χειμώνας 1938-1939, Καλοκαίρι 1939). Σχεδιασμός εξωφύλλου: Νίκος Εγγονόπουλος. Έκδοση Υφυπουργείου Τύπου και Τουρισμού, 1938.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Πύλος. Σύνθεση: A. Τάσσος (Αναστάσιος Αλεβίζος). Φυλλάδιο, έκδοση EOT, Σεπτέμβριος 1961.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Δελφοί. Eικονογράφηση: Τάσος Λουκίδης. Φυλλάδιο, έκδοση Υπηρεσίας Ξένων και Εκθέσεων, 1927.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Φεστιβάλ Αθηνών 1962. Σχεδιασμός: Μιχάλης Κατζουράκης. Φυλλάδιο, έκδοση EOT, 1962.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Ήπειρος. Σχεδιασμός: Γιώργος Μανουσάκης. Φυλλάδιο, έκδοση EOT, Σεπτέμβριος 1964.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Πάτραι. Σχεδιασμός: Φρέντι Κάραμποτ. Φυλλάδιο, έκδοση EOT, Νοέμβριος 1963.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Μετέωρα. Σύνθεση και σχεδιασμός: Αγνή Κατζουράκη. Φυλλάδιο, έκδοση EOT, Σεπτέμβριος 1964.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Φεστιβάλ Αθηνών 1966. Σχεδιασμός: Γιάννης Παρασκευάδης. Φυλλάδιο, έκδοση EOT, Μάιος 1966.
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής Facebook Twitter
Η Ακρόπολη της Λίνδου. Σχεδιασμός: Μιχάλης Κατζουράκης- Φρέντι Κάραμποτ. Αφίσα του ΕΟΤ, 1963.

Ιστορική Οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, Ύδρα, 22980 52421
Διάρκεια έκθεσης: έως 31 Οκτωβρίου 2025
Ημέρες & ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Κυρ., 10:00-16:00

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ