Keystone Architects: Φρέσκια ματιά αλλά και προσωποκεντρικός σχεδιασμός

Keystone Architects: Φρέσκια ματιά αλλά και προσωποκεντρικός σχεδιασμός Facebook Twitter
Η Αφροδίτη Βασιλούδα και η Μαριάννα Σιδερά, το αρχιτεκτονικό δίδυμο που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, δημιουργούν μέσα από το γραφείο τους Keystone Architects μια σειρά από έργα που ξεχωρίζουν.
0

Η αρχιτεκτονική είναι η επιστήμη που συνδυάζει τον ορθολογισμό της δομής με τα βαθύτερα συναισθήματα που αυτή αποπνέει. Η Αφροδίτη Βασιλούδα και η Μαριάννα Σιδερά, το αρχιτεκτονικό δίδυμο που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, δημιουργούν μέσα από το γραφείο τους Keystone Architects μια σειρά από έργα που ξεχωρίζουν για τη φρέσκια ματιά αλλά και τον προσωποκεντρικό σχεδιασμό τους και μας μιλούν για όλα όσα χαρακτηρίζουν τη δουλειά τους.


— Πότε δημιουργήθηκε το Keystone και πώς προέκυψε η μεταξύ σας συνεργασία;

Η συνεργασία μας μετράει ήδη αρκετά χρόνια. Με αφορμή τη συμμετοχή μας σε ένα πρότζεκτ διαπιστώσαμε τον κοινό κώδικα επικοινωνίας, αισθητικής και αρχιτεκτονικής προσέγγισης. Ήταν επαρκή χαρακτηριστικά για να ξεκινήσει μια επαγγελματική σχέση. To μόνο που έλειπε ήταν να «επισημοποιήσουμε» τη συνεργασία μας, δημιουργώντας το 2018 τους Keystone Architects.

Η αρχιτεκτονική βρίσκεται παντού. Οτιδήποτε σχετίζεται με τον άνθρωπο και τον χώρο μάς προκαλεί ενδιαφέρον, ανεξάρτητα από το είδος και την κλίμακα.


— Ποια είναι τα βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη δουλειά σας;

Στόχος μας είναι να αντιμετωπίζουμε κάθε έργο με έναν ξεχωριστό τρόπο. Τα πάντα είναι διαφορετικά. Οι άνθρωποι, οι κουλτούρες, η αισθητική, η γεωγραφία, το budget. Προσπαθούμε, λοιπόν, να συνδυάσουμε αυτήν τη διαφορετικότητα με δημιουργικούς τρόπους, χωρίς να λείπουν από τη συνθετική μας ιδέα βασικές έννοιες, όπως η διαχρονικότητα, η μορφολογική απλότητα και η κατασκευαστική αρτιότητα.

Keystone Architects: Φρέσκια ματιά αλλά και προσωποκεντρικός σχεδιασμός Facebook Twitter
Εσωτερικό κατοικίας σε σχεδιασμό Keystone Architects


— Πόσο προσωποκεντρική είναι μια αρχιτεκτονική μελέτη, λαμβάνοντας υπόψη τους ανθρώπους που θα μείνουν στο σπίτι που σχεδιάζετε;

Απόλυτα. Είναι προτεραιότητα και πρωταρχική μας έγνοια ο χώρος κατοικίας που δημιουργούμε να προκαλεί στον άνθρωπο που ζει σε αυτόν συναισθήματα ευφορίας και ευτυχίας. Αυτό δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί, αν δεν καθοδηγούμασταν από τα ιδανικά και τις απαιτήσεις του, ώστε να προκύψει η καταλληλότερη γι' αυτόν αρχιτεκτονική μελέτη.


— Τι ρόλο παίζει στον σχεδιασμό ο περιβάλλων χώρος;

Πολύ σημαντικό, μια και η αρχή της αρχιτεκτονικής σκέψης είναι το πού και το πώς τοποθετείται ένα έργο. Υπάρχει αδιαμφισβήτητη σχέση και αν δεν επέλθει ισορροπία σε αυτήν, τότε θα έχουμε ένα ατελές αρχιτεκτονικό αποτέλεσμα. Όπως έχει πει και ο αρχιτέκτονας Άρης Κωνσταντινίδης: «Η αρχιτεκτονική πρέπει να φυτρώνει σαν ένα δέντρο και να γίνεται ένα με το τοπίο».


— Ανάμεσα στις κατοικίες και τους επαγγελματικούς χώρους τι προτιμάτε περισσότερο;

Δεν υπάρχει προτίμηση. Η αρχιτεκτονική βρίσκεται παντού. Οτιδήποτε σχετίζεται με τον άνθρωπο και τον χώρο μάς προκαλεί ενδιαφέρον, ανεξάρτητα από το είδος και την κλίμακα.

Keystone Architects: Φρέσκια ματιά αλλά και προσωποκεντρικός σχεδιασμός Facebook Twitter
Ψηφιακή απεικόνιση για την Αποστολική Εκκλησία και το Πολιτιστικό Κέντρο της Πεντηκοστής.


— Ποια είναι τα αγαπημένα σας κτίρια;

Είναι πολλά, καθώς η αρχιτεκτονική έχει μια συνεχή εξελικτική πορεία στον χρόνο. Χωρίς να θέλουμε να αδικήσουμε πλήθος έργων και τους δημιουργούς τους, θα αναφερθούμε σε κτίρια από τον ελλαδικό τόπο, όπως η κατοικία στη Φιλοθέη του Νίκου Βαλσαμάκη, το ξενοδοχείο Ξενία στην Καλαμπάκα του Άρη Κωνσταντινίδη, το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης του Κυριάκου Κρόκου και το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στην Αθήνα του Renzo Piano.

Info:

Μητροπόλεως 110, Θεσσαλονίκη, 2310 284872, FΒ: Keystone Architects, Instagram: keystone_architects_, www.keystonearchitects.gr

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η παρεξηγημένη «ανώνυμη» αρχιτεκτονική της καθημερινότητας

Design / Η παρεξηγημένη «ανώνυμη» αρχιτεκτονική της καθημερινότητας

O καθηγητής αρχιτεκτονικής Δημήτρης Φιλιππίδης αποτυπώνει στο βιβλίο του «Ανώνυμη αρχιτεκτονική - Μια άρρητη παρουσία» όλα εκείνες τις αρχιτεκτονικές δημιουργίες που προσπερνάμε καθημερινά.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR