Keystone Architects: Φρέσκια ματιά αλλά και προσωποκεντρικός σχεδιασμός

Keystone Architects: Φρέσκια ματιά αλλά και προσωποκεντρικός σχεδιασμός Facebook Twitter
Η Αφροδίτη Βασιλούδα και η Μαριάννα Σιδερά, το αρχιτεκτονικό δίδυμο που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, δημιουργούν μέσα από το γραφείο τους Keystone Architects μια σειρά από έργα που ξεχωρίζουν.
0

Η αρχιτεκτονική είναι η επιστήμη που συνδυάζει τον ορθολογισμό της δομής με τα βαθύτερα συναισθήματα που αυτή αποπνέει. Η Αφροδίτη Βασιλούδα και η Μαριάννα Σιδερά, το αρχιτεκτονικό δίδυμο που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, δημιουργούν μέσα από το γραφείο τους Keystone Architects μια σειρά από έργα που ξεχωρίζουν για τη φρέσκια ματιά αλλά και τον προσωποκεντρικό σχεδιασμό τους και μας μιλούν για όλα όσα χαρακτηρίζουν τη δουλειά τους.


— Πότε δημιουργήθηκε το Keystone και πώς προέκυψε η μεταξύ σας συνεργασία;

Η συνεργασία μας μετράει ήδη αρκετά χρόνια. Με αφορμή τη συμμετοχή μας σε ένα πρότζεκτ διαπιστώσαμε τον κοινό κώδικα επικοινωνίας, αισθητικής και αρχιτεκτονικής προσέγγισης. Ήταν επαρκή χαρακτηριστικά για να ξεκινήσει μια επαγγελματική σχέση. To μόνο που έλειπε ήταν να «επισημοποιήσουμε» τη συνεργασία μας, δημιουργώντας το 2018 τους Keystone Architects.

Η αρχιτεκτονική βρίσκεται παντού. Οτιδήποτε σχετίζεται με τον άνθρωπο και τον χώρο μάς προκαλεί ενδιαφέρον, ανεξάρτητα από το είδος και την κλίμακα.


— Ποια είναι τα βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη δουλειά σας;

Στόχος μας είναι να αντιμετωπίζουμε κάθε έργο με έναν ξεχωριστό τρόπο. Τα πάντα είναι διαφορετικά. Οι άνθρωποι, οι κουλτούρες, η αισθητική, η γεωγραφία, το budget. Προσπαθούμε, λοιπόν, να συνδυάσουμε αυτήν τη διαφορετικότητα με δημιουργικούς τρόπους, χωρίς να λείπουν από τη συνθετική μας ιδέα βασικές έννοιες, όπως η διαχρονικότητα, η μορφολογική απλότητα και η κατασκευαστική αρτιότητα.

Keystone Architects: Φρέσκια ματιά αλλά και προσωποκεντρικός σχεδιασμός Facebook Twitter
Εσωτερικό κατοικίας σε σχεδιασμό Keystone Architects


— Πόσο προσωποκεντρική είναι μια αρχιτεκτονική μελέτη, λαμβάνοντας υπόψη τους ανθρώπους που θα μείνουν στο σπίτι που σχεδιάζετε;

Απόλυτα. Είναι προτεραιότητα και πρωταρχική μας έγνοια ο χώρος κατοικίας που δημιουργούμε να προκαλεί στον άνθρωπο που ζει σε αυτόν συναισθήματα ευφορίας και ευτυχίας. Αυτό δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί, αν δεν καθοδηγούμασταν από τα ιδανικά και τις απαιτήσεις του, ώστε να προκύψει η καταλληλότερη γι' αυτόν αρχιτεκτονική μελέτη.


— Τι ρόλο παίζει στον σχεδιασμό ο περιβάλλων χώρος;

Πολύ σημαντικό, μια και η αρχή της αρχιτεκτονικής σκέψης είναι το πού και το πώς τοποθετείται ένα έργο. Υπάρχει αδιαμφισβήτητη σχέση και αν δεν επέλθει ισορροπία σε αυτήν, τότε θα έχουμε ένα ατελές αρχιτεκτονικό αποτέλεσμα. Όπως έχει πει και ο αρχιτέκτονας Άρης Κωνσταντινίδης: «Η αρχιτεκτονική πρέπει να φυτρώνει σαν ένα δέντρο και να γίνεται ένα με το τοπίο».


— Ανάμεσα στις κατοικίες και τους επαγγελματικούς χώρους τι προτιμάτε περισσότερο;

Δεν υπάρχει προτίμηση. Η αρχιτεκτονική βρίσκεται παντού. Οτιδήποτε σχετίζεται με τον άνθρωπο και τον χώρο μάς προκαλεί ενδιαφέρον, ανεξάρτητα από το είδος και την κλίμακα.

Keystone Architects: Φρέσκια ματιά αλλά και προσωποκεντρικός σχεδιασμός Facebook Twitter
Ψηφιακή απεικόνιση για την Αποστολική Εκκλησία και το Πολιτιστικό Κέντρο της Πεντηκοστής.


— Ποια είναι τα αγαπημένα σας κτίρια;

Είναι πολλά, καθώς η αρχιτεκτονική έχει μια συνεχή εξελικτική πορεία στον χρόνο. Χωρίς να θέλουμε να αδικήσουμε πλήθος έργων και τους δημιουργούς τους, θα αναφερθούμε σε κτίρια από τον ελλαδικό τόπο, όπως η κατοικία στη Φιλοθέη του Νίκου Βαλσαμάκη, το ξενοδοχείο Ξενία στην Καλαμπάκα του Άρη Κωνσταντινίδη, το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης του Κυριάκου Κρόκου και το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στην Αθήνα του Renzo Piano.

Info:

Μητροπόλεως 110, Θεσσαλονίκη, 2310 284872, FΒ: Keystone Architects, Instagram: keystone_architects_, www.keystonearchitects.gr

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η παρεξηγημένη «ανώνυμη» αρχιτεκτονική της καθημερινότητας

Design / Η παρεξηγημένη «ανώνυμη» αρχιτεκτονική της καθημερινότητας

O καθηγητής αρχιτεκτονικής Δημήτρης Φιλιππίδης αποτυπώνει στο βιβλίο του «Ανώνυμη αρχιτεκτονική - Μια άρρητη παρουσία» όλα εκείνες τις αρχιτεκτονικές δημιουργίες που προσπερνάμε καθημερινά.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ