Motel Destino: Ένα τροπικό νουάρ από τη Βραζιλία

Motel Destino Facebook Twitter
Ο Αϊνούζ επιστρέφει στο Φεστιβάλ Καννών με το "Motel Destino", ένα τροπικό νουάρ με πρωταγωνιστές τον μάτσο Ελίας, ιδιοκτήτη ενός μοτέλ για σεξ, τη σύζυγό του Νταγιάνα, που τον βοηθά περισσότερο ως παραδουλεύτρα και ερωτικό αξεσουάρ, και τον 21χρονο Χεράλντο.
0

Στην προηγούμενη ταινία του, Η αόρατη ζωή της Ευρυδίκης Γκουσμάο, ο βίαιος και άδικος αποχωρισμός δυο αδελφών αποτέλεσε την κεντρική αφηγηματική γραμμή της ωδής του Βραζιλιάνου σκηνοθέτη Καρίμ Αϊνούζ στις καταπιεσμένες γυναίκες με φόντο το Ρίο ντε Τζανέιρο του '50. Η Γκίντα ακολουθεί έναν Έλληνα ναύτη στην Αθήνα, μένει έγκυος και επιστρέφει ντροπιασμένη στο σπίτι της, αντιμετωπίζοντας τον εχθρικό πατέρα που την αποκληρώνει με συνοπτικές διαδικασίες και μπόλικη εκδικητικότητα. Η αδελφή της, η Ευρυδίκη, έχει παντρευτεί έναν αδιάφορο, ανώριμο άνδρα, ο οποίος βλέπει το σεξ σαν ένα κτηνώδες παιχνίδι κι εκείνη αποφεύγει, μάταια, να κάνει παιδί μαζί του. Το μεγάλο της όνειρο, να κάνει καριέρα ως πιανίστα, μένει μετέωρο και, επιβεβαιώνοντας το όνομά της και τον μύθο του Ορφέα, η μουσική αποτυγχάνει να τη σώσει.

Εντός διαγωνιστικού προγράμματος, ο Αϊνούζ επιστρέφει στο Φεστιβάλ Καννών με το Motel Destino, ένα τροπικό νουάρ με πρωταγωνιστές τον μάτσο Ελίας, ιδιοκτήτη ενός μοτέλ για σεξ, τη σύζυγό του Νταγιάνα που τον βοηθά περισσότερο ως παραδουλεύτρα και ερωτικό αξεσουάρ, και τον 21χρονο Χεράλντο, βαποράκι που το σκάει για να γλιτώσει από τους κακοποιούς που τον διαφεντεύουν, όταν αργεί σε ένα ραντεβού και ο συνάδελφος και κολλητός του σκοτώνεται σε ενέδρα. Πιστεύοντας πως σε ένα τόσο ζεστό τόπο όπως η Σεϊρά της βορειοανατολικής Βραζιλίας κανείς δεν μπορεί να είναι πραγματικά ευτυχισμένος, το όνειρό του είναι να εγκαταλείψει τη χώρα του και να αναζητήσει την τύχη του στη Νορβηγία ή την Ισλανδία, βασικά κάπου που να κάνει πολύ κρύο.

Χωρίς να μετασκευάζει έναν αρχαιοελληνικό μύθο στο στόρι του, ο Καρίμ Αϊνούζ προοικονομεί μία ακόμα τραγωδία στον πυρήνα του «Motel Destino», με τα απροσδόκητα σχέδια του πεπρωμένου να λαμβάνουν σταδιακά πρωταγωνιστικό ρόλο στις ζωές των τριών φυλακισμένων στον μικρό, neon ναό της σάρκας και της φευγαλέας ικανοποίησης.

Αντί όμως να «ξυπνήσει» σε μια παγωμένη χώρα, καταφεύγει προσωρινά στο Motel Destino, τον ερωτεύεται η Νταγιάνα και τον προστατεύει με διακριτικότητα γιατί φοβάται τις επιπτώσεις, χωρίς να γνωρίζει πολλές λεπτομέρειες για τους διώκτες του, ενώ ο Ελίας τον κοιτάζει άλλοτε πατρικά, άλλοτε στραβά και σε μερικές μεθυσμένες του στιγμές ερωτικά, σπέρνοντας κακοποιητικά και χολερικά την αμφιθυμία που τον κατατρώει, όπως και πάνω στην καταπιεσμένη Λέιντι Ντάι του.

Motel Destino Facebook Twitter
Ο Ελίας τον κοιτάζει άλλοτε πατρικά, άλλοτε στραβά και σε μερικές μεθυσμένες του στιγμές, ερωτικά.

Χωρίς να μετασκευάζει έναν αρχαιοελληνικό μύθο στο στόρι του, ο Καρίμ Αϊνούζ προοικονομεί μία ακόμα τραγωδία στον πυρήνα του «Motel Destino», με τα απροσδόκητα σχέδια του πεπρωμένου να λαμβάνουν σταδιακά πρωταγωνιστικό ρόλο τις ζωές των τριών φυλακισμένων στον μικρό, neon ναό της σάρκας και της φευγαλέας ικανοποίησης. Το noir της ταινίας γίνεται κτήμα του, εκφράζεται άψογα στην αισθητική και την τροπική σκηνογραφία που περιβάλλει τον κεντρικό χώρο δράσης και η σωματικότητα του Ελίας, της Νταγιάνα και του Χεράλντο κάνουν τη διαφορά σε σύγκριση με ψυχρά, στυλιζαρισμένα δείγματα του είδους.

Motel Destino – Teaser

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Megalopolis

Ανταπόκριση / Megalopolis: Ο Κόπολα μετέτρεψε τη Νέα Υόρκη του 21ου αιώνα σε αρχαία Ρώμη

Η ελληνορωμαϊκή προειδοποίηση του Φράνσις Φορντ Κόπολα για τη σύγχρονη διαφθορά των αξιών εξάπτει το ενδιαφέρον, αλλά συντρίβεται από το ντελιριακό και ειλικρινές άγχος του να χωρέσει τα πάντα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
EMILIA PEREZ

Ανταπόκριση / Emilia Perez: Ένα εξωφρενικό μιούζικαλ για μια Μεξικανή τρανς γκάνγκστερ που βρίσκει λόγο ύπαρξης

Το σκληρό παραμύθι του Ζακ Οντιάρ στοιβάζει σε μια πλοκή εφάμιλλη τελενοβέλας έναν τόνο στοιχεία και καταφέρνει να κρατά συνεχώς το ενδιαφέρον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oh, Canada

Ανταπόκριση / «Oh, Canada»: Ο Πολ Σρέιντερ ξανασκηνοθετεί τον Ρίτσαρντ Γκιρ, αλλά η χημεία απουσιάζει

45 χρόνια μετά το «Επάγγελμα Ζιγκολό» οι δυο τους ξανασυναντιούνται σε μια ταινία που αποτελεί έναν κομψό, ενίοτε αυστηρό στοχασμό – αλλά μέχρι εκεί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα μυαλά που κουβαλάς

Οθόνες / Inside Out 2: Η Pixar δεν έχει πει ακόμη την τελευταία της λέξη

Τα συναισθήματα, που αποτελούν τον βασικό άξονα αυτής της ριζοσπαστικής δραματικής κομεντί, αποτυπώνονται τόσο καθαρά και δημιουργικά, που συχνά ξεχνάς πως παρακολουθείς μια περιπέτεια στο κέντρο του εγκεφάλου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν έχω δικαίωμα να σπάσω την αλυσίδα»: Η πιο διάσημη Παλαιστίνια ηθοποιός δεν ξεχνά

Οθόνες / «Δεν έχω δικαίωμα να σπάσω την αλυσίδα»: Η πιο διάσημη Παλαιστίνια ηθοποιός δεν ξεχνά

Η Χιάμ Αμπάς, γνωστή εσχάτως και από τον ρόλο της στο «Succession», μιλάει για την παλαιστινιακή εμπειρία και το ντοκιμαντέρ «Bye Bye Tiberias» που σκηνοθέτησε η κόρη της και ακολουθεί την πορεία της οικογένειάς της στην εξορία από τη Νάκμπα του 1948 μέχρι σήμερα.
THE LIFO TEAM
Αίγλη Cinema: Το εμβληματικό θερινό του Ζαππείου επέστρεψε, καλύτερο από ποτέ

Οθόνες / Αίγλη Cinema: Το εμβληματικό θερινό του Ζαππείου επέστρεψε, καλύτερο από ποτέ

Μετρώντας πάνω από έναν αιώνα ζωής, το σινεμά του κέντρου με την προνομιακή τοποθεσία μάς περιμένει ξανά για προβολές σε ένα καταπράσινο σκηνικό, με εντυπωσιακό ήχο, φαγητό και ποτό που ονειρευόμασταν να βρούμε σε ένα κυλικείο.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Συζητώντας με την Πάολα Ρεβενιώτη για τη φιλμογραφία του Φασμπίντερ

Σαν Σήμερα / Συζητώντας με την Πάολα Ρεβενιώτη για τη φιλμογραφία του Φασμπίντερ

Σαν σήμερα το 1982 πεθαίνει ο μεγάλος Γερμανός σκηνοθέτης Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ. Πόσο βοήθησε η σκηνοθετική ματιά του το ομοφυλοφιλικό κίνημα και τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας;
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
«Godzilla Minus One»: Ένα ατόφια επικό διαμάντι μόλις προστέθηκε στο Netflix

Οθόνες / «Godzilla Minus One»: Ένα ατόφια επικό διαμάντι προσγειώθηκε στο Netflix

Φτιαγμένο για να βιωθεί στη μεγάλη οθόνη, από την οποία δυστυχώς έκανε μόνο ένα ολιγοήμερο πέρασμα, το «Godzilla Minus One» είναι ένα από τα καλύτερα monster movies που γυρίστηκαν ποτέ και, ταυτόχρονα, μια γνήσια αντιπολεμική ταινία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ευθύμης Φιλίππου: «Είμαστε και απάνθρωποι και σκληροί και μαλακοί και γλυκούληδες»

Συνέντευξη / Ευθύμης Φιλίππου: «Είμαστε και απάνθρωποι και σκληροί και μαλακοί και γλυκούληδες»

Ο συν-σεναριογράφος του «Ιστορίες Καλοσύνης» του Γιώργου Λάνθιμου φέρνει τον καταδικό του κόσμο στο Φεστιβάλ Αθηνών, σε μια παράσταση που βασίζεται στις επινοημένες λέξεις.
M. HULOT
Βικτοριανά μανίκια και μικροσκοπικά εσώρουχα: Τα κοστούμια της Holly Waddington για το «Poor Things»

Συνέντευξη / Βικτοριανά μανίκια και μικροσκοπικά εσώρουχα: Τα κοστούμια της Holly Waddington για το «Poor Things»

Η Βρετανή ενδυματολόγος που βραβεύθηκε με Όσκαρ για την εκπληκτική δουλειά της στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου περιγράφει στη LiFO πώς έπλασε τον ενδυματολογικό κώδικα της Μπέλα Μπάξτερ με αφορμή την έκθεση των κοστουμιών της ταινίας στο Μουσείο Μπενάκη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Το «Θεέ μου, τι σου κάναμε;» και η διαφορά ανάμεσα στο λαϊκό και στο λαϊκίστικο θέαμα

Οθόνες / Το «Θεέ μου, τι σου κάναμε;» και η διαφορά ανάμεσα στο λαϊκό και στο λαϊκίστικο θέαμα

Η γαλλική κωμωδία επιστρέφει στις αίθουσες δέκα χρόνια μετά τη μεγάλη επιτυχία της. Μήπως όμως δεν πρόκειται για γνήσιο λαϊκό θέαμα, αλλά για την παρέκβασή του;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Το αιώνιο καλοκαίρι του Ρομέρ./ Πού πήγαν τα καλοκαίρια που έμοιαζαν/Πού πήγε το καλοκαίρι που έμοιαζε με ταινία του Ρομέρ;

Οπτική Γωνία / Πού πήγε το καλοκαίρι που έμοιαζε με ταινία του Ρομέρ;

Δεν είναι μόνο η μαζικοποίηση του τουρισμού ούτε το άπιαστο όνειρο των διακοπών που τείνει να γίνει προνόμιο για λίγους, είναι και η ολοένα πιο δύσκολη αναζήτηση εκείνης της άχρονης στάσης απέναντι στα πράγματα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Ο Κλιντ Ίστγουντ έγινε 94 χρονών: Όλες οι ταινίες του μία προς μία

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Κλιντ Ίστγουντ έγινε 94 χρονών: Όλες οι ταινίες του μία προς μία

Ένας από τους μεγαλύτερους Αμερικανούς σκηνοθέτες, πιθανότατα το τελευταίο ευρέως αναγνωρίσιμο κινηματογραφικό είδωλο μιας άλλης εποχής, ο Κλιντ Ίστγουντ κλείνει σήμερα τα 94.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ