Motel Destino: Ένα τροπικό νουάρ από τη Βραζιλία

Motel Destino Facebook Twitter
Ο Αϊνούζ επιστρέφει στο Φεστιβάλ Καννών με το "Motel Destino", ένα τροπικό νουάρ με πρωταγωνιστές τον μάτσο Ελίας, ιδιοκτήτη ενός μοτέλ για σεξ, τη σύζυγό του Νταγιάνα, που τον βοηθά περισσότερο ως παραδουλεύτρα και ερωτικό αξεσουάρ, και τον 21χρονο Χεράλντο.
0

Στην προηγούμενη ταινία του, Η αόρατη ζωή της Ευρυδίκης Γκουσμάο, ο βίαιος και άδικος αποχωρισμός δυο αδελφών αποτέλεσε την κεντρική αφηγηματική γραμμή της ωδής του Βραζιλιάνου σκηνοθέτη Καρίμ Αϊνούζ στις καταπιεσμένες γυναίκες με φόντο το Ρίο ντε Τζανέιρο του '50. Η Γκίντα ακολουθεί έναν Έλληνα ναύτη στην Αθήνα, μένει έγκυος και επιστρέφει ντροπιασμένη στο σπίτι της, αντιμετωπίζοντας τον εχθρικό πατέρα που την αποκληρώνει με συνοπτικές διαδικασίες και μπόλικη εκδικητικότητα. Η αδελφή της, η Ευρυδίκη, έχει παντρευτεί έναν αδιάφορο, ανώριμο άνδρα, ο οποίος βλέπει το σεξ σαν ένα κτηνώδες παιχνίδι κι εκείνη αποφεύγει, μάταια, να κάνει παιδί μαζί του. Το μεγάλο της όνειρο, να κάνει καριέρα ως πιανίστα, μένει μετέωρο και, επιβεβαιώνοντας το όνομά της και τον μύθο του Ορφέα, η μουσική αποτυγχάνει να τη σώσει.

Εντός διαγωνιστικού προγράμματος, ο Αϊνούζ επιστρέφει στο Φεστιβάλ Καννών με το Motel Destino, ένα τροπικό νουάρ με πρωταγωνιστές τον μάτσο Ελίας, ιδιοκτήτη ενός μοτέλ για σεξ, τη σύζυγό του Νταγιάνα που τον βοηθά περισσότερο ως παραδουλεύτρα και ερωτικό αξεσουάρ, και τον 21χρονο Χεράλντο, βαποράκι που το σκάει για να γλιτώσει από τους κακοποιούς που τον διαφεντεύουν, όταν αργεί σε ένα ραντεβού και ο συνάδελφος και κολλητός του σκοτώνεται σε ενέδρα. Πιστεύοντας πως σε ένα τόσο ζεστό τόπο όπως η Σεϊρά της βορειοανατολικής Βραζιλίας κανείς δεν μπορεί να είναι πραγματικά ευτυχισμένος, το όνειρό του είναι να εγκαταλείψει τη χώρα του και να αναζητήσει την τύχη του στη Νορβηγία ή την Ισλανδία, βασικά κάπου που να κάνει πολύ κρύο.

Χωρίς να μετασκευάζει έναν αρχαιοελληνικό μύθο στο στόρι του, ο Καρίμ Αϊνούζ προοικονομεί μία ακόμα τραγωδία στον πυρήνα του «Motel Destino», με τα απροσδόκητα σχέδια του πεπρωμένου να λαμβάνουν σταδιακά πρωταγωνιστικό ρόλο στις ζωές των τριών φυλακισμένων στον μικρό, neon ναό της σάρκας και της φευγαλέας ικανοποίησης.

Αντί όμως να «ξυπνήσει» σε μια παγωμένη χώρα, καταφεύγει προσωρινά στο Motel Destino, τον ερωτεύεται η Νταγιάνα και τον προστατεύει με διακριτικότητα γιατί φοβάται τις επιπτώσεις, χωρίς να γνωρίζει πολλές λεπτομέρειες για τους διώκτες του, ενώ ο Ελίας τον κοιτάζει άλλοτε πατρικά, άλλοτε στραβά και σε μερικές μεθυσμένες του στιγμές ερωτικά, σπέρνοντας κακοποιητικά και χολερικά την αμφιθυμία που τον κατατρώει, όπως και πάνω στην καταπιεσμένη Λέιντι Ντάι του.

Motel Destino Facebook Twitter
Ο Ελίας τον κοιτάζει άλλοτε πατρικά, άλλοτε στραβά και σε μερικές μεθυσμένες του στιγμές, ερωτικά.

Χωρίς να μετασκευάζει έναν αρχαιοελληνικό μύθο στο στόρι του, ο Καρίμ Αϊνούζ προοικονομεί μία ακόμα τραγωδία στον πυρήνα του «Motel Destino», με τα απροσδόκητα σχέδια του πεπρωμένου να λαμβάνουν σταδιακά πρωταγωνιστικό ρόλο τις ζωές των τριών φυλακισμένων στον μικρό, neon ναό της σάρκας και της φευγαλέας ικανοποίησης. Το noir της ταινίας γίνεται κτήμα του, εκφράζεται άψογα στην αισθητική και την τροπική σκηνογραφία που περιβάλλει τον κεντρικό χώρο δράσης και η σωματικότητα του Ελίας, της Νταγιάνα και του Χεράλντο κάνουν τη διαφορά σε σύγκριση με ψυχρά, στυλιζαρισμένα δείγματα του είδους.

Motel Destino – Teaser

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Megalopolis

Ανταπόκριση / Megalopolis: Ο Κόπολα μετέτρεψε τη Νέα Υόρκη του 21ου αιώνα σε αρχαία Ρώμη

Η ελληνορωμαϊκή προειδοποίηση του Φράνσις Φορντ Κόπολα για τη σύγχρονη διαφθορά των αξιών εξάπτει το ενδιαφέρον, αλλά συντρίβεται από το ντελιριακό και ειλικρινές άγχος του να χωρέσει τα πάντα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
EMILIA PEREZ

Ανταπόκριση / Emilia Perez: Ένα εξωφρενικό μιούζικαλ για μια Μεξικανή τρανς γκάνγκστερ που βρίσκει λόγο ύπαρξης

Το σκληρό παραμύθι του Ζακ Οντιάρ στοιβάζει σε μια πλοκή εφάμιλλη τελενοβέλας έναν τόνο στοιχεία και καταφέρνει να κρατά συνεχώς το ενδιαφέρον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oh, Canada

Ανταπόκριση / «Oh, Canada»: Ο Πολ Σρέιντερ ξανασκηνοθετεί τον Ρίτσαρντ Γκιρ, αλλά η χημεία απουσιάζει

45 χρόνια μετά το «Επάγγελμα Ζιγκολό» οι δυο τους ξανασυναντιούνται σε μια ταινία που αποτελεί έναν κομψό, ενίοτε αυστηρό στοχασμό – αλλά μέχρι εκεί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ