Marcello mio: Η πιο meta ταινία του φετινού Φεστιβάλ Καννών

Marcello Mio Facebook Twitter
Η πρωταγωνίστρια φοράει το μαύρο κοστούμι, το καπέλο και τα γυαλιά που αποτέλεσαν το σήμα-κατατεθέν του πατέρα της από την εμβληματική του ερμηνεία στο 8½ και ξεκινάει μια νέα ζωή.
0

ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΜΕΤΑ ΤΑΙΝΙΑ του επίσημου διαγωνιστικού προγράμματος του 77ου Φεστιβάλ Καννών, η Κιάρα Μαστρογιάνι εμφανίζεται στο ξεκίνημα του «Marcello mio» να γυρίζει ένα διαφημιστικό σε ένα σιντριβάνι, φορώντας μια ξανθιά περούκα, με τη σκηνοθέτιδα να ουρλιάζει για να βραχεί πιο αποφασιστικά, όπως η Ανίτα Έκμπεργκ, σε μια προφανή απόπειρα εκ των ενόντων αναπαράστασης της κλασικής σκηνής στη Fontana di Trevi από το «Dolce Vita».

Μόνο που η κόρη της Κατρίν Ντενέβ και του Μαρτσέλο Μαστρογιάνι δεν μοιάζει καθόλου με την Ανίτα Έκμπεργκ αλλά με τους γονείς της, σε μια παράξενη σύμπτυξη χαρακτηριστικών που με τα χρόνια εδραιώνεται, όσο ενοχλητικά υποθέτουμε πως συσσωρεύονται και οι συγκρίσεις της Ιταλο-γαλλίδας ηθοποιού με τα ιερά τέρατα που την γέννησαν.

Το τέχνασμα έχει τις χάρες του και ο Κριστόφ Ονορέ ακολουθεί τη μούσα του σε μια σινεφιλική και παράξενα ψυχαναλυτική διαδρομή στη δραματική κομεντί, που είναι μασκαρεμένη ως ελαφρά παρωδία.

Κάνοντας μια audition με παρτενέρ τον Φαμπρίς Λουκινί για μια ταινία της Νικόλ Γκαρσιά, η Κιάρα φτάνει στο αμήν με μια παρατήρηση της σκηνοθέτιδας μετά την πρόβα μιας σκηνής. «Πώς να σ' το πω», της λέει με τρόπο, «περίμενα περισσότερο Μαρτσέλο από σένα, και λιγότερο Ντενέβ». Το άκομψο σχόλιο ωθεί την γυναίκα που έχει σκηνοθετηθεί από τον Ρουίζ, τον Τεσινέ, τον Άλτμαν και τον Ντεπλεσέν να φορέσει το μαύρο κοστούμι, το καπέλο και τα γυαλιά που αποτέλεσαν το σήμα-κατατεθέν του πατέρα της από την εμβληματική του ερμηνεία στο «8½» και να ξεκινήσει μια νέα ζωή, μιλώντας πλέον (πειστικότατα) ιταλικά σε ένα τολμηρό πείραμα που σαστίζει τους πάντες, προκαλώντας ωστόσο διαφορετικές αντιδράσεις.

Marcello Mio Facebook Twitter
Η Κατρίν Ντενέβ, όταν παίζει κωμωδία, το κάνει με έναν νόστιμα υπαινικτικό τρόπο.

Ο κολλητός και πρώην σύζυγός της, ροκ σταρ Μπενζαμέν Μπιολέ, την αντιμετωπίζει στωικά, ο πρώην εραστής της Μελβίλ Πουπό γίνεται έξαλλος, η Γκαρσιά δεν ξέρει τι να πει, ο Λουκινί αγαλλιάζει στην προοπτική να γίνει φίλος με τον Μαρτσέλο που ανέκαθεν θαύμαζε και ποτέ δεν συνάντησε και η ίδια της η μητέρα ξεπερνά την αρχική αμηχανία, συνοδεύοντάς της σε ένα ταξίδι αναμνήσεων και ενδοσκόπησης που περιλαμβάνει την επίσκεψη στο σπίτι όπου πέρασαν τις στιγμές μεγάλου έρωτα και γλυκόπικρης ανατροφής της κόρης τους τα πιο λαμπρά αστέρια του ευρωπαϊκού σινεμά εκείνης της εποχής. 

Η Κιάρα επιμένει και φτάνει στο σημείο να ανταλλάξει φιλιά με έναν ερωτοχτυπημένο γκέι Βρετανό στρατιώτη που υποτίθεται πως δεν καταλαβαίνει ποιον παριστάνει, και αν είναι καν γυναίκα – είναι ο μόνος που παίζει έναν επινοημένο χαρακτήρα, καθώς όλοι οι άλλοι παραλλάσσουν τους πραγματικούς εαυτούς τους. Το τέχνασμα έχει τις χάρες του και ο Κριστόφ Ονορέ ακολουθεί τη μούσα του σε μια σινεφιλική και παράξενα ψυχαναλυτική διαδρομή στη δραματική κομεντί που είναι μασκαρεμένη ως ελαφρά παρωδία.

Μετά το ξεκίνημα, το Marcello mio εξατμίζεται μέσα στο ίδιο του το gimmick, έχοντας ως κορυφαίες στιγμές τις κυρίως περιπατητικές, μεταξύ αλήθειας και μύθου συνευρέσεις της Κιάρα με την Ντενέβ, μια ηθοποιό που, όταν παίζει κωμωδία, το κάνει με έναν νόστιμα υπαινικτικό τρόπο. 

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

κατριν ντενεβ

Το πίσω ράφι / Κατρίν Ντενέβ: «Αν ήξερα πως οι σημειώσεις μου θα έβλεπαν μια μέρα το φως, δεν θα τις έγραφα ποτέ»

Τα τετράδια με τις σημειώσεις που κρατούσε η Ντενέβ, τότε που μακριά από το Παρίσι και την οικογένειά της διασκέδαζε την εσωτερική της μοναξιά διοχετεύοντας στο χαρτί σκέψεις, εικόνες, κρίσεις, εμμονές.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ