ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

20 ταινίες τρόμου των '80s που πρέπει να έχετε δει

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ CHECK ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ LEAD + ΚΥΡΙΑ 20 ταινίες τρόμου των ‘80s που πρέπει να έχετε δει Facebook Twitter
Τόσο θέριεψε το σινεμά τρόμου στα ‘80s, ώστε μια επιλογή από ταινίες που πρέπει οπωσδήποτε να έχει δει κανείς, αποτελεί σωστό πονοκέφαλο. The Shining (1980)
0

Θα χρειαζόταν ένα άρθρο τριπλάσιο σε όγκο από το παρόν απλώς για να παραθέσουμε τις τάσεις στο σινεμά τρόμου μέσα στη δεκαετία των '80s. Αν έπρεπε να εστιάσουμε, όμως, σε δύο βασικούς άξονες, ο ένας θα ήταν η διόγκωση της βίας και η γλαφυρή κατάδειξή της, που συμβαδίζει με την πρόοδο στον τομέα των προσθετικών και των οπτικών εφέ, με την υπερβολή που χαρακτηρίζει τη δεκαετία καθώς και με τη γενικότερη επικράτηση της εικόνας σε βάρος του λόγου. Ο άλλος άξονας σχετίζεται με το γενικευμένο πολιτικό κλίμα.

Με την εφαρμογή των νεοφιλελεύθερων διδαχών της σχολής του Σικάγο από κυβερνήσεις σε μεγάλο μέρος του δυτικού κόσμου και με μια οργανωμένη και εκτεταμένη προσπάθεια συντηρητικοποίησης σε ΗΠΑ και Μεγάλη Βρετανία, ο τρόμος αποτέλεσε για ακόμα μία φορά το καταφύγιο όπου φώλιασαν η κοινωνική κριτική και το πολιτικό σχόλιο και μετατράπηκε στο κυρίαρχο κινηματογραφικό μέσο αντίστασης στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα αντίδρασης.

Τόσο θέριεψε το σινεμά τρόμου στα '80s, ώστε μια επιλογή από ταινίες που πρέπει οπωσδήποτε να έχει δει κανείς αποτελεί σωστό πονοκέφαλο. Για τις ανάγκες της παρούσας λίστας προσπαθήσαμε να συνδυάσουμε αδιαφιλονίκητα αριστουργήματα, βασικές ταινίες που πρέπει να έχει δει κάποιος, καθώς και λίγους παραγνωρισμένους τίτλους που στα μάτια μας αξίζουν ευρύτερη αναγνώριση από τον κόσμο και αποδοχή από την κριτική. 

Όλες τους μαζί συνθέτουν ένα όχι πλήρες, προφανώς, αλλά σίγουρα αντιπροσωπευτικό δείγμα για εκείνον που θέλει να μάθει με τι έμοιαζαν οι ταινίες του είδους μέσα στη δεκαετία. Και φυσικά συνθέτουν μια λίστα εκλεκτών τίτλων, πρόσφορων για κοψοχολιαστικό binge-watching.

Όλες μαζί συνθέτουν ένα όχι πλήρες, προφανώς, αλλά σίγουρα αντιπροσωπευτικό δείγμα για εκείνον που θέλει να μάθει με τι έμοιαζαν οι ταινίες του είδους μέσα στη δεκαετία. Και φυσικά συνθέτουν μια λίστα εκλεκτών τίτλων, πρόσφορων για κοψοχολιαστικό binge-watching.

The Shining

1980

«Η Λάμψη / The Shining» (1980) - Official Trailer

Η γνωστή ατάκα από το «12 Monkeys» του Τέρι Γκίλιαμ λέει ότι όταν ξαναβλέπεις μια ταινία μετά από χρόνια, συνήθως σου φαίνεται διαφορετική, αλλά στην πραγματικότητα δεν άλλαξε καθόλου η ταινία, εσύ ο ίδιος είναι που άλλαξες. Ε, στην περίπτωση της «Λάμψης» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ είμαστε πεπεισμένοι ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, ότι η ταινία όντως αλλάζει κάθε φορά που την ξαναβλέπουμε. Για την ακρίβεια, δεν πρόκειται καν για ταινία αλλά για έναν ολοζώντανο, κακόβουλο οργανισμό, στο κυκλοφορικό σύστημα του οποίου ταξιδεύουν και ανακυκλώνονται οι χειρότεροι φόβοι μας. Κάθε φορά που ξαναμπαίνουμε στο Overlook Ηotel, προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε ένα καλά οργανωμένο χάος που λειτουργεί με τους δικούς του, αυστηρούς κανόνες, τους οποίους όμως δεν θα καταλάβουμε ποτέ – κι αυτό μας τρομάζει περισσότερο απ' όλα.

The Fog

1980

20 ταινίες τρόμου των ‘80s που πρέπει να έχετε δει Facebook Twitter
The Fog (1980)

Βάζοντας στην εισαγωγή της ταινίας του κάποιον να αφηγείται σε παιδιά μια ιστορία τρόμου γύρω από τη φωτιά, ο Κάρπεντερ διασαφηνίζει τη στοχοθεσία του εξαρχής: η ομίχλη, που προαναγγέλλει και διευκολύνει την έλευση μιας ομάδας νεκροζώντανων πειρατών, είναι μια ιστορία τρόμου γύρω από τη φωτιά, όπου ο πραγματικός τρόμος πηγάζει από τη δυτική ενοχή για τη χτισμένη με εκμετάλλευση, αίμα, δάκρυα και τον ιδρώτα των καταπιεζόμενων ευημερία της και από τον φόβο της (άγνωστης) μέρας που θα έρθει κάποιος για να εισπράξει τον λογαριασμό.

The Changeling

1980

«The Changeling» (1980) Original Trailer

Με τον Τζορτζ Σ. Σκοτ στον ρόλο ενός θλιμμένου χήρου που αναζητά την προέλευση μιας φαντασματικής παρουσίας στη νέα του κατοικία, η ισόποσα μελαγχολική και ανατριχιαστική ιστορία φαντασμάτων του Πίτερ Μέντακ σύστησε αισθητικά και σεναριακά μοτίβα που επηρέασαν δημιουργούς του είδους σε Δύση και Ανατολή και υποστηρίζει ξεκάθαρα το φυσικό έναντι του θετικού δικαίου, επειδή το πρώτο (δεν) εφαρμόζεται από ατελείς (ή διεφθαρμένους) ανθρώπους. 

Inferno

1980

20 ταινίες τρόμου των ‘80s που πρέπει να έχετε δει Facebook Twitter
Inferno (1980)

Πάντα στη σκιά του «Suspiria» και τόσο αδικημένο, που σε σχετικές λίστες θα δεις να προτιμώνται άλλες, υποδεέστερες ταινίες του Αρζέντο μέσα στη δεκαετία, το «Inferno» είναι φωτισμένο και κινηματογραφημένο με το υλικό που φτιάχνονται τα όνειρα –σας προκαλούμε να βρείτε ομορφότερη ταινία τρόμου μέσα στη δεκαετία– και εμπνευσμένο από εκείνο που παράγονται οι εφιάλτες. Αξέχαστα set-pieces, σαν εκείνη την υποβρύχια σεκάνς, και μια ταινία που θα μπορούσες κάλλιστα να δείχνεις σε κριτικούς και θεωρητικούς, ώστε να τους πείσεις ότι ο οπερατικός τρόμος θα πρέπει να μετονομαστεί σε… αρζεντικός.

An american werewolf in London

1981

20 ταινίες τρόμου των ‘80s που πρέπει να έχετε δει Facebook Twitter
An American Werewolf in London (1981)

Ένα από τα βασικά προβλήματα της κινηματογραφικής απεικόνισης του λυκανθρωπισμού είναι η ίδια η μεταμόρφωση, αλλά όταν έχεις στο πλευρό σου τον Ρικ Μπέικερ, αυτόν τον μετρ του προσθετικού μακιγιάζ, τίποτα δεν είναι πρόβλημα. Η ταινία έχει τη φήμη της κωμωδίας τρόμου, αλλά στην πραγματικότητα είναι πιο σοβαρή και μαύρη απ' όσο θα πίστευες, αντλεί μέρος του τρόμου της από τις πολιτισμικές διαφορές και τον παγιωμένο αμερικανικό φόβο για τον Ξένο και, πάνω απ' όλα, ανανέωσε τον μύθο του λυκανθρώπου, ο οποίος, χάρη σ’ αυτή και στο «Howling» του Τζο Ντάντε, που κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά, έγινε και πάλι δημοφιλής.

The Beyond

1981

20 ταινίες τρόμου των ‘80s που πρέπει να έχετε δει Facebook Twitter
The Beyond (1981)

Στη… γνωριμία της σάρκας και στην παραμόρφωσή της με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο συνοψίζονται (και συνήθως εξαντλούνται) οι «αρετές» μιας ταινίας του Φούλτσι. Οι θεοί του σινεμά τρόμου, όμως, τον φώτισαν κάποτε και μας έδωσε αυτόν εδώ τον σουρεαλιστικό εφιάλτη, όπου η βίαιη εικονογραφία συνοδεύεται από μια (ακόμα τρομακτικότερη) απεικόνιση του απόκοσμου στοιχείου και ένα αξέχαστο φινάλε, βγαλμένο από τα πιο σαδιστικά επεισόδια της «Ζώνης του Λυκόφωτος».

The Thing

1982

20 ταινίες τρόμου των ‘80s που πρέπει να έχετε δει Facebook Twitter
The Thing (1982)

Έργο ζωής για τον Τζον Κάρπεντερ, που λάτρευε το «Thing from another world» του Χάουαρντ Χοκς, το φιλμ συμπίπτει με την αναζωπύρωση του ψυχροπολεμικού κλίματος και την ενσωματώνει υπόγεια στην αφήγησή του. Ταυτόχρονα, ζωντανεύει ένα υγρό όνειρο για τους φαν του λαβκραφτιανού τρόμου, με αξεπέραστα μέχρι σήμερα εφέ, χειροποίητα 100%, τα οποία τέθηκαν στην υπηρεσία μιας ανίερης εικονογραφίας, αποτελούμενης από απειλητικές μορφές ακανόνιστου σχηματισμού, σαν εκείνες που συναντάς στα γραπτά του Αμερικανού λογοτέχνη.

Sleepaway Camp

1983

«Sleepaway Camp» (1983) Trailer

Το μοτίβο της νεανικής κατασκήνωσης που βιώνει τον τρόμο από την παρουσία δολοφόνου είναι από τα συνηθέστερα στην ογκώδη παραγωγή slasher της δεκαετίας. Το «Sleepaway Camp» δεν είναι ιδιαίτερα περίτεχνο στο build-up του φονικού, άντε, ας πούμε πως έχει μια σχετική φινέτσα στo αιματηρό αποτέλεσμά του. Ο κύριος λόγος που σας το προτείνουμε είναι το twist του φινάλε. Σοκαριστικό, ανεκδιήγητο, ιδεολογικά συζητήσιμο, αν όχι επαίσχυντο, ισορροπεί με σχεδόν αξιοθαύμαστη αναίδεια μεταξύ του «πρέπει να το δεις για να το πιστέψεις» και του «πώς είναι δυνατό να σκέφτηκε κάποιος ότι αυτό είναι καλή ιδέα».

Videodrome

1983

20 ταινίες τρόμου των ‘80s που πρέπει να έχετε δει Facebook Twitter
Videodrome (1983)

Ξεκαθαρίζοντας ότι η κρονενμπεργκική μεταμόρφωση είναι πάντα ενδογενής –εξωτερικό είναι μόνο το ερέθισμα που πυροδοτεί την αφύπνιση του κοιμώμενου εσωτερικού στοιχείου–, ο Κρόνενμπεργκ θα μετατρέψει την κοιλιακή χώρα του Τζέιμς Γουντς σε εσοχή βιντεοκασέτας, όχι για να καυτηριάσει την αυξανόμενη εξάρτηση από τα media, αλλά για να προβλέψει πώς αυτά θα ενθαρρύνουν το κυνήγι του παραπάνω, σε μια δεκαετία που θα καθοριστεί από το σύνθημα «greed is good». Μόνο που ο Καναδός δημιουργός μιλά γι’ αυτό χρόνια προτού εκφραστεί στο σινεμά μέσω του Μάικλ Ντάγκλας στη «Wall Street» και ειδικότερα στο σινεμά τρόμου, σε πιο εκλαϊκευμένη εκδοχή από τον Κλάιβ Μπάρκερ – βλέπε και παρακάτω. Δυστυχώς, η ευχή και η κατάρα του Κρόνενμπεργκ είναι να σκέφτεται και να δημιουργεί σχεδόν πάντα (και) ως διανοούμενος, κάτι που δυσκολεύει την επαφή του σινεμά του με ένα ευρύτερο κοινό.  

Nightmare on Elm Street

1984

20 ταινίες τρόμου των ‘80s που πρέπει να έχετε δει Facebook Twitter
Nightmare on Elm Street (1984)

Το concept, η βρομιά και η πολιτική κριτική ήταν τα δυνατά σημεία του Γουές Κρέιβεν μέχρι να έρθει ο «Εφιάλτης στον δρόμο με τις λεύκες» και να αποδειχθεί για μία και μοναδική φορά στην καριέρα του εικονοκλάστης – θα έλεγες ότι η ιδέα ενός μπαμπούλα που σε κυνηγά στα όνειρά σου ξεκλείδωσε τη φαντασία του. Στην παράδοση των καλύτερων ταινιών του είδους, το φιλμ γεννά τρόμο και σασπένς από τον συσχετισμό μια κοινής ανθρώπινης συνήθειας ή βιολογικής λειτουργίας με την πραγμάτωση της απειλής: στη συγκεκριμένη ταινία, αν κοιμηθείς, πέθανες. Να της πιστώσουμε και ότι γέννησε ένα franchise με μερικές αξιόλογες προσθήκες.

Psycho III

1986

20 ταινίες τρόμου των ‘80s που πρέπει να έχετε δει Facebook Twitter
Psycho III (1986)

Με την προηγούμενη ταινία να παίρνει τις αποστάσεις της από το αριστούργημα του Χίτσκοκ και να χαράσσει μια δική της, b-movie πορεία, το ξεχασμένο αυτό sequel ξεκινά με ένα μαύρο καρέ και μια κραυγή που διατείνεται ότι δεν υπάρχει Θεός –ευχάριστα πράγματα– και συνεχίζει με μια σειρά από περίτεχνα φονικά, μακάβριες εκπλήξεις και χρώματα βγαλμένα από το φιλμικό σύμπαν του Μπάβα και του Αρζέντο. Ίσως το πιο καλά κρυμμένο μυστικό της slasher φιλμογραφίας της δεκαετίας και μια απόδειξη ότι ο Άντονι Πέρκινς ήταν μεγάλο ταλέντο και πίσω από τον φακό – κρίμα που εγκατέλειψε γρήγορα το σπορ. To κεντρικό μουσικό θέμα της ταινίας από τον Κάρτερ Μπέργουελ χρησιμοποιήθηκε σαν sample στο Cold Water Music τoυ ΑΙΜ.

Day of the dead

1985

«Day of the Dead» (1985) Original Trailer

Θα έλεγες ότι η αίσθηση ήττας και η πικρή επίγευση του φινάλε της «Νύχτας των ζωντανών νεκρών» θα ήταν δύσκολο να αναπαραχθεί ή ακόμα και να ξεπεραστεί. Ε, αν η ταινία τιτλοφορείται «Η μέρα των ζωντανών νεκρών», δεν είναι δύσκολο να μαντέψεις ότι η έλευσή της συνεπάγεται και τη «Νύχτα των ανθρώπων». Τρομακτικά πεσιμιστικό φιλμ, χαρακτηριστικό δείγμα ενός σινεμά πάντα πολιτικοποιημένου, εδώ ίσως πιο βλοσυρού από ποτέ – ας μην ξεχνάμε ότι το φιλμ έρχεται σε μια περίοδο που ο φόβος για μια κοινωνική εξέλιξη σαν εκείνη που παρουσιάζεται και καυτηριάζεται στο «Dawn of the Dead» ουσιαστικά είχε γίνει πραγματικότητα.

The Hitcher

1986

20 ταινίες τρόμου των ‘80s που πρέπει να έχετε δει Facebook Twitter
The Hitcher (1986)

Αδικαιολόγητα χτυπημένο από την κριτική στην εποχή του, το «Οτοστόπ του τρόμου» –απλός, πλην έξοχος ο ελληνικός τίτλος– του Ρόμπερτ Χάρμον έχει για πρωταγωνιστή του έναν υποβλητικό Ρούτγκερ Χάουερ ως εκπρόσωπο του αγνού, ανόθευτου Κακού που έρχεται για να προσηλυτίσει τον Τόμας Σ. Χάουελ, αφού πρώτα επιτεθεί πλαγίως στον ίδιο και σε ό,τι αγαπά. Κάθε φορά που θυμόμαστε τι συμβαίνει στην Τζένιφερ Τζέισον Λι στο έργο μάς σηκώνεται η τρίχα.

The Fly

1986

«The Fly» (1986) Trailer

Η στροφή στη horror και στη sci-fi παραγωγή των '50s για έμπνευση ήταν από τα trends της δεκαετίας. Κάπως έτσι, ο Κρόνενμπεργκ θα βρει ευκαιρία να αξιοποιήσει το αγαπημένο του μοτίβο της μεταμόρφωσης σε πιο mainstream συσκευασία, θα δώσει στον Τζεφ Γκόλντμπλαμ τον πιο σύνθετο ρόλο της καριέρας του και θα παντρέψει την αγάπη του για τα αποκρουστικά εφέ με εκείνη για την όπερα. Να προσθέσουμε ότι εδώ ακούγεται πρώτη φορά το «Help Me», προϊόν της συνεργασίας του Μπράιαν Φέρι με τον σπουδαίο Νάιλ Ρότζερς, ένα από τα παραγνωρισμένα μουσικά διαμάντια του frontman των Roxy Music αλλά και της δεκαετίας.

Blue Velvet

1986

20 ταινίες τρόμου των ‘80s που πρέπει να έχετε δει Facebook Twitter
Blue Velvet (1986)

Αν και είχε προϋπάρξει το «Eraserhead», ουσιαστικά με το «Μπλε Βελούδο» μάς καλωσόρισε ο Ντέιβιντ Λιντς στο ιδιοσυγκρασιακό φιλμικό του σύμπαν, ρίχνοντας φως στο σκοτάδι που έκρυβαν τα (φαινομενικά ευημερούντα και φιλήσυχα) αμερικανικά προάστια. Το κομμένο αυτί στο λιβάδι, το «In Dreams» του Ρόι Όρμπισον, τα κόκκινα χείλη της Ιζαμπέλα Ροσελίνι και η παροξυσμική αντίδραση του Ντένις Χόπερ στη θέα του μπλε βελούδου συνθέτουν μια sui generis φιλμική διαδρομή στη «χαμένη λεωφόρο» του υποσυνείδητου που θα συνεχιζόταν τα χρόνια που θα ακολουθούσαν και θα αποκτούσε ορκισμένους οπαδούς.

Evil Dead II: Dead by dawn

1987

«Evil Dead 2: Dead by Dawn» (1987) Trailer

Αν έπρεπε να περιγράψεις σε μια γραμμή το «Evil Dead ΙΙ» σε κάποιον που δεν το έχει δει, θα έλεγες ότι είναι η ταινία που θα γύριζε ο Τεξ Έιβερι αν ποτέ καταλαμβανόταν από τους δαίμονες του Necronomicon. Ουσιαστικά, πρόκειται για ριμέικ της πρώτης ταινίας με μεγαλύτερο προϋπολογισμό και αποτέλεσε ένα οπλισμένο με ανεξάντλητα ευρήματα πανηγύρι τρόμου και σλάπστικ, ένα εντυπωσιακά αρμονικό πάντρεμα ειδών, που καθόρισε το μεταμεσονύκτιο σινεμά και κανείς δεν θα εκτελούσε ξανά εξίσου επιτυχημένα – ούτε καν ο ίδιος ο Ρέιμι.

Hellraiser

1987

«Hellraiser» (1987) Trailer

Xωρίς να παραγνωρίζουμε τις σαδομαζοχιστικές απολήξεις, τη σεξουαλική φόρτιση, την αφιλτράριστη απεικόνιση της ανατομικής λεπτομέρειας, τις σοκαριστικές σκηνές φρίκης και την ανέλπιστη δημοφιλία των Κενοβιτών στην queer κοινότητα, το «Hellraiser» του Κλάιβ Μπάρκερ είναι ακόμα μία ταινία που πιάνει τον παλμό της εποχής της, καυτηριάζει το πρότυπο της υπερκατανάλωσης, της φιλοδοξίας και της απληστίας και προειδοποιεί για τις καταστροφικές του συνέπειες.

Angel Heart

1987

20 ταινίες τρόμου των ‘80s που πρέπει να έχετε δει Facebook Twitter
Angel Heart (1987)

Mετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο η αθωότητα έχει χαθεί, ο Θεός αποχωρεί από τον κόσμο μας, μάλλον απογοητευμένος, η πίστη σ’ αυτόν έχει αντικατασταθεί από τη θρησκεία του χρήματος, η επιστήμη εθελοτυφλεί ενοχικά και η ανθρωπότητα παλεύει να ξεφύγει από την πραγματική της φύση, η οποία ξεδιπλώθηκε σε όλο της το αιμοδιψές, εγωιστικό μεγαλείο κατά τη διάρκεια των εχθροπραξιών. Πώς να ξεφύγεις, όμως, από τον εαυτό σου;

Υπόδειγμα προοικονομίας, αποθέωση του στυλ και περιστασιακό φλερτ με έναν κοενικού τύπου παραλογισμό –όλη η σκηνή στο Κόνι Άιλαντ– σε ένα νεο-νουάρ τρόμου που μπορεί να περηφανεύεται (και) για μια συγκλονιστική ερμηνεία από τον Μίκι Ρουρκ.

Spoorloos

1988

«Spoorloos» (1988) - Trailer

Αν εξαιρέσεις την αρχική σκηνή της εξαφάνισης, για αρκετή ώρα, και καθώς ξεδιπλώνεται μια παράλληλη αφήγηση σε δύο άξονες, δεν αντιλαμβάνεσαι ότι παρακολουθείς μια ταινία τρόμου, τουλάχιστον όχι συνειδητά. Υποσυνείδητα, όμως, γίνεσαι συνεργός στην επίμονη σταυροφορία του ήρωα και πέφτεις στην παγίδα του Τζορτζ Σλούιζερ, παραδιδόμενος αμαχητί στην πιο μαυρόψυχη τελευταία πράξη της δεκαετίας. Η «Εξαφάνιση» υπερβαίνει το είδος της και καταλήγει ταυτόχρονα μια φιλοσοφική πραγματεία γύρω από την εμμονή και τη φενάκη της ικανοποίησής της αλλά και μια φρικιαστική, σχεδόν βιωματική φιλμική εμπειρία. Μια ταινία που θα σας στοιχειώσει – κατάφερε να τραυματίσει ακόμα και τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ.

The woman in black

1989

20 ταινίες τρόμου των ‘80s που πρέπει να έχετε δει Facebook Twitter
The Woman in Black (1989)

Διασκευάζοντας το επιτυχημένο θεατρικό της Σούζαν Χιλ, το οποίο με τη σειρά του βασίστηκε στο ομώνυμο βιβλίο, ο Χέρμπερτ Γουάιζ θα αφαιρέσει το εύρημα της αφήγησης μέσα στην αφήγηση για να χτίσει μια πιο παραδοσιακή ιστορία φαντασμάτων, βραδύκαυστη, όπως αρμόζει στο είδος, με ήρωα έναν άνθρωπο της λογικής που έρχεται αντιμέτωπος με τον παραλογισμό του μεταφυσικού, όπως μας έχει συνηθίσει η βρετανική φαντασματική παράδοση, και με ένα καταπληκτικό jump scare, το οποίο αψηφά έναν βασικό κανόνα του τεχνάσματος – δεν κάνει να πούμε περισσότερα, αλλά έτσι και σας πιάσει στον ύπνο, καλή τύχη με τις ταχυπαλμίες.

Οθόνες
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ