Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι μιλά στο LiFO.gr

Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι μιλά στο LiFO.gr Facebook Twitter
Για την παράσταση «Link Link», στην οποία πρωταγωνιστεί μαζί με τον εκπαιδευμένο σκύλο της Pan, η Ροσελίνι μεταμφιέζεται και ερμηνεύει ανθρώπινους χαρακτήρες και παράλληλα διαφορετικά είδη ζώων.
0

Με τα φώτα της δημοσιότητας να πέφτουν πάνω της από γεννησιμιού της ‒υπήρξε ο καρπός ενός διάσημου ζευγαριού (του Ρομπέρτο Ροσελίνι και της Ίνγκριντ Μπέργκμαν) που άκουσε πολλά για τη σχέση του‒ η Ιζαμπέλα Ροσελίνι έγινε μοντέλο, το «πρόσωπο» της Lancôme για 12 χρόνια, σύζυγος του Μάρτιν Σκορσέζε, μούσα του Ντέιβιντ Λιντς και βρέθηκε σε διάσημες ταινίες τη δεκαετία του '90, πριν δοκιμάσει νέες συνεργασίες με την αυγή του 21ου αιώνα.


Η Ροσελίνι ήταν πολλά και διαφορετικά πράγματα στη ζωή της και φαίνεται πως αυτό τη βοήθησε στο κυνήγι μιας νέας ταυτότητας. Με όχημα την αγάπη της για το ζωικό βασίλειο και την περιέργειά της για τους κανόνες λειτουργίας του, ξεκίνησε να δημιουργεί δικό της υλικό μέσα από τη σειρά ντοκιμαντέρ «Green Porno» στο κανάλι του Sundance, που παρουσίαζε με έναν άκρως χιουμοριστικό τρόπο τις σεξουαλικές συνήθειες των ζώων.

 «Ξέρεις πόσες φορές έχω πει για μια δουλειά μου πως είναι η τελευταία που κάνω; Ε, κάθε φορά κάνω κάτι καινούργιο τελικά. Είμαι χαρούμενη όμως, ασχολούμαι με διαφορετικούς τρόπους έκφρασης και νομίζω πως εξελίσσομαι. Αυτή είναι η κατάλληλη λέξη».


Η μετεξέλιξη αυτής της σειράς ήταν δύο θεατρικοί μονόλογοι, ο ομώνυμος πρώτος που παρουσίασε στην Αθήνα το 2014 και ο δεύτερος, το «Link Link», που θα δούμε στο Μέγαρο Μουσικής τον επόμενο μήνα.


Ξαφνιασμένη αρχικά από το τηλεφώνημα, καθώς είχε μπερδέψει λίγο τις ημερομηνίες, με δέχεται με μια ζεστή και καλοσυνάτη φωνή, λέγοντας πως μπορούμε να μιλήσουμε κανονικά.


Βρίσκεται στη Νέα Υόρκη και της θυμίζω τη μαύρη επέτειο της συγκεκριμένης ημέρας (είναι 11 Σεπτεμβρίου). Η φωνή της αλλάζει αμέσως. «Ήμουν εδώ, δυστυχώς. Συνέβη περίπου τώρα, αυτή την ώρα που μιλάμε. Ήταν φρικτό».


Καταλαβαίνοντας πως δεν θέλει να πει κάτι παραπάνω γι' αυτό, ξεκινάω τις ερωτήσεις σχετικά με την παράσταση, θυμίζοντάς της όσα έχει κάνει τα τελευταία χρόνια. Με τη φράση «εφηβική ενέργεια» που χρησιμοποιώ ξεσπά σε γέλια, ανάμεσα στα οποία προσπαθεί να πει μερικά πράγματα.


«Ξέρεις πόσες φορές έχω πει για μια δουλειά μου πως είναι η τελευταία που κάνω; Ε, κάθε φορά κάνω κάτι καινούργιο τελικά. Είμαι χαρούμενη όμως, ασχολούμαι με διαφορετικούς τρόπους έκφρασης και νομίζω πως εξελίσσομαι. Αυτή είναι η κατάλληλη λέξη».

 

Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι μιλά στο LiFO.gr Facebook Twitter
Χωρίς να έχει σταματήσει, ουσιαστικά, να δουλεύει ποτέ για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, η Ροσελίνι βρέθηκε στο πανεπιστήμιο, σπουδάζοντας Ηθολογία, την επιστήμη της συμπεριφοράς των ζώων. Στην φωτογραφία η Ροσελίνι στο κοτέτσι της φάρμας της. Φωτο: Patrice Casanova για το βιβλίο της My Chickens and I.


Παύση για μια μικρή αναφορά στη στροφή που πήρε η καριέρα της. Χωρίς να έχει σταματήσει, ουσιαστικά, να δουλεύει ποτέ για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, η Ροσελίνι βρέθηκε στο πανεπιστήμιο, σπουδάζοντας Ηθολογία, την επιστήμη της συμπεριφοράς των ζώων.


Λίγο μετά ήρθε το «Green Porno» στο κανάλι του Sundance και στο YouTube, ένα εικονογραφημένο βιβλίο, οι θεατρικές παραστάσεις, ενώ παράλληλα είδε με έκπληξη τη Lancôme να την επαναπροσεγγίζει και να ξανασυνεργάζεται μαζί της.


«Την προηγούμενη δεκαετία άρχισα να δουλεύω λιγότερο, όχι ακριβώς από επιλογή. Μπήκα σε μια ηλικιακή ζώνη που έκανε την εύρεση ρόλων πολύ πιο δύσκολη για μένα. Παράλληλα, τα παιδιά μου είχαν μεγαλώσει και ξαφνικά βρέθηκα με πολύ ελεύθερο χρόνο. Επέστρεψα στο πανεπιστήμιο για να μελετήσω τη συμπεριφορά των ζώων, κάτι που πάντα ήθελα.


Ως άνθρωπος του χώρου του θεάματος, σκεφτόμουν συχνά την πιθανότητα να μπορέσω κάπως να διηγηθώ αυτά που μάθαινα, δεν είχα όμως κάποιο σχέδιο. Προέκυψε το "Green Porno" και από κει ξεκίνησε η μετάβασή του στο θέατρο».

 

GREEN PORNO: Spider



Σε αυτό το πέρασμα από τις νέες τεχνολογίες και τα online βίντεο στο θέατρο δεν ήταν μόνη: «Δεν μπορούσα να φανταστώ πως θα έγραφα έναν μονόλογο. Υπάρχουν δύο άνθρωποι που πραγματικά με βοήθησαν, καθώς με ενθάρρυναν πολύ να κάνω αυτό το βήμα. Η πρώτη ήταν η Γαλλίδα ηθοποιός Καρόλ Μπουκέ, που προθυμοποιήθηκε να με φέρει σε επαφή με τον συγγραφέα και σεναριογράφο Ζαν-Κλοντ Καριέρ – αυτός ήταν ο δεύτερος.

Όταν ένας άνθρωπος που έχει συνεργαστεί με τον Λουί Μπουνιουέλ, έχει γράψει δεκάδες σενάρια και έχει προσαρμόσει γνωστά βιβλία στο σινεμά (σαν την "Αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι") μου εξήγησε πως είμαι έτοιμη για το επόμενο βήμα, το έκανα. Έτσι προέκυψαν οι δύο θεατρικοί μονόλογοι».


Στέκομαι σε κάτι που είπε, πως δούλευε λιγότερο, αλλά όχι από επιλογή. «Εντάξει, υπάρχει πλέον γενικότερα πρόβλημα για τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας και, φυσικά, είναι πολύ έντονο στον χώρο του θεάματος. Μιλούν πια όλες οι γυναίκες γι' αυτό, καθώς από τα 50 και μετά αδυνατούν να βρουν ρόλους».


Κάπου εκεί μπαίνει στην κουβέντα η εμπειρία της από τη σειρά «Shut Eye» που γυρίστηκε για λογαριασμό της ψηφιακής πλατφόρμας Hulu. «Μπορεί να λέγονται πολλά αρνητικά για τις πλατφόρμες και για το πώς άλλαξαν τον χώρο, όμως θεωρώ ότι ξανάδωσαν μια μεγάλη δυναμική στο μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό που είχε σταματήσει να επισκέπτεται τον κινηματογράφο.

Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι μιλά στο LiFO.gr Facebook Twitter
H εμπειρία της από τη σειρά «Shut Eye» που γυρίστηκε για λογαριασμό της ψηφιακής πλατφόρμας Hulu ήταν θετική: «Μπορεί να λέγονται πολλά αρνητικά για τις πλατφόρμες και για το πώς άλλαξαν τον χώρο, όμως θεωρώ ότι ξανάδωσαν μια μεγάλη δυναμική στο μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό που είχε σταματήσει να επισκέπτεται τον κινηματογράφο. Φωτο: Richard Foreman/Hulu


Οι πλατφόρμες είδαν πως έχουν και αυτό το κοινό, που είναι μεγάλο σε αριθμό και πρέπει να ικανοποιήσουν. Κάπως έτσι άρχισαν να αναζητούν περιεχόμενο και ρόλους με τα οποία θα ταυτιζόταν. Με αυτό τον τρόπο είδα πολλές συνομήλικές μου να ξαναβρίσκουν δουλειά. Νομίζω ότι θα συνεχιστεί αυτό έτσι όπως έχει αλλάξει η αγορά».


Για την παράσταση «Link Link», στην οποία πρωταγωνιστεί μαζί με τον εκπαιδευμένο σκύλο της Pan, η Ροσελίνι μεταμφιέζεται και ερμηνεύει ανθρώπινους χαρακτήρες και παράλληλα διαφορετικά είδη ζώων.


Της θυμίζω τη μικρού μήκους ταινία «My dad is 100 years old» με θέμα τον πατέρα της που είχε κάνει το 2005 με τον Καναδό σκηνοθέτη Γκάι Μάντεν, όπου έπαιζε 6 διαφορετικούς ρόλους.


«Εντάξει, και έναν ρόλο να έχω στο έργο, πάλι πρέπει να μεταμορφωθώ σε κάτι που δεν είμαι. Για μένα δεν υπάρχει διαφορά. Τώρα, στην παράσταση, όπως καταλαβαίνετε, επειδή την περισσότερη ώρα είμαι στη σκηνή, χρησιμοποίησα άλλες μεθόδους αφήγησης. Περιέχει πολλά βίντεο και animations στα οποία υποδύομαι χαρακτήρες όπως ο Δαρβίνος, εξηγώντας με κωμικό τρόπο τη συμπεριφορά των ζώων».

 

«My dad is 100 years old»


Κρατάω λίγο την κουβέντα στον Μάντεν, έναν από τους πιο ιδιαίτερους δημιουργούς των τελευταίων 30 χρόνων, του οποίου η τεχνοτροπία παραπέμπει στο βωβό σινεμά. Η πρώτη φορά που συνεργάστηκε με τη Ροσελίνι ήταν στο υπέροχο «The saddest music in the world» το 2003 και από τότε ξαναβρέθηκαν αρκετές φορές.


Αν και έχει δουλέψει με σκηνοθέτες όπως ο Ντέιβιντ Λιντς και ο Πίτερ Γουίαρ, μιλά για το πώς ο Μάντεν της άνοιξε τα μάτια. «Καταρχάς, αρκετοί από τους συνεργάτες μου είναι δικοί του (γελάει). Όταν δούλευα παλιότερα σε μεγάλες παραγωγές, έβλεπα τον σκηνοθέτη να μιλά και να διευθύνει περίπου 80-100 άτομα στο set και σκεφτόμουν πως δεν θα μπορούσα να κάνω ποτέ κάτι τέτοιο.
Ο Γκάι μου έδειξε κάτι το διαφορετικό. Είχε το πολύ 12-15 ανθρώπους στο set και παρατηρούσα πως αυτό λειτουργούσε. Ουσιαστικά, έμαθα από αυτόν την τέχνη τού να έχεις λίγους συνεργάτες και να αυτοσχεδιάζετε. Στις παραστάσεις μου όλοι κάνουμε 2-3 διαφορετικές δουλειές, όμως είναι πιο εύκολο απ' ό,τι ακούγεται».


Λίγο πριν κλείσουμε, τη ρωτάω πως θα περιέγραφε την παράστασή της. «Νομίζω πως είναι μια ευκαιρία για έναν επαναπροσδιορισμό της λέξης "τσίρκο". Ξέρω πως ειδικά στην Ευρώπη έχει αρνητική έννοια, καθώς στο παρελθόν ταυτίστηκε με την αντίληψη πως τα ζώα υπάρχουν για να τα βλέπουμε ως έκθεμα και να διασκεδάζουμε με την ταλαιπωρία τους. Εδώ προσπαθώ να φτιάξω έναν κώδικα επικοινωνίας μεταξύ των ζώων και του ανθρώπου. Πρέπει, άλλωστε, και αυτή η σχέση να εξελιχθεί!».


Info:

«Link Link: Isabella Rosellini live on stage»

20/10, 21:00

Μέγαρο Μουσικής / Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη

Εισιτήρια και πληροφορίες: www.megaron.gr/default.asp?pid=5&la=1&evID=4309

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ