Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα

Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
O Προκόπης Βλασερός είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους δημιουργούς ειδικών εφέ στην χώρα μας.
1

Ανοίγοντας την πόρτα του εργαστηρίου του Προκόπη Βλασερού, ενός από τους πιο ταλαντούχους δημιουργούς ειδικών εφέ στη χώρα μας, σε ένα ισόγειο διαμέρισμα στα Εξάρχεια, μπαίνουμε σε έναν χώρο που θυμίζει σκηνή από ταινία τρόμου.

Κεφάλια κρεμασμένα στους τοίχους αλλά και τακτοποιημένα σε ειδικές προθήκες, τέρατα όλων των ειδών, καμένα πτώματα, κομμένα χέρια, δάκτυλα και γλώσσες, δόντια και ένα σωρό καλούπια, γύψινα ομοιώματα, τσεκούρια και μαχαίρια.

«Αυτός είναι ο κόσμος μου», λέει χαμογελώντας «Εδώ περνάω άπειρες ώρες, συχνά ολόκληρα 24ωρα και βάλε», προσθέτει καθώς ξεκινά την «ξενάγηση». Σε ένα μεγάλο δωμάτιο με κάμποσα τραπέζια εργασίας οι τοίχοι είναι καλυμμένοι με ένα σωρό εργαλεία. Μπογιές, σπρέι και διάφορα υλικά υπάρχουν παντού σε διάφορα δοχεία, πινέλα, μίξερ και ένα σωρό άγνωστα (σε μένα) μηχανήματα.

«Σαν να μπαίνω στο εργαστήριο του τρελού επιστήμονα είναι», του λέω. Και όντως κάπως έτσι είναι μια και για τη δημιουργία των ειδικών εφέ χρειάζεται κανείς να έχει γνώσεις όχι μόνο τέχνης και γλυπτικής αλλά και οδοντοτεχνίας, χημείας, ιατρικής, ανατομίας, χειρουργικής, δερματολογίας ακόμα και μακιγιάζ και ηλεκτρολογίας.

Η πρώτη ταινία που είδα και μου κόλλησε το μικρόβιο των ειδικών εφέ ήταν Ο Χταποδάνθρωπος (Octaman), μια b-movie του 1971. Όσο και να ακούγεται υπερβολικό, από τότε ήξερα ότι ήθελα να είμαι αυτός που θα φτιάξει το τέρας, όπως ο Δρ Φρανκεστάιν έφτιαξε το δικό του τέρας.

Ο 33χρονος Προκόπης είναι εντελώς αυτοδίδαχτος. «Δεν πήγα σε καμία σχολή. Είχα μονάχα την τιμή να με δεχθεί πριν από ορισμένα χρόνια ο Dick Smith και να πάρω το πτυχίο παρακολούθησης του σεμιναρίου του», λέει τονίζοντάς μου ότι πρόκειται για τον γκουρού των ειδικών εφέ. «Έχει κάνει τα εφέ για θρυλικές ταινίες όπως Ο Εξορκιστής, Ο Νονός και Ο Ταξιτζής. Όλα αυτά που γίνονται ακόμα και σήμερα βασίζονται σε τεχνικές αυτού του φοβερού τύπου».

Στον Προκόπη άρεσε, και ακόμα αρέσει, να βλέπει ταινίες τρόμου και επιστημονικής φαντασίας. Λάτρευε τα b-movies και τα σπλάτερ. «Η πρώτη ταινία που είδα και μου κόλλησε το μικρόβιο των ειδικών εφέ ήταν Ο Χταποδάνθρωπος (Octaman), μια b-movie του 1971. Όσο και να ακούγεται υπερβολικό, από τότε ήξερα ότι ήθελα να είμαι αυτός που θα φτιάξει το τέρας, όπως ο Δρ Φρανκεστάιν έφτιαξε το δικό του τέρας», λέει.

Μικρός όταν ήταν, τρελαινόταν να μεταμφιέζεται τις Απόκριες σε βρικόλακα, ζόμπι και όλα τα σχετικά. «Έβγαιναν τότε κάποια kits τύπου "γίνε ο δράκουλας" και ήταν τα αγαπημένα μου. Λαστιχένια δόντια, νύχια, ψεύτικο αίμα, όλα αυτά ήταν τα παιχνίδια μου».

Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Για την δημιουργία των ειδικών εφέ χρειάζεται κανείς να έχει γνώσεις όχι μόνο τέχνης και γλυπτικής αλλά και οδοντοτεχνίας, χημείας, ιατρικής, ανατομίας, χειρουργικής, δερματολογίας ακόμα και μακιγιάζ και ηλεκτρολογίας. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Αν και ξεκίνησε να σπουδάζει αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο La Sapienza της Ρώμης, κάποια στιγμή ξεκίνησε να βλέπει βιντεάκια στο Ίντερνετ που είχαν making of από ταινίες, ή ακόμα και tutorials για το πώς κανείς μπορεί να φτιάξει μόνος του διάφορα props και προσθετικά. «Και φυσικά κάπου εκεί ξεκίνησα να παραγγέλνω υλικά από το εξωτερικό. Σιλικόνη, λάτεξ, αφρώδες latex, πολυουρεθάνη. Στην ουσία ξόδευα μεγάλα ποσά για ένα χρονικό διάστημα πειραματιζόμενος με όλα αυτά». Και κάπου εκεί εγκατέλειψε τις σπουδές του εφόσον αποφάσισε να αφοσιωθεί σε αυτό που αγαπούσε πραγματικά.

«Ταλαιπωρήθηκα πολύ στην αρχή μέχρι να μάθω από μόνος μου να χειρίζομαι τα υλικά. Στην ουσία ακολούθησα την τεχνική "trial and error". Δοκιμάζοντας και αποτυγχάνοντας», λέει. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάποια σχολή που να σου μαθαίνει να κατασκευάζεις ειδικά εφέ. «Οι σχολές που λένε ότι το κάνουν στην ουσία σου μαθαίνουν μέσα από το μακιγιάζ βασικά πράγματα, όπως να κάνεις ένα μώλωπα ή μια γρατζουνιά. Δεν μαθαίνεις όμως πουθενά να φτιάχνεις γύψους, να δημιουργείς ομοιώματα, να κάνεις γλυπτική».

«Στην αρχή όταν ξεκινούσα να φτιάχνω διάφορα, ένα κομμένο χέρι για παράδειγμα, συχνά το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό». Το κλειδί της επιτυχίας για τον Προκόπη είναι η επιμονή. «Να μην το βάζεις κάτω. Α, και κάμποση υπομονή φυσικά και άπειρες ώρες στο εργαστήριο. Είναι καλλιτεχνική η δουλειά μας και δεν έχουμε ωράρια. Όταν υπάρχει δουλειά που πρέπει να βγει θα κάτσουμε να την κάνουμε όσες ώρες και να πάρει».

Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Σε ένα μεγάλο δωμάτιο με κάμποσα τραπέζια εργασίας οι τοίχοι είναι καλυμμένοι με ένα σωρό εργαλεία. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Λέει πως του αρέσουν τα δύσκολα πρότζεκτ. Τα εκλαμβάνει ως πρόκληση, άλλωστε βαριέται να κάνει τα ίδια και τα ίδια. «Ένα από τα πιο δύσκολο εφέ είναι οι καλές γηράνσεις, όσο κι αν ακούγεται περίεργο. Κι αυτό γιατί όλοι έχουν πολλές εικόνες από γερασμένους ανθρώπους. Επιπλέον, καλούμαστε να προβλέψουμε τη γήρανση που θα επέλθει στο πρόσωπο του κάθε ηθοποιού που παίζει έναν συγκεκριμένο ρόλο. Είναι πολύ δύσκολο να ξεγελάσεις τον θεατή πάνω σε αυτό Είναι πιο εύκολο να φτιάξεις έναν λυκάνθρωπο παρά μια επιτυχημένη γήρανση».

Στην κουζίνα του έχει (ψεύτικο) αίμα στα πλακάκια και αν ανοίξεις την κατάψυξη έχει μπουκάλια με «αίμα» που παρασκευάζει ο ίδιος. Είναι και ασφαλές για πόση μια και το παρασκευάζει με βρώσιμα υλικά, μου λέει. «Ο κάθε εφετζής έχει τη δική του φόρμουλά και όπως καταλαβαίνεις είναι μυστική. Είναι πάντως μελετημένο ώστε να γράφει πολύ καλά στον φακό, πάνω σε διάφορες επιφάνειες να στέκεται σαν πραγματικό αίμα και επίσης να φεύγει από τα ρούχα καλύτερα από κάθε άλλο αίμα. Για το ενδυματολογικό έχει τεράστια σημασία αυτό, γιατί για τους ενδυματολόγους όταν πας στο γύρισμα είσαι αυτός που θα λερώσει τα ρούχα», λέει γελώντας.

  

Σε ένα άλλο δωμάτιο έχει ένα τεράστιο αρχείο με τόμους ιατροδικαστικής, φωτογραφικό υλικό από πραγματικά εγκλήματα και πτώματα, βιβλία ανατομίας και χειρουργικής. «Όταν ξεκινάω να κάνω κάποια δουλειά προηγείται το διάβασμα και η παρατήρηση πραγματικών γεγονότων. Ο θεατής, ακόμα και δεν έχει δει ποτέ ένα καμένο πτώμα, έχει μια εικόνα στο μυαλό του από παρόμοια πράγματα που έχει δει. Οπότε εμείς προσπαθούμε να είμαστε όσο πιο αληθοφανείς γίνεται».

Είναι ένα σωρό μικρά στοιχεία όλα αυτά που μπορούν να πείσουν τον θεατή. Γι' αυτό και η δουλειά του δημιουργού των ειδικών εφέ παίζει πολύ στην λεπτομέρεια. «Αν σου ξεφύγει κάτι, πάει το έχασες. Θα φαίνεται ψεύτικο. Πολύ σημαντικό ρόλο επίσης παίζει και η καλή επικοινωνία με τον σκηνοθέτη. Πολλές φορές πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή ανάμεσα στο κινηματογραφικά ορθό και στον ρεαλισμό. Είναι μια πρόκληση πάντα αυτό διότι καμιά φορά ο απόλυτος ρεαλισμός γράφει ψεύτικος και φαίνεται σαν κακό εφέ».

Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Στην κουζίνα του έχει (ψεύτικο) αίμα στα πλακάκια και αν ανοίξεις την κατάψυξη έχει μπουκάλια με «αίμα» που παρασκευάζει ο ίδιος. Είναι και ασφαλές για πόση μια και το παρασκευάζει με βρώσιμα υλικά. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Το ξεκίνημά του ο Προκόπης το έκανε σε μια τηλεοπτική σειρά (τα Μαύρα Μεσάνυχτα), σε μια συνεργασία με τον σκηνοθέτη Πάνο Κοκκινόπουλο. «Μετά ξέρεις, το ένα φέρνει το άλλο, όπως γίνεται ίσως και σε όλες τις δουλειές», λέει. Μέχρι στιγμής έχει συμμετάσχει σε ένα σωρό κινηματογραφικές ταινίες, θεατρικές παραστάσεις και διαφημιστικά σποτ ενώ τώρα τελευταία έχει ξεκινήσει να φτιάχνει προσθετικά μέλη για ανθρώπους που έχουν υποστεί κάποιο ατύχημα ή ακρωτηριασμό, συνεργαζόμενος με έναν ιατρικό όμιλο.

«Νιώθω πολύ περήφανος για αυτή την τελευταία μου ενασχόληση. Είναι τέλειο το συναίσθημα του να βλέπεις ότι αυτό που κάνεις μπορεί να βοηθήσει ένα συνάνθρωπό σου να έχει μια κανονική ζωή. Είναι πολύ συγκινητικό. Επιπλέον, η δημιουργία ορθοπεδικών προσθετικών είναι κάτι που δίνει νέα πνοή στη δουλειά μου», μου λέει.


Εκτός από αυτό όμως αξίζει να αναφερθεί ότι ο Προκόπης υπήρξε και δύο φορές προτεινόμενος για το βραβείο ειδικών εφέ από την Ελληνική Εταιρεία Κινηματογράφου. Η μία ήταν για το Republic του Δημήτρη Τζέτζα και η άλλη για το Νήμα του Αλέξανδρου Βούλγαρη (The Boy). Ανάμεσα στο πλούσιο βιογραφικό του είναι και η συμμετοχή του σε ταινίες όπως το Miss Violence του Αλέξανδρου Αβρανά, το Success Story του Περάκη, η Πολυξένη της Δώρας Μασκλαβάνου και σε θεατρικές παραστάσεις όπως το FAUST της Κατερίνας Ευαγγελάτου, το Εdelweiss Bells του Γιαννη Κακλέα και ο ΑΡΗΣ του Βασίλη Μπισμπίκη. Μια από τις τελευταίες του δουλειές ήταν και η ταινία 37 μέρες σε σκηνοθεσία Νικολέτας Λεούση, με πρωταγωνίστρια την «έγκυο» Έλλη Τρίγγου.

Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Το εργαστήριο του θυμίζει σκηνή από ταινία τρόμου. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Λέει πως του αρέσουν τα δύσκολα πρότζεκτ. Τα εκλαμβάνει ως πρόκληση, άλλωστε βαριέται να κάνει τα ίδια και τα ίδια. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Η συντάκτρια της LIFO στον τόπο του εγκλήματος. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Δείτε περισσότερες δουλειές του Προκόπη Βλασερού εδώ και εδώ.

Οθόνες
1

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στα άδυτα των Grinders - (Προσοχή, περιέχει σκληρές εικόνες)

Τech & Science / Στα άδυτα των Grinders - (Προσοχή, περιέχει σκληρές εικόνες)

Oι Grinders είναι μέλη της κοινότητας των «Βιοχάκερ» που πιστεύουν ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για να βελτιώσουν αυτό που σημαίνει να είσαι άνθρωπος. Από ενσωματωμένα τσιπάκια που διαβάζουν και μεταδίδουν βιομετρικά δεδομένα, μέχρι μικρές πλάκες με LED φωτάκια που λάμπουν κάτω από το δέρμα, οι Grinders χρησιμοποιούν τους εαυτούς τους ως πειραματόζωα που θα δεχθούν αυτή τη νέα τεχνολογία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ